Bizi Takip Edin

FITNESS

NASIL BATMAN OLUNUR?

-

 

batmanMaskeli kahramanın süper güçleri yok. Doğru eğitimi alırsanız, acaba siz de kendi kişisel ‘Gotham”ınızı koruyabilir misiniz? 

Diğer süper kahramanların aksine, Bruce Wayne’in alter egosunun radyoaktif bir örümcek tarafından ısırılmışlığı ya da uzaylı akrabaları yok. Eğer yeteri kadar paranız, motivasyonunuz ve zamanınız varsa sizin de böyle bir şansınız var. ‘Becoming Batman: The Possibility of a Superhero’ kitabının yazarı Prof. E Paul Zehr’e göre bu şans büyük bir “eğer” barındırıyor.

“Batman olabilecek en iyi sporcu fiziğine, casus özelliklerine ve özel kuvvetlerin dövüş sanatları eğitimine sahip.” Ha, tabi ayrıca da araçlarını, silahlarını ve gözetim teknolojilerini finanse edebilecek milyar dolarlık bir şirkete de sahip!

Bruce Wayne’in güç odaklı ağırlık çalışması

Güç ve hız squat bölümünde geçirilecek saatlerle ilgili değil. Kötü adamlarla rahat rahat dövüşebilmek için Batman’in antrenmanları güç odaklı olmalı. ‘Results Fitness and Sports Training”in sahibi Ian Mellis’in programı size hem güçlü yumrukları yapıştırmayı hem de gelen yumruklardan en hızlı şekilde kaçmayı sağlayabilir.

Speed Deadlift – 8 tekrarlı 4 set

“Eğer hızlı olmazsanız, güçlü de olamazsınız.” diyor Mellis. Barı tek seferde kaldırabileceğiniz maksimum ağırlığın %60’ıyla yükleyin ve squat çalışın. Daha sonra barı yukarıya kaldırmak için kalçanızı dışarı itin ve tüm gücünüzle kaldırın. BAM!

Hang snatch – 8 tekrarlı 4 set

Bir suçluyu omuzunuzun üstünden atmak gibi düşünün: Barı bacak hizanızda sarkıtın, çeyrek squat pozisyonuna gelin. Kaldırın ve başınızın üstüne alın. Aşağıya indirin ve tekrarlayın.

Towel pull-ups – Yapabilirseniz 4 set

Pull up barına bir havlu atın, iki tarafından tutun ve göğsünüzü bara doğru çekin. “Bu sizin tutuş gücünüzü ölçecektir.” diyor Mellis. Binalar arasında salınırken iyi olacaktır!

Turkish up – Her yana 10’ar tane olacak şekilde 3 set

Yere uzanın ve tam üzerinizde olacak şekilde kettlebell tutun. Sağ dizinizi kırın ve ağırlığı sol elinize alın. Daha sonra ayağa kalkın, nefes alın ve hareketi tersine çevirin. Bir daha ki sefere yere düştüğünüzde hemen kalkabileceksiniz.

Lastik döndürme – 10 dakika

Zor durumlarda hareket kabiliyeti sizi sokaklarda kurtaracak bir şey. “Bu ‘strong man’ antrenmanı hem uyum sağlamanızı hem de zor anlarda gücünüzü kullanmanızı sağlar”. Spor salonlarında bulunan dev kamyon lastikleri çevirin.

 

 

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler