Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

KAZANMAK GENLERİNDE VAR: WESLEY SNEIJDER

ERKEK AKLI

KAZANMAK GENLERİNDE VAR: WESLEY SNEIJDER

-

 

Galatasaray’ın yıldızı Wesley Sneijder, 30 yaşını geçmiş olmasına rağmen hala kendisine yeni hedefler koyuyor ve ulaşmak için her şeyi yapmaya hazır. Vincent De Vries’nin yazısı.

1Wesley minibüsünden indiğinde ilk fark edilen şey , bu adamın ne kadar fit olduğu. Üstelik bu fitlik sadece görüntüde değil, Hollandalının form grafiği de bunu doğruluyor. Gülümseyerek, “Sanırım bu günlerim 2010 yılı ile karşılaştırılıyor. Fakat o sezon belki de futbol hayatımın en iyi yılını yaşamıştım” diyor. Gökhan Saki’nin de aynı minibüsten inmesi bir rastlantı değil. Ünlü dövüşçü, Sneijder’in iyi bir arkadaşı olmanın yanında, aynı zamanda özel antrenörü. Bugün hafif ağır sıklet kategorisinde dünyanın bir numarası, Sneijder’i zor bir dönemin ardından yeniden forma sokan adam. “O olmadan Sneijder geçen yaz Brezilya Dünya Kupası’na katılamazdı” demek, Saki’ye göre biraz abartmak olur. Ancak Wesley’nin Saki ile yaptığı antrenmanların ona çok şey kazandırdığı su götürmez bir gerçek. Daha sonra bu konu üzerinde daha fazla duracağız. Ama ilk önce biraz geçmişe gidelim. 2009 yılında Real Madrid’den Inter’e transfer olduktan sonra
muhteşem bir form grafiği sergileyen Sneijder, Milano ekibiyle Serie A, İtalya Kupası ve Şampiyonlar Ligi’ni kazanmakla kalmadı; FIFA Ballon d’Or ödülüne aday gösterildi. Ancak sonraki dönemde gözden düşen ve fazla forma şansı bulamayan Hollandalı, 2013 yılının Ocak ayında Galatasaray’a transfer oldu.

Devre arasında geldiği Galatasaray’da daha ilk aylarında şampiyonluğa yaptığı katkı, Juventus’a vurduğu öldürücü darbe, derbilerdeki muhteşem golleri ve kritik maçlardaki hayati performanslarıyla Hollandalı, kısa sürede taraftarın sevgilisi haline geldi. Hagi’den bu yana en çok 10 numaralı forma satışına ulaşılmasıysa bunun en güzel kanıtı. Ancak Galatasaray’a transfer olduğu 2013 yılında Hollanda Milli Takımı’nın antrenörü olan Louis van Gaal, bundan pek de etkilenmişe benzemiyordu. Sneijder’in oyununu beğenmediği ve takım liderinin düşüşünün
belirgin olduğu düşüncesiyle Wesley için üzücü bir karar verdi. 2013 yazında Asya’da yapılacak kamp seyahatinden önce Sneijder, kaptanlık bandını iade etmek zorundaydı. Hemen sonrasında yapılan Çin ve Portekiz hazırlık maçlarında da forma şansı bulamadı. Kısacası, Sneijder için Dünya Kupası bir anda çok uzak bir hayal gibi görünmeye başlamıştı. Bu pek de beklenen bir durum
değildi. Çünkü Wesley sadece üç yıl önce 2010 Dünya Kupası’nda takımının finale kadar gelmesinde en önemli pay sahiplerinden biriydi. Louis van Gaal’ın Dünya Kupası hazırlık safhasında Sneijder’in performansını eleştirel bir gözle takip etmesi ve üst seviye futbol için yetersiz bulması, Hollandalının bir şeyi fark etmesini sağladı: Brezilya’ya gitmek istiyorsa tüm gücü ile savaşması ve ne Hollanda’da, ne de Türkiye’de tek bir hata yapmaması gerekiyordu. Ancak bu şekilde hocasını kendisine ihtiyaç olduğu konusunda ikna edebilirdi.

Öyle de yaptı. Dünya Kupası’nda yer almaya kararlı olan Sneijder (ki sonradan bu dönemde gerçekten tam formda olmadığını kabul etti), sadece Galatasaray’ı elinden tutup zirveye çıkarmakla kalmadı. O kadar sıkı çalıştı ki, Dünya Kupası’nın hemen öncesinde, hiçbir zaman olmadığı kadar formdaydı. Çok çalıştı ve ödülünü van Gaal tarafından Dünya Kupası kadrosuna seçilerek
aldı. Sneijder için bunu nasıl başardığının tek bir yanıtı var: “Antrenman, antrenman, antrenman…”

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7

ERKEK AKLI

Burçlara göre spor dalları

-

Biraz eğlenmek istediğinizi biliyoruz. İşte burçlara göre spor dalları.

Hangi burca hangi spor dalı daha uygun?

İkizler Burcu

Atletizm ve takım sporları tam bu burca göre. Jimnastik ve pilates gibi sporlar ikizler burcunun başarıyla yapabileceği sporlar arasında.

Koç Burcu

Koç burcu hangi sporu yapmalı? diye düşünen varsa eğer, bu burç daha çok düşünce temelli sporlarda başarılı oluyor. Bilardo, satranç gibi sporlar ve antrenörlük, koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı faliyetler arasında. Ayrıca fitness ve vücut geliştirme de koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı spor dalları arasında bulunuyor.

Boğa Burcu

Azimli bir yapıya sahip olan boğa burcu için uygun sporlar: dağcılık, atıcılık ve ağırlık kaldırma. 

Yengeç Burcu

Deniz sporlarında oldukça başarılı olan yengeç burçları için, yüzme, yelkencilik, kano, su topu ve atlayış biçilmiş kaftan.

Aslan Burcu

Avrupalı araştırmacılar, bu burcun güç gerektiren sporları başarılı bir şekilde yaptığını ortaya koydular.

Başak Burcu

Takım sporlarında çok başarılı olan başak burcu, fitness ve pilates gibi sporlarda da oldukça başarılılar.

Terazi Burcu

Hemen hemen tüm spor dallarında başarılı olabilen bir burç varsa o da terazi burçlarıdır.

Akrep Burcu

Risk ve kuvvet gerektiren sporlarda oldukça başarılı olan akrep burçları, dövüş ve tırmanış sporlarında büyük başarı gösteriyorlar.

Yay Burcu

Yay burcu tenis ve futbol gibi sporlarda oldukça iyi performans gösterirler.

Balık Burcu

Su sporları ve fitness balık burçlarının yapmaktan zevk alacağı ve başarılı olacağı spor dalları arasında.

Oğlak Burcu

Kayakçılık, dağcılık, yüzücülük ve koşuculuk, bu burç için en önemli başarıların kaydedileceği spor dalları arasında.

Kova Burcu

Atletizm ve vücut geliştirme sporları kova burcu için ideal sporlar.

Devamı

ERKEK AKLI

Spor salonunda görülen en komik 9 kişi

-

Spor la ilgili şimdiye kadar hep bilgilendirici içerikler hazırladık. Şimdi biraz da gülelim. İşte spor salonundan komik fotoğraflar.

Spor salonlarında görme ihtimali pek olmasa da sizin için komik fotoğraflar derlemesi yaptık.

1- Evden çalışmak bağımlılık yapar

2- Güvenlik her şeyden önemlidir

3- Müziksiz asla

4- Aranılan motivasyon


5- Sonsuza kadar spora elveda diyebilecek biri daha


6- Hepinizden nefret ediyorum

7- Topuklu ayakkabısız asla

8- Son teknoloji

9- Pilates topunun rahatlığı


Devamı

ERKEK AKLI

Meditasyon yapmanın etkileri

-

Meditasyon yapmanın sağlığımıza ve ruhumuza etkileri nelerdir?

DERLEYEN: ZEYNEP İLAYDA ZAFER

Birçoğumuz daha çok burpee yapmak, kombucha’mızı evde hazırlamak ya da kolayca ketozise girebilmek gibi hedefler koyup, yolun daha yarısına gelmeden bunlardan vazgeçiyoruz.

Bunların yerine, size fazlasıyla gerçekleştirilebilir bir çözüm önermeme izin verin: Bir ay boyunca, haftada birkaç gün, sadece bir dakikalığına meditasyon yapmayı deneyin.

Sağlıklı alışkanlıklar edinmek zordur ve hedeflerimizi gerçekleştirme isteğinin azalarak bitmesinin bir nedeni var. Başarısızlığa programlanmış olabiliriz. Evrim bize hayatta kalmaya odaklanmış bir beyin miras bıraktı, uzun vadeli sağlık planlamasına yatkın olan bir beyin değil. Doğal seçilim bizi tehditleri algılamak, yiyecek ve eş bulmak için hazırladı, düzenli diş ipi kullanmak için değil. Size bu mütevazı ve bir ay sürecek olan teklifi yapmamın sebebi ise evrimin bu yönüne meydan okuduğumuz gerçeği. Bu konuda iki şey işinizi oldukça kolaylaştıracak:

İlk olarak, her gün meditasyon yapmaktansa haftada birkaç gün yapmak iyi bir hedef. Tutarlılık meyvesini verecektir: Ne kadar sık meditasyon yaparsanız işiniz o kadar kolaylaşır ve faydaları daha derin ve kalıcı olur. Fakat bir günü atlarsanız, içinizdeki eleştirmen başarısız olduğunuz konusunda canınızı sıkmaya fırsat bulamayacaktır. O yüzden bu yaklaşıma “neredeyse her gün” diyorum. Bu yaklaşımın özelliklerinden biri olan ve davranış değişikliği araştırmalarında ana noktalardan biri olan “psikolojik esneklik”; meditasyon pratiği, yeni bir spor salonu rutini ya da Esperanto öğrenmek gibi kalıcı bir alışkanlık edinmenize yardımcı olabilir.

İkincisi, bir dakika gerçekten çok ama çok kısa bir zaman dilimi. Bir dakikalık bir teklif rahatsız edici bir taahhüt gerektirmiyor. Dahası, rahatça ölçülebilir bir aralık. Bir dakikalık bir meditasyondan sonra, insanlar genellikle kendi kendilerine, “Zaten bir dakikaya ulaştım, biraz daha devam edebilirim,” diyor. Meditasyon hocası Cory Muscara’nın da açıkladığı üzere, bu çok önemli bir nokta çünkü “dışsal” bir motivasyondan (yapmak zorundaymışsınız gibi hissettiğiniz için meditasyon yapmak gibi), daha güçlü olan “içsel” motivasyona doğru (istediğiniz için meditasyon yapmak) geçiş yapıyorsunuz. Daha çok meditasyon yapmaya niyetlendiğiniz anda da gerçekten bununla ilgilendiğiniz için yapıyorsunuz ve bu da etkilerinin daha uzun sürmesini sağlıyor.

Şirketim 10% Happier, trilyon dolarlık şirket Apple’ın çalışanlarıyla her yıl bir ay boyunca yapılan “Mindful Minute” testini gerçekleştiriyor. Amaç, katılımcıların 30 gün içinde 25 gün, en az bir dakika boyunca düşünceleriyle bilinçli zaman geçirmesi. Bu yöntem, farkındalığın hayatlarına nasıl katkıda bulunduğunu anlamalarını sağlıyor ve kendilerini başarısız hissetmeden haftada bir günü kaçırma özgürlüğünü tattırıyor. (Katılmak için Apple çalışanı olmanıza gerek yok.)

Bu düşük çıtayla bile, yeni meditasyon alışkanlığını kalıcı hâle getirebilmenin daha stratejik yolları var:

PROGRAMINIZ HAKKINDA STRATEJİK DÜŞÜNÜN

Bazı insanlar belirli saatlere uymanın – yatmadan hemen önce, sabah ilk iş, egzersizden hemen sonra gibi  alışkanlık edinmeyi kolaylaştırdığını düşünür. Alışkanlık oluşumu üzerine çalışan bilim insanları ise “sıralama, rutin ve ödül”den bahsediyor. Siz de sıralama, rutin ve ödül döngüsünü izleyerek kendinize bir meditasyon şeması oluşturabilirsiniz. Örneğin, “Arabamı park ettikten sonra [sıralama] beş dakika meditasyon yapacağım [rutin] ve biraz sakinleşecek, farkındalığımın arttığını hissedeceğim [ödül].” Alışkanlığın yer edinmesi için bu döngüyü tekrar edin. Hatta günlük meditasyon seansınızı takviminize kaydetmek işe yarayabilir. Bununla beraber, eğer benim gibi öngörülemez bir programınız varsa, stratejik düşünmek meditasyonunuzu bulabildiğiniz zamana ve yere sıkıştırmak anlamına gelebilir.

KENDİNİZİ SORUMLU TUTUN

Bazı insanlar kendi kendilerine sağlıklı bir alışkanlık edinemeyebilirler. Ancak, başkaları onları sorumlu tuttuğu zaman bunu daha kolay yaparlar. Bu tarz bir sorumluluğu topluluk gibi bir şeye katılarak üstlenebilirsiniz. Bu, birkaç arkadaşınızı bir araya getirip işe koyulmak kadar basit de olabilir. Başka bir seçenek ise toplu meditasyon sınıflarına katılmanız olacaktır. Fakat iyice araştırma yapmalı ve bunları gidip kendiniz görmelisiniz.

FAYDALARINA ODAKLANIN

Tıpkı fareler gibi, bizler de bizi iyi hissettirdiği ve bize bir şey verdiği sürece bir eylemi yapmaya devam etmeye eğilimliyiz. Bu durumun da en az iki aşaması var.

İkinci aşama ise hem içsel durumunuz hem de dışarıya yansıttığınız davranışlarınız bakımından hayatınızda beliren faydalarını fark etmek. Ben, meditasyonun beni daha iyi hissettirdiğini ve daha iyi davranmamı sağladığını fark ettim. Meditasyonun en iyi çözüm olduğuna inanıyorum, yani iyi alışkanlıklar konusunda türünün en iyisi, çünkü düzenli bir doz farkındalık, diğer hangi çözümleri kovalamanız gerektiğini ve bunu en iyi şekilde nasıl gerçekleştireceğinizi çözmeniz bakımından ihtiyacınız olan açıklığı ve akıl sağlığını size sağlayabilir.

Bence denemeye değer. Son birkaç yıldır ne zaman meditasyon hakkında bir konuşma yapsam, şu tavsiyeyi veriyorum: Bir ay meditasyon yapmayı deneyin, hiçbir işe yaramadığını düşünüyorsanız Twitter’da beni bulun ve bana bir geri zekâlı olduğumu söyleyin. Bu süreçte birçok kişi bana geri zekâlı dedi, ama bu nedenle değil.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com