Bizi Takip Edin

BESLENME

MEN’S HEALTH ERKEĞİNİN VAZGEÇİLMEZ 10 MEKANI

-

 

İşte karşınızda Men’s Health erkeğinin vazgeçilmez 10 mekanı.

1

Fit Kitchen:

Kalbe giden yol gibi vücuda giden yolun da mideden geçtiğini bir kez daha hatırlaran Fit Kitchen, fit bir vücut için kalori doğru menüyü bir araya toplamakla kalmamış; bir de her bir yemeğin kalori değerini menüsüne yazmış.

Link >> http://bit.ly/21qWjjP

2

Rotisserie Noir:

Anadolu Yakası’nın protein depolarından biri olan Rotisserie Noir’in, tercih edilme nedenlerinden biri de şık ve rahat koltukları. Fit erkeklerin gözde mekanı olan Rotisserie’nin en favori yemeği ise tütsülenmiş antrikot.

Link >>  http://bit.ly/1XpNRQC

3

The Market Bosphorus

Kuruçeşme’de mükemmel bir Boğaz manzarasına sahip olan The Market Bosphorus, zengin menüsü ve özellikle de etli yemek çeşitleri ile özellikle beyler tarafından fazlasıyla tercih ediliyor.

Link >> http://bit.ly/1MhF39G

4

Grill Polonez

Palladium Tower’ın altında bulunan Grill Polonez, diğer Polonez şubelerinden farklı olarak ağırlıklı et menüsü ve cevizli Tulum peynirli salataları ile öne çıkıyor.

Link >> http://bit.ly/1ppkvYk

5

Plus Kitchen

Sağlıklı yemek denilince son 1,5 senedir akla gelen ilk adresler arasında olan Plus Kitchen’ın özellikle AVM içerisinde yer aldığı için öğle yemeklerinde fazlasıyla tercih ediliyor. Sağlıklı yemekleri ve salatalarıyla oldukça da beğeniliyor.

Link >> http://bit.ly/1nIx0wd

6

Sosa:

Yoğun plaza hayatının arasında öğlen yemeklerini sağlıklı geçirmek isteyenler için doğru seçim Sosa. Kanyon Alışveriş Merkezi içerisinde geniş bir yere sahip olan Sosa fit kalmak isteyen plaza çalışanlarının da gözbebeği. Kinoalı salataları ise seçimlerinizin başında gelmesi gereken bir lezzet.

Link >> http://bit.ly/1RZt4Cc

7

Level Up Smoothie & Healthy Food Bar:

Rengarenk meyvelerden sağlıklı smoothiler yaratan Nişantaşı’nın en popülerlerinden Level Up, kalori değerlerini de görebildiğiniz menüleri ile katkısız sağlıklı içecekler sunuyor.

Link >> http://bit.ly/22fmJqR

8

Sardunya Karaköy:

Hepimizin bildiği gibi sağlıklı beslenmenin en büyük kaynaklarından biri de balık. Hem omega 3 hem de protein deposu. Balık işini sanata dönüştüren Sardunya Karaköy, mükemmel sunumları ve keyifli ortamıyla balık seven erkeklerin favorilerinden.

Link >> http://bit.ly/1RJ9KGH

9

Toro Steakhouse:

Ağzının tadını bilen erkeklerin Çengelköy’deki buluşma noktası olan Toro, manzarasıyla da kendine hayran bırakıyor. Kuzu küşlemesi ile de ün yapmış olan mekana ayrıca Zomato üzerinden online rezervasyon da yapılabiliyor.

Link >> http://bit.ly/22dww4n

10

Ek Biç Ye İç:

Mekanın isminden niyetini anlamak çok da güç olmasa gerek. Çevre bostanlardan aldıkları tazecik otlarla hazırlanan yemekleri ve geniş salata barında sundukları her damak tadına uygun olan salatalarıyla özellikle Gümüşsuyu’nda çalışanların favori mekanı.

Link >> http://bit.ly/1UbaU3v

11

BESLENME

Sporcu beslenmesi nasıl olur?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda son zamanlarda değişik öneriler duyuyorsanız eğer, bunların bir kısmını birlikte inceleyelim.

HİNDİSTAN CEVİZİ SUYU

Yüksek kaliteli bir spor salonu size bunlardan ikram edebilir, ancak araştırmacılar hidrasyon için bildiğiniz normal sudan daha iyi olmadığını düşünüyor. Susadınız mı? Sebile yönelin.

AVOKADO

Araştırma üstüne araştırma, meyvenin kalp sağlığına faydalarını doğruladı. Ayrıca yüksek lif içeriği tok tutmaya yardımcı olabilir.

KIVIRCIK LAHANA

Turpgillerden olan bu sebze, âdeta doğanın CrossFit’çisi gibi pek çok şeyi başarır. Vitamin bakımından zengindir ve ayrıca kanserin büyümesini ve yayılmasını önleyebilecek kükürt bileşikleri içerir.

ACAİ ÇİLEĞİ

Bu meyveler sadece antioksidanlarla dolup taşmıyor, aynı zamanda sağlıklı bir antienflamatuvar görevi görüyor. Onları diyetinize dâhil etmek, egzersiz sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir ve kas hasarını sınırlayabilir.

KOMBU ÇAYI

Bağırsak sağlığını destekleyici bu içecek, homeopatik sahnenin temelini oluşturuyor. Ancak bilimsel jüri hâlâ yararları üzerinde fikir birliğine varamadı. Tadı da bir acayip.

KİNOA

Bu kadim tahıl, esansiyel amino asitleri içeren eksiksiz bir protein kaynağı. Kas büyümenizi hızlandırmak için beyaz pirinç yerine deneyin.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çaydaki kateşinlerin uzun süreli tüketimi metabolik sendromla savaşır (tip 2 diyabetin öncüsü) ve koroner hastalık riskinizi azaltabilir. Demliğin altını yakın.

ISPANAK

Yapraklı yeşillerin kaslara yardım eden demir içeriğine ek olarak, günde bir porsiyon yiyenler üzerinde yapılan bir çalışma, kalp hastalığı riskini yalnızca bir haftada azalttığını buldu.

BADEM SÜTÜ

Mineral içeriği bakımından süt ile karşılaştırılabilir, ancak protein içermez (bu yüzden yine de süt içiyorsunuz, değil mi?). Bir bardak inek sütü, bademden yapılandan beş kat fazla protein içerir.

ÇİYA TOHUMU

Etiket üzerindeki iddialarına rağmen, bu tohumlarda vücudunuzun gerçekten ihtiyaç duyduğu omega-3 türü bulunmuyor. İyi bir lif kaynağı olmakla birlikte, omega almak için yağlı balık yemeniz daha iyi olur.

Devamı

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com