Bizi Takip Edin

 

NIKE, NBA 2017-18 LİGİNİN İLK FORMALARINI TANITTI

-

 

Nike ve NBA ortaklığı, 2015 yılı Haziran ayında gerçekleştirilen anlaşmanın ardından 2017-18 sezonu itibariyle başlıyor. Nike ve NBA öne çıkan dört temel forma tasarımının ayrıntılarını paylaştı ve lig şampiyonu için tasarlanan NBA forması tanıtıldı.

Basketbolun her seviyesinden elde edilen 25 yılı aşkın araştırma verileri ve mevcut NBA oyuncularından alınan geri bildirimler ışığında tasarlanan formanın temelinde, Nike Aeroswift basketbol formasının geliştirilmiş bir versiyonu yer alıyor.

Nike, 82 maçlık sezonun giderek artan zorluğuna göğüs gerecek formayı tasarlamak amacıyla, oyuncuların vücut ısısı ve ter bilgilerini içeren üç boyutlu vücut haritalarından yararlandı. Bu araştırmalar Nike tasarımcılarına, özellikle çevikliği arttırabilmek için formaların ağırlığında, kesiminde ve yapısında kayda değer değişikler uygulama fırsatı sundu.

Geçtiğimiz yaz Olimpiyatlardan altın madalyayla dönen ABD milli basketbol takımı üyeleri de dahil olmak üzere tüm NBA oyuncularının yeni formanın ilk versiyonlarından itibaren sundukları geri bildirimler doğrultusunda tasarımı geliştiren Nike, formanın kolunu, yakasını ve yan dikişlerini sporcuların performansını engellemeyecek şekilde değiştirdi.

Kyrie Irving konu hakkında şu değerlendirmede bulundu: “Kaliteli bir formanın yarattığı zihinsel avantaj paha biçilemez. Nike’ın, yeni NBA formalarını geliştirme aşamasında sunduğumuz tüm geri bildirimleri dikkate almış olması bile tek başına çok şey ifade ediyor. Yeni tasarımı denemek için sabırsızlanıyorum.”

Formadaki en önemli gelişmelerden biri de Nike tasarımcılarının formanın omuz arkasında yaptıkları yapısal değişiklik sayesinde sporcuların üzerine çok daha iyi oturan kesimi oldu. Bunlara ek olarak hem formanın hem de şortun alt kısmı, sporcunun hareketini en az kısıtlayacak şekilde tasarlandı.

Draymond Green ise “Hem iyi görünüp hem de iyi hissettiğinizde, iyi bir oyun çıkarıyorsunuz” değerlendirmesinde bulundu. “Sahaya çıktığım zaman rakibim karşısında avantaj sağlayacak her yola açığım. Yeni Nike NBA formaları, verdiğimiz geri bildirim dikkate alınarak geliştirildi.”

Alpha Yarn iplik ile geri dönüştürülmüş polyester karışımından üretilen formaların her birinde, yaklaşık 20 adet PET şişeye eşdeğer geri dönüştürülmüş malzeme yer alıyor. Kullanılan bu iplik yalnızca Nike’ın sürdürülebilirliğe verdiği değeri öne çıkarmakla kalmıyor, ayrıca önceki NBA formalarına kıyasla nemin daha hızlı bir şekilde atılmasını sağlıyor. Forma, teri mevcut NBA formalarından %30 daha hızlı çekiyor ve kuruma süresini %15 kısaltıyor.

Daha İyi Bir Dünya görüşüyle sürdürülebilirlik kültürünü ileri taşıyan Nike, NBA formalarının üretiminde kullanılan ipliği, PET su şişelerini geri dönüşümünden elde ediyor. 

NBA FORMALARININ İSİMLERİNDE YENİ BİR SOLUK

Yeni formaların piyasaya sürülmesiyle aynı zamanda NBA de formalarındaki ev sahibi takımlar için kullandığı “Home” ve konuk takımlar için kullandığı “Road” tasarımlarını sonlandırıyor. 2017-18 sezonunun başlamasıyla birlikte ev sahibi takımlar kendi sahalarında yapacakları tüm maçlar için giyecekleri formalarını kendileri seçecek ve konuk takımlar da kendi asortileri içerisinden zıt renklerde bir forma seçecekler.

NBA formalarının bu yaz takımlar tarafından lanse edilecek olan ve sezonun başlangıcında sahalarda görmeye başlayacağımız ilk iki versiyonu, “Association” ve “Icon” adlarını taşıyor. NBA sporcularından ve takımlarını iyi günde ve kötü günde yalnız bırakmayan taraftar topluluklarından esinlenilerek yaratılan diğer iki temel forma tasarımı ise önümüzdeki aylarda tanıtılacak.

NBA’de mücadele eden 30 takımın kendi sahalarında kullandıkları geleneksel beyaz forma olan Association Edition, bu formaya sahip takımların dünyanın en seçkin basketbol kulüpleri arasında yer aldığının altını çiziyor. Bu formayı giyebilmek, çoğu sporcunun hayatı boyunca uğruna mücadele ettiği türden bir başarı.

Eskiden “Road” adıyla bilinen eski deplasman formaları ise artık Icon Edition adıyla, birer marka haline gelmiş takımların zengin mirasını ve simgeleşmiş kimliğini temsil ediyor. Bu versiyonda öne çıkan renk ise, en sıkı fanatiklerin dolaplarını süsleyen takımın asıl renkleri.

Bu sezonda ayrıca sekiz NBA takımı, sonbaharda piyasaya sürülecek olan Classic Edition formalarına sahip olacak. Lig tarihine damgasını vurmuş forma tasarımlarına bir saygı duruşu niteliğindeki Classic Edition’ı takımlar diledikleri zaman kullanabilecekler.

Nike’ın yeni forma tasarımlarını tamamlamak üzere tasarladığı tayt ve çoraplardan oluşan ve daha sonra tanıtacağı yeni koleksiyonu ise, dünyanın en iyi sporcuları dünyanın en önemli sahnesine çıktıklarında onları kusursuz bir görünüme kavuşturacak.

Bu değişim sebebiyle Nike ve NBA beraber çalışarak, NBA’in zengin mirasından ve NBA’de mücadele eden takımlardan esinlenerek, her takım için, her biri “edition” olarak adlandırılan dört adet ana forma tasarladı.

 

NEW BALANCE BOZCAADA YARI MARATONU

-

Editör :

New Balance, bu yıl 8. kez düzenleyeceği Bozcaada Koşusu ile yaza merhaba diyor. Her yıl binlerce kişilik katılımla festival havasında gerçekleşen New Balance Bozcaada Yarı Maratonu ve 10K Koşusu, 12 Mayıs 2018 Cumartesi günü Koşan Bilir diyen sporseverleri buluşturacak.

Hem ada kültürünü, hem de doğal güzelliklerini büyük bir huzur içinde sunan Bozcaada’nın muhteşem atmosferi ve doğasıyla iç içe koşulan maratona, profesyonel ve amatör sporcular katılıyor.

New Balance Bozcaada Koşusu, 21 kilometreden oluşan yarı maraton ve 10 kilometreden oluşan parkur olmak üzere 2 kategoride gerçekleştiriliyor. Ayrıca bu sene 4.sü gerçekleştirilecek “Minikler Maratonu“da 4-8 yaş arası minik sporcuların yarışına sahne olacak.

Heyecan ve coşkunun bir arada yaşanacağı, zorlu olduğu kadar eğlenceli yarışı tamamlayan sporcular dinlenme alanlarında gerçekleştirilecek aktiviteler ile de yorgunluklarını atacaklar. Katılımcılar Bozcaada Meydanı’nda kurulacak stant ve etkinlik alanlarında izleyicilerle sosyalleşmenin yanı sıra enfes ada lezzetlerini tatma olanağı da elde edecekler.

Yazı başlatan New Balance Bozcaada Yarı Maratonu ve 10K koşusu ile Bozcaada’nın keyfini “Koşan Bilir.

Devamı

 

GÖZ ALICI YENİ RENKLERİYLE NIKE EPIC REACT

-

Editör :

Nike’ın köpük teknolojisindeki en son yenilik olan Nike React teknolojisiyle geliştirilen ilk koşu ayakkabısı olan Nike Epic React, göz alıcı yeni renkleriyle satışa çıkmaya hazırlanıyor. 

Nike, köpük teknolojisindeki en son yenilik olan Nike React teknolojisiyle geliştirdiği ilk koşu ayakkabısı Nike Epic React’i geçtiğimiz aylarda tanıtmıştı. Her adımda darbeyi yumuşatan ve koşunun sonuna dek gereken enerjiyi sağlamak üzere tasarlanan Nike Epic React, Pink Matcha (hem kadınlar hem de erkekler için pembe ve yeşil versiyonlarıyla), Alloy (sadece kadınlar) ve Horizon (kadınlar için kırmızı, erkekler için koyu gri versiyonlarıyla) isimli renk çeşitleriyle bahar aylarında satışa sunulacak.

Nike’ın en yesini: Nike Epic React

Koşucuların ihtiyaçlarına yanıt veren Nike Epic React, her adımda ayakta hissedilen darbeyi yumuşatıyor, koşunun sonuna dek ihtiyaç duyulan enerjiyi sağlıyor. Ayrıca daha hafif, aşınma ve yıpranmalara karşı da dayanıklı bir ayakkabı olarak karşımıza çıkıyor.

Ayakkabının üst kısmı oldukça sade. Nike Flyknit Racer’dan ilham alan ve koşucuların ayaklarına gereken noktalarda hassas destek, esneklik ve nefes alabilirlik sunan tek parça Nike Flyknit gövde sayesinde, ayakkabının ön, kemer ve burun kısmı incelikle şekillendirilmiş durumda. Sade ve ince olan üst kısım, yine de gereken desteği sağlıyor.

Taşıyıcı, bağlayıcı ya da tutkal kullanılmadan tek parça Nike React köpüğünden üretilen orta tabanın görünümü, elde edilen verilerin hızla yeni fikirlere dönüştürülmesine imkan tanıyan bilgisayar tabanlı tasarım yardımıyla geliştirildi. Bu sayede orta tabanın yüzeyi, koşu sırasında istenen noktalara yastıklama ve destek sağlayacak şekilde tasarlanırken, ihtiyaç duyulmayan bölgelerde daha az materyal kullanılarak ayakkabının toplam ağırlığı en düşük seviyede tutuldu. Görsel açıdan oldukça karmaşık olan taban yapısı, farklı kalınlıktaki yüzeylerden oluşuyor. Daha kalın noktalarda taban daha üstün yastıklama sağlarken, daha ince noktalar ise tabanın sağlamlığını artırmakta kullanılıyor.

Ayakkabının üst kısmı tek parça köpük üzerinde yer aldığından, dış taban ile orta taban hemen hemen aynı. Bunun tek istisnası, ön kısmında ve topukta yer alan, ayakkabının yeri daha iyi kavramasını sağlayan ve dayanıklılığı artıran iki kauçuk kısım.

Devamı

 

FACEBOOK REKLAM HEDEFLEMESİ, SIKÇA SORULAN SORULAR

-

Editör :

Facebook verilerinizi satıyor mu?

 

Facebook verilerinizi şirketler ve reklamverenlerle paylaşıyor mu? Paylaşıyorsa bunu hangi durumlarda yapıyor?

  • Şirketlere, insanların reklamlar, sayfalar ve gönderiler gibi içerikleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmak için kümelenmiş içgörüler sunuyoruz.
  • Reklamverenler ne tür insanların reklamlarını gördükleri ve reklamlarının performansları gibi kümelenmiş bilgilerin olduğu raporlar alıyorlar; fakat sizi kişisel olarak tanımlayan bilgileri paylaşmıyoruz.
  • Daha fazla bilgi için en yeni veri politikaları güncellememize göz atabilirsiniz: https://www.facebook.com/about/privacy/update

Eğer Facebook’a para ödemiyorsam, ürün ben miyim?

  • Hayır. Bizim ürünümüz sosyal medya – yani dünyanın neresinde olursa olsun sizi, önem verdiğiniz insanlarla bağlantıya sokma yetisi. Bu, ücretsiz bir arama motoru, internet sitesi ya da gazete ile aynı şey. Buradaki temel ürün haberleri okumak ya da bilgilere erişmek. Reklamlar da bu deneyimi finanse etmek için varlar.

Eğer reklamverenlere verilerimi satmıyorsanız onlara ne veriyorsunuz?

  • Tıpkı televizyonlar, radyo veya gazeteler gibi biz de reklamverenlere Facebook’ta bir alan satıyoruz. Bilgilerinizi satmıyoruz. Bir reklamveren Facebook’ta bir kampanya yürüttüğünde onlarla reklam kampanyalarının performansı ile ilgili raporlar paylaşıyoruz. Örneğin reklamverenlere, reklamlarına erkeklerin kadınlara oranla daha fazla cevap verdiğini veya çoğu insanın reklamlarına telefonlarından tıkladığını söyleyebiliyoruz.

Facebook’un bu kadar veriye neden ihtiyacı var?

  • İnsanlar Facebook’u kullandıkça bir gönderiyi beğenme, bir fotoğraf paylaşma ya da profillerini güncelleme gibi bilgi ve içerikler paylaşıyorlar. Bu bilgileri size daha iyi bir hizmet vermek için kullanıyoruz. Örneğin en yakın arkadaşlarınızın fotoğraflarını Haber Kaynağınızın en üstünde gösterebiliyor, en çok ilgilendiğiniz konularla ilgili makaleler veya katılmak isteyebileceğiniz gruplar önerebiliyoruz.
  • Veriler aynı zamanda daha iyi ve ilgili reklamlar göstermemize de yardımcı oluyor. Ek olarak her gün ürünleri veya amaçlarıyla ilgilenebilecek insanlara ulaşmak için Facebook’a güvenen milyonlarca küçük işletmenin ve kar amacı gütmeyen kuruluşun da dahil olduğu reklamverenlerin, doğru kişilere ulaşmasına imkân sağlıyor. Veriler, yerel bir kahve dükkânının, bölgede yaşayan müşterilere reklam göstererek büyük rakiplerine rağmen hayatta kalmasını ve büyümesini sağlıyor. Ve bir kar amacı gütmeyen kuruluşun, o amaçla ilgilenen kişilere diyabet hakkında bir bağış kampanyasına katkıda bulunmaya teşvik etmesine imkân tanıyor.

Verilerimin bana reklam gösterilmesi için kullanılmasını istemiyorsam ne yapmalıyım?

  • Reklamların tamamen dışında kalamazsınız; çünkü reklamlar Facebook’u ücretsiz kılıyor. Ancak verilerinizin reklam gösterimleri için nasıl kullanılıp kullanılmayacağını kontrol etmek için farklı seçenekleriniz bulunuyor. Bunların hepsini reklam tercihleri bölümünde bulabilirsiniz.
  • Bilgilerin bölümündeki “Senin Hakkında” kısmında hangi profil alanlarının reklam hedeflemesi için kullanılmasını istediğine karar verebilirsin. “İlgi alanların” bölümünden kendinizi ilgi alanlarından, “Kategorilerin” bölümünden ise kategorilerden kaldırabilirsiniz. Reklam Ayarları bölümündeki “İnternet sitesini ya da uygulamasını kullandıkların” kısmından, ziyaret ettiğiniz uygulama ve internet sitelerinden veri kullanan reklamları kapatabilirsiniz.

Facebook’un sizinle ilgili hangi verileri bulundurduğunu nasıl görebilirsiniz?

  • Reklam tercihleri: Ayarlardaki Reklam Tercihleri bölümünde gördüğünüz reklamları neyin etkilediğini görebilir ve reklam tercihleriniz üzerinde kontrolü ele alabilirsiniz. Burada reklamına tıkladığınız reklamverenler, iletişim bilgilerinize sahip olan reklamverenler, internet sitesini ya da uygulamasını kullandığınız reklamverenler, ziyaret ettiğiniz reklamverenler ve gizlediğiniz reklamverenler gibi bilgileri görebilirsiniz.
  • Bilgilerinize Erişin: Gönderiler, tepkiler, yorumlar, aradığınız şeyler gibi bilgilere erişmek ve onları yönetmek için güvenli bir yol sunar. Facebook’ta olmasını istemediğiniz bir şeyi zaman tünelinizden ya da profilinizden silmek için burayı ziyaret edebilirsiniz.
  • Facebook’ta paylaştığınız verileri indirmenizi de kolaylaştırıyoruz. Güvenli bir kopya indirebilir ve hatta başka bir hizmete taşıyabilirsiniz. Bu yüklediğiniz fotoğrafları, hesabınıza eklediğiniz kişileri, zaman tünelinizdeki gönderileri ve daha fazlasını içerir.
  • Daha fazla bilgi için: https://newsroom.fb.com/news/2018/03/privacy-shortcuts/

Reklamverenler, reklamlarını görüp görmediğinizi biliyor mu?

  • Reklamverenlere hangi tarz kişilerin reklamlarını gördüğü (örneğin 30 yaş üstü şu sayıda kadın reklamınızı gördü) ve reklamlarının performansları (örneğin videonuzu gören her 15 kişiden 10’u videoyu 10 saniyeden fazla izledi) hakkında raporlar sunuyoruz; fakat özellikle bir bireyin reklamlarını görüp görmediği bilgisini paylaşmıyoruz.

Facebook özel mesajlarınızdaki bilgileri sizi reklamlarla hedeflemek için mi kullanıyor?

  • Instagram, Messenger ya da WhasApp da dâhil olmak üzere hiçbir ürünümüzde kişiler arasındaki mesajların içerikleri reklam hedeflemesi için kullanılmıyor.

Facebook mikrofonunuzu herhangi bir zamanda size dinlemek için kullanıyor mu?

  • Facebook reklamları bilgilendirmek ya da haber kaynağınızda ne gördüğünüzü değiştirmek için mikrofonunuzu kullanmıyor. Biz, insanların yüksek sesle ne konuştuklarına bağlı olarak değil, ilgileri ve profil bilgilerine dayanarak reklamlar gösteriyoruz.
  • Mikrofonunuza yalnızca eğer uygulamamıza izin verdiyseniz ve ses gerektiren bir özelliği aktif olarak kullanıyorsanız erişiyoruz. Bu, bir video kaydı ya da iki yıl önce sunduğumuz ve durum güncellemenize müzik veya ses eklemenizi sağlayan opsiyonel özelliğimiz olabilir.
  • Daha fazla bilgi için: https://newsroom.fb.com/news/h/facebook-does-not-use-your-phones-microphone-for-ads-or-news-feed-stories/

Facebook reklam hedeflemesi için arama geçmişiniz ya da Facebook dışındaki mesajlarınızın verilerini kullanıyor mu?

  • Telefon konuşmalarınızın veya mesajlarınızın içeriğini reklam hedeflemek için kullanmıyoruz. Rehber yüklemesiyle gelen telefon numaralarını, bir reklamveren özel bir hedef kitle yüklediğinde mesajın doğru kişiye ulaştığından emin olmaya yardımcı olmak için kullanıyoruz.

Facebook, Facebook üzerinde reklam hedeflemesi ile Instagram üzerine reklam hedeflemesi için aynı veri setini mi kullanıyor?

  • Instagram, Facebook ile aynı reklam araçlarını kullanıyor. Böylece reklamverenler Facebook reklamlarında olduğu gibi kampanya oluşturabiliyor, yayınlayabiliyor ve takip edebiliyor. Facebook’ta reklamverenlere sunulan ilgi alanı temelli hedeflemenin aynısı Instagram reklamverenleri için de sunuluyor. Bu, insanların Facebook’ta ve Facebook dışında yaptıklarına bağlı olan ilgi alanlarını temel alıyor.
  • Facebook uygulama ailesinde size, ilgilendiğiniz şirketlerden reklamlar göstermek istiyoruz ve bunu yapabilmemiz için de Instagram’da, Facebook’ta ve kullandığınız üçüncü parti site ve uygulamalarda ne yaptığınız bilgisini kullanıyoruz. Örneğin Instagram’da takip ettiğiniz kişileri ya da beğendiğiniz şeyleri, eğer Facebook hesabınız varsa oradaki bilgilerinizi ve ilgi alanlarınızı, ziyaret ettiğiniz websiteleri ve uygulamaları temel alan reklamlar görebilirsiniz.
  • Ancak tıpkı Facebook’ta olduğu gibi insanlar Reklam Tercihleri, gizleme ve dışarda kalma seçenekleri gibi yöntemlerle bu reklamlar üzerindeki kontrollere erişebilirler.

Facebook, Facebook üzerinde reklam hedeflemesi ile Messenger üzerine reklam hedeflemesi için aynı veri setini mi kullanıyor?

  • Messenger Reklamları (insanların Messenger ana sayfasına yerleştirilen reklamlar), Facebook reklamları ile aynı kitle hedefleme seçeneklerini kullanıyor. Facebook reklamları insanların profillerine ekledikleri bilgiler ve Facebook ve Instagram’da bağlantı kurdukları sayfalar, gruplar ve diğer şeyleri temel alarak hedefleme yapabilir. Buna ilgi alanları, aktiviteler, sevilen müzik, film ve TV dizileri gibi bölümler dâhildir. Daha fazla bilgi için: https://www.facebook.com/business/help/1568130549881135?helpref=faq_content

Devamı

Popüler