Bizi Takip Edin

BESLENME

KARBONHİDRATLARI HAYATIMIZDAN SİLMELİ MİYİZ?

-

 

carbKarbonhidratsız beslenme programları diet guruları, ünlü beslenme uzmanları ve spor salonundaki arkadaşınız tarafından tavsiye ediliyor olabilir. Peki acaba haklılar mı? muscleevo.net sitesinin kurucusu Christian Finn bu soruya bir cevap veriyor.

Yüzlerce beslenme programı sizlere ihtiraslı bir şekilde karbonhidratları tamamen hayatınızdan çıkartmanız gerektiğini ve bunun yağlarınızdan kurtulmak için en hızlı ve efektif yol olduğunu öneriyor. Çünkü beslenme üzerine yazılmış uzmanlık kitaplarında gerekli yağ asitlerini, gerekli aminoasitleri ve gerekli mikronütrientleri bulabiliyorsunuz. Fakat gerekli karbonhidratlar hakkında bir bilgi yok.

Bu gerekli yağları, aminoasitleri, vitaminleri, mineralleri ve suyu vücudunuza aldığınız sürece vücudunuz çalışmaya devam edecektir. Çünkü vücut bunları üretemediği için dışarıdan almaya ihtiyaç duyacaktır. Fakat vücudunuz protein’den glükoz üretimi sağlayabilir ve bu da karbonhidratların yapı maddesidir. Yani zaruri beslenme ihtiyacınız değildir.

Fakat sadece yağ ve protein alarak yaşayabiliyor olmanız, bunun iyi bir fikir olduğunu göstermez. Hayatta kalmanızı sağlayacak beslenmeyle, gelişmenizi sağlayacak beslenme farklı şeylerdir. Genel ihtiyaçlar üzerinden karar verip beslenme programı uygulamaktansa vücudunuzun ne kadar hareketli olduğuna ve yaptığınız hareketlere bağlı olarak karbonhidrat alımınızı dengeleyebilirsiniz.

Obezseniz, her öğünü hesaplayarak, sürekli spor yaparak yaşamaya çalışıyorsanız sınırlayıcı karbonhidratlar vücudunuzun işine yarayacaktır. Birinci olarak; düşük karbonhidratlı dietler protein açısından zengin olurlar. En doyurucu besin oldukları için iştahınızı karbonhidrat veya yağlardan çok daha çabuk kapatacaktır.

Bazı insanlar karbonhidrat açısından zengin bazı besinlerin açlıkları tetiklediğini ve insanı sonu gelmez bir abur cubur döngüsüne sokabileceğini söylüyor. Bu acıkma nöbetleri birkaç gün de sürebilir, bir kaç hafta da. Bir paket cips yediğiniz zaman kendinizi bir anda 2 paket büyük cips almaya giderken bulabilirsiniz. Bu tetikleyici besinlerden uzak durarak daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanabilirsiniz. Yani basitçe; düşük karbonhidratlı beslenme alışkanlıkları kilo vermenizi kolaylaştıracaktır çünkü düşük kalorilidir.

Ketojenik Beslenme

Gene de hayatlarınızda karbonhidratları minimize etmek demek tamamen çıkartmanız demek değil. Enerji açığı oluşturabilecek, yağ ve protein anlamında güçlü bir diet (neredeyse hiç karbonhidrat içermeyen) kilo kaybetmek için mantıklıdır. Fakat genel beslenmenizin %30-40’ını karbonhidratlarla sağladığınız bir beslenmeden daha iyi değildir.

Arizona State University’den araştırmacılar 6 haftalık bir periyotta 2 ayrı beslenme programını karşılaştırmışlar. Birincisi ketojenik, yani tüm kalorilerin %10’dan azı karbonhidratlardan geliyor. İkincisi ise karbonhidrat açısından daha zengin (total kalorinin %40’ı), yağ açısından daha az (total kalorinin %30’u) bir program. İki programda da protein miktarı aynı. İki grubun denekleri de sonuçta kilo kaybetmişler. Fakat kaybedilen yağ miktarı anlamında pek belirgin bir değişiklik yok. Tamamen karbonhidratı çıkarttığınız bir beslenmenin ilk haftasından itibaren sinirlilik ve yorgunluk hali görülebilecektir. Yani akıllı davranmak gerekiyor.

Gym Yakıtı

Beslenmenizi ayarlarken yaptığınız egzersiz miktarını ve tarzını da göz önünde bulundurmalısınız çünkü karbonhidratlar yoğun çalışmalarda hazırlık ve sonrasındaki toparlanma süreci için önemli bir rol oynarlar.

Eski bir powerlifting şampiyonu olan ve Amerika’nın düşük karbonhidratlı beslenme konusunda uzman araştırmacılarından Dr. Jeff Volek bile ketojenik dietlerin spor salonundaki performansınız açısından ters etki yaratabileceğini itiraf ediyor. “Eğer kilo almak istiyorsanız, deneyimlerim sıkı bir ketojenik diet programı ile kilo kaybından kaçınmanın zor olduğunu ve kilo almanın imkansız olduğunu söylüyor.”
Eğer asıl amacınız kilo kaybetmekse karbonhidratlı besinleri programınızdan kesmeniz doğru bir yol olacaktır. Fakat tamamen çıkartmanıza da gerek yok. İyi bir takım elbise gibi karbonhidrat alımınız da tam vücudunuza oturacak şekilde ayarlanabilir.

 

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com