Bizi Takip Edin

FITNESS

NIKE’TAN YENİ FITNESS AYAKKABISI: METCON 4

-

 

Nike Metcon modelinin yeni versiyonu Nike Metcon 4 görücüye çıktı. Nike’ın Mat Fraser, Kara Webb, Josh Bridges ve Sara Sigmundsdottir gibi fitness alanındaki en seçkin sporcuları tarafından test edilen Nike Metcon 4, dayanıklılığı ve sağladığı konfor ile dikkatleri çekiyor.

Nike’ın yeni fitness ayakkabısı Nike Metcon 4 tanıtıldı. Nike’ın tipik bir ağırlık kaldırma ayakkabısı olan Nike Romaleos haricindeki en dayanıklı antrenman ayakkabısı olan Nike Metcon; ağırlık kaldırma, fonksiyonel hareketler ve metabolik kondisyon gibi egzersizlerde, hatta özellikle snatch blance PR veya ipe tırmanma gibi ayakkabının sınırlarını sonuna kadar zorlayan antrenmanlarda büyüleyici bir performans gösteriyor.

Mat Fraser, Kara Webb, Josh Bridges ve Sara Sigmundsdottir gibi fitness alanındaki en seçkin sporcuları tarafından test edilen Metcon modeli, sporculardan gelen geribildirimler neticesinde geliştiriliyor.

Nike sporcusu ve Metcon’un ilk çıkışından beri testlerinde yer alan fonksiyonel antrenman uzmanı Josh Bridges, “Ayakkabıları hep parçalarım. İpe tırmanma, box jump (kasaya atlama) ve burpee egzersizlerini çoğu kişiden daha fazla yaptığım için ayakkabılarımın mutlaka bir yeri delinir, bir parçası kopar ya da kırılır. Nike Metcon 4 ayakkabılarımı ilk olarak Mart ayında aldım ve her yerde giyiyorum. Hâlâ sorunsuzca giyilebilir durumda. Yırtık, delik yok, topuğu dağılmadı, burnu parçalanmadı. Diğer tüm ayakkabılarımdan farklı” dedi.

 Nike’ın tasarımcılarına yeni ayakkabı hakkında bildirim veren sporcuların büyük bir çoğunluğu ayakkabının bu denli konforlu olmasına şaşırdıkları şeklindeydi. Bridges ise, “ayakkabı diğerlerinden farklı bir his veriyor. Sanki ayağınızı sarıyor ve çok daha yumuşak” dedi. Eskisinden çok daha dayanıklı olan Nike Metcon 4’te tasarımcılar, yastıklama özelliğini artırmamalarına rağmen ayağı sarma hissini daha esnek bir file ile güçlendirdiler. Nike Metcon 4 şu özellikleri taşıyor:

AYNI KALANLAR

1.Dış taban: Nike Metcon 3’ün farklı yönlerde tutuşa uygun, tamamı kauçuk malzemeden yapılmış tri-star deseni ile sabitleme özelliğine sahip bir ayakkabı için nispeten düz sayılabilecek 4 milimetrelik topuk-burun yüksekliği farkı bu modelde de mevcut. Böylece sevdiğiniz ve alıştığınız taban deneyimini yaşayabilirsiniz.

2. Tabanda yastıklama: Yüksek darbeli hareketlerde ihtiyacınız olan yastıklama, tamamı kauçuk olan dış taban ile değil çıkarılabilir orta taban ile elde ediliyor. Klasik koşu ve antrenman ayakkabılarının çoğunda, yastıklama etkisini dış tabanda görülen köpük sağlıyor. Bu da çok iyi bir tutuş sağlanamamasına ve ipe tırmanma gibi çok sürtünmeli hareketlerde malzemenin aşınmasına neden olabiliyor.

YENİLİKLER

1.Dayanıklılık: Metcon’daki en önemli değişiklik, üst kısımda kullanılan, dokunma algısına yönelik teknoloji. Kauçuk dış tabandan ilham alınan, kauçuk katkılı TPU gibi düşünebileceğiniz tri-star desenler, kişisel tercihe göre ayakkabının her yerine küçük veya büyük boyutlarda eklenebiliyor. Böylece dayanıklılığa en çok ihtiyaç duyulan, burun ve yanlar gibi çok aşınan kısımların dayanıklılığı stratejik olarak artırılabilirken nefes alma ve esneklik özelliği kazandıran fileye de daha fazla alan kalıyor.

2.Ön ayakta yastıklama: Tasarımcılar, üst kısımda sandviç file adı verilen, aralarından dikey olarak ipliklerin geçen çift katmanlı bir file kullandı. Bu yapı, ilk kez ayağın üzerinde yastıklama hissi sağlıyor; ayrıca ayağı, önceki modellerden daha iyi sarıyor.

3.Bağcık delikleri: Sayıları beşten altıya çıkarılan bağcık delikleri sayesinde bağcıklarınızı daha iyi ayarlayarak istediğiniz konfor ve desteği elde edebiliyorsunuz.

4.Dil: Dilin en üst ucundaki yumuşak tri-star, ön ayak ile bağcıklar arasında ekstra bir tampon işlevi görüyor.

5. Arka topuk desteği: Arka topuk desteği, performanstan çok estetik görünüme yönelik olarak şekillendirilerek önceki versiyonlara göre daha küçük tasarlandı.

FITNESS

Tepeden tırnağa kaslanmanızı sağlayacak antrenman

-

Editör :

Bu halter ve plaka antrenmanı ile vücudunuzu enerji santraline dönüştürün.

American Sled Dogs’un sahibi Ashley Horner tarafından yaratılan bu antrenman, vücudunuzu enerji santraline dönüştürecek ve çelikten bir alt vücuda kavuşmanızı sağlayacak 3 ayrı kuvvet antrenmanını birleştiriyor.

Barbell heavy squat hareketi gösterişli bacak ve kalça kaslarına kavuşmanızı sağlamakla kalmayacak, hareketleri muntazam yapmanız halinde muazzam bir merkez bölge kuvveti de elde etmiş olacaksınız.

Barbell hip thruster ise şüphesiz ki kalçalarınız için en etkili hareketlerden birisi. Bu hareket sayesinde kalça kaslarını çalıştırırken, deadlift varyasyonlarına kıyasla dizlerinizi ve belinizi görece güvenli bir pozisyona almış olacaksınız. Maksimum kalça kasılmasına olana vereceği için de barbell hip thruster sayedinde kaslarınızı daha iyi uyaracak ve daha fazla aktivasyon sağlayacaksınız. Tıpkı squat hareketinde olduğu gibi, merkez bölgenizi gergin (karın kasları sıkı, göğüs kafesi aşağıda) tutarak belinizin zorlanmasını engelleyin. Belinizden ziyade kalçalarınızı kullanmalısınız.

Plate overhead walking lunge ise açık şekilde bacaklarınızı hedefliyor; fakat aynı zamanda omuzlarınızı ve merkez bölgenizi de çalıştırıyor. Ağırlığı başınızın üzerinde taşırken omurganızı fazla zorlamaktan imtina edin. Göğüs kafesiniz aşağıda, karnınız gergin, omurganız doğal pozisyonunda olsun. Aksi taktirde belinizi ve omuzlarınızı tehlikeye atmış olursunuz. Hareketi muntazam yapabilmek için, yeterli omuz mobilitesine sahip olmanız şart. 

Büyük kas gruplarını kuvvetlendirmenin yanı sıra, bu antrenman aynı zamanda harika bir kardiyovasküler antrenman olacak; kalbinizi hızlandırırken kalp kaslarınızı da kuvvetlendirecek.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri yapın ve ardından 2 dakika dinlenin.

1a. Barbell heavy squat, 6 tekrar

1b. Barbell hip thrust, 15 tekrar

1c. Plate overhead walking lunge, her iki tarafla 15’er tekrar

2 dakika dinlenin. Bu, 1 turdur. Toplamda 5 tur yapın.

Devamı

FITNESS

7-7-7 dambıl antrenmanı

-

Editör :

Her biri 7’şer tekrardan, bu 7 hareketi 7 tur halinde yapın. Antrenman sonrasında kendinizi bambaşka biri gibi hissedeceksiniz.

Bu antrenmanda, tek bir alet antrenman ekipmanı kullanarak akıcı bir şekilde bir dizi hareket yapacaksınız. Hareketleri aralarda çok az dinlenerek ya da hiç dinlenmeyerek yapacaksınız ve verili tekrarlar tamamlandıktan sonra dinlenme fırsatı yakalayacaksınız.
Kesintisiz hareket etmeniz sayesinde kalp hızınız artacak ve ciddi anlamda kalori yakacaksınız. Bu antrenmanın bir diğer avantajı ise çoğu erkek tarafından 10 kg civarı ağırlıklar ile yapılabiliyor oluşu. Yani, fazla ağırlıklarla da çalışmak zorunda değilsiniz.

Nasıl yapacaksınız:

Hareketler zincirindeki en zayıf halka, ilk hareket. Bu hareketi 7 tekrar şeklinde yapabileceğiniz kadar bir ağırlık seçin. Tüm antrenman boyunca da aynı ağırlığı kullanacaksınız. Elbette fitness seviyenize ve vücut ölçülerinize göre değişebilir; fakat bir turu 2-3 dakikada bitirebilmeniz gerek. Eğer bir turu 2 dakikadan kısa sürede tamamlayabilirseniz, ağırlığı arttırın. Eğer 3 dakikadan uzun sürüyorsa, ağırlığı azaltın.

Aşağıdaki hareketleri verilen sırasıyla, hareketler arasında dinlenmeden ya da çok az dinlenerek 7 tekrarla yapın. 1-2 dakika dinlenin. Bu, 1 turdur. Toplamda 7 tur yapın.

1. Overhead triceps extension

2. Hammer curl

3. Overhead press

4. Bent-over row

5. Drop and stick split squat, sol bacak

6. Drop and stick split squat, sağ bacak

7. Sumo burpee

Devamı

FITNESS

Evde bulunması gereken spor ekipmanları

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapabilmek için pahalı spor ekipmanlarına sahip olmanız gerektiğini düşünmeyin.

Fitness Eğitim Direktörü Samantha Clayton, egzersize yeni başlayanlar için düşük, hatta sıfır maliyetli ekipmanları sıralıyor.

Egzersiz yaparken yeteri kadar sıvı almamız önemlidir. Eğer dışarıda yürüyüş veya başka bir egzersiz yapacaksan, yanında su bulundurmayı ihmal etme. Aynı şekilde evde egzersiz yaparken de yeterli miktarda su alımı büyük önem taşır.

Yoga matı

Uygun fiyat alternatifleriyle kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir yoga matı, ihtiyaç duyduğun anda bir egzersiz alanı yaratmanızı sağlar. Yoga matı kullanmak için yoga yapmak şart değil: Mat, şınav ve mekik hareketlerinin yanı sıra farklı mekanlarda yapacağınız egzersizler için temiz ve kaymaz bir zemin sağlar. Yoga matına alternatif olarak halı veya havlu da kullanabilirsiniz.

Dambıl

Dambıllar, dayanıklılık antrenmanlarının vazgeçilmezidir ve mükemmel sonuçlar verir. Dolayısıyla doğru ağırlıkta bir dambıl seçmek büyük önem taşır.

Örneğin daha hafif ancak iyi bir forma sahip dambıllar, ağır ve daha kötü formdaki dambıllara göre çok daha iyi sonuçlar verir.

Atlama ipi

Atlama ipiyle hem çok eğlenebilir hem de mükemmel bir kardiyo egzersizi yapabilirsiniz. Ayrıca atlama iplerini vücut esnekliğini artırmak için yapacağınız egzersizlerde de kullanabilirsiniz. Alternatif olarak herhangi bir iple de ilerleyebilirsiniz.

Direnç bandı

Direnç bandı; pratik, hafif ve kullanımı kolay bir ekipman. Direnç bandına alternatif olarak yumuşak bir ip veya rulo yapılmış bir havlu, basit egzersizlerde işe yarayabilir. Fitness için tasarlanmamış tüpleri veya lastikleri kullanmanızı ise önermem çünkü bunlar egzersiz sırasında koparak vücudunuza zarar verebilir.

Sağlık topu

Sağlık topuyla etkili üst ve alt vücut egzersizleri yapabilirsin. Bu toplar özellikle bir partnerle birlikte yapılan egzersizlerde oldukça işe yarıyor. Sağlık topuna alternatif olarak basketbol veya futbol topu kullanabilirsiniz.

Ayarlanabilir step tahtası

Egzersiz amaçlı step tahtaları az yer kaplar ve dairesel hareketlerde veya kardiyo egzersizlerinde rahatlıkla kullanılabilir. Kaymaz yüzeyli, yüksekliği ayarlanabilir bir step seçmeye özen gösterin. Step tahtasına alternatif olarak sağlam bir ahşap kutu, sandık veya basamak kullanabilirsiniz.

Kronometre

İnterval antrenmanlarını doğru yapmak için mutlaka kronometre kullanmak gerekir. Ayrıca kronometre, egzersiz veya koşu süresi hakkında doğru bilgi verir ve kendinize karşı dürüst olmanızı sağlar. Bunun için kronometre özelliği bulunan bir cep telefonu da kullanabilirsiniz.

Motivasyon müziği

Müzik stresten arınmana ve kalan dakikalara odaklanmak yerine egzersizin tadını çıkarmanıza yardımcı olur.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com