Bizi Takip Edin

BESLENME

MESUT YAR: BİR SAĞLIKLI BESLENME ÖYKÜSÜ

-

 

Yaptığı onlarca diyet girişimi hüsranla sonuçlanan usta televizyoncu hatalarından ders çıkardı. Alışkanlıklarını değiştirdi, düzenli beslenmeyle 40 kilodan fazla verdi. 

Onun başarı öyküsünün temelinde 40 küsur kilo vermiş olması değil, bunu hüsranla sonuçlanan sayısız girişimin ardından başarmış olması yatıyor. Kimden mi bahsediyoruz? Tabii ki Mesut Yar’dan. Genellikle Men’s Health sayfalarında fiziksel dönüşüm geçirmiş oyunculara ya da sunuculara yer vermiyoruz. Daha doğrusu veremiyoruz… Çünkü konu ne zaman zayıflama hikayelerine gelse “Üç hafta boyunca sadece sıvı gıdalarla beslendim” gibi bizim şalterimizi indiren cümlelerle karşılaşıyoruz.

Mesut Yar’ın hikayesi de bunun bir benzeri olabilirdi. Aslında daha önceki girişimleri aynen bu şekilde olmuş. “Bundan seneler önce, tartıda 143 sayısını gördüğümde hayatıma diyet kelimesini sokmaya karar verdim” diyor başarısızlıkla sonuçlanan ilk denemesini anlatırken. Öğünleri giderek azaltmış. Kısa süre içinde midesini şişirmek için bir avuç leblebi ve gazlı diyet içecekle yaşar hâle gelmiş. Literatürde ‘Sibel Can diyeti’ olarak adlandırılan, bu kadar ince planlanmış bir diyet hiç başarısız olabilir mi? “85 kiloya kadar düşmüştüm. Ancak ortaya her an ölecek gibi duran bir adam çıkmıştı” diyor o günleri hatırlayınca. Sonrası ise tam bir diyet klişesi. “Bir sene içinde eski kiloma geri döndüm…”

Peki bu seferki hikayenin farkı ne? Öncelikle diyet gitmiş, yerine sağlıklı beslenme prensipleri gelmiş. Artık mönüsünde tok tutacak lifli yiyecekler, tatlı krizini bastıracak pratik tarifler ve metabolizmasını hızlandıracak baharatlar yer alıyor. Ayrıca egzersiz, özellikle de aralıklı kardiyo, hayatının önemli bir parçası. Hatta kendi evini spor salonuna dönüştürmüş durumda. İşte adım adım Mesut Yarın’ın diyet, pardon sağlıklı beslenme günlüğü. 

Birinci hafta 
Kriz: Her Pazartesi sabahı, “Yeni bir Mesut olacağım” parolası ile yola çıkardım. Ancak açlık duygusu beni esir alınca rejimim, aynı günün akşamı kebapçıda son bulurdu.

Krizi nasıl yendim?
Bir dahiliye uzmanına gittim ve kan değerlerimi ölçtürdüm. Çıkan sonuçlar ürkütücüydü. Durumun sadece estetik bir sorun olmadığını fark ettim. Trigliserit ve LDL değerlerim uçmuş, karaciğer enzimlerimse çöküşe geçmişti. Midem delinmek için uygun fırsatı kolluyordu. Günlerden perşembe olduğunu iyi hatırlıyorum. Yeni bir pazartesi maratonuna mecalim yoktu. Hemen şimdi bir şeyler yapmalıydım. 

 

İkinci hafta
Kriz: Dilediğim gibi yemek yiyemediğim için huysuzlanmaya başladım.

Krizi nasıl yendim?
Dervişlerin çile yolu dediği dönem bittiğinde ulaştıkları adreste ne kadar mutlu olduklarını anlatmama gerek var mı acaba? İnançla atılan her adım, doğru yoldaysanız mutlaka sizi gitmek istediğiniz yere çıkartır.

1 2

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com