Bizi Takip Edin

FITNESS

METAL BEYZBOL SOPASI İLE YAPABİLECEĞİNİZ 8 HAREKET

-

Video yükleniyor

Antrenmanlarınıza yeni bir boyut katmak istiyorsanız bu hareketleri deneyin.

Bir zamanlar güreşçilerin kuvvet ve sağlamlık için kullandıkları metal sopalar, günümüz fitness dünyasında da kendisine yer bulmaya başladı.

Metal sopalar, rotasyonel omuz hareketler ile tipik omuz hareketlerini birleştirdikleri için özellikle de omuzlarınızı çalıştırma açısından kullanışlıdır. Kuvvetten ziyade stabilizasyon odaklı çalışmak isteyenler için hafif ağırlıklar ideal. Ayrıca, demir beyzbol sopası kullanarak, yüksek ağırlıklarla çalışırken yolunuza taş koyması muhtemel olan tutuş kuvvetinizi de geliştirebilirsiniz. 

Dahası, sopa ile antrenman yapmak, merkez bölgeniz için de yararlıdır. Zira, hareketleri yaparken gövdenizi sabit tutmaya çalışacağınız için karın duvarınızı zorlarsınız.

Videoda izlediğiniz hareketlerden birkaçını seçerek harika bir kardiyo antrenmanı yapabilir ya da yüksek ağırlıklarla çalıştıktan sonra antrenmanınızı bu hareketlerle destekleyebilirsiniz. Dahası, bu hareketleri yapmak, sakatlık riskinizi de azaltacaktır.

İki sopalı hareketler yaparken 2.5-5 kg ağırlıktaki sopalarla başlayın. Tek sopalı hareketler için ise daha yüksek ağırlıklar (7.5 kg benzeri) kullanabilirsiniz. Kadınlar için önerilen ise iki sopa ile yapılanlar için 2.5, tek sopa ile yapılanlar için 5 kg ağırlığında sopa seçmeleri yönünde.

Değişiklik iyidir. Antrenmanınızı çeşitlendirin. Keyif almaya bakın.

FITNESS

Masa başında oturanlar için antrenman

Umut Doğan Yıldız

-

Masa başında saatlerini geçirenler bu antrenmanı deneyebilirler.

Masa başında saatler geçirmek kötü bir postür ve zayıf bir merkez bölge gibi sonuçlar doğurur. Kişisel antrenör David Birtwistle, bu sorunları atlatmadıkça karın kaslarınızı göremeyeceğinizi söylüyor.

Mobilitenizi artırmak karın kaslarınızın patlamasını sağlar. Omuzlarınızın altına köpük rulo yerleştirerek sırtüstü uzanın. Dizlerinizi bükün. Halteri başınızın gerisinde kavrayın. Bacaklarınızla kendinizi iterek rulonun sırtınız boyunca yukarı ve aşağı hareket etmesini sağlayın. Egzersizi üç dakika yaparak esnemeyi hissedin.

Gergin göğüs kaslarınızı gevşetmek hem postürünüzü düzeltir hem de midenizin düzleşmesini sağlar. Kalçanızı alçaltarak karın kaslarınızın esnemesini sağlayın. Başınızın gerisinde 30 saniye tuttuğunuz iki hafif dambılı dairesel bir hareketle kalçalarınıza doğru yaklaştırın. Dambılları burada da beklettikten sonra hareketi tekrar edin.

Karın ve kalça kaslarınızı esneterek oturmanın getirdiği olumsuz etkileri azaltabilirsiniz. Lunge pozisyonu alarak bir dizinizi zemine yerleştirin. Kalçanızı yavaşça önce aşağıya, ardından da yukarıya doğru hareket ettirin. Ardından kalça kaslarınızı sıkarak kollarınızı başınızın üzerine kaldırın. Beş tekrardan sonra nefesinizi vererek ayağa kalkın.

Devamı

FITNESS

Karın kasları nasıl büyür?

Umut Doğan Yıldız

-

Karın kaslarını büyütmek için elinden geleni yapanlar bu test tam size göre.

Tıpkı diğer kaslar gibi 6-pack’leriniz de dinlenme günlerinde büyür. Sözlüğünüzde dinlenmek diye bir kavram yoksa vücudunuz tahribat yaşar. Reay’in çizelgesiyle doğru kıvamı tutturun.

Devamı

FITNESS

Kardiyo yapmadan yağ yakmak

Umut Doğan Yıldız

-

Birçok erkek için öncelik göğüs ve kol kaslarınındır. Kardiyo yapmadan yağ yakmak istiyorsanız, kişisel antrenör Ali McKenzie’nin yardımına başvurabilirsiniz.

Kardiyo yapmadan yağ yakılır mı?

Eğer fiziğiniz için bir sorun yaratmıyorsa, kardiyo antrenmanlarınızı programınızdan çıkarabilirsiniz. Zekice tasarlanan bir yapılandırmayla direnç antrenmanlarınızı yağ yakım seanslarına dönüştürmek sizin elinizde. AMRAP (mümkün olduğunca çok tur) prensibiyle yapılan bu antrenman, metabolizmanızın 24 saat boyunca hızlı çalışmasını sağlayarak yağ yakmanıza önayak olur. İki hareketlik her bir istasyon çalışmasını belirtilen süre boyunca yapın ve hareket aralarında dinlenmeyin (AMRAP meselesi). Antrenmanınızın optimum yoğunlukta geçmesi için her bir istasyonu tamamladıktan sonra beş dakika dinlenin.



Devamı

Popüler