Bizi Takip Edin

SPOR

Masa başında çalışanlar için egzersiz

Umut Doğan Yıldız

-

 

Özellikle masa başında çalışanlar sıklıkla bel, boyun, sırt ağrısı gibi problemler, postür sorunları yaşıyor. İşte masa başı çalışanlar için egzersizler

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, birkaç basit önlem ve egzersizle bu soruların önüne geçmenin mümkün olduğunu söylüyor.

 

Gün boyu oturarak çalışmak başta bel-boyun ve sırt ağrıları olmak üzere bağ dokusu, kas ve eklem hastalıkları, kireçlenme gibi insan hayatını olumsuz etkileyen önemli hastalıklara davetiye çıkarıyor. Sekreterler, çağrı merkezi çalışanları, memurlar gibi ofis çalışanları uzun süre sabit pozisyonlarda çalışmak durumunda kaldığından bu anlamda ciddi sıkıntılara maruz kalıyor.

Aslında güvenli gibi görünen ofis hizmetlerindeki ofis çalışanları; insan hayatını olumsuz etkileyen önemli rahatsızlıklara açık olduğunu söyleyen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, “Özellikle, masa başında çalışanlar ve bilgisayar kullananlarda boyun ağrısı sıkça görülüyor. Boyun ağrısına yol açan hastalıklarda ağrı bazı kişilerde sadece ensede görülürken; enseden başa, sırta, kollara ve hatta göğse doğru yayılabiliyor” diyor.

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel ofis çalışanlarının en sık yaşadığı postür sorunlarını ise şöyle sıralıyor:

Üst çapraz sendrom (Upper Cross Syndrome): Özellikle bilgisayar ve masa başında çalışanların maruz kaldığı problemlerin başında üst çapraz sendrom geliyor. Bu sendromda baş öne doğru çıkar, dolayısıyla boyun düzleşir, omuriliğin içinden geçtiği kanal daralır, boyun ve omuz kuşağı kaslarında spazm ve ağrı gelişir. Kola ve parmaklara yayılan uyuşmalar oluşabilir.

Kifoz: Ofis çalışanlarında oldukça sık görülen bir duruş bozukluğudur. Başın öne tilti omuzların yuvarlaklaşması ve omurganın sırt bölgesinin öne doğru eğilmesidir. İlgili kasların olması gerekenden fazla boyunun uzaması kuvvetsizlilerine neden olur, sıklıkla sırt ağrısı oluşturur ve fibromiyaljiye (inatçı/ yaygın kas ağrısı) kadar giden kısır döngü oluşturabilir.

Skolyoz: Fonksiyonel olarak aynı pozisyonda özellikle de tek yöne rotasyonda oturmanın ya da çalışmanın omurgaya oluşturduğu yük ile yana doğru bir eğilme-eğri oluşturabilir. Bu eğriyi oluşturan omurlarda dejenarasyonlar gelişebilir. Etrafındaki yumuşak dokular spazma girip ağrı şikayeti oluşturabilir.

Lordoz: Bel doğal kavisinin olması gerektiğinden fazla artmasıdır. Bel bölgesinde ağrı şikayeti yapar. Özellikle karın ve sırt kaslarının zayıflamasına neden olur. Dolayısıyla kaldırma, çekme, itme gibi aktivitelerde bel problemleri yaşayabilir.

 

Sürekli oturulmamalı, molalarda yürüyüş yapılmalı

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, bu sorunların önlemenin yolunun sağlıklı bir işyeri ortamından geçtiğini hatırlatıyor. Sağlıklı bir işyeri ortamı için işveren tarafından çalışma molalarında egzersiz ve rahatlama amaçlı uygun ortamların ayrılması gerektiğini söyleyen Altınel, mümkünse güne başlamadan önce germe ve rahatlama egzersizleri yapılmasının faydalı olacağını anlatıyor.

 

Masada yapılacak bazı basit düzenlemelerin bile postürü düzeltme konusunda fayda sağlayacağının altını çizen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, “Bilgisayar ekranı yüzün tam karşınızda olacak şekilde yerleştirilmeli ve bilgisayar kullanırken sürekli sağa ya da sola dönmeye gerek kalmamalıdır. Bilgisayar ekranı çok aşağıda ya da yukarıda olmamalıdır. Boyun olabildiğince öne eğilmeden yani düz tutulmalıdır. Otururken sırtınızı yaslanmalı ve dik durulmalıdır. Bunun için sandalye yüksekliği iyi ayarlanmalıdır. Gün içinde masa başında da kısa molalar yaratmak ve kendinize zaman ayırarak egzersiz yapmak gerekiyor. Çünkü sabit bir şekilde bilgisayar karşısında oturup çalışıldığında bel ve boyun kaslarının zamanla tembelleşiyor. Bu da sonuçta boyunda düzleşme, boyun ve bel fıtıklarına zemin hazırlıyor. Bu nedenle gün boyunca oturmamalı, fırsat buldukça ayakta durmalı hatta daha ziyade yürümeye gayret etmeliyiz. Ayrıca havaların uygun olduğu zamanlarda öğle aralarında yürüyüş yapmak kasların hareketi ve vücudun oksijen alımı için çok faydalıdır” diyor.

 

Geçmeyen ağrılarınız varsa vakit kaybetmeden doktora başvurun

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, tüm bu koruyucu tedbirler ve yapılan egzersizlere rağmen sırt ve boyun ağrılarınız geçmiyorsa, fark edilebilir postür bozuklukları gelişmeye başladıysa mutlaka bir uzmana başvurulması gerektiğini belirtiyor. Altınel, “Belden bacağa yayılan ağrıların bel fıtığı, boyundan kola ve ele yayılan ağrıların ise boyun fıtığı olabileceğini akılda tutulmalıdır. Bu durumlarda hastalığın şiddetine göre ilaç tedavisi, fizik tedavi ya da cerrahi tedavi uygulanarak rahatlama sağlanmaktadır” diyor.

 

Ofis çalışanları için 10 önemli egzersiz

  • Pektoral Germe: Ellerinizi başınızın arkasında kenetleyin. Kalçanızı hafifçe öne eğip, göğsünüzü ileri doğru itin. Bu pozisyonda dirsekleriniz geriye çekerek göğsünüzü gerin. 20 saniye boyunca gerip bırakın. İki kez yapıp, her saatte bir kez tekrar edin.
  • Tripceps (kol kası) kuvvetlendirme: Sandalyenizin kollarından tutarak, öne doğru çömelip kalkın. 15 saniye bekleyin. Hareketi beş kez tekrarlayın.
  • Omuz Kuvvetlendirme: Ağırlığı 1.5 kilodan fazla olmayan dosya, kitap ya da su şişesi ile kolunuzu dirsek düzken baş üzerine indirip kaldırın. Hareketi 10 kez tekrarlayın.
  • Kalça Germe: Oturken ayaklarınızı üst üste koyup uzatın. Ellerinizi kenetleyip ileriye doğru uzanın. 20 saniye bekleyip, gevşeyin. Her saat için 2-3 tekrar yapın.
  • Core Gücü: Core (karın-bel merkez kas gurubu) kuvvetlendirmek için sandalyenizin ön kısmında oturun. Bacaklarınızı sırasıyla kaldırın. Bel ve kalçada öne arkaya eğilme olmamasına dikkat edin. Her bacak için 8 kez yapın ve günde iki kez tekrarlayın.
  • El bileği: El bileğinizi saat yönünde ve tersi yönde 10 kez çevirin. Karpal tünel sendromu gibi rahatsızlıklara önlem alın.
  • Latissimus( kanat kası) germe: Avuç içi yukarıyı gösterecek şekilde, ellerinizi başınızın üzerinde birleştirin. Sağ tarafınıza eğilip 20 saniye kadar bekleyin. Diğer taraf içinde tekrar edin. 30 dakikada bir yapabilirsiniz.
  • Sırt-bel germe: Ellerinizi çapraz omuzlarda tutun. Derin bir nefes alarak sandalyeden kalkmadan başınızdan yukarıya uzanmaya çalışın. Nefesinizi verirken gevşeyin. Hareketi beş kez tekrarlayın.
  • Üst kol kası kuvvetlendirme: Ofiste bulacağınız bir ağırlık ile( su şisesi gibi) çalışırken, ya da telefonla konuşurken diğer kolunuzu büküp açın. Her kol için 20 tekrar yapın.

Boyun hareketleri: Boynunuzun hafifçe gerildiğini hissedecek kadar; sağa, sola, aşağıya ve yukarıya doğru çevirin her yön için 5 saniye bekleyip diğer yöne geçin. Hareketi günde iki kez tekrarlayın.

SPOR

Halterci kadın: Mattie Rogers

Umut Doğan Yıldız

-

Mattie Rogers, 69 kilogram kategorisinde yarışan Amerikalı bir profesyonel halterci. İşte onun ilham verici hayatı!

Ama Mattie her zaman bir halterci olmayı planlamıyordu. Küçük yaşlarda jimnastikle tanıştı ve amigo olmaya büyük heves etti.  Daha sonraki yıllarda CrossFit ile karşılaştı ve bir süre bu spora sadık bir şekilde gönül verdi.

Mattie, ağırlık kaldırma konusunda tutkulu hale geldiğinde CrossFit artık ona yetmemeye başladı ve halter müsabakalarına geçti.

 

Yaş: 23

Kilo: 70.3

Boy: 170 cm

Halter Yarışmaları Başarıları

2017

Dünya Halter Şampiyonası, Anaheim ABD, 3. sıra (69kg sınıfı)
Pan-Amerikan Şampiyonası, Miami USA, 2. sıra (69kg sınıfı)
Ulusal Şampiyonalar, Chicago ABD, 1. sıra (69kg sınıfı)

2016

Amerikan Açık, Orlando ABD, 1. sıra (69kg sınıfı)
Dünya Üniversite Şampiyonası, Merida Meksika, 1. sırada (69kg sınıfı)
Ulusal Üniversite Şampiyonaları, New Orleans ABD, 1. sıra (69kg sınıfı)
Ulusal Şampiyonalar – Olimpiyat Denemeleri, Salt Lake City ABD, 1. sırada (69kg sınıfı)

2015

Dünya Halter Şampiyonası, Houston ABD, 15. sırada (69kg sınıfı)

   

Tam adı Martha Ann Rogers olan sporcu, Ağustos 1995’te Florida’da doğdu. Ailesi tarafından spora teşvik edilen ünlü sporcunun, tutkulu bir sporcu olmasındaki büyük pay, futbol tutkusu olan babasına aitti. Babasının kanser olmasıyla birlikte tam anlamıyla hayatı kabusa dönen Mattie, bu durumu ailesiyle birlikte, sevgi bağlarıyla atlattı. Babasının kanserle mücadelesini izlemek, ona hayata karşı daha da tuttkulu ve sıkı tutunmak konusunda ilham verdi.

Yaşadığı kötü hayat tecrübeleri, bu tecrübelerden bir şeyler öğrenerek çıkmasını sağladı. Halter sporuyla ilgilenen ünlü sporcu, bu sporda adından söz ettiren biri haline geldi.

Mattie Rogers’dan neler öğrenebiliriz

Mattie Rogers’dan öğrenebileceğimiz şey, hayatın sizi aşağıya çekmesine izin vermek yerine, hayatın size sunduğu zorluklardan bir şeyler öğrenmeniz gerektiğidir.

     

 

 

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Building. 120kg/264lbs doubles. @eleikosport @eleikousa @2poodperformance

Mattie Rogers 🍰 (@mattiecakesssss)’in paylaştığı bir gönderi ()

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Well I was allowed to touch a barbell today…. just not how I would have liked to use it 💀 Crossfit things, lots of sprinting things and supposed to be strict things that were pretty busted cause my body is confused by this weird cardio. First time training in anyway in 5 days which is some kind of PR. Still not allowed to actually lift at all, but I understand it’s for the better. The quad is a long four years, doesn’t matter how great you are in the beginning of it if you can’t last till the end of it. Training for longevity 🖖🏽 Still antsy to get back to regular training at the start of the new year. With training being weird and not what I’m used to, I’m so thankful to have @rpstrength so at least my diet can be consistent. I took a nice little break from that as well while on vacation, but I’m SO PUMPED to at least have that back to normal now that I’m back home. Use code “MATTIE10” for 💸💸💸 off templates!! #crossfat #iamoutofshape #ihurt #cantbreathe #cantstrictpullupmidwod #owowowow #ded #dying #done #RIP #noneofthatwasstrict #oops

Mattie Rogers 🍰 (@mattiecakesssss)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

SPOR

Milli sporcu sponsor bulamadı kredi çekti!

Umut Doğan Yıldız

-

Salda Gölü’nde rekor denemesi yapmak isteyen milli sporcu sponsor desteği bulamayınca banka kredisi çekti.

Kadınlar paletsiz değişken ağırlık tatlı su serbest dalışında geçen ay Şahika Ercümen’in kırdığı 65 metrelik dünya rekorunu geçmek için harekete geçen serbest dalış dünya rekortmeni milli sporcu Derya Can, başvuru ücretini ödemek için sponsor bulamayınca bankadan kredi çekti.

Derya Can, Burdur’un Yeşilova ilçesinde 184 metreye kadar ulaşan derinliği ile Türkiye’nin en derin göllerinden biri olma ünvanını taşıyan, ve güzelliği ile “Türkiye’nin Maldivleri” olarak anılan Salda Gölü’nde, kadınlar paletsiz ip destekli değişken ağırlık tatlı su kategorisinde dünya rekoru kırmayı deneyecek.

   

Milli sporcu Derya Can sponsorsuz kalınca banka kredisi çekti

Evli ve iki çocuk annesi olan beden eğitimi öğretmenliği yapan Derya Can, rekoru kırmak için Dünya Sualtı Aktiviteleri Konfederasyonu’na (CMAS) başvuru ücreti ödenmesi ve antrenman masraflarının karşılanması için ihtiyacı olan sponsoru bulamayınca rekor denemesi için banka kredisi çekti.

Milli sporcumuzun 4 Türkiye rekoru var

39 yaşındaki sporcu, yaklaşık bir ay önce Dünya Şampiyonası’nda 4 Türkiye rekoru, 2 dünya beşinciliği elde etti.

“Sponsorluk yasasını kimse bilmiyor”

Sponsorluk için çaldığı kapılardan eli boş dönen Derya Can, sponsorluk yasası denilen şeyin ülkemizde hala bilinmediğini, markalar veya firmaların sporculara yaptığı yardımların faturasını vergiden düşebildiklerini ifade etti.

Derya Can sosyal medyadan seslendi:  Beni tanıyanlar bilir kolay kolay pes etmem

Derya Can sosyal medya hesabında, “Salda Gölü Dünya Rekoru Denememiz için hazırlıklarımız sürüyor. Şartlar çok zor. Su üstü 14 derece dip 7 derece. Sürekli farenjit sorunu yaşasam da tuzlu suyla gargara, ada çayı falan idare ediyoruz. Beni tanıyanlar bilir kolay kolay pes etmem. Sponsor bulamadık, kredi çektik, şartlar zor dediler gene de geldik. Bana benden çok güvenen ekibim ve siz sevenlerim var.” ifadelerini kullandı.

Devamı

SPOR

Premier Lig VAR sistemine geçiyor? Var sistemi nedir?

Umut Doğan Yıldız

-

Premier Lig kulüpleri, yapılan oylama sonucunda VAR sistemine geçme kararı aldı. Uygulama gelecek sezondan itibaren hayata geçecek.

İngiltere Premier Lig’de gelecek sezon Video Yardımcı Hakem (VAR) sistemi hayata geçecek. Bu karara yapılan oylama sonucunda varıldı.  Premier Lig’in internet sitesinde paylaşılan açıklamada, kulüplerin 2019-2020 sezonunda VAR sisteminin kullanılması için ortak bir anlaşmaya vardıkları ilan edildi.

Açıklamada, anlaşmaya ek olarak  sistemin gelecek sezon Premier Lig’de uygulanması için Uluslararası Futbol Birliği Kurulu (IFAB) ve FIFA’ya resmi olarak başvuru yapılacağı da ifade edilmiş durumda.

VAR sistemi nedir?

Maçı yöneten hakemlerin, maçın kaderine yahut gidişatına etki edebilecek kritik kararlar almadan önce, kararsız kalmaları durumunda saha kenarına kurulan ekrandan pozisyonu tekrar izleyip, karar vermeleri için hazırlanan teknoloji sistemine deniliyor.

Ayrıca, kurulan özel bir VAR odasında yer alan ayrı bir hakem topluluğu da maçı çok sayıda, farklı açılardan kamera ile izleyerek, tartışmaları pozisyonlar için maçı yöneten hakeme bildiri yapmalarını sağlıyor.

VAR’ın devreye girdiği durumlar neler?

Topun çizgiyi geçip geçmediği, penaltı kararları, direkt kırmızı kart ve hakemin yanlış oyuncuya kart göstermesi gibi durumlarda etkin olarak kullanılabiliyor.

Devamı

Popüler