Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

NE ZAMAN HIZ YAPMAYA DEĞER?

ERKEK AKLI

NE ZAMAN HIZ YAPMAYA DEĞER?

-

 

speedHız yapmamalıyız. Bu çok net! Fakat birçok zaman en sakin ve temkinli sürücüler dahi sürat yapmak isteyebiliyor.

Geç kaldınız; işe, çocuklarınızı almaya, hatta düğününüze (şimdiden yattı o iş!).. Her neyse…

Evet yataktan biraz daha erken çıkabilirdiniz. Fakat erkekler sorunlarını böyle çözmüyorlar değil mi? Öyle olmasaydı V8 motorlarını icat etmiş olmazdık.

Hız yapmayı tavsiye edecek değiliz fakat teorik bir soru var: kaybedilen zaman için ne kadar hız yapmak gerekiyor? Çözmek için 2 şeyi bilmelisiniz: Bitiş çizgisine olan uzaklığınız, mesafeniz ve o yolu almanız için gerekli olan dakika miktarı.

O zaman hız, zaman ve mesafe arasındaki klasik lineer ilişkiyi değerlendirerek saatte ne kadar kilometre alabileceğimizi bulalım. Sona yaklaştığınız sürece, zaman kazanmak için daha hızlı olursunuz. Çok trafik lambasının olmadığı bir ortamda düşünelim: toplumun ana şerit değiştirme şansının olduğu yer, otoban.

Öyle olsa dahi sık sık frene basmalıyız. Tamamen kontrolsüz, hız sınırının 40 km üstünde bir hız yapmak istemiyorsanız, çoğu kısa yolculuk ne efora ne de riske değmeyecektir. Çünkü: 40 kmlik bir yolculukta normal hızını 105 km/saat ise 5 dakika kazanabilmek için ortalama hızınızı 137 km/saat’e çekmeniz gerekmekte.

Fakat daha uzun yolculuklar için biraz dahi gaza basmak fark yaratabilir. Örneğin 4000 kmlik bir yolda, 105 km/saatlik bir hızı sadece 8 km daha artırmak neredeyse 2.5 saat fark yaratacaktır.

Eve yaklaştığınızda unutmayın, zaman kazanmaya çalışmak zorlu ve tehlikelidir. 10 dakika gecikiyor bile olsanız, hızınızı çok artırmanız gerecektir. 187 km/saat. Umarız bir Bugattiniz vardır. Fakat olsa dahi uygun olmayan yollarda sürat yapmaktan lütfen kendi sağlığınız ve trafikte diğer insanlar için vazgeçin.

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Stres, yağ yakmayı engelliyor

-

Yapılan araştırmalara göre stresli olmak yağ yakımını engelliyor.

Beyniniz haftanın yedi günü alarm veriyorsa, yağ yakmanız da imkânsızlaşır. Pure Sports Medicine’in kuvvet antrenörü Andy Reay’e kulak vererek biraz sakinleşin.

Kortizol adlı stres hormonunu mutlaka daha önce duymuşsunuzdur. Bu hormonun seviyesi kronik olarak arttığında vücudunuzda yağ depolamaya yol açan enzimler tetiklenir ve karın kaslarınız açıkça gözükmez. Bu hormon uyku kalitenizi de bozarak testosteron üretiminizin azalmasına yol açar ve antrenmanlardan aldığınız verimi azaltır.

Neyse ki bu sorunu çözmenin birkaç farklı yolu var. İlk olarak düzensiz beslenme alışkanlığınızdan kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yemek yediğiniz zamanlarda vücudunuz insülin hormonu salgılar ve bu hormon kortizol hormonunun etkilerini ortadan kaldırır. Bu nedenle sık ama az yemek, akşam yemeğinde çok fazla beslenip sonrasında telafi etmeye çalışmaktan daha akıllıca bir yöntemdir.

Kendinizi yorgun hissettiğinizde daha sıkı çalışmayı denemekse stresinizi artırarak karın kaslarınıza giden yolu uzatacaktır. Hafta içinde yüzme gibi düşük darbe etkili sporları deneyebilir ya da kuvvet antrenmanlarına devam etmek istiyorsanız düşük ağırlık-yüksek tekrar prensibini benimseyebilirsiniz. Yani ağır çalışmaları pazar gününe saklamayı düşünebilirsiniz. Bazı sporcular bu gibi durumlarda kalp atışı değişkenliğini takip eder. Elite HRV gibi uygulamalarla kalp atışlarınız arasındaki süreyi ölçmek size vücudunuzun yorgunluk veya stres durumuna dair bilgi vererek antrenmanlarınızı daha etkin bir biçimde tasarlamanızı sağlar. Öte yandan takviye edici gıdaların da yardımına başvurabilirsiniz. Bu takviyelerin kötü yaşam şartlarınızı düzeltmek gibi maharetleri olmasa da magnezyum, C vitamini ya da daha az bilinen, hücre zarınızı oluşturan fosfatidilserin gibi takviyeler stres seviyenizi azaltmada yardımcınız olabilir. Derin bir nefes alın ve karın kaslarınızı çıkarmak konusunda endişeli davranmaktan vazgeçin.”

Devamı

ERKEK AKLI

Burçlara göre spor dalları

-

Biraz eğlenmek istediğinizi biliyoruz. İşte burçlara göre spor dalları.

Hangi burca hangi spor dalı daha uygun?

İkizler Burcu

Atletizm ve takım sporları tam bu burca göre. Jimnastik ve pilates gibi sporlar ikizler burcunun başarıyla yapabileceği sporlar arasında.

Koç Burcu

Koç burcu hangi sporu yapmalı? diye düşünen varsa eğer, bu burç daha çok düşünce temelli sporlarda başarılı oluyor. Bilardo, satranç gibi sporlar ve antrenörlük, koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı faliyetler arasında. Ayrıca fitness ve vücut geliştirme de koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı spor dalları arasında bulunuyor.

Boğa Burcu

Azimli bir yapıya sahip olan boğa burcu için uygun sporlar: dağcılık, atıcılık ve ağırlık kaldırma. 

Yengeç Burcu

Deniz sporlarında oldukça başarılı olan yengeç burçları için, yüzme, yelkencilik, kano, su topu ve atlayış biçilmiş kaftan.

Aslan Burcu

Avrupalı araştırmacılar, bu burcun güç gerektiren sporları başarılı bir şekilde yaptığını ortaya koydular.

Başak Burcu

Takım sporlarında çok başarılı olan başak burcu, fitness ve pilates gibi sporlarda da oldukça başarılılar.

Terazi Burcu

Hemen hemen tüm spor dallarında başarılı olabilen bir burç varsa o da terazi burçlarıdır.

Akrep Burcu

Risk ve kuvvet gerektiren sporlarda oldukça başarılı olan akrep burçları, dövüş ve tırmanış sporlarında büyük başarı gösteriyorlar.

Yay Burcu

Yay burcu tenis ve futbol gibi sporlarda oldukça iyi performans gösterirler.

Balık Burcu

Su sporları ve fitness balık burçlarının yapmaktan zevk alacağı ve başarılı olacağı spor dalları arasında.

Oğlak Burcu

Kayakçılık, dağcılık, yüzücülük ve koşuculuk, bu burç için en önemli başarıların kaydedileceği spor dalları arasında.

Kova Burcu

Atletizm ve vücut geliştirme sporları kova burcu için ideal sporlar.

Devamı

ERKEK AKLI

Spor salonunda görülen en komik 9 kişi

-

Spor la ilgili şimdiye kadar hep bilgilendirici içerikler hazırladık. Şimdi biraz da gülelim. İşte spor salonundan komik fotoğraflar.

Spor salonlarında görme ihtimali pek olmasa da sizin için komik fotoğraflar derlemesi yaptık.

1- Evden çalışmak bağımlılık yapar

2- Güvenlik her şeyden önemlidir

3- Müziksiz asla

4- Aranılan motivasyon


5- Sonsuza kadar spora elveda diyebilecek biri daha


6- Hepinizden nefret ediyorum

7- Topuklu ayakkabısız asla

8- Son teknoloji

9- Pilates topunun rahatlığı


Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com