Bizi Takip Edin

SPOR

KARIN KASI MUTFAKTA YAPILIR!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Karın kaslarının görünmemesi konusu canını bir hayli sıkıyor olabilir. Bunun bir çok nedeni var ancak en önemlilerinden biri beslenme.

Karın kasları mutfakta yapılır sözü artık herkesçe biliniyor. Temiz, işlenmemiş yiyeceklerden oluşan, şekersiz bir beslenme düzeni, sönük bir beslenme düzenine eşlik eden, haftada iki kez yaptığınız parkın etrafındaki yürüyüşünüzden veya koşu bandındaki terleten bir LISS (düşük yoğunluklu, sabit antrenman) seansınızdan daha hızlı bir şekilde karın kaslarınızı ortaya çıkaracaktır. Bunun yerine, ağırlık çalışması merkezli, alttaki kasları geliştirmeye ve üstteki yağı yakmaya odaklanan bir rutin uygulayın. Evet, her şey bu kadar kolay olabilir.

FITNESS

Yeni başlayanlar için olimpik kaldırma

Umut Doğan Yıldız

-

Olimpik kaldırışlara yeni başladıysanız eğer tavsiyelerimize göz atmayı unutmayın.

Olimpik kaldırma egzersizlerinden faydalanabilen tek zümrenin olimpik halterciler olduğunu söyleyen Learney, koparma yapmaya çalışmanın Londra Maratonu’nda koşmaya çalışmakla aynı şey olduğu görüşünde. Learney, “Yapmayı ister ve uygularsanız sizin için güzel bir başarı olur. Fakat çok fazla fayda sağlayabileceğinizi söyleyemem,” diyor. Ancak Learney’in bu cümlesi, olimpik kaldırmaları sadece olimpik sporculara bırakmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Çalışmaları parçalara bölerek ölçülü bir biçimde yaptığınızda gücünüzü ve kuvvetinizi artırabildiğiniz gibi postürünüzü de daha sağlıklı bir yapıya ulaştırabilirsiniz.


OLİMPİK KALDIRMA REHBERİ! Tıklayınız


Learney hareketi birinci (halteri yerden kaldırma) ve ikinci (ağırlığı göğüs hizanıza ya da başınızın üzerine kaldırma) çekiş olarak iki parçaya ayırıyor. Bilhassa ikinci çekişin sporcular için çok önemli olduğunu söyleyen Learney, “Halterciler ve powerlifter’lar dışındaki çoğu sporcu full squat yapmaz. Demem o ki tam fleksiyon yaptığınızda ekstensiyon evresine geçiş sürecinizde hızlanır,” diyor.

Olimpik kaldırma antrenmanları!

Yerden kesebildiğiniz yük daima clean yapabileceğiniz ağırlıktan fazla olduğu için, yüksek ağırlıklarla yapacağınız deadlift ve squat egzersizlerinizi ayrı ayrı değerlendirmeli, aynı zamanda hang clean egzersiziyle desteklemelisiniz. Ayağa kalkın ve halteri üst bacaklarınızın hizasında tutun. Deadlift yapar gibi alçalın. Kalçanızı, dizlerinizi ve ayak parmaklarınızı aynı anda kullanarak harekete geçin. Halteri göğüs hizanıza götürebilmek için ellerinizi kullanın. Kısacası üçlü ekstansiyonun ardından alt vücudunuzu kullanıp halteri yukarıya doğru hareket ettirdiğinizde görevinizi tamamlamış olacaksınız.
Olayın kalça kaslarında bittiğini söyleyen Learney, “Kaslarınızı kuvvetlice hareket ettirip dizlerinizi ve ayak bileklerinizi de aksiyona dâhil ettiğinizde ayaklarınız yerden kesilir ve parmak uçlarınızın üzerinde yükselirsiniz,” diyor. Alt vücudunuzdaki en büyük kasları kullandığınızda metabolizmanız aşırı hızlı çalışacağı için vücudunuzun kaş inşa eden hormonlarla dolup taşmasını sağlarsınız. Omurganıza zarar vermediğiniz sürece, kısa zaman içerisinde büyük kazanımlar elde edebilirsiniz.

Devamı

SPOR

VakıfBank dünya şampiyonu!

Umut Doğan Yıldız

-

VakıfBank Kadın Voleybol Takımı, FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası finalinde Brezilya ekibi Minas’ı 3-0 mağlup ederekşampiyon oldu. 

VakıfBank bu sonuçla birlikte üst üste ikinci, toplamda da üçüncü kez dünyanın en büyük takımı oldu.

Çin’in Shaoxing kentinde düzenlenen turnuvada, oynadığı tüm maçları kazanan ve grubunu lider bir şekilde tamamlayan sarı-siyahlı ekip, yarı final ve finalde de etkili bir oyun oynadı.

Yarı finalde Brezilya temsilcisi Praia’yı 3-1 mağlup eden VakıfBank, finalde ise aynı ülkenin başka bir takımı olan Minas’a 3-0 üstünlük kurarak üst üste ikinci kez dünya şampiyonu oldu.

VakıfBank, son 2 dünya ve Avrupa şampiyonu olarak uluslararası alanda adını tarihe yazdırdı.

VakıfBank, ayrıca geçen sezon Vestel Venus Sultanlar Ligi ve Kupa Voley (Türkiye Kupası) şampiyonluğunu da elde etmişti.

Devamı

SPOR

Eczacıbaşı VitrA dünya üçüncüsü!

Umut Doğan Yıldız

-

Eczacıbaşı VitrA Kadın Voleybol Takımı, FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası üçüncülük maçında Brezilya ekibi Praia’yı 3-0 mağlup ederek dünya üçüncü oldu.

FIVB Kadınlar Dünya Kulüpler Voleybol Şampiyonası’nda Eczacıbaşı VitrA, Brezilya ekibi Praia’yı 3-0 yenerek üçüncü oldu.

Turnuvada daha önce  2015 ve 2016’da şampiyonluk elde eden Eczacıbaşı VitrA, çok iyi bir oyun sergilediği üçüncülük maçında Praia’yı 25-16, 25-18 ve 25-19’luk setlerle 3-0 yenerek bronz madalyanın sahibi oldu..

Salon: Olimpiyat Spor Merkezi

Hakemler: Vladimir Simonovic (Sırbistan), Nathanon Sowapark (Tayland)

Eczacıbaşı VitrA kadrosu: Gözde Yılmaz, Larson, Beyza Arıcı, Kim, Gibbemeyer, Gamze Alikaya, (Simge Şebnem Aköz, Meliha İsmailoğlu)

Praia kadrosu: Claudino, Da Silva, Montibeller, Rodrigues, Fawcett, Lloyd (Pinto, Da Cruz, Pavao, Marinho)

Setler: 25-16, 25-18, 25-19

Süre: 76 dakika (24, 24, 28)

Devamı

Popüler