Bizi Takip Edin

FITNESS

KOŞU BANDINDA KİLO VER

-

 

Koşu bandında sabit hıza koşmaktan sıkıldıysanız, size dört farklı önerimiz var.

Kilo vermek için yapabileceğiniz en iyi şey koşu bandı üzerine çıkmaktır. Buna rağmen soyunma odasında en sık yaşana diyaloglardan biri şudur; “Koşu bandında o kadar koşuyorum, hala kilo veremedim!” Unutmayın ne kadar koştuğunuz değil nasıl koştuğunuz önemlidir. Yani nicelik  değil nitelik. Biliyoruz hiçbir şey açık havada koşunun yerini tutmaz. Ancak koşu bantlarının avantajı da yok değil. Tabii elinizde doğru bir antrenman programı varsa. Bujin MMA Athletich Development Club’ın Kurucusu Burak Uğur Sizin için dört farklı koşu programı hazırladı. Süreleri 28 ila 48 dakika arasında değişen bu koşu antrenman programları ile kilo vermek çok kolay.

Program 1

Hedef: Yağ yakma
Toplam süre:28 dakika

İlk 6 dakika: %6 eğimde, saatte 6 km hızda yürüyüş (büyük adımlarla)

Dakika 6-18: %0 eğimde, saatte 8 km hızda koşu

Dakika 18-20:%6 eğimde, saatte 7 km tempoda koşu (küçük adımlarla)

Dakika 20-28: % 0 eğimde, saatte 8 km tempoda koşu

Program 2

Hedef:Dayanıklılık

Toplam süre: 38 dakika

İlk 18 dakika: %0 eğimde, saatte 8 km hızda koşu

Dakika 18-20: %8 eğimde saatte 5 km hızda koşu

Dakika 20-26 : %0 eğimde, saatte 10 km hızda koşu

Dakika 26-28: %8 eğimde, saatte 6 km hızda yürüyüş

Dakika 28-38:%3 eğimde, saatte 8 km hızda koşu

Program 3

Hedef:Kondisyon

Toplam süre: 30 dakika

İlk 15 dakika: %0 eğimde, 2 dakika, saatte 12 km hızda koşun. Ardından 1 dakika da 8 km hızda koşun. Bunu beş kere yaparak 15 dakikayı tamamlayın.

Dakika 15-30: %0 eğimde saatte 8 km hızda koşun.

Program 4

Hedef:<Yağ yakma ve kondisyon (İleri seviye)

Toplam süre:48 dakika

İlk 12 dakika: %0 eğimde, 2 dakika, saatte 12 km hızda koşun. Ardından 1 dakika da 8 km hızda koşun. Bunu dört kere yaparak 12 dakikayı tamamlayın.

Dakika 12-24: %0 eğimde nabız seviyenize göre saatte 8-10 km hızda koşun.

Dakika 24-36: %0 eğimde, 2 dakika, saatte 12 km hızda koşun. Ardından 1 dakika da 8 km hızda koşun. Bunu dört kere yaparak 12 dakikayı tamamlayın.

Dakika 36-48: %0

En iyi kardiyo egzersizi; koşu” yazısını okumak için tıklayınız.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Uzun ve kaslı kadın: Kiki Vhyce

Umut Doğan Yıldız

-

Avustralyalı Kiki Vhyce, dünyanın en uzun ve kaslı kadınları arasında yer alan bir sporcu. İşte onun kısa biyografisi.

Sporcu kadınlar dosyası

2011 yılında çok zayıf bir kadın olan Kiki Vhyce, hayatının hem uzun hem sıska bir şekilde geçmesinden şikayetçiydi. Biraz kilo almak ve boyuna oranla daha büyük bir bedene sahip olmak için deyim yerindeyse gece gündüz ağırlık çalıştı.

Spor salonunda ağırlık çalışmaları yapan ve beraberinde beslenmesine dikkat eden ünlü sporcu Kiki Vhyce, 5 yıl gibi bir sürenin ardından tatminkar bir vücuda ulaştı.

Açtığı sosyal medya hesaplarında bu beş yıllık sürede geçirdiği değişimleri takipçileri ile paylaşan Kiki Vhyce, sosyal medyada kısa süre içinde bir fenomen haline geldi. 

Kısa süre içinde bir çok yarışmaya katıldı ve Avustralya’nın en ünlü sporcuları arasına adını yazdırdı.

Milliyet: Avustralya

Meslek: Fitness modeli

Devamı

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

Popüler