Bizi Takip Edin

BESLENME

Kilo vermek isteyenler için diyet

Umut Doğan Yıldız

-

 

Kilo vermek isteyenler için bir diyet programı paylaşıyoruz. İşte sağlıklı kilo vermek için uygulayabileceğiniz öneriler.

1.GÜN

SABAH

1 orta boy domates \nane\17dal maydanoz / 2 sivri biber / 4 adet mantar 2 yumurta beyazı ile hazırlanmış omlet. —-tavaya bir miktar su koyuyoruz ve karıştırmış olduğumuz bütün malzemeyi döküyoruz.

ÖĞLE

İki çiçek brokoli , 2 adet kuşkonmaz, 2 diş sarımsak , limon , baharat — Kaynayan suya sebzeleri atıp 7 dk haşlayın , piştikten sonra alın ve üzerine yarım veya tam limon sıkıp istediğiniz baharatları ekleyin.

AKŞAM

İstediğiniz kadar salata sos olarak limon – nar ekşisi koyabilirsiniz.

170 gr tavuk gögsü ( tavada bir miktar su ile pişirin )

2.GÜN

SABAH

2 yemek kaşığı çörekotlu lor peyniri lor peyniri , yarım avokado, 9 adet tuzsuz zeytin. istediğiniz kadar domates , salatalık,hepsini ister karıştırıp salata gibi yaparak isterseniz yan yana yiyebilirsiniz.

ÖĞLE

İstediğiniz ölçüde salata ve istediğiniz kadar yemek serbest ancak unutmayın sadece yeşiller!

1 tabak yeşil mercimek yemeği.

AKŞAM

250 gram tavuk göğsü ve 20 dal maydanoz. üzerine limon sıkıp yenecek. isterseniz tavugu su ile ıslatarak fırında veya tavada yapabilirsiniz.

3.Gün

SABAH

4 yemek kaşığı yulaf , 1 yeşil elma , 5 parça donmuş ahududu , üzerine tarçın . Yulafı az su ile 5 dk haşlayarak meyveleri ve tarçını ekleyip ılık olarak tüketin.üzerine 2 tam ceviz yani 4 parça

ÖĞLE

İstediğiniz yeşilliklerle , istediğiniz ölçüde salata , 120 gram tavuk göğsü (ızgara), burada isterseniz salatanıza 1 yeşil elmada ekleyebilirsiniz. 1 yemek kaşığı avokado yağı ile …

AKŞAM

2 büyük domates ve rokalı salata ve üzerine nar ekşisi ve sarımsak , limon , zerdeçal .

4.GÜN

SABAH

1 Yumurta ve 2 . yumurtanın sadece beyazı eklenerek , 1 domates , 3 tatlı kaşığı Çörekotlu  lor peyniri ve maydanoz ile omlet. Yanında 2 dilim WASA yiyebilirsiniz.

ÖĞLEN

İstediğiniz kadar yeşilliklerle salata ve nar ekşili limonlu salata . İsterseniz içine sarımsakda ekleyebilirsiniz , limon 1 tam olursa iyi olur , içerisine 1 tam ceviz- 3 badem ezip ekleyebilirsiniz.

AKŞAM

Mevsim sebzelerinden oluşan bir sebze yemeği ancak çok uzun süre pişmemiş olacakki vitaminler kaybolmasın , bu nedenle brokoli , ıspanak, kabak tercih edebiliriz. Üzerine baharatlı , limonlu veya activia probiyotik yogurt kullanarak sos yapabilirsiniz.

5.GÜN

SABAH

5 adet mantar , 1 kırmızı biber , 1 yemek kaşığı lor peyniri, 1 domates , 2 yumurta beyazı ve 1 çay kaşığı keten tohumu ile omlet yapıyoruz

ÖĞLE

Domates ve kabak ile hazırlanmış kabak yemeği ,Doyana kadar yiyebilirsiniz.

AKŞAM

İstediğiniz kadar salata içine 3 kuru kayısı 2 ceviz eklenerek . Üzerine ızgara 170 gram tavuk göğsü,yarım avokado.

BESLENME

Protein tozlu pancake tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Kaslarınızın ihtiyacı olan proteini bu lezzetli tarifle karşılayın. İşte protein tozlu pancake tarifi!

MALZEMELER

 Whey protein, 2 ölçek (çikolata veya vanilya)
Fıstık ezmesi, 1 yemek kaşığı
Hindistan cevizi sütü, 50 ml
Yumurta, 2
Hindistan cevizi yağı, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Kahvaltı, brunch için veya koşu sonrası yakıtı olarak, bu proteinli pancake’ler kaçamak bir öğün gibi görünse de makrolarınıza uygun içeriğe sahiptir. Whey, fıstık ezmesi, süt ve yumurtaları bir kâsede birleştirin. İyice karıştırın.

2/ Hafif yağlanmış bir tavayı ısıtın ve karışımı parçalar halinde tavaya dökün. İdeal olarak, her pancake’in 10 cm çapında olması gerekir ancak ne kadar kalın veya ince istediğiniz size kalmış. İki dakika pişirin.

3/ Pancake’in altı kahverengiye döndüğünde spatula ile tavadan kaldırıp çevirin ve diğer tarafını pişirin. Orman meyveleri veya bir kaşık fıstık ezmesi ile sıcak servis edin. Ne kadar koyacağınıza siz karar verebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com