Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

Mutlulukla ilgili bilmeniz gerekenler

Umut Doğan Yıldız

-

 

Instagram filtreli gülücüklere kanmayın. Yüzünüzdeki zoraki sırıtışı ortadan kaldırarak daha iyi bir denge kurun.

Mutluluk takıntısı işe yaramıyor. Bir ankete göre*, Avustralya’da her sekiz erkekten biri depresyona girecek. Social Psychological and Personality Science’ta yayımlanan bir çalışma, toplumun mutsuzluğu kabullenmeme eğiliminin, işler kaçınılmaz bir şekilde ters gittiğinde insanların kendilerini yalnız hissetmesine yol açtığını söylüyor. Kendi mutluluğunuzu bulmanız konusunda sizi teşvik eden sosyal medya paylaşımlarına karşın, ortada bir problem olduğu çok açık.

İlginç bir şekilde, gerçek mutluluğu bulmanın yolu bu arayışı sonlandırmaktan geçiyor olabilir. Amerikalı psikologlar, mutluluğu aktif bir şekilde arayanların daha neşeli olmak konusunda baskı altında hissettiklerini ve mutsuz olduklarında kendilerini suçladıklarını buldu. Eğer paranın mutluluğu satın alabileceğini düşünenlerdeniz, siz de yanılıyorsunuz demektir. Araştırmacılar, yılda 132 bin doların üzerinde kazanılan paranın size sadece daha çok stres olarak geri döneceğini buldu.

Danışman psikiyatrist Paul McLaren, mutluluk yerine iyi bir mental sağlığı hedeflemenizi öneriyor. McLaren, sağlıklı bir zihinsel durumun, hayatın önümüze çıkardığı hem iyi hem de kötü şeylerle baş etmemize yardımcı olacağını savunuyor çünkü mutluluk, mutsuzluk olmadan var olamaz. Kısacası, kendinizi berbat hissetmenizde bir sorun yok. Aslına bakarsanız, hiç bitmeyen, yoğun bir mutluluk çıldırtıcı olurdu ve bu, bizi insan yapan farklı farklı duygusal tepkilerden yoksun bırakırdı. Ne kadar acı verici olsa da kötü hissettiğimiz zamanlar çok önemli bir amaca hizmet ediyor. Ağlamak iyileşme sürecinin başlangıcıdır  ve küçük bir stres bile değişim geçirmenizi sağlayacak faydalar sunabilir. Uzun süreli mutluluk bir denge işidir, o yüzden Instagram’da sürekli gördüğünüz sahte gülüşlere aldanmayın.

Birçok araştırmacı, “90/10 prensibi” konusunda ortak görüşe sahip. Bu prensip mutluluğunuzun yüzde 10’unu başınıza gelen şeylere, yüzde 90’ını ise sizin bunlara nasıl tepki verdiğinize bağlıyor. Yani, kabullenici olun. Değiştiremediğiniz şeylerin peşini bırakın, diğer insanlarla bağlantıda kalın ve bir şeyler satın almak yerine deneyim satın alın. İşte o zaman gülümsemenizin artık daha doğal olduğunu fark edeceksiniz.

Kötü hissettiğiniz zamanları anlayıp takdir edebilmek, o zamanların fiziksel ve zihinsel sağlığınız üzerindeki etkisini azaltabilir. Emotion dergisinde yayımlanan bir araştırma, negatif hislerini görmezden gelmek yerine onları kucaklayabilen insanların, psikolojik açıdan bunalımdan daha az zarar görmüş olarak çıktığını keşfetti. Yine, Journal of Experimental Social Psychology’den bir çalışmaya göre, kendinizi kötü hissetmek dikkat dağıtıcı şeyleri bloklama yetinizi geliştirerek hafızanızı ve detaylara olan dikkatinizi iyileştiriyor.

İşte size işinize yarayacak yeni bir kelime: Sisu. Fince bu kelime, karşınıza çıkan olağanüstü zorlukları aşmanıza yardım eden psikolojik güç anlamına geliyor. Sisu kararlılık rezervlerinizden faydalanmanız konusunda sizi cesaretlendiriyor. Bu yaklaşım, mutlu hissetmediğiniz için somurtmanızdan çok daha iyi ve uzun vadede hayatınızdan tatmin olmanızı sağlıyor. Bu, sizin bir lades kemiği yerine bir omurga edinmenize yardım edecek.

Soğuk havalar

Japonya’daki Osaka Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, mutluluk 13.9 santigrat derecede en üst düzeye ulaşıyor. Güneyde yaşıyorsanız biraz çabalamanız gerekecek.

Maddi arkadaşlar

Londra Üniversitesi’nden bir araştırma, arkadaşlarla geçirilen zamanı artırmanın, 115 bin dolarlık maaş artışına denk bir mutluluk sağladığını buldu.

Yaşlı gözler

Bir Frontiers in Psychology çalışmasına göre, ağlamak parasempatik sinir sisteminizi aktive ederek sakinleşmenize ve yatışmanıza yardımcı oluyor.

ERKEK AKLI

Men’s Health Egzersizi: Total Body Shredder

-

Editör :

Kayakçılardan ilham alan bu egzersiz bütün vücudunu çalıştıracak.

 

 

Devamı

ERKEK AKLI

Torschlusspanik nedir?

Umut Doğan Yıldız

-

Torschlusspanik terimini daha önce duymadıysanız yazımızı okuyun.

Pazar akşamları anksiyete ve dehşet arası o his yavaşça içinize süzülür. Cuma akşamı bitmesi gereken çizelgeyi hala bitirmediniz. Ya da cumartesi günkü partiden sonra temizlik yapmadınız. Ya da köpeğinize banyo yaptırmadınız veya kendinize… Üstelik gece yarısına beş dakikanız var.

Bizim genelde deyimlerimizle ifade ettiğimiz hisleri Almanların tek bir kelimeyle anlatmak gibi esrarengiz bir yeteneği var; bu dehşet anına

Torschlusspanik diyorlar. Kelimenin doğrudan çevirisiyle, “kapı kapalı paniği”. Aslında bu, orta çağlarda gece çökmeden önce kale kapılarından güvenli bir şekilde geçememe korkusunu anlatıyor. Modern kullanımıyla, eyleme geçmek, başarmak, size sunulan veya kafanızda belirlediğiniz son teslim tarihlerine yetişmek için zamanınızın kalmamasından duyduğunuz korkuyu anlatıyor. Torschlusspanik, gereğinden fazla hırslı hazırlanmış haftasonu ev işleri listesi gibi önemsiz nedenlerle veya diyelim ki önemli bir toplantıya hazırlanmak için bir saatten az vaktiniz varken sohbet etmek için odanıza gelip gitmek bilmeyen patronunuzun sürpriz ziyaretiyle tetiklenebilir. Sıklıkla, bu hisle dolmanız için gereken tek şey, erteleme ve de eylemsizlikten doğan bir suçluluk duygusudur. (“Bu kadar karmaşık bir projeyi son dakikaya bırakmamalıydın!”) Veya daha büyük ölçekte, dikey bir kıyaslamayla, siz henüz hangi ipleri kullanacağınızı anlamaya çalışırken kendinizi neredeyse dağın zirvesinde olduğunu düşündüğünüz biriyle karşılaştırmanızdır.

Zamanınızın kalmadığına dair korkunuz ister kısa süreli ister daha büyük olsun, bu duyguyu geçersiz kılmanın yolları mevcut:

BU SAAT

Raporunuzu bitirmek, “acil” e-postalara cevap vermek ve haftalık halı saha etkinliğinize oyuncu bulmak için son bir saatiniz varsa, aynı anda üç görevle mücadele etmek akıllıca görünebilir. Ancak çalışmalar tersini kanıtlıyor: Birden çok görevi aynı anda yürütmeye çalışmak dikkat aralığınızı azaltır, stresi artırır ve her görevin daha uzun sürmesine yol açar. Bu nedenle, Duke Üniversitesi Fuqua School of Business’tan “multitasking”, yani çoklu görev yürütmeyi araştıran Jordan Etkin, işi basit tutmanızı söylüyor. Son teslim sürelerinize 60 dakika veya daha kısa zaman kaldığında:

1- YAPILACAKLAR LİSTENİZİ KIRPIN

Çok başarılı kişiler öncelik sırası konusunda acımasızdır, diyor Etkin: “Bir an durup düşünün, neyin en önemli olduğunu anlayın ve bunun üzerine çalışın.”

2- BU SAATE FARKLI AÇIDAN BAKIN

Duke araştırmacıları, sınava çalışan öğrencilerin bir saati 60 dakika olarak düşündüğünde saatin onlara daha uzun geldiğini, daha verimli hissettiklerini ve konunun daha ilgi çekici olduğunu düşündüklerini keşfetti.

3- ON YAVAŞ NEFES ALIN

Herkesin size stresli hissettiğinizde “karnınızdan nefes almanızı” söylediğini biliyoruz. Bu yanlış bir bilgi değil: Çok sayıda çalışma, derin nefeslerin sinir sisteminin stres treninde bir fren gibi çalışan kısmını etkinleştirerek işleri tamamlamak için yeterince odaklanmanıza yardımcı olduğunu gösteriyor. Diğer bir deyişle, bu nefesler baskı altında olduğunuzda daha az “Bunu başaramam” endişesiyle dolmanızı ve bir şeylerin üstesinden gelmekte daha başarılı olmanızı sağlıyor.

BUGÜN

Şimdi, elinizde 24 saat var. Kum saatinin üst kısmında hala kum varmış gibi hissetmenin püf noktası, meşgul olmayı yüceltmeyi bırakmaktır. Kültürümüz eyleme değer verir, bu nedenle öğle yemeği arası boyunca çalışmak daha verimli ve daha az suçlu hissetmemizi sağlar. Ancak sonu gelmeyen çalışma, bizi daha verimsiz kılar. Bunun yerine:

90 DAKİKALIK ARALIKLARLA ÇALIŞIN

“İnsanlar doğrusal bir şekilde çalışmak üzere programlanmamıştır,” diyor performans danışmanlığı firması Energy Project’in yönetici müdürü Andrew Deutscher. “Dalgalar gibi aralıklı vuruşlara göre yapılmışız.” Bu nedenle her 90 dakikada bir işten uzaklaşın; bunu yapan kişilerin odaklanma seviyesi, bir mola veren veya hiç mola vermeyen kişilerinkine kıyasla yüzde 28 daha yüksek.

DOĞANIN YARDIMINA İZİN VERİN

Doğal bir manzara yakalayın. 40 saniye boyunca çimenlik bir çatı katına bakan bir grup öğrenci, boş bir beton çatı katına bakanlara kıyasla daha yüksek konsantrasyona sahipti ve dikkat testinde daha az hata yaptı.

NEYİ GÖRMEZDEN GELECEĞİNİZİ BİLİN

Başkan Dwight D. Eisenhower, gece çökmeden işleri halletmek için “Eisenhower Kutusu” olarak bilinen yöntemi kullandı. Deneyin: Dört kutu çizin, iki tanesi diğer iki kutunun üstünde olsun. Her birine şunlardan birini yazın: Acil ve önemli günlük görevler, önemli ancak acil olmayan işler, acil ancak önemli olmayan işler, ne acil ne de önemli olanlar. Neyi göz ardı edeceğinize, daha sonraya bırakacağınıza, devredeceğinize veya hemen yapacağınıza karar vermek için kullanın.

BU YIL/BU ÖMÜR

Bu satırlar belki de aklınızdan geçmiştir: Ne çabuk mart geldi! Bir aile ya da girişim sermayesi şirketi kurmadan, karşı kültür devrim başlatmadan bu yaşa nasıl geldim? (Twitter’da 10.000 takipçiye bile hala ulaşamadım.) Bu, yapacak çok fazla şeyiniz olmasının verdiği geçici panikten daha derin bir düzeyde korku. Bu, kendi beklentilerinizi karşılayamamaktan kaynaklı anksiyetenin, bunlara ulaşmak için yeterince vaktinizin olmadığı hissiyle birleşmesidir. Bu hisle dolduğunuzda nefes alın ve:

DAHA BÜYÜK SORULAR SORUN

Sormanız gereken soru, hepsini nasıl bir araya sıkıştıracağınız değil, kendiniz için belirlediğiniz tüm o şeyleri neden yapmanız gerektiğini düşündüğünüz, diyor Austin, Texas Üniversitesinden Raj Raghunathan. İş unvanları ve kazanılan derecelerden oluşan bir hayat yerine, anlamlı bir yaşamın ne olduğunu yeniden düşünmenizi söylüyor.

DAHA ÇOK DIŞARI ÇIKIN

Arkadaşlarıyla haftada bir kereden daha fazla buluşan kişiler, hiç arkadaşı olmayan veya yılda yalnızca birkaç kez bir araya gelenlere kıyasla hayatlarından yüzde 27 daha memnun olmaya eğilimlidir.

AŞIRI DÜŞÜNMEYİN

Yapabileceğimiz şeylere dair pişmanlıklar da Torschlusspanik’i tetikleyebilir. Bunlar, yapmamız gereken şeylere dair (arkadaşınızın oğlunun düğününe gitmek gibi) pişmanlıklarımızdan daha uzun süre peşimizi bırakmamaya meyillidir, diyor Cornell psikoloğu Tom Gilovich. Bu nedenle, ekstra zaman harcayarak “ya öyle olsaydı” ve “keşke şunu yapsaydım” gibi şeylerle kendinizi yiyip bitirmeyi bırakın ve düşünmeden işe girişin. Sonuçta, kapı kapanıyor. Ancak geçmek için hala zaman var.

Devamı

ERKEK AKLI

Dambılla Sumo Squat ve bekleme

-

Editör :

Dambılla sumo squat hareketi nasıl yapılır öğrenmek istiyorsanız, videomuzu izleyin.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com