Bizi Takip Edin

BESLENME

NBA DİYETİ

-

 

Suns’ın forveti Jared Dudley NBA seviyesine çıkabilmek için ilk önce kilosunu kontrol etmeyi öğrendi.

Birçok profesyonel sporcu harika genlere sahiptir fakat Jared Dudley kesinlikle onlardan biri değil. McDonald’s bağımlısı biri için bu durum çok şaşırtıcı değil aslında. Dudley NBA’e adım attıktan sonra, hamburger-patates diyetiyle uzun bir kariyer hedefleyemeyeceğinin farkına varmış haliyle. 2.01 boyundaki oyuncunun kilosunu 102 civarında tutmak için disiplinli bir beslenme düzeni var.

07:00 Alarm çalıyor

Dudley sabahları hemen yataktan fırlayarak güne hayat dolu başlayan insanlardan değil. (Yoksa yalnız olduğunuzu mu sanıyordunuz?) Fakat o yine de saatinin alarmını erken saatlere ayarlıyor. Neden mi? Elbette kahvaltı edebilmek için yeterli zamanı bulabilsin diye.

08:00 Kahvaltı

Dudley’nin kahvaltılarının olmazsa olmazları yumurta, meyve ve yulaf ezmesi. “Yumurta özellikle beni uzun süre tok tutmak konusunda çok işe yarıyor” diyor Suns’ın forveti. Bilim de bunu doğruluyor: International Journal of Obesity’de yayınlanan bir araştırmada, yumurta yiyenlerin aynı kaloride poğaça yiyenlere oranla yüzde 65 daha fazla kilo kaybettikleri görülmüş.

08:45-10:00 Antrenman

Suns oyuncuları tüm vücudu aynı anda çalıştıran ve merkez bölgesine özel önem veren antrenmanlar yapıyor. Dudley ise bu antrenmandan sonra kendi başına kardiyo antrenmanları yapıyor. Başarılı oyuncunun bu konuda tercihi yüzme, çünkü eklemlerini zorlamadan nabzı artırmanın en iyi yolu.

10:00-12:00 Basketbol antrenmanı

“Los Angeles’ı nasıl yenebiliriz” sorusunun cevabının arandığı iki saatten bahsediyoruz.

12:30 Öğlen yemeği

Eğer kilo vermek istiyorsanız, antrenman sonrası yemek yemelisiniz. Dudley’nin antrenman sonrası tercihleri genellikle tavuklu, ton balıklı ya da hindili sandviç oluyor. Karbonhidratlar oyuncuya kaybettiği enerjiyi geri kazandırırken, protein de oyuncunun kas gelişimine yardım ediyor.

14:00 Şekerleme

Hayır abur cuburu kastetmiyoruz! Dudley vücudunu dinlendirmek ve gece geç saatlerde biten NBA maçlarına hazırlamak için gündüzleri iki saat uyuyor.

16:00 Ara öğün

Dudley ara öğünlerde en çok tavuklu ya da somon balıklı salata yiyor. Eğer canı şekerli bir şeyler çekerse, bu mönüyü 30 kalori değerinde meyveli yoğurtla değiştiriyor. Dudley bu stratejiyi çok tecrübeli isimlerden öğrenmiş: “Steve Nash ve Grant Hill sağlıklı ara öğünlerin beni daha fazla yemek yemekten alıkoyacağını öğrettiler.”

19:00 Akşam yemeği

Protein zamanı! Dudley genellikle tavukla birlikte marul, ıspanak ya da kuşkonmaz gibi yeşil renkli sebzeler tüketmeyi tercih ediyor: “Lifli gıdalar tüketmenin en iyi yanı herhangi bir suçluluk duygusu hissetmeden tok kalmanızı sağlaması.”

23:00 Tatlı

Maçların dördüncü çeyreği bittikten sonra Dudley’nin aklındaki tek şey çikolatalı kurabiye yemek. Ancak bunu yapabilmesi için takımının bir deplasman galibiyetine imza atmış olması gerekiyor.

23:30 Yolculuk yemeği

Tüm NBA oyuncuları gibi Dudley’nin hayatının da önemli bir bölümü uçak yolculuklarıyla geçiyor. Havaalanlarında ve otellerdeki sağlıksız alternatiflerden uzak durmak içinse yolculuk için önceden kendine bir şeyler hazırlıyor.

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com