Bizi Takip Edin

BESLENME

KOŞMADAN EVVEL NE YEMELİ?

-

 

kosmadan_evvel

Dayanıklılık antrenmanlarından önce doğru biçimde beslenip “yakıt” aldığınızdan emin misiniz? Florida State Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada yağ ya da protein alımının karbonhidratlardan daha sağlıklı olduğu ortaya konmuş örneğin…

Genel geçer anlayış ve öğütler pedal çevirmeden ya da koşmadan evvel karbonhidrat açısından zengin besinler almak, hatta spesifik olarak makarna yemek yönündedir. Bu yöntem kas hücrelerini insulin salınımı konusunda uyarır ve glikozu bir yakıt olarak kullanmayı sağlar.

Bununla birlikte bazı araştırmacılar standart ikili muz ve tostu kapı dışarı etmenin faydalı olabileceğini öne sürüyorlar. Üniversite öğrencisi koşucular üzerinde yapılan bir araştırma -koşucular üç günlük karbonhidrat bombardımana tutulduktan sonra-,  antrenman öncesi yüksek yağ oranına sahip bir öğün yemenin yağ ve yedeklenmiş karbonhidrat yakımını artırdığını ortaya koymuş. Protein alımını artırmak, öte yandan, antrenman esnasında metabolizma hızını artırıyor.

Amerikan Beslenme Akademisi’nden Jennifer McDaniel, yağ yakma peşindeyseniz bunun doğru bir yol olduğunu fakat bunun bir “olasılık” olduğunu söylüyor. “Antrenman öncesi yüksek yağ/protein içeren besinler tüketmenin işe yarar olduğuna dair halen kesin bir kanıtımız yok!” diye de ekliyor. “Uygun miktarda sağlıklı yağ alımının enflamasyonla mücadele etmek gibi yararları elbette ki var, fakat yağ acıkmayı geciktiriyor ve tok tutuyor, yani midenize bir tuğla gibi oturuyor ve GI sıkıntısına yol açıyor…”

Doğru yöntem doğru bir protein/karbonhidrat kombosuymuş gibi görünüyor. Yalnızca karbonhidratlardan oluşan bir öğüne nazaran, bu kombo, kan şekeri kontrolünü artırır ve antrenman sonrası şeker sorunları sebebiyle yaşanan hissi azaltır. McDaniel, muz ile makarna, bal, badem ezmesi ya da ballı yoğurt ve granola gibi kombinasyonlar öneriyor…

 

 

 

 

 

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com