Bizi Takip Edin

BESLENME

KİLO VERDİREN BESİNLER

-

 

Spor salonunda geçirdiğiniz saatlerin hakkını vermek için, kilo kaybetmeyi hızlandıran yiyeceklerden yardım alabilirsiniz.

1

MERCİMEK

Gıda uzmanı Kate Percy “Protein, lifli besinler ve karbonhidratlar kadar mercimekte de çok iyi bir molibden kaynağıdır” diyor. Molibden, vücudumuzun karbonhidratı daha etkin bir şekilde enerjiye dönüştürmesine yardımcı olur.

Servis Önerisi:100 gramı tek seferde çorba olarak tüketin.

2

YUMURTA

Erskine yumurta için “Beyazı tamamen protein deposu, sarısı ise A, D, E, K vitaminleri açısından zengin” diyor. Amerika’da yapılan araştırmalar, iki yumurta ile yapılan kahvaltının, gün boyu vücudun yok yere kalori depolamasını azalttığını gösterdi.

Servis Önerisi: İki adet yumurtayı kahvaltıda tüketin.

 

3

LİMON

Michel Roux, balığın üzerine limon sıkıyor. Kanadalı araştırmacılar, limonda bulunan limonin adı verilen maddenin, karaciğerdeki APOB proteini üretiminin artmasını sağladığını ve kalbinize zarar veren yağlardan uzaklaşmanızı sağladığını buldular.

Servis Önerisi:  Haftada en az iki limon tüketin.

4

ÇAM FISTIĞI

Erskine, çam fıstıklarını makarna ve salataların üzerine serpiyor. Araştırmacılar, çam fıstığı yiyerek kolesistokinin hormonu salgıladığınızı, bu hormonun atıştırmalık bir şeyler yeme isteğinizi bastırdığını keşfetti.

Servis Önerisi: Günde 20 gram tüketin.

5

NOHUT

Kate Percy nohut için, “Çözünebilen lif zengini ve müthiş bir protein kaynağıdır” diyor. Yapılan bir araştırma, ana lif kaynağı olarak nohut yemenin kanda bulunan yağ miktarını çok daha iyi düzenlediğini ortaya çıkarttı.

Servis Önerisi:Haftada 350 gram nohutu haşlanmış olarak tüketin.

6

TARÇIN

Anita Bean, yulaf ezmesi veya pilavların üzerine tarçın serpmenizi tavsiye ediyor. 40 gün süren bir çalışmada, tarçının aktif insülin reseptörlerine yardım ederek hücrelerinizin şekeri yüzde 20 oranında daha etkin şekilde metabolizmaya kattığını ve kan şekeri seviyenizi düşürdüğünü ortaya kondu.

Servis Önerisi: Günde yarım çorba kaşığı tüketin.

7

BROKOLİ

Kate Percy “Günlük C vitamini ihtiyacınız brokolinin sadece 33 gramında bulunuyor” diyor. Araştırmalar gösteriyor ki vücudunuzda C vitamini seviyesi düştüğünde, yağların yakılmasını sağlayan karnitin hormonu daha az üretildiği için beliniz kalınlaşır.

Servis Önerisi: Günde 33 gram, buharda pişirilmiş.

8

ELMA

Andrew Nutter, içinde bulunan pektin maddesinden dolayı elma şiddetle öneriyor. American Journal of Clinical Nutrition dergisine göre, elma yediğimizde aldığımız meyve lifleri yağları vücudumuzdan atmamızı yüzde 44 oranında kolaylaştırıyor.

Servis Önerisi: Günde iki adet tüketin.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Hindi füme sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Biliyoruz son dönemde hindi füme işine girdiniz. Hindi fümeyi sevenler için işte tarifimiz. Kinoa ve çiyalı hindi füme sandviç.

Sporcu beslenmesinin en güncel adresi Men’s Health Türkiye, sporcu tarifleri ermeye devam ediyor.

1/ Tam buğday ekmeği (İçine bir tutam çiya ve kinoa tohumu ekleyin

2/ Hindi füme

3/ Soya filizi ( İsteğe bağlı)

4/ Fesleğen yaprağı (Nane de olur)

5/ Beyaz peynir, dilimlenmiş

6/ Domates, dilimlenmiş

7/ Maskolin yeşillik (Yerine sevdiğiniz bir yeşilliği ekleyebilirsiniz)

Hardallı sos tarifi

1 Yumurta sarısı, Yarım yemek kaşığı hardal, Zeytinyağı, Limon

YAPILIŞI

Bir yumurta sarısı, yarım yemek kaşığı hardal, biraz zeytinyağı ve limon suyunu bir kâsede iyice çırpın. Karışımı ekmeğinize sürün. Domates ve yeşillikleri yıkayın, domatesi ve peyniri isteğinize göre dilimleyin. Geriye kalan tek şey ise tüm malzemeleri sandviç ekmeğinize doldurmak. Hızlı bir öğün için paketleyip yanınıza alın.

Devamı

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

Popüler