Bizi Takip Edin

BESLENME

NBA DİYETİ

-

 

Suns’ın forveti Jared Dudley NBA seviyesine çıkabilmek için ilk önce kilosunu kontrol etmeyi öğrendi.

Birçok profesyonel sporcu harika genlere sahiptir fakat Jared Dudley kesinlikle onlardan biri değil. McDonald’s bağımlısı biri için bu durum çok şaşırtıcı değil aslında. Dudley NBA’e adım attıktan sonra, hamburger-patates diyetiyle uzun bir kariyer hedefleyemeyeceğinin farkına varmış haliyle. 2.01 boyundaki oyuncunun kilosunu 102 civarında tutmak için disiplinli bir beslenme düzeni var.

07:00 Alarm çalıyor

Dudley sabahları hemen yataktan fırlayarak güne hayat dolu başlayan insanlardan değil. (Yoksa yalnız olduğunuzu mu sanıyordunuz?) Fakat o yine de saatinin alarmını erken saatlere ayarlıyor. Neden mi? Elbette kahvaltı edebilmek için yeterli zamanı bulabilsin diye.

08:00 Kahvaltı

Dudley’nin kahvaltılarının olmazsa olmazları yumurta, meyve ve yulaf ezmesi. “Yumurta özellikle beni uzun süre tok tutmak konusunda çok işe yarıyor” diyor Suns’ın forveti. Bilim de bunu doğruluyor: International Journal of Obesity’de yayınlanan bir araştırmada, yumurta yiyenlerin aynı kaloride poğaça yiyenlere oranla yüzde 65 daha fazla kilo kaybettikleri görülmüş.

08:45-10:00 Antrenman

Suns oyuncuları tüm vücudu aynı anda çalıştıran ve merkez bölgesine özel önem veren antrenmanlar yapıyor. Dudley ise bu antrenmandan sonra kendi başına kardiyo antrenmanları yapıyor. Başarılı oyuncunun bu konuda tercihi yüzme, çünkü eklemlerini zorlamadan nabzı artırmanın en iyi yolu.

10:00-12:00 Basketbol antrenmanı

“Los Angeles’ı nasıl yenebiliriz” sorusunun cevabının arandığı iki saatten bahsediyoruz.

12:30 Öğlen yemeği

Eğer kilo vermek istiyorsanız, antrenman sonrası yemek yemelisiniz. Dudley’nin antrenman sonrası tercihleri genellikle tavuklu, ton balıklı ya da hindili sandviç oluyor. Karbonhidratlar oyuncuya kaybettiği enerjiyi geri kazandırırken, protein de oyuncunun kas gelişimine yardım ediyor.

14:00 Şekerleme

Hayır abur cuburu kastetmiyoruz! Dudley vücudunu dinlendirmek ve gece geç saatlerde biten NBA maçlarına hazırlamak için gündüzleri iki saat uyuyor.

16:00 Ara öğün

Dudley ara öğünlerde en çok tavuklu ya da somon balıklı salata yiyor. Eğer canı şekerli bir şeyler çekerse, bu mönüyü 30 kalori değerinde meyveli yoğurtla değiştiriyor. Dudley bu stratejiyi çok tecrübeli isimlerden öğrenmiş: “Steve Nash ve Grant Hill sağlıklı ara öğünlerin beni daha fazla yemek yemekten alıkoyacağını öğrettiler.”

19:00 Akşam yemeği

Protein zamanı! Dudley genellikle tavukla birlikte marul, ıspanak ya da kuşkonmaz gibi yeşil renkli sebzeler tüketmeyi tercih ediyor: “Lifli gıdalar tüketmenin en iyi yanı herhangi bir suçluluk duygusu hissetmeden tok kalmanızı sağlaması.”

23:00 Tatlı

Maçların dördüncü çeyreği bittikten sonra Dudley’nin aklındaki tek şey çikolatalı kurabiye yemek. Ancak bunu yapabilmesi için takımının bir deplasman galibiyetine imza atmış olması gerekiyor.

23:30 Yolculuk yemeği

Tüm NBA oyuncuları gibi Dudley’nin hayatının da önemli bir bölümü uçak yolculuklarıyla geçiyor. Havaalanlarında ve otellerdeki sağlıksız alternatiflerden uzak durmak içinse yolculuk için önceden kendine bir şeyler hazırlıyor.

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com