Bizi Takip Edin

BESLENME

KALORİLERLE VEDALAŞMA ZAMANI

-

 

Günlük hayatınızda uygulayacağınız ufak değişikliklerle fazla kilolarınızdan kurtulun.

 

Gün içerisinde yaptığımız ufak ama kalori olarak büyük hatalar, XL beden olmanıza neden olabilmektedir. Diyetisyen Serkan Tutar’ın verdiği pratik ipuçlarıyla parmağınızı kıpırdatmadan zayıflayın.

Hata 1: Özensiz kahvaltı

Her zaman biraz daha fazla uyumak adına kahvaltı yapmadan güne başlamak, yeni güne hatayla girilmesine neden olur. Sabah kahvaltısını ‘çay ve iki adet peynirli poğaça’ ile yaptığını zanneden erkekler büyük bir hataya düşüyor.

Sonuç: Yaklaşık olarak 18 gram yağ, 32 mg kolesterol ve 280 kalori alırsınız.

Alternatif: Tam buğday ekmeği, peynir ve söğüş sebze ile yapılan kahvaltıda, kalsiyum, fosfor ve magnezyum gibi minerallerden daha fazla alma şansınız olacaktır.

Hata 2: İş yerinde yemek arası atıştırmaları

Stresli iş saatlerinde masaüstünde tuttuğunuz, bisküvi, çikolata, kek tarzı atıştırmalıklar en büyük düşmanlarınızdan biri.

Sonuç:Ana yemek aralarında meyve yemek yerine keklerin büyülü dünyasına kapılırsanız, fazladan 14 gram yağ, 35 gram karbonhidrat, 43 mg kolesterol ve 260 kaloriye hoş geldin, demeniz gerekir.

Alternatif: Molalarda meyveli yoğurt ya da müsli gibi seçenekleri tercih edin.

Hata 3: Ofiste sürekli tüketilen içecekler

Ofis yaşantısı masanın üzerinde devamlı size eşlik eden çay ve kahve demek… Peki, gün içerisinde fark etmeden kaç tane tükettiğinizi biliyor musunuz?

Sonuç: Aşırı çay ve kahve tüketimi vücudunuzdan daha fazla su atımına neden olur. Ayrıca kalp çarpıntısının ana nedenlerinden biri de masamızın üzerindeki o masum gibi görünen içeceklerdir. Kahve ve çaya attığınız şeker de cabası.

Alternatif:Ofiste mutlaka bir şey içiyorsanız, soda ya da meyve çaylarını deneyin.

Hata 4: Gazlı içecekler tüketmek

Yanlış içecekler kilo almanızdan daha da önemlisi, sağlığınızı kaybetme riskini de artırabiliyor. Özellikle yemekle beraber içilen gazlı içecekler sindirme güçlüğüne neden olmasının yanında dişlerinizden bağırsaklarınıza kadar birçok farklı hasara neden olabilir.

Sonuç: Tüm bu zararların yanı sıra vücudunuza ekstra 150 kalori alırsınız.

Alternatif: Bu gazlı içecekler yerine yemekle beraber ayran, yoğurt veya taze sıkılmış meyve suyu ve hatta salata tüketmeye çalışın.

Hata 5: Zamansızlıktan fast-food tüketmek

İş trafiği ve yoğunluk vücudumuza zaman ayırmamızı engellemektedir. Ancak unutmayın ki hızlı atıştırılan fast-food besinler ile kendinize veya işinize zaman ayırmış olabilirsiniz ama vücudunuza asla.

Sonuç: Fast-food besinler sadece bir öğünde yaklaşık 50 gram yağ, 300 mg kolesterol, 700 kalori daha fazla almanız anlamına gelmektedir.

Alternatif: Türk işi fast-food restoranlarının pek çoğunda, kepek ekmeğinden yapılmış beyaz peynirli -domatesli tost bulmanız mümkün. Doymadınız mı? O zaman tost siparişinizi iki taneye çıkartın.

Hata 6: Tok mide ile uyumak

Yatmadan hemen önce mutfağı ziyaret etmek sağlığınızı tehdit eden unsurlardandır. Özellikle yatmadan tatlı ve şekerli besinler tüketmek, kan şekerinizin önce hızlı bir şekilde yükselmesine ve sonra hızlı bir şekilde düşmesine yol açar.

Sonuç:Gece besin tüketen bireylerin birçoğu, sabah kan şekerinin düşük olması nedeni ile aşırı açlık duygusu ile uyanır. Bunun dışında tok mide ile uyumak reflünün oluşmasında da ana sebeplerden biri olarak kabul edilmektedir.

Alternatif: En sevdiğiniz meyvelerden oluşan bir meyve salatası sizin derdinize çare olabilir.

Hata 7: Maç keyfi sırasında yedikleriniz

Maç başlamadan hazırlanmış kalori bombası masalar, sağlığınızı tehdit etmekte. Özellikle bol baharatlı cipsler, yağlı patlamış mısırlar, kuruyemişler maçın heyecanı ile miktarına dikkat edilmeden tüketilir.

Sonuç: Bu besinlerin aşırı tüketimi ile vücuda yüksek miktarda yağ alınır. Sonuçta, fazla miktarda yağ birikmesinin yani balkon göbekli olmanın nedenlerinden biri de maçlardır.

Alternatif: Masadaki cipslerin yanına limon suyuna batırılmış havuç-limon çubukları ekleyin.

Metabolizmanızı hızlandırın

Yoğun iş temposu, değişen mevsimler ya da iş hayatındaki stres, dolu dizgin giden metabolizmamıza darbe vurabilir. Çaresi burada…

Krom:
Kan şekerini düzenleyerek iştah kontrolü sağlar.

Guarana:
Kafein benzeri bir etki ile sinir sistemini uyararak metabolizmayı hızlandırır.

Cayenne Pepper Concentrate:
Vücutta ısı ve enerji üretimini artırarak, kalori yakımını hızlandırır.

Siberian Ginseng Root Extract:
Kan dolaşımını artırmak sureti ile vücutta enerji üretimini artırır ve yakılan kalori miktarı artar.

Uva Ursi Extract:
Kan dolaşımını artırmak sureti ile vücutta enerji üretimini artırır.

 

 

 

 

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com