Bizi Takip Edin

BESLENME

MÜKEMMEL PROTEİN ÇEKİRGE Mİ?

-

 

1Yeryüzünde en kaliteli protein böceklerde bulunuyor. Peki yemeye var mısınız? Yazımızı okuduktan sonra ikna olabilirsiniz.

ABD menşeli Hopper Foods Gıda şirketinin kurucusu Jack Ceadel elinde bir poşet dolusu protein barı prototipiyle spor salonundan içeriye girdi. Salonda toplanan öğle kalabalığı, onun için mükemmel bir test grubu olabilirdi. Biseps kaslarını hızla büyüteceğini söyleseniz, yılan zehri bile içmeye gönüllü olacak bir salon dolusu korkusuz fitness meraklısı vardı. İri yarı bir antrenörü gözüne kestiren Ceadel, bir tane bar uzattı ve bir hamlede yutan adam memnuniyetle kafasını
salladı. Sonra biri bombayı patlattı: O yediği sıradan bir bar değildi. O bir böcek barıydı. Bildiğiniz gerçek çekirgeden yapılmıştı. Bir tanesinde yaklaşık 26 tane vardı.

Eric’in yüzü buruştu. “Neyse ki önceden bilmiyordum. Söyleseydin yemezdim” dedi. Peki öğrendiğine göre tekrar yer miydi? “Şey, aslında yerim. Sonuçta çekirgenin tadını almıyorum!” Alsa da anlamazdı ki! Çoğu erkek gibi, bile isteye çekirgenin tadına bakmazdı. Ama o ve onun gibi erkeklerin fikrini değiştirmesi için önemli bir neden var. Hollanda’daki Wageningen Üniversitesi’den entomoloji araştırmacısı Dr. Arnold van Huis, böceklerin besin değeri yönünden mükemmel olduklarını söylüyor: “Çoğu açıdan normal etten kat kat iyiler.” Çünkü biftekteki proteinin iki katından fazla protein içeriyorlar. Ayrıca, yaşamsal öneme sahip tüm dokuz amino asidi içerdiği için bu protein en kalitelisi. Öte yandan
çekirge biftekteki magnezyumun beş katını sağlıyor. Harvard’da yapılan bir çalışmaya göre,aldığınız magnezyum miktarını artırarak kalp hastalığı riskinizi yüzde 22 düşürebiliyorsunuz. Japonya’da yapılan araştırmalar ise tip 2 diyabet riskini
üçte bir oranında azalttığını gösteriyor. Bir de demir meselesi var. Çekirgeler bifteğe kıyasla üç kattan fazlasını ihtiva ediyor.

Aralarındaki farların nedenlerinden biri şu: Büyükbaş hayvanların aksine çekirgeleri bütün yutuyoruz. Beslenme uzmanı Daniellea Martin bunu şöyle açıklıyor: “Sadece kas yemiş olmuyoruz. Kemik ve organ da yutuyoruz ki bunlar kalsiyum,
demir, B12 vitamini ve çinko içeriyor. Bir ineği bütün yutabilsek de aynı şey olurdu.” Jack Ceadel spor salonundan ayrılırken, bir grup maceracı tüketici kazanmıştı. Kapıya doğru giderken resepsiyondaki kadın şöyle bağırdı: “Güle güle
çekirge adam!” Unutmayın ki bu adam, büyümeye başlayan koca bir endüstriyi temsil ediyor.

Sayfalar: 1 2 3

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Besleyici sporcu sandviçi

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi ve sporcu tarifleri konusunda ihtiyacınız olacak bilgileri vermeye devam ediyoruz. İşte avokadolu sandviç tarifi.

MALZEMELER

1/ Tam Buğdaylı ve Çiya Tohumlu sandviç ekmeği

2/ Kaşar peyniri, dilimlenmiş

3/ Avokado, dilimlenmiş

4/ Lahana, dilimlenmiş

5/ Dereotu

Haydari Sos:

Tereyağı

Kuru nane

Süzme yoğurt

Tam yağlı yoğurt

Sarımsak (isteğe bağlı)

Tuz

YAPILIŞI

Orta ateşte biraz tereyağı eritin ve içine uygun miktarda naneyi ve isteğe bağlı olarak az sarımsağı ekleyin. Yağı yakmadan biraz kızdırıp altını kapatın. Yakın miktarlarda süzme yoğurt ile tam yağlı yoğurdu karıştırın ve tereyağlı nane ve tuzu karışıma katın. Haydariniz hazırdır.İki dilim ekmeğin arasına haydariden sürün. Avokadoyu ikiye bölün, çekirdeğini çıkarıp soyun ve dilimleyin. Avokadolarla birlikte isteğinize göre dilimlenmiş kaşar peyniri, lahana ve ek olarak biraz dereotunu bir dilim ekmeğin üzerine koyun. Haydari sürülmüş ikinci dilimi de sandviçinizin üzerine kapatın. Malzemelerin sabit kalması için sandviçinizi streç filme sararak taşıyabilir ve tüketebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Yeşil humuslu çavdarlı sandviç

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda kafası karışık olanlara, evde hazırlanacak sporcu yemekleri, sporcu tarifleri ve pratik sandviç önerileri sunmaya devam ediyoruz.

MALZEMELER

1/ Çavdarlı sandviç ekmeği

2/ Marul

3/ Beyaz soğan, halka doğranmış

4/ Kaşar peyniri

5/ Domates, dilimlenmiş

6/ Soya filizi

Yeşil Humus Sos:

50 gram bezelye

25 gram edamame yeşil soya fasulyesi

1 yemek kaşığı susam yağı

Yarım çay kaşığı toz zencefil

YAPILIŞI:

Humusu hazırlamak için malzemelerin hepsini blenderdan geçirin. Bezelyeler yağ kaybı ve enerji dengesini destekleyen bakır ve manganez yönünden zengindir ve edamame de protein içeriğini artıracaktır.Ekmeklerinizin birer yüzüne humus karışımını sürün. Hazırlamış olduğunuz diğer tüm malzemeleri arasına ekleyerek sandviçinizi tamamlayın.

Devamı

BESLENME

Yeni sporcu sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Evinizde hazırlayıp, işe, okula, dışarı götürebileceğiniz kolay ve besleyici sporcu sandviçleri tariflerine devam ediyoruz.

Sporcu tarifleri, sporcu beslenmesi konusunda daha fazla bilgi almak için beslenme kategorimizi tıklayın.

Sandviç için malzemeler

1/ Çok Tahıllı ve Siyez Buğdaylı ekmek

2/ Salatalık, küp doğranmış

3/ Domates, küp doğranmış

4/ Beyaz peynir, küp doğranmış

5/ Fındık turp, ince, yuvarlak doğranmış

6/ Yeşil zeytin, küp doğranmış

Guacamole Sos tarifi:

Yarım olgun avokado

Çeyrek yemek kaşığı yeşil limon veya limon suyu

Yarım yemek kaşığı kırmızı soğan, ince doğranmış

Yarım yemek kaşığı kişniş, iyice doğranmış

Yarım yeşil acı biber, iyice doğranmış (isteğe bağlı)

Tuz

Karabiber

YAPILIŞI

Bir dilim çok tahıllı ekmeğin üzerine, guacamole için verilen malzemeleri blenderdan geçirerek sos olarak hazırlayıp sürün. Geriye kalan malzemeleri de ekmeğin üzerine koyup tuz, karabiber ve dilediğiniz baharatla tatlandırın. Açık sandviç, düşük karbonhidrat almanızı sağlayacak ve mükemmel lezzetin yanında avokadodaki sağlıklı yağı da almanızı sağlayacaktır.

Devamı

Popüler