Bizi Takip Edin

BESLENME

Kilo vermek isteyenler için diyet

Umut Doğan Yıldız

-

 

Kilo vermek isteyenler için bir diyet programı paylaşıyoruz. İşte sağlıklı kilo vermek için uygulayabileceğiniz öneriler.

1.GÜN

SABAH

1 orta boy domates \nane\17dal maydanoz / 2 sivri biber / 4 adet mantar 2 yumurta beyazı ile hazırlanmış omlet. —-tavaya bir miktar su koyuyoruz ve karıştırmış olduğumuz bütün malzemeyi döküyoruz.

ÖĞLE

İki çiçek brokoli , 2 adet kuşkonmaz, 2 diş sarımsak , limon , baharat — Kaynayan suya sebzeleri atıp 7 dk haşlayın , piştikten sonra alın ve üzerine yarım veya tam limon sıkıp istediğiniz baharatları ekleyin.

AKŞAM

İstediğiniz kadar salata sos olarak limon – nar ekşisi koyabilirsiniz.

170 gr tavuk gögsü ( tavada bir miktar su ile pişirin )

2.GÜN

SABAH

2 yemek kaşığı çörekotlu lor peyniri lor peyniri , yarım avokado, 9 adet tuzsuz zeytin. istediğiniz kadar domates , salatalık,hepsini ister karıştırıp salata gibi yaparak isterseniz yan yana yiyebilirsiniz.

ÖĞLE

İstediğiniz ölçüde salata ve istediğiniz kadar yemek serbest ancak unutmayın sadece yeşiller!

1 tabak yeşil mercimek yemeği.

AKŞAM

250 gram tavuk göğsü ve 20 dal maydanoz. üzerine limon sıkıp yenecek. isterseniz tavugu su ile ıslatarak fırında veya tavada yapabilirsiniz.

3.Gün

SABAH

4 yemek kaşığı yulaf , 1 yeşil elma , 5 parça donmuş ahududu , üzerine tarçın . Yulafı az su ile 5 dk haşlayarak meyveleri ve tarçını ekleyip ılık olarak tüketin.üzerine 2 tam ceviz yani 4 parça

ÖĞLE

İstediğiniz yeşilliklerle , istediğiniz ölçüde salata , 120 gram tavuk göğsü (ızgara), burada isterseniz salatanıza 1 yeşil elmada ekleyebilirsiniz. 1 yemek kaşığı avokado yağı ile …

AKŞAM

2 büyük domates ve rokalı salata ve üzerine nar ekşisi ve sarımsak , limon , zerdeçal .

4.GÜN

SABAH

1 Yumurta ve 2 . yumurtanın sadece beyazı eklenerek , 1 domates , 3 tatlı kaşığı Çörekotlu  lor peyniri ve maydanoz ile omlet. Yanında 2 dilim WASA yiyebilirsiniz.

ÖĞLEN

İstediğiniz kadar yeşilliklerle salata ve nar ekşili limonlu salata . İsterseniz içine sarımsakda ekleyebilirsiniz , limon 1 tam olursa iyi olur , içerisine 1 tam ceviz- 3 badem ezip ekleyebilirsiniz.

AKŞAM

Mevsim sebzelerinden oluşan bir sebze yemeği ancak çok uzun süre pişmemiş olacakki vitaminler kaybolmasın , bu nedenle brokoli , ıspanak, kabak tercih edebiliriz. Üzerine baharatlı , limonlu veya activia probiyotik yogurt kullanarak sos yapabilirsiniz.

5.GÜN

SABAH

5 adet mantar , 1 kırmızı biber , 1 yemek kaşığı lor peyniri, 1 domates , 2 yumurta beyazı ve 1 çay kaşığı keten tohumu ile omlet yapıyoruz

ÖĞLE

Domates ve kabak ile hazırlanmış kabak yemeği ,Doyana kadar yiyebilirsiniz.

AKŞAM

İstediğiniz kadar salata içine 3 kuru kayısı 2 ceviz eklenerek . Üzerine ızgara 170 gram tavuk göğsü,yarım avokado.

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com