Bizi Takip Edin

SAĞLIK

OFİSTE ÇALIŞIYORSANIZ, OTURMA BİÇİMİNİZİ DEĞİŞTİRİN!

-

 

Ofiste çalışanların birçoğunun dikkate almadığı konulardan biri, bilgisayar başında doğru pozisyonda oturmak.  

Bu konu direkt olarak omurganızı, bel sağlığınızı ve birçok eklem bölgelerinizi ilgilendirdiğinden, son derece önem arz etmektedir. Boyun ağrıları, ellerde ayaklarda karıncalanmaya,  kas kasılmalarına ve baş ağrısına neden olur. Yani omurganızda oluşabilecek herhangi bir sorun tüm vücudunuzu etkileyebilir. Hatta duruş bozukluğu yaratabilir.

3

Ofiste, kişinin çalışma pozisyonunu etkileyen 3 etken vardır. Sandalye, çalışma yüzeyi ve zemin. Mümkün olan en rahat duruş için bu 3 unsurdan en az ikisinin doğru ayarlanması gerekmektedir. Öncelikle oturduğunuz sandalye kesinlikle kişiye özel ayarlanabilir ve ergonomik olmak zorunda. Çünkü tamamen ayarlanabilir masalar fiyat açısından yüksek olacağı için, kişiye özel ayarlanabilir sandalyeler ve onla birlikte bir ayaklık kullanmak daha mantıklı ve daha ekonomik bir seçenek olacaktır.

 

Sandalye seçerken nelere dikkat etmelisiniz:

2

  • Oturma pozisyonu kolay ayarlanabilir olmalı
  • Hem yüksekliği hem de eğimi ayarlanabilmeli
  • Uyluk ve kalça kemiğine dengesiz basınç yaratmamalı
  • Hava alabilen ve kaygan olmayan kumaş ile kaplı olmalı
  • Belinize ve alt sırtınıza destek olacak bir arka kısmı olmalı
  • Döşeme tipine uygun tekerlekleri olmalı
  • Dönme manevraları yapabilmeli
  • Dirsekleriniz için destek kolları olmalı ve yükseliği ayarlanabilmeli

Masa başında nasıl oturmalı ?

1

  • Omurganız dik ve sırt düz olmalı. Vücut ağırlığınız kalçalarınıza eşit dağılmalı.
  • Klavye ile çalışırken bileklerinizin altına yumuşak bir şey koyabilirsiniz. Çünkü bileklerin sabit bir noktaya dayanması ve burada uzun süre kalması, sinirsel yaralanmalara ve carpal tünel sendromuna neden olur.
  • Daha uzun süre dik ve rahat oturabilmek için, ayaklarınızın altına ayaklık koyabilirsiniz.
  • Ani hareketler yapmaktan kaçının. Masa başı iş yaptığınızda gün boyu oturduğunuz için bel kasları tembelleşir ve gevşer. Ani hareketler yaptığınızda belinizi incitmeniz ve bel fıtığı olma riskiniz artar.
  • Beliniz uzun süre sabit durduğundan, aniden eğilmek sakatlık riskini arttırır. Bu yüzden gerektiği takdirde sandalyenizden kalkın  ve çömelerek eğilin.
  • Uyluk kemiği ile sandalye arasında 1 cm’den fazla boşluk olmamalı.

Sık sık küçük egzersizler yapın

ofis 2

  •  Bel, boyun ve sırtınız için düzenli olarak germe egzersizleri yapın.
  • Başınızı ve gövdenizi sürekli dik tutmaya çalışın.
  • Öne doğru eğilerek çalışmaktan kaçının.
  • Sık sık oturma pozisyonunuzu değiştirin.
  • Uzun süre kıpırdamadan durmaktan kaçının.
  • Arada sırada oturduğunuz yerden kalkın ve biraz yürüyün.

SAĞLIK

5 erkekten 1’i kısır

Umut Doğan Yıldız

-

Erkek kısırlığı, toplumda her 5 kişiden 1’inde görülüyor. Erkeklerdeki kısırlığın nedenleri.

 Nedenleri arasında, beyinden salınan hormonlarda yaşanan sıkıntılar, testislerde üretim bozuklukları, üretilen spermlerin dışarı atılma aşamasında kanallar ile ilgili yaşanan problemler ve genetik sorunlar olabiliyor. İnsanlar tarafından çok bilinmiyor ancak toplumun %1’inde azoospermi ile karşılaşılıyor.

Azoospermi, menide hiç canlı sperm hücresi olmaması durumu. Bu durumun nedenindeki %40 oran kanal tıkanıklıklarının olması. Ayrıca kanalların doğuştan olmaması veya enfeksiyonlara bağlı olarak tıkanması gibi sorunlarla da karşılaşılabiliyor. Ancak yine de olgun sperm hücresi elde edilebiliyor ve özellikle tıkalı damarlardan girilerek sperm alınması veya kanal yok ise de testis dokusundan sperm alınması ile mikroenjeksiyon yapılarak çocuk sahibi olmak mümkün. Azoospermi durumlarının %60 kadarında ise testislerde üretim sorunu bulunuyor. Bu gibi durumlarda olgun sperm elde etmek ve çocuk sahibi olmak biraz daha zor olabiliyor.

Devamı

SAĞLIK

Acı oje tırnak yemeyi bıraktırır mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Kaygı düzeyi yüksek çocuklar, stresli ve baş edemeyecekleri bir durumla karşılaştıklarında, rahatlama amacıyla bazı davranışlar sergileyebilirler. 

Sürekli eleştiren, beklenti düzeyi yüksek bir ebeveyn karşısında, tırnak yeme davranışının gerginliğin habercisi olarak görülebileceğini vurgulayan Anadolu Sağlık Merkezi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Figen Karaceylan Çakmakçı, “Çocuğun tırnak yeme davranışını sürekli uyararak, bağırarak, acı oje sürerek, ödül veya ceza vererek çözemezsiniz” açıklamasında bulundu.

Çocukla kurulacak doğru iletişimin tırnak yeme alışkanlığı çözümü için atılması gereken ilk adım olduğunu söyleyen Anadolu Sağlık Merkezi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Figen Karaceylan Çakmakçı, “Yuva veya kreşe başlama, çocuğun oyun parkında baş edemeyeceği bir durumla karşılaşması sonucunda da benzer bir davranış görülebilir. Ayrıca ‘taklit ve modelleme ile öğrenmenin’ belirgin olduğu okul öncesi dönemde ise tırnak yeme basit bir taklit etme davranışı biçiminde de gelişmiş olabilir” dedi.

Tırnak yeme alışkanlığı ruhsal bozukluğun habercisi olabilir

Tırnak yeme sorununun nedenlerinin çok basit olabileceği gibi bu davranışın ciddi ruhsal bozuklukların da habercisi olabileceğine değinen Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Figen Karaceylan Çakmakçı, “Tırnak yeme davranışı sırasında, öncesinde ve sonrasında, çocukta kendi saçını çekme ya da yolma, parmak emme veya diş gıcırdatma gibi davranışlar da görülebilir” şeklinde konuştu.

Çocuklarla karşılıklı konuşularak tırnak yeme sebebi anlaşılmaya çalışılmalı
Tırnak yeme davranışının altında yatan sıkıntı veya gerginlik yaratan bir durumun olup olmadığının araştırılması gerektiğini belirten Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Figen Karaceylan Çakmakçı, “Tırnak yiyen çocuğa ‘Beni üzüyorsun, lütfen bunu yapma’ ya da ‘Bebek gibi davranıyorsun’ ‘Neden tırnaklarını yiyorsun?’ gibi ifadeler kullanılarak çocuk üzerinde ek bir stres faktörü oluşturulmamalı. Aksine çocukla karşılıklı konuşarak, stres yaratan durum anlaşılmaya çalışılmalı” açıklamasında bulundu.

‘Elini ağzından çek demek’ daha çok dikkat çekici olabilir

Küçük yaştaki çocuklar için, eline bir nesne vermek, ilgisini başka bir yöne kaydırmanın uygun olabileceğini söyleyen Figen Karaceylan Çakmakçı, “Elini ağzından çek yönergesi daha çok dikkat çekici olacağından davranışın devam etmesine neden olabilir. Tırnak yeme davranışı sergileyen çocuğun yaşı büyükse, çocukla iş birliği yapıp, davranışın ne zaman ve nerede olduğunu tespit etmeye yönelik bir çizelge yapılabilir. Davranışın belirginleştiği ortam ve durum tespit edildikten sonra önleyici yöntemler ve çözümler çocukla birlikte oluşturulabilir” dedi. Çakmakçı, sadece acı oje sürmenin tırnak yeme davranışını engellemediğini belirterek, davranışın nedenlerinin tam olarak anlaşılmadan ezbere bir çözüm üretmenin yanlış olduğunu vurguladı.

Devamı

SAĞLIK

Ofiste uyumayı önleyen besinler

Umut Doğan Yıldız

-

Yorgun uyanmak, işe başlayacak enerjiyi bulamamak, öğleden sonra çöken uyku hali gibi sorunlar, çalışanların sıklıkla tekrarladığı şikâyetlerin başında geliyor.

Bu sorunlarla başa çıkmak, zinde bir gün geçirmek, aktif ve üretken olmak sağlıklı yaşam alışkanlıkları ve beslenme düzeni ile mümkün. Çalışanların en büyük sorunu, işe yetişme telaşı yüzünden kahvaltıyı atlamaları, çok geç yapmaları ya da sağlıksız seçimlerle geçiştirmeleri oluyor. Kahvaltı yapacak zaman bulamamaktan muzdaripseniz bir bardak süt içmek, peynirli bir sandviç ya da tost yemek hem vakit kazandırıyor hem de güne sağlıklı başlamanızı sağlıyor. Kahvaltı, sadece karbonhidrat ve yağ içeren besinler yerine protein, lif, vitamin ve mineral kaynağı besinlerin de olduğu dengeli bir öğün içeriğine sahip olmalı. Poğaça, simit ve çay yerine peynir, yumurta, sebze içeren tam tahıl ekmekli sandviçler, süt, meyve gibi tamamlayıcılardan oluşan dengeli bir kahvaltı gününüzü daha iyi kontrol etmenize yardımcı oluyor. Ara öğünler ise sağlıksız atıştırmalıklar ile yapıldığında büyük kaloriler içeriyor. Atıştırma ihtiyacınız varsa yanınızda bulunduracağınız taze ve kuru meyveler, ceviz, kavrulmamış tuzsuz badem, fındık gibi kuruyemişler sağlıklı, besleyici ve beslenme kalitesini iyileştiren seçenekler arasında bulunuyor. Masanızda sürekli su bulundurmanız ve çay-kahve gibi içecekler dışında 6-8 bardak su tüketmeniz de sağlıklı beslenme açısından yararlı oluyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com