Bizi Takip Edin

SAĞLIK

KAN BASINCINIZI DÜŞÜRÜN

-

 

Kırk yaşın altındaki erkeklerin sadece yüzde 29’u ideal kan basıncı oranlarına sahip. Siz de bu şanslı kesimden olmak istiyorsanız, aşağıdaki gıdaları tüketmeye bakın.

Karpuz damarları genişletir
Bu özelliğinden dolayı karpuz aynı zamanda ‘doğal viagra’ unvanını taşıyor. Bu sihirli meyve aynı zamanda kan basıncınızı da düşürüyor. Florida Eyalet Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre vücudumuz bu meyvede bulunan aminoasitleri, damarları genişleten arginine dönüştürüyor. Daha hızlı sonuçlar almanın yolu da karpuzun suyunu içmekten geçiyor.

Kereviz stresi azaltır
Chicago Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre kerevizde bulunan ftalit maddesi vücudun katekomalin isimli stres hormonu üretimini azaltıyor. Bu da damarların daralmasını engelliyor. Bundan faydalanmak için günde yedi kereviz yemeniz gerekiyor. Bu kadar yiyemem diyorsanız, kerevizi smoothie’niz içinde değerlendirebilirsiniz.

Muz sodyum oranını dengeler
Tuz tansiyonunuzu nasıl artırıyorsa, potasyum da düşürür. Dr. Malcolm Vandenburg “Muz, içindeki potasyum sayesinde kan basıncını düşüren en önemli meyvelerdendir” diyor. Vücudunuzdaki sıvıları dengelemekle görevli olan böbreklerin üçe iki oranında potasyum sodyum oranına ihtiyacı vardır. Günde iki adet muz yemek bu oranı yakalamak konusunda size yardım eder:

Zeytinyağı atardamarları temizler
ABD’de yayınlanan Journal of Nutrition’daki bir araştırmaya göre her gün zeytinyağı tüketmek sistolik kan basıncını yüzde üç oranında düşürüyor. Beslenme uzmanı Gareth Edwards “Tekli doymamış oleik asit kolesterol oranını düşürürken kanın damarlarında daha rahat dolaşmasını sağlar” diyor. Salata sosunuza taze sarımsak eklemeyi unutmayın. İçinde bulunan antioksidanlar kolesterolün damarlarınızda kalmasını engeller.

 

Continue Reading
Advertisement

SAĞLIK

Evde yemek kokusu nasıl yok edilir

Umut Doğan Yıldız

-

Balık ve diğer ağır kokulu sebzelerin kokusunun evinizi sarmamasını ve sardıysa da bu kokuların yok olmasını mı istiyorsunuz? İşte size yöntemler:

Vanilya kavurmak kötü kokuyu giderir

En etkili koku giderici yöntemlerden biri vanilya kavurmaktır. Kızartma yaptıktan sonra tavanın içine bir paket vanilyayı dökün ve kısık ateşte bir süre pişirin. Vanilyanın güzel kokusu, diğer kötü kokuları baskılayacak ve ortada sadece vanilya kokusu kalacaktır.

Balık kızartmasından sonra koku nasıl giderilir? Cevap: Limon ve sirke karışımı!

Limon ve sirke karışımı özellikle evde balık kızartması yaptıktan sonra uygulanan bir yöntemdir. Balık kızartması yaptıktan sonra bir cezveye 1/2 limonun suyunu ve 1/2 çay bardağı elma sirkesini koyun. Bu karışımı 20 dakika boyunca kısık ateşte kaynatın. Kokunun yavaş yavaş yok olduğunu hissedeceksiniz.

Limon kabuğu ile koku giderme

Üçüncü alternatif ise ocağa limon kabuğu koyup bunu yakmaktır. Yarım bir limonu ya da yarım limon kabuğunu ocağın en küçük gözüne koyarak kısık ateşte yanmaya bırakın. Süreyi kendiniz belirleyin.

Devamı

SAĞLIK

Kilo vermenin rekorunu kırdı!

Umut Doğan Yıldız

-

ABD’de yaşayan Christina isimli genç kadın 23 yaşında 321 kilo ağırlığındaydı. Şimdi ise bambaşka biri!

Kiloları yüzünden tamamen yatağa bağımlı olarak hayatını devam ettiren Christina doktor tavsiyelerini hayata geçirince ölümden döndü.

Yalnız başına yürüyemeyen, tuvalete gidemeyen ve dışarı çıkamayan genç kadının verdiği kilolardan sonra hayatı değişti. Doktorunun mide küçültme ameliyatı olması gerektiğini söylemesi üzerine bu tavsiyeye uyan genç kadın, akıl almayacak derecece kilo verdi.

Kilo vermeyi kafasına koyan Christina’nın ameliyat olabilmesi için önce biraz kilo vermesi gerekiyordu. Kilo verip, sağlığına kavuşmayı çok istediğini söyleyen genç kadın, ameliyat öncesi kendi çabalarıyla kilo vermeye başladı. 

Başarılı bir ameliyatın ardından kilo vermeye ve hayatına sağlıklı bir şekilde devam etmeye başlayan Christina, aşırı kilolu olan insanlara da ilham oluyor.



Devamı

SAĞLIK

Depresyondan koruyan 6 egzersiz

Umut Doğan Yıldız

-

Kış depresyonunundan korunmak için 6 egzersiz tavsiyesi veriyoruz.

İlkbahar ve yaz aylarında çoğumuzda görülen pozitif enerji; kış başlangıcıyla beraber, havaların soğuması, gündüz saatlerinin kısalması gibi sebeplerle yerini hüzne hatta depresyona bırakabiliyor. Bu noktada egzersiz, tüm sağlık problemlerinde olduğu gibi ruhsal problemlerle baş etmede de 7’den 70’e herkes için en etkili ilaç olarak karşımıza çıkıyor. Fitness Danışmanı Murat Biçer, kış depresyonundan korunmak adına yapılabilecek egzersizler hakkında bilgi verdi.

Stresten nasıl kurtulunur?

Egzersiz yapın, pozitif kalın

Kış aylarında genellikle yoğun bir çalışma dönemi ile karşı karşıya kalınmaktadır. Bu nedenle kış psikolojik olarak da daha güçlü olunması gereken bir dönemdir. Hava durumundaki değişikler de bazen bu durumu zorlaştırabilmektedir. Üstesinden gelinemeyen durumlarda stres yükünün artması depresyona kadar gidebilen psikolojik problemlere yol açmaktadır. Egzersizin fiziksel kapasiteye etkisinin yanı sıra bağışıklık sistemi, sinir sistemi ve kalp damar sağlığı için de pozitif etkisi bulunmaktadır. Bu etkilerin yansıması olarak sosyal hayat da olumlu yönde etkilenmektedir.

Haftada kaç saat egzersiz yapılmalı?

En az haftada 3 saat hareket şart!

Bireylerin yeteneklerini göz önünde tutarak hazırlanan ve kademeli olarak artan bir egzersiz reçetesi ile sağlık profilini iyi seviyelerde tutmak mümkün olabilmektedir. Haftada en az 3 saat yapılacak olan egzersiz seansları ile ilerleme gözlenebilmektedir. 3 saatten daha az yapılan egzersizin faydaları da kısıtlı kalmaktadır.

Seratonin ve adrenalin: Doğal mutluluk dopingleri

Psikolojik sorunlar için tıbbi tedaviye harcanan zaman ve maddi yükün yanı sıra azalan iş kaybını da unutmamak gerekmektedir. Psikolojik olarak kötü hissedilen dönmelerde hastalara ilaç tedavisinin yanında bilişsel ve davranışsal yöntemler de kullanılmaktadır. Davranışsal yöntemler olarak egzersiz, umut vaat eden bir müdahaledir. Egzersizin hormonların salınımı üzerine etkisi ile psikolojik sorunlardan korunmak mümkün olabilmektedir. Hareketle birlikte artan seratonin ve adrenalin gibi hormonlar vücut için doğal mutluluk dopingleridir. Son yıllarda yapılan birçok çalışma da bunu desteklemektedir. Bu çalışmalar egzersizin yararlarının uzun süreli olabileceğini de ortaya koymaktadır.

Ağır değil düzenli egzersiz mutlu ediyor

Psikolojiye olumlu etkileri, egzersizin süresi ve ağırlığına göre değil yapılma sıklığına göre değişmektedir. Örneğin haftada bir yapılan ve yüksek ağırlıklar içeren bir egzersiz programı yerine, daha hafif ancak gün aşırı yapılan hareketler psikoloji üzerinde daha olumlu etkiler sağlamaktadır. Motivasyon sağlandıktan sonra sporun bir alışkanlık haline getirilmesi de sosyal yaşam üzerine uzun vadeli etkiler sağlamaktadır. Ancak egzersiz programları kişinin yaşına, kronik hastalıklarına ve fiziksel kapasitesine göre belirlenmelidir. Bu nedenle seçilecek egzersiz ve uygulama süreleri uzman kontrolünde gerçekleştirilmelidir.

Kış depresyonundan korunmak için yapılabilecek egzersizler şöyle sıralanabilir:

  1. Yürüyüş
  2. Koşu
  3. Pilates
  4. Fitness
  5. Yoga
  6. Yüzme

Devamı

Popüler