Bizi Takip Edin

BESLENME

MAKARNA USTASI OLUN

-

 

Philadelphia’daki Alla Spina restoranının şefi Marc Vetri, birçok insanın makarna yapmayı beceremediğini söylüyor. İşin püf noktasını ustasından öğrenin.

1

Bol Su Koyun

Makarnaların birbirine yapışmaması için tencereye bol su koymak gerekiyor. Bu yüzden bir paket makarna için tencerenin dörtte üçünü sıcak suyla doldurun. Böylece daha çabuk kaynar.

2

Tuz Ekleyin

Ocağı yüksek ısıda ayarlayın ve suya bol bol tuz koyun. Bir paket makarna için üç yemek kaşığı tuz yeterli olur. Tuzun büyük kısmı suda kalacak ve makarnayı güzelce tuzlayacaktır. Daha hızlı kaynaması için tencerenin kapağını kapatın.

3

Makarnayı Koyup Karıştırın

Su kaynadığında makarnayı ekleyin ve hemen karıştırın. Böylece makarnanın birbirine yapışmayacağından emin olursunuz. Zeytinyağı eklemeye gerek yok çünkü yapışmayı önlemez. Sadece haşlayıncaya kadar ara ara karıştırın.

4

Dişinizle Test Edin

Amacınız ‘al dente’ yani diri makarna yapmak olmalı. Kutuda satılan makarnalar pakette satılanlardan yaklaşık bir dakika önce ‘al dente’ olur. Bunu anlamanın en iyi yöntemi ise, tencereden bir tel makarna almak ve yemektir. Eğer kıtırsa biraz daha kaynamasına izin verin. Bir dakika sonra tekrar tadına bakın.

5

Yemeğe Hazır

Makarna asla süzgeçte bekletilmemeli. Yoksa yapış yapış olur. Hızlıca hazırlamak için makarnalar pişerken süzgeci lavaboya koyun. Bu sırada sosunuzu da hazırlayın ve beklemeye alın. Makarna suyundan çeyrek bardak kadar alın ve makarnayı süzün. Sonra makarnaları tekrar tencereye koyun. Sosu ve kenara ayırdığınız makarna suyunu ekleyin. Makarna suyundaki nişasta, sosun makarnaya tutunmasını sağlar. Böylece daha lezzetli bir makarna elde edersiniz. Servis etmeden önce iyice karıştırın.

BESLENME

Besleyici sporcu sandviçi

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi ve sporcu tarifleri konusunda ihtiyacınız olacak bilgileri vermeye devam ediyoruz. İşte avokadolu sandviç tarifi.

MALZEMELER

1/ Tam Buğdaylı ve Çiya Tohumlu sandviç ekmeği

2/ Kaşar peyniri, dilimlenmiş

3/ Avokado, dilimlenmiş

4/ Lahana, dilimlenmiş

5/ Dereotu

Haydari Sos:

Tereyağı

Kuru nane

Süzme yoğurt

Tam yağlı yoğurt

Sarımsak (isteğe bağlı)

Tuz

YAPILIŞI

Orta ateşte biraz tereyağı eritin ve içine uygun miktarda naneyi ve isteğe bağlı olarak az sarımsağı ekleyin. Yağı yakmadan biraz kızdırıp altını kapatın. Yakın miktarlarda süzme yoğurt ile tam yağlı yoğurdu karıştırın ve tereyağlı nane ve tuzu karışıma katın. Haydariniz hazırdır.İki dilim ekmeğin arasına haydariden sürün. Avokadoyu ikiye bölün, çekirdeğini çıkarıp soyun ve dilimleyin. Avokadolarla birlikte isteğinize göre dilimlenmiş kaşar peyniri, lahana ve ek olarak biraz dereotunu bir dilim ekmeğin üzerine koyun. Haydari sürülmüş ikinci dilimi de sandviçinizin üzerine kapatın. Malzemelerin sabit kalması için sandviçinizi streç filme sararak taşıyabilir ve tüketebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Yeşil humuslu çavdarlı sandviç

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda kafası karışık olanlara, evde hazırlanacak sporcu yemekleri, sporcu tarifleri ve pratik sandviç önerileri sunmaya devam ediyoruz.

MALZEMELER

1/ Çavdarlı sandviç ekmeği

2/ Marul

3/ Beyaz soğan, halka doğranmış

4/ Kaşar peyniri

5/ Domates, dilimlenmiş

6/ Soya filizi

Yeşil Humus Sos:

50 gram bezelye

25 gram edamame yeşil soya fasulyesi

1 yemek kaşığı susam yağı

Yarım çay kaşığı toz zencefil

YAPILIŞI:

Humusu hazırlamak için malzemelerin hepsini blenderdan geçirin. Bezelyeler yağ kaybı ve enerji dengesini destekleyen bakır ve manganez yönünden zengindir ve edamame de protein içeriğini artıracaktır.Ekmeklerinizin birer yüzüne humus karışımını sürün. Hazırlamış olduğunuz diğer tüm malzemeleri arasına ekleyerek sandviçinizi tamamlayın.

Devamı

BESLENME

Yeni sporcu sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Evinizde hazırlayıp, işe, okula, dışarı götürebileceğiniz kolay ve besleyici sporcu sandviçleri tariflerine devam ediyoruz.

Sporcu tarifleri, sporcu beslenmesi konusunda daha fazla bilgi almak için beslenme kategorimizi tıklayın.

Sandviç için malzemeler

1/ Çok Tahıllı ve Siyez Buğdaylı ekmek

2/ Salatalık, küp doğranmış

3/ Domates, küp doğranmış

4/ Beyaz peynir, küp doğranmış

5/ Fındık turp, ince, yuvarlak doğranmış

6/ Yeşil zeytin, küp doğranmış

Guacamole Sos tarifi:

Yarım olgun avokado

Çeyrek yemek kaşığı yeşil limon veya limon suyu

Yarım yemek kaşığı kırmızı soğan, ince doğranmış

Yarım yemek kaşığı kişniş, iyice doğranmış

Yarım yeşil acı biber, iyice doğranmış (isteğe bağlı)

Tuz

Karabiber

YAPILIŞI

Bir dilim çok tahıllı ekmeğin üzerine, guacamole için verilen malzemeleri blenderdan geçirerek sos olarak hazırlayıp sürün. Geriye kalan malzemeleri de ekmeğin üzerine koyup tuz, karabiber ve dilediğiniz baharatla tatlandırın. Açık sandviç, düşük karbonhidrat almanızı sağlayacak ve mükemmel lezzetin yanında avokadodaki sağlıklı yağı da almanızı sağlayacaktır.

Devamı

Popüler