Bizi Takip Edin

anaslide

NEW BALANCE BOZCAADA YARI MARATONU VE 10K KOŞUSU

-

 

newbalanceMayıs 2011 yılında Bozcaada koşusuna destek ile başlayan serüven, yılda en az üç yarış yapmayı misyon edinmiş bir ekiple yoluna devam ediyor. Türkiye’de daha önce koşu yarışı yapılmamış lokasyonlardan çıkışını alan New Balance koşuları, bulundukları illerde gelenekselleşmesi için teklifler alan nitelikte gelişimini sürdürüyor. 2014 yılının ilk New Balance koşusu Bozcaada’da 10 Mayıs Cumartesi günü gerçekleşecek…

 

Bozcaada’da 4.’sü gerçekleştirilecek olan New Balance koşusu 10 Mayıs 2014 Cumartesi günü 14:00’da start alacak. Yine yarı maraton ve 10km kategorilerinde koşulacak olan yarış Jandarma Komutanlığı önünde başlayıp, Cumhuriyet Meydanı’nda sona erecek.

Yarış öncesi toplanma alanı Cumhuriyet Meydanı… Bu meydan Geyikli-Bozcaada seferleri yapılan Bozcaada iskelesine yaklaşık 200 metre uzaklıkta. Bu meydanda New Balance logolu çardaklar altında dinlenme alanları koşucuları ve ailelerini karşılayacak. Ayrıca, yarış öncesi toplu ısınma aktivitesi de burada yapılacak.  Aileler, arkadaşlar ve seyirciler, yarış sonrası bu alana geri dönecek sporcuları beklerken müzik yayınını dinleyip keyifli zaman geçirebilecekler.

Kontenjan 2000 koşucu ile sınırlı… Kayıtlar Mart ortasında başlayıp, kontenjan dolana dek ya da 6 Mayıs tarihine kadar www.newbalancerun.com sitesinden gerçekleştirilecek ve bu tarihlerden sonra kayıt imkanı olmayacak.

Koşuda 18 yaş alt sınırı bulunmakta. Yalnızca 16-18 yaş arası sporcular velilerinin noterden temin edeceği taahhütname ile 1 yıl içinde New Balance’ın düzenlediği tüm yarışlara katılım sağlayabilecekler. Ayrıntılar için New Balance ekibiyle irtibata geçilebilir…

Bozcaada’da kalmayı planlayan koşuculara, koşu kaydını yaptırmadan önce otel rezervasyonlarını garantilemeleri tavsiye ediliyor.

Kayıt:
Kayıtlar yalnızca www.newbalancerun.com sitesinden kabul ediliyor. Kayıtlar sitede anlatılan şekilde tamamlanabilir. Ödemeler kredi kartı ve havale/eft yolu ile kabul edilmekte. Bunun dışında yarış kayıt periyodu süresince New Balance mağazalarından alınacak olan performans ayakkabıları, ücretsiz kayıt imkânı sağlayacak. Yarışmacılar, kayıtlarını oluşturup, ödemelerini tamamladıktan sonra kayıtlı sporcu listesinde isimlerinin olup olmadığını kontrol etmeli. Havale/EFT yolu ile ödeme yapanların isimleri en geç 3-4 gün içinde kayıtlı sporcu listesine düşüyor, kontrol etmekte fayda var.

Kitlerin Teslimi:
Koşu kitleri www.newbalancerun.com sitesinde New Balance tarafından duyurulacak lokasyonlardan yarış öncesinde dağıtılacak.
Kitler; 1 adet NB çanta, t-shirt, yarış programı, zaman çipi ve göğüs numarasından oluşuyor.

Parkur:
Parkur; Bozcaada İlçe Jandarma Komutanlığı önünden başlayarak, Cumhuriyet Meydanı’nda son bulacak. 10K koşanlar, bu parkurda 4.5km’den geriye dönerek Cumhuriyet Meydanı’nda koşularını bitirecekler. Yarı Maraton koşanlar ise parkur haritasında işaretli bölgeden koşarak tam tur yapacaklar. Her iki koşu da saat 14:00’te start alacak.

MİNİKLER KOŞUSU
Bu sene, New Balance minik sporcuları da unutmuyor ve Bozcaada Koşusu’na, Minikler Koşusu’nu dahil ediyor. 4-6 yaşları arasındaki minik koşucuların kayıtları 10 Mayıs Cumartesi günü 9.30-10.30 saatleri arasında alınacak. 200 metrelik Minikler Koşusu saat 11.00’de Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleşecek. Üstelik bu sene minikler de Bozcaada Koşusu t-shirtleriyle ebeveynleriyle uyumlu olma şansı yakalıyor.

BOZCAADA KOŞUSU SOSYAL MEDYA YARIŞMASI

Bu sene New Balance, Bozcaada Koşusu’na özel sosyal medya yarışması düzenliyor. Jüri tarafından belirlenecek olan yarışmanın birincisi, bir davetlisi ile birlikte New Balance’ın sponsor olduğu Marseille Cassis Maratonu’na katılma hakkı kazanacak. Kazanan yarışmacı ve davetlisinin seyahat, konaklama ve maraton katılım ücretleri New Balance tarafından karşılanacak.

Sosyal medya yarışmasına katılmak isteyenler; New Balance Bozcaada Koşusu hazırlıkları sırasında yaptıkları ısınma hareketlerinin fotoğraf ya da videosunu çekerek, #newbalancetr hashtag’i ile Facebook ve Instagram üzerinden, aynı zamanda beslenme önerilerini de #newbalancetr hashtag’i ile Twitter üzerinden paylaşabilirler.

Bozcaada’ya ulaşım ve konaklama:
Bozcaada’ya ulaşımı tüm sporcular ve aileleri kendi imkanları ile sağlamak durumunda. New Balance bu konuda herhangi bir tur şirketi ile çalışmıyor.
9 Mayıs Cuma ve 10 Mayıs Cumartesi günleri Geyikli-Bozcaada arası arabalı ve yaya olarak vapur seferleri yapan Gestaş firması, koşucular için ek seferler bulunduracak. Sefer saatleri için duyurular kayıt sitesinden takip edilebiliyor.

Ödüller:

Genel Kategori (10K ve 21K):

Kadınlar 1ncisi: Tam altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Kadınlar 2ncisi: Yarım altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Kadınlar 3ncüsü: Çeyrek altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Erkekler 1ncisi: Tam altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Erkekler 2ncisi: Yarım altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Erkekler 3ncüsü: Çeyrek altın, New Balance Performans ayakkabısı, Kupa ve Madalya
Yaş Kategorileri (10K ve 21K):

Kadınlar ve Erkeklerde yaş kategorilerinde madalya ödülü verilecektir.
Kadınlar: 35-39 Yaş, 40-44Yaş, 45-49 Yaş, 50-54 Yaş, 55-59 Yaş, 60-64 Yaş, 65+ Yaş
Erkekler: 35-39 Yaş, 40-44Yaş, 45-49 Yaş, 50-54 Yaş, 55-59 Yaş, 60-64 Yaş, 65-69 Yaş, 70-74 Yaş, 75-79 Yaş, 80+ Yaş

PROGRAM
________________________________________
10 Mayıs 2014 Cumartesi
10 MAYIS 2014 – CUMARTESİ
09:00 – 13:30 Cumhuriyet Meydanı’nda toplanma
09:30 – 10:30 Minikler Maratonu kayıtları
11:00 – 11:20 Minikler Maratonu (Cumhuriyet Meydanı)
13:20 – 13:40 Toplu ısınma etkinliği
13:40 – 13:50 Start alanına intikal
14:00 – 14:05 Start (10K & Yarı Maraton)
15:40 – 16:15 10K Ödül Töreni
16:30 – 17:00 Yarı Maraton Ödül Töreni

anaslide

BACAK KASLARI İÇİN EFSANE PROGRAM

Umut Doğan Yıldız

-

Bu efsane hareketle bacak ve merkez bölgesi kaslarınızı güçlendirirken denge ve hareket kabiliyetinizi de geliştireceksiniz. Bacak kaslarını geliştirmek için haftaları atlamayın.

HAFTA 1

Reverse lunge

(bir adımınızı geri atın, o dizinizi bükün ve gövdenizle yere doğru alçalın) ve her iki bacakla SPLIT SQUAT (Bir ayağınızı öne atın ve gövdenizi yere yaklaştırın) yapın.

PAZARTESİ 6 TEKRARDAN 3 SET
SALI 6 TEKRARDAN 3 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 3 SET
PERŞEMBE KNEE TO WALL: DUVARIN BİR ADIM ÖNÜNDEYKEN ÖNDEKİ DİZİNİZİ DUVARA DEĞDİRİN. BU BİR TEKRARDIR. 6 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.
CUMA 10 TEKRARDAN 3 SET
CUMARTRSİ 12 TEKRARDAN 3 SET
PAZAR TEST: HER HAREKETİ HER İKİ TARAFA 15 TEKRAR YAPIN. YAPAMIYORSANIZ HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 2

Pistol negative

Sol ayağınız bir box’un üzerinde, sağ ayağınız havada olacak şekilde durun. Sol dizinizi sağ ayağınız yere değene kadar bükün ve tekrar doğrulun. Bu 1 tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE CLOSED-FEET SQUAT:
AYAKLARINIZ BİTİŞİK SQUAT YAPARAK ALÇALABİLDİĞİNİZ KADAR ALÇALIN. 10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.CUMA 10 TEKRARDAN 4 SET CTS. 12 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAK İÇİN ÜÇ TEKRARDAN 1 SET YAPIN. YERE 3-5 SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ, BU HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 3

Single leg wall sit

Sırtınızı duvara yaslayın, ayaklarınız 60 cm kadar önde olsun. Dizleriniz 90 derece olana kadar alçalın. Sonrasında doğrulun ve bir bacağınızı düz hale getirerek 15 saniye bekleyin.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE PIGEON POSES: DİZLERİNİZİN ÜZERİNDEYKEN SAĞ BACAĞINIZI ARKANIZA SOL BACAĞINIZI ÖNE UZATIN. 15 SANİYE BEKLEYİN.
CUMA 6 TEKRARDAN 4 SET
CUMARTESİ 8 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: 3 TEKRAR WALL SIT YAPIN. (HER İKİ BACAKLA 20 SANİYE) OLMADI MI? 3. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 

HAFTA 4

Assisted pistol

TRX bandının 60 cm önünde durarak tutacaklarını kavrayın. Sağ ayağınızı yerden kaldırarak bacağınızı öne doğru uzatın ve sol dizinizi kırarak kalçanızı yere yaklaştırın. Bu bir tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 2 SET
SALI 6 TEKRARDAN 2 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 2 SET
PERŞEMBE CROSSED LEG SQUAT: SOL AYAĞINIZI SAĞ AYAĞINIZIN ARKASINA GÖTÜRÜN VE PARMAK UCUNDA ALÇALIN.10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.

CUMA 10 TEKRARDAN 2 SET
CUMARTESİ 12 TEKRARDAN 2 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAKLA 12 TEKRARDAN 2 SET YAPIN. ÜÇ SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ 4. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 HAFTA 5

Pistol Squat yapmak için bir ayağınızı yerden kaldırın ve öne doğru uzatın. Diğer dizinizi bükün ve kalçanız yere iyice yaklaşana kadar devam edin. Şimdi doğrulun. Tebrikler!

Devamı

anaslide

BURPEE YAPARKEN BAŞ DÖNMESİ!

Umut Doğan Yıldız

-

Burpee yaparken başın dönüyorsa bunun birden fazla nedeni olabilir.

Egzersiz programına yeni eklediysen, bu hareket yapabilirlik seviyene bağlı olarak sana şiddetli gelebilir. Eğer zorlanıyorsan, egzersizi basitten zora doğru olacak şekilde aşamalandır. Burpee öncelikle bir box / kutu kullanılarak yapılmalı. Ellerini yerden daha yüksek bir yere koyarak açıyı daha uygun hâle getirebilirsin.

Ayrıca antrenmanının hangi kısmına, hangi yoğunlukta eklediğin de önemli. Aerobik ve anaerobik kapasiten yeterli değilse, nabzının aşırı yükselmesi de baş dönmesine sebep olabilir. Ayrıca yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kan şekerinde düşme yaşanabilir; bu da baş dönmesine yol açar. Bunları dikkate alarak egzersiz ve beslenme planlamanı yeniden oluşturman gerekebilir.

Egzersiz yaparken doğru nefes alıp vermek de işin en önemli kısımlarından biri. Kaslarının en iyi performansını sergilemesi için oksijene ihtiyacı vardır ama bu oksijeni kaliteli bir şekilde alman gerekir. Çok sık ve hızlı nefesler alıp verirsen bu da bir süre sonra mide bulantısı ve baş dönmesine neden olabilir. Tüm bunlara dikkat etmene rağmen baş dönmesi devam ediyorsa, tabii ki doktora görünmende fayda var.

Çağdaş Cemre Kılıç, Burn & Joy’un Kurucusu, Egzersiz Danışmanı

Devamı

anaslide

ÇARPINTININ NEDENİ SADECE KALP DEĞİL!

Umut Doğan Yıldız

-

Kalpte çarpıntı, göğüs ağrısı ve nefes darlığı kalbimizin bize yolladığı sinyallerin başında geliyor. Bu sinyallerden çarpıntı, kalbin hızlı çalışması anlamına geldiği için bu sorunu yaşayanlar çoğunlukla kalp hastalıklarına yönelik muayene oluyor, şikayetleri çözümsüz kalabiliyor. Bunun nedeni ise toplumdaki yaygın inanışın aksine, kalpte çarpıntının sadece kalp hastalıklarının belirtisi olmaması.

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut; ilk planda kalp hastalığı habercisi olarak düşünülse de, çarpıntının aslında tüm vücuttaki sorunlar için bir belirti olabileceğine işaret ederek, sanılanın aksine her çarpıntının nedeni kalpteki bir sorundan kaynaklanmadığını belirtiyor. Kalbimiz hızlı çarparak aslında vücudumuz için bize sinyal göndermeye çalışıyor. Bu nedenle çarpıntıya yönelik araştırma yapılırken kalp dışındaki faktörlerin de dikkate alınması çok önem teşkil ediyor.  Çarpıntı gelişimine yol açan ve doğrudan kalbi ilgilendirmeyen nedenleri öğrenmeye hazır mısın?

Kansızlık 
Genç yaşlı her yaş grubunun ortak sorunlarından biri olan kansızlık genellikle tedavisi ihmal edilen bir hastalık. Kansızlıkta kalp vücudun oksijen ihtiyacını karşılamak için daha çok çalışıyor ve bu tablo da kendini çarpıntıyla belli ediyor.

Guatr
Boyunda bulunan tiroit bezinin anormal derecede hızlı çalışması vücudun metabolizmasını hızlandırıyor. Bu tablo sıklıkla kendini çarpıntıyla gösteriyor. Sebebi bulunamayan çarpıntı şikayetlerinde mutlaka tiroit hormonlarına bakılması gerekiyor.

Hipoglisemi
Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut kan şekerinin düşmesi anlamına gelen hipogliseminin genç yaşlı herkesi tehdit ettiğini vurguluyor. Çarpıntı, yemek yedikten hemen sonra aşırı insülin salınmasına bağlı olarak da gelişebiliyor. Hipoglisemi kendini sıklıkla halsizlik ve çarpıntıyla gösteriyor.

Uyku bozuklukları
Uyku bozuklukları çarpıntının sık görülen sebeplerinden biri. Vücut uyku sırasında metabolizmasını yavaşlatıyor ve dinleniyor. Düzenli ve kaliteli uyku uyumayan kişilerde kandaki stres hormonlarının seviyesindeki artışa paralel olarak gün içerisinde kalp hızı daha yüksek seyrediyor ve çarpıntı daha sık gözleniyor.

Sigara ve alkol tüketimi
Tütün ürünleri ve aşırı alkol tüketimi vücudun metabolizmasını etkiliyor ve stres hormon seviyelerinde artış yapıyor. Bu durum da sıklıkla çarpıntı ataklarına yol açıyor.

Hipotansiyon
Tansiyon düşüklüğü anlamına gelen hipotansiyon daha çok uzun boylu ve zayıf gençler ile yaşlılarda görülüyor. Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut aşırı yorgunluk, ayakta durma ve az su içilmesiyle bağlantılı olan tansiyon düşüklüğünün genelde halsizlik, baş dönmesi ve çarpıntıyla ortaya çıktığını söylüyor.

Stres ve kaygı bozukluğu
Vücutta oluşan her türlü fiziksel ve duygusal stres çarpıntıyı tetikliyor. Bunun yanında kaygı bozukluğu, evham ve depresyon da çarpıntının temel sebeplerini oluşturuyor.

Mineral ve su dengesizliği
Vücuttaki su ve tuz miktarının az olması çarpıntıyı tetikleyebiliyor. Bu duruma sıklıkla halsizlik ve tansiyon düşüklüğü de etki ediyor.

Hormonal değişimler
Kadınlarda oluşan hormonal değişimler kendini çarpıntı olarak gösterebiliyor. Özellikle menstrual periyotlar öncesinde ve menopoza geçiş sürecinde çarpıntı atakları sık gözleniyor. Hamilelik sürecinde de kalp atım hızı yükseliyor ve çarpıntı şikayetleri sıklaşıyor.

Kondisyon düşüklüğü
Çarpıntının en sık sebeplerinden biri de vücudun efor yapmaması sonucu oluşan hamlama ve kondisyon düşüklüğü. Genç yaşlı herkesi etkileyen bu durum yokuşta ve merdivenlerde çarpıntı ile nefes darlığıyla kendini gösteriyor.

Kafein ve çay
Prof. Dr. Ahmet Karabulut kafeinli enerji içecekleri ile yoğun kahvelerin genellikle çarpıntıyı tetiklediklerine işaret ederek, “Aşırı koyu siyah çay da çarpıntıyı tetikleyen içecekler arasında yer alıyor. Yeşil çay ise tam tersine kalbi sakinleştiren ve çarpıntıyı azaltan bir içecek olarak nitelendiriliyor” diyor.

Ateşli hastalıklar
Ateş yüksekliği çarpıntıyı tetikleyen temel etkenlerden biri. Sıklıkla enfeksiyon ya da romatizmal hastalıkların eşlik ettiği ateş yüksekliği sırasında kalbin üzerindeki yük artıyor ve kalp daha çok çalışıyor. Bunun sonucunda da çarpıntı oluşuyor.

Gıda takviyeleri
Özellikle vücut geliştirme için kullanılan bitkisel gıda takviyelerinin çoğunda vücudu tetikleyecek maddeler bulunuyor ve bu durum çarpıntıya yol açabiliyor.

Aşırı spor ve egzersiz
Hazır olamayan bir vücudun yoğun spor yapması sıklıkla çarpıntıya neden oluyor. Zaman zaman bu durum ciddi ritim bozukluklarını tetikleyebiliyor. Bu nedenle sıfırdan spora başlayacak kişilerin ilk ay ısınma şeklinde spor yapmaları gerekiyor.

Alerji
Besin alerjileri sık görülen çarpıntı sebeplerinden biri. Deniz mahsullerinde daha sık görülen bu durum yemek sırasında sıklıkla çarpıntı ve halsizlikle ortaya çıkıyor. Ağır yemek sonrasında hazımsızlığa bağlı çarpıntı atakları da sık görülüyor.

Kronik hastalıklar
Yüksek tansiyon, KOAH gibi kronik hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve kanser türleri de vücutta iltihabi reaksiyon oluşturarak çarpıntıya yol açabiliyor.

Olumsuz yaşam koşulları
Çok tozlu, havasız iş ve ev koşulları da çarpıntıyı tetikleyebilen etkenlerden. Deniz seviyesinden yüksek rakımlara giden kişilerde oksijen açlığına bağlı çarpıntı şikayetleri de sık görülüyor.

Böbrek üstü bezlerinin hastalıkları
Böbrek üstü bezleri vücuttaki stres hormonlarını salgılayan temel organlar. Hastalık nedeniyle bu bezden aşırı salınan hormonlar çarpıntı ve tansiyon yüksekliğiyle sinyal veriyor.

Ağrı
Vücutta gelişen baş ağrısı, diş ağrısı, böbrek ağrıları, bel ağrıları ve kireçlenme ağrıları vücuttaki stres seviyesini yükselterek çarpıntıyı tetikleyebiliyor.

İlaçlar
İlaç kullanımı, çarpıntıya yol açan en önemli dış etkenlerden biri. Özellikle grip ve astım ilaçları, guatr ilaçları, antibiyotikler ve depresyon ilaçları ciddi çarpıntı atakları yapabiliyor

Devamı

Popüler