Bizi Takip Edin

BESLENME

KURBAN SİZ OLMAYIN

-

 

Tüketeceğiniz yanlış yiyecekler bel bölgenizde bitmeyen bir kamp kurabilir.

Eğer daha düz bir karın bölgesine sahip olmak istiyorsanız
çalışmalara hemen başlamalısınız. Dört gözle beklediğiniz uzun bayram tatili, alacağınız
kilolar nedeniyle bir kabus dönebilir. Tufts Üniversitesi’nde yapılan araştırmalar gösteriyor ki bu tür
uzun tatiller boyunca bir insan ortalama 500 gram alıyor.
Aşırı kilolu kimselerde ve obezlerde bu oran
2,5 kilograma kadar çıkıyor. New York Obezite Araştırma Enstitüsü’nden Betty Kovacks “Tatillerde alınan
kilolar geri verilemiyor” diyor. Daha da kötüsü bu kilolar yıllar geçtikçe artıyor. Elbette suç sınırsız şekilde
tüketilen baklavalarda. Besin programınızı adım adım değiştirerek yeni yıla formda girin ve
yıl boyunca sağlığınızı koruyun.

01

KIŞKIRTICI TEKLİF: Tatlı krizleri
KARŞI ATAK:Karbonhidrat isteğinizi bastırın
Uzun tatillerde fazlaca tüketilen şekerler karbonhidrat alımınızı da artırır.
Masa başında geçen büyük aile toplantılarına karbonhidrat ve kalori açısından
zengin yiyecekler de eşlik eder. Bunların vücudunuzda kalmasını
istemiyorsanız beslenme programınızı karbonhidrat oranı düşük olan
yiyeceklerden oluşturmanız gerekiyor. Temple Üniversitesi’nde yayımlanan
araştırmalar gösteriyor ki düşük karbonhidratlı yiyecekler tüketmek
sadece açlık hissini azaltmıyor aynı zamanda şeker ve karbonhidrat açısından
zengin olan ürünleri tüketme oranını da düşürüyor. Önümüzdeki
aylarda makarna ve ekmek tüketiminizi sadece özel günlerle limitleyin.
NE YAPMALI? Tatlı krizlerine kapıldığınız anda yürüyüşe çıkmayı deneyin.
İngiliz bilim insanları çıkacağınız 15 dakikalık yürüyüşlerin çikolata
yeme arzusunu körelteceğini savunuyor.

DOĞRU: Pestil
YANLIŞ: Karamel

02

KIŞKIRTICI TEKLİF: Ev yemekleri
KARŞI ATAK:Hamur işlerine son
Bayram tatili boyunca ev yapımı hamur işlerine daldığınızı biliyoruz.
Kimseyi kandırmaya gerek yok. Bu leziz yiyeceklerin tadı damağınızda
kalacağından, kaçamağın sırf tatille sınırlı kalmayacağından emin olabilirsiniz.
Yemek yemek için bahane arayanlara bir başka müjde de
yaklaşan yılbaşı kutlamaları. Yeni yıla formda girmenin hayalini kuruyordunuz
değil mi? Karbonhidrat ve şeker oranı yüksek menülerdense
daha sağlıklı yiyeceklerle kutlamalarınızı yapabilirsiniz.
DOĞRU:Starbucks (Cappuccino)
YANLIŞ: Starbucks (Çikolatalı Mocha)

04

KIŞKIRTICI TEKLİF: Tatil sofrası
KARŞI ATAK:Metabolizmanızı hızlandırın
Masada bulunan tüm yiyeceklerden sadece birer lokma almak isteseniz de
aslında tabakları silip süpürdüğünüzü göreceksiniz. Appalachian Eyalet
Üniversitesi’nde yapılan araştırmalarda 45 dakika pedal çeviren kişilerin
metabolizma hızlarının 14 saat boyunca arttığı görüldü. Hatta yiyeceğiniz
öğünler öncesi spor yapmanın avantajları daha fazla. 2009 yılında Appetite
dergisinde yayımlanan bir makaleye göre antrenman sonrasında bir saat
boyunca kişinin açlık duygusunda azalma görülüyor. Tatillerde
memleketteki ailenizi ziyarete mi gidiyorsunuz? Dert etmeyin bunun için
de MensHealth.com.tr’deki beslenme ve zayıflama ipuçlarına göz atın.
SIVI TÜKETİN Obesity dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre
öğünlerinizden önce yarım litre su tüketmek alacağınız kalori miktarını
yüzde sekiz oranına kadar azaltır.
DOĞRU:Yeşil Bezelye
YANLIŞ:Kremalı Ispanak

05

KIŞKIRTICI TEKLİF: Açık büfe
KARŞI ATAK:Sağlıklı atıştırmalıklar
Ne yerseniz osunuz! Appetite dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre
sağlıksız ve yağ oranı yüksek olan yiyecekler daha maskülen. Bu da
erkeklerin partilerde neden daha çok yediklerini açıklıyor. Öte yandan
‘özel günler’ dediğimiz zamanlarda daha da fazla yemeye meyilliyiz.
“Evden ayrılmadan önce açlık duygularınızı bastırmak için yoğurt yemeyi
deneyin” diyor Kovacs. İçindeki protein miktarı karnınızı doyururken yağ
da içeceğiniz alkolün zarar vermemesini sağlar. Yemek yemeyi
planlıyorsanız fazla abartmamakta yarar var. “Tabağınızı aldıktan sonra bir
yere oturun ve yediklerinize dikkat edin” diyor Kovacs. Aksi halde
yediklerinizin farkına varmadığınızdan ölçüyü kaçırabilirsiniz.
DOĞRU:Karides Kokteyl
YANLIŞ: Salam

06

KIŞKIRTICI TEKLİF: AVM çılgınlığı
KARŞI ATAK: Zihninizi doyurun
Tatil günlerinde çıkacağınız alışverişlerde soluğu alışveriş merkezlerinin
yemek katında alacağınıza emin olabilirsiniz. İsviçre’de yapılan araştırmalar
gösteriyor ki karbonhidrat içeren ürünleri tüketmek kişinin kavrama ve
karar verme gibi duygularını yavaşlatıyor. Kısacası gününüzü mağazalarda
gezinerek ancak elleriniz boş bir şekilde tamamlayabilirsiniz. “Karbonhidratların
bir diğer dezavantajı da kişiyi asla tok tutmamasıdır” diyor Kovacs.
Karbonhidratlar proteinle karşılaştırılınca açlık hissini tetikleyen girelin
hormonunu bastırmakta yeterli olmuyor. Kendinize bir iyilik yapın ve 400
kalori altındaki protein yönünden zengin, karbonhidrat oranı düşük atıştırmalıkları
tercih edin. Alışveriş merkezlerinden ne kadar hızlı
kurtulacağınızı tahmin bile edemezsiniz.
DOĞRU: Sosisli
YANLIŞ:Donut

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com