Bizi Takip Edin

FITNESS

KARIN KASLARINI BELİRGİNLEŞTİRMEK

Umut Doğan Yıldız

-

 

Karın kaslarınınız, spor salonunda yeterince antrenman yapmanıza rağmen bir türlü görünmüyor mu? Tavsiyelerimizin devamına kulak verin

Yemeklerinizi kendiniz hazırlamıyorsunuz

Üzgünüz ancak cadde üzerindeki en sevdiğiniz restorandan “sağlıklı” salata, büyük olasılıkla belinizi genişleten (ve gereksiz) kaloriyle dolu. Onun yerine, pazar gecesi veya ne zaman bir ya da iki saat boşluğunuz olursa saklama kaplarına koyarak buzdolabında saklayabileceğiniz yemeklerden toplu bir şekilde pişirmeye zaman ayırın. Dilediğiniz kadar basit veya fantastik yemekler pişirebilirsiniz, temiz ve sağlıklı olmaları yeterli.

Bu besleyici yemekleri düzenli olarak tüketerek vücudunuza ihtiyaç duyduğu enerjiyi daha etkili bir şekilde sağlayacak, gereksiz açlık acısını bastıracak ve en önemlisi de şekerli atıştırmalıklar ve hızlı, kolay yemeklerin cazibesine daha az kapılacaksınız.

Vücudunuzda hâlâ çok fazla yağ var

Büyük olasılıkla bu başlık, yazının okumak istemediğiniz kısmı. Basitçe söyleyecek olursak yaklaşık yüzde 10 – 13 vücut yağ oranına düşmeden karın kaslarınız görünmeyecektir. Bu tabii ki de kişiye göre değişir ancak fazla yağlarınızdan kurtulmak yapabileceğiniz en iyi şeydir ve devam eden gelişme sürecinizde sağlam bir temel oluşturur.

Yalnızca bu da değil, ekstra yükünüzü üzerinizden atarak ve egzersizi daha düzenli bir alışkanlık haline getirerek zamanda geriye gitmiş gibi de görüneceksiniz. Antrenman esnasındaki vazodilasyon (damar genişlemesi- kan basıncının artışı) sayesinde, cildinizin yüzeyine daha çok kan gidecek ve kolajen üretimini artırarak kırışıklıklarınızla savaşacak. Pürüzsüz cilt ve parçalı karın kasları: Daha ne isteyebiliriz ki?

Yeterince uyumuyorsunuz

Bugün nasıl hissediyorsunuz? Uykulu mu? Biz de öyle düşünmüştük. Beslenme ve spor düzeniniz için geçerli olduğu gibi yeterli miktarda uyumak da taş gibi bir merkez bölgesi için kesinlikle hayati önem taşır. Uykusuzluk stres hormonu kortizol seviyelerinizi yükseltir ve bu da vücudunuzu yağ depolarını tutması için teşvik eder. 8-9 saatlik uykuyla kalorilerden çok daha etkili bir şekilde kurtulursunuz.

Daha da ötesi, Journal of Andrology’de yayımlanan bir çalışma, iyi bir gece uykusunun (4 ila 8 saat arasında değişen) testosteron seviyelerinizi yüzde 50 kadar artırarak uykunuzda yağ kaybını artırdığını buldu. Rüya gibi, değil mi?

KARIN KASLARININ GÖRÜNMEME NEDENLERİ 1

 

 

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler