Bizi Takip Edin

FITNESS

KARIN KASLARINI BELİRGİNLEŞTİRMEK

Umut Doğan Yıldız

-

 

Karın kaslarınınız, spor salonunda yeterince antrenman yapmanıza rağmen bir türlü görünmüyor mu? Tavsiyelerimizin devamına kulak verin

Yemeklerinizi kendiniz hazırlamıyorsunuz

Üzgünüz ancak cadde üzerindeki en sevdiğiniz restorandan “sağlıklı” salata, büyük olasılıkla belinizi genişleten (ve gereksiz) kaloriyle dolu. Onun yerine, pazar gecesi veya ne zaman bir ya da iki saat boşluğunuz olursa saklama kaplarına koyarak buzdolabında saklayabileceğiniz yemeklerden toplu bir şekilde pişirmeye zaman ayırın. Dilediğiniz kadar basit veya fantastik yemekler pişirebilirsiniz, temiz ve sağlıklı olmaları yeterli.

Bu besleyici yemekleri düzenli olarak tüketerek vücudunuza ihtiyaç duyduğu enerjiyi daha etkili bir şekilde sağlayacak, gereksiz açlık acısını bastıracak ve en önemlisi de şekerli atıştırmalıklar ve hızlı, kolay yemeklerin cazibesine daha az kapılacaksınız.

Vücudunuzda hâlâ çok fazla yağ var

Büyük olasılıkla bu başlık, yazının okumak istemediğiniz kısmı. Basitçe söyleyecek olursak yaklaşık yüzde 10 – 13 vücut yağ oranına düşmeden karın kaslarınız görünmeyecektir. Bu tabii ki de kişiye göre değişir ancak fazla yağlarınızdan kurtulmak yapabileceğiniz en iyi şeydir ve devam eden gelişme sürecinizde sağlam bir temel oluşturur.

Yalnızca bu da değil, ekstra yükünüzü üzerinizden atarak ve egzersizi daha düzenli bir alışkanlık haline getirerek zamanda geriye gitmiş gibi de görüneceksiniz. Antrenman esnasındaki vazodilasyon (damar genişlemesi- kan basıncının artışı) sayesinde, cildinizin yüzeyine daha çok kan gidecek ve kolajen üretimini artırarak kırışıklıklarınızla savaşacak. Pürüzsüz cilt ve parçalı karın kasları: Daha ne isteyebiliriz ki?

Yeterince uyumuyorsunuz

Bugün nasıl hissediyorsunuz? Uykulu mu? Biz de öyle düşünmüştük. Beslenme ve spor düzeniniz için geçerli olduğu gibi yeterli miktarda uyumak da taş gibi bir merkez bölgesi için kesinlikle hayati önem taşır. Uykusuzluk stres hormonu kortizol seviyelerinizi yükseltir ve bu da vücudunuzu yağ depolarını tutması için teşvik eder. 8-9 saatlik uykuyla kalorilerden çok daha etkili bir şekilde kurtulursunuz.

Daha da ötesi, Journal of Andrology’de yayımlanan bir çalışma, iyi bir gece uykusunun (4 ila 8 saat arasında değişen) testosteron seviyelerinizi yüzde 50 kadar artırarak uykunuzda yağ kaybını artırdığını buldu. Rüya gibi, değil mi?

KARIN KASLARININ GÖRÜNMEME NEDENLERİ 1

 

 

FITNESS

En fit kadınlar: Amanda Lee

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu 12.1 milyon takipçisiyle instagramı kasıp kavuran Amanda Lee.

Amanda Lee, instagram hesabında bol bol fotoğraf ve motivasyon videoları paylaşıyor. Neredeyse tüm fitness dünyasının yakından takip ettiği bir isim haline gelen Lee, instagramın en ünlü isimlerinden biri.

Lee’nin takipçisi sayısı çoğu ülkenin nüfusundan daha fazla.

     

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bosu ball cardio/booty/core workout 💪🏻 – Bosu plank with leg lift 20reps per leg, Bosu burpees 15 reps, Bosu Romanian split squat 15 reps per leg. Repeat 3xs

Amanda Lee (@amandaeliselee)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Güçlü deadlift için: Hex bar

Umut Doğan Yıldız

-

Deadliftinizi geliştirmek istiyorsanız klasik bar’dan uzak durun. Bunun yerine hex bar’ı deneyin.

Hex bar ile deadlift yaptığınızda bar’ın arkasında değil, ortasında durursunuz. Journal of Strength and Conditioning Research’teki çalışmaya göre, hex bar ile deadlift yapmak, daha fazla güç ve hız ortaya çıkarmanızı sağlarken kaldırışın mesafesini kısaltır, böylece hex bar kullanan sporcuların bir tekrarda kaldırabileceği maksimum ağırlık daha fazla olur.

Devamı

FITNESS

Kasları büyütmek için pratikler

Umut Doğan Yıldız

-

Cebinizi yakmadan kaslarınızı uzatmanız ve spor salonunda rekorlar kırmanız için en iyi kiti sunuyoruz.

Direnç bandı

Squat rack’in etrafına sarın ve kollarınız esnemiş bir şekilde asılın. Bu çekiş daha fazla pull-up için lat kaslarınızı uzatacaktır.

Süpürge sapı

Bu basit kiti başınızın üzerinde tutun ve kamburlaşan omuzlarınızı açmak için geriye doğru ittirin. Pec’lerinizi açarak bench press’inizi geliştirin.

Yoga bandı

Yere uzanırken bandı ayağınızın kemerine geçirin, daha güçlü squat ve deadliftler için hamstring esnemelerinize önem verin.

 

Devamı

Popüler