Bizi Takip Edin

BESLENME

KALORİLERLE VEDALAŞMA ZAMANI

-

 

Günlük hayatınızda uygulayacağınız ufak değişikliklerle fazla kilolarınızdan kurtulun.

 

Gün içerisinde yaptığımız ufak ama kalori olarak büyük hatalar, XL beden olmanıza neden olabilmektedir. Diyetisyen Serkan Tutar’ın verdiği pratik ipuçlarıyla parmağınızı kıpırdatmadan zayıflayın.

Hata 1: Özensiz kahvaltı

Her zaman biraz daha fazla uyumak adına kahvaltı yapmadan güne başlamak, yeni güne hatayla girilmesine neden olur. Sabah kahvaltısını ‘çay ve iki adet peynirli poğaça’ ile yaptığını zanneden erkekler büyük bir hataya düşüyor.

Sonuç: Yaklaşık olarak 18 gram yağ, 32 mg kolesterol ve 280 kalori alırsınız.

Alternatif: Tam buğday ekmeği, peynir ve söğüş sebze ile yapılan kahvaltıda, kalsiyum, fosfor ve magnezyum gibi minerallerden daha fazla alma şansınız olacaktır.

Hata 2: İş yerinde yemek arası atıştırmaları

Stresli iş saatlerinde masaüstünde tuttuğunuz, bisküvi, çikolata, kek tarzı atıştırmalıklar en büyük düşmanlarınızdan biri.

Sonuç:Ana yemek aralarında meyve yemek yerine keklerin büyülü dünyasına kapılırsanız, fazladan 14 gram yağ, 35 gram karbonhidrat, 43 mg kolesterol ve 260 kaloriye hoş geldin, demeniz gerekir.

Alternatif: Molalarda meyveli yoğurt ya da müsli gibi seçenekleri tercih edin.

Hata 3: Ofiste sürekli tüketilen içecekler

Ofis yaşantısı masanın üzerinde devamlı size eşlik eden çay ve kahve demek… Peki, gün içerisinde fark etmeden kaç tane tükettiğinizi biliyor musunuz?

Sonuç: Aşırı çay ve kahve tüketimi vücudunuzdan daha fazla su atımına neden olur. Ayrıca kalp çarpıntısının ana nedenlerinden biri de masamızın üzerindeki o masum gibi görünen içeceklerdir. Kahve ve çaya attığınız şeker de cabası.

Alternatif:Ofiste mutlaka bir şey içiyorsanız, soda ya da meyve çaylarını deneyin.

Hata 4: Gazlı içecekler tüketmek

Yanlış içecekler kilo almanızdan daha da önemlisi, sağlığınızı kaybetme riskini de artırabiliyor. Özellikle yemekle beraber içilen gazlı içecekler sindirme güçlüğüne neden olmasının yanında dişlerinizden bağırsaklarınıza kadar birçok farklı hasara neden olabilir.

Sonuç: Tüm bu zararların yanı sıra vücudunuza ekstra 150 kalori alırsınız.

Alternatif: Bu gazlı içecekler yerine yemekle beraber ayran, yoğurt veya taze sıkılmış meyve suyu ve hatta salata tüketmeye çalışın.

Hata 5: Zamansızlıktan fast-food tüketmek

İş trafiği ve yoğunluk vücudumuza zaman ayırmamızı engellemektedir. Ancak unutmayın ki hızlı atıştırılan fast-food besinler ile kendinize veya işinize zaman ayırmış olabilirsiniz ama vücudunuza asla.

Sonuç: Fast-food besinler sadece bir öğünde yaklaşık 50 gram yağ, 300 mg kolesterol, 700 kalori daha fazla almanız anlamına gelmektedir.

Alternatif: Türk işi fast-food restoranlarının pek çoğunda, kepek ekmeğinden yapılmış beyaz peynirli -domatesli tost bulmanız mümkün. Doymadınız mı? O zaman tost siparişinizi iki taneye çıkartın.

Hata 6: Tok mide ile uyumak

Yatmadan hemen önce mutfağı ziyaret etmek sağlığınızı tehdit eden unsurlardandır. Özellikle yatmadan tatlı ve şekerli besinler tüketmek, kan şekerinizin önce hızlı bir şekilde yükselmesine ve sonra hızlı bir şekilde düşmesine yol açar.

Sonuç:Gece besin tüketen bireylerin birçoğu, sabah kan şekerinin düşük olması nedeni ile aşırı açlık duygusu ile uyanır. Bunun dışında tok mide ile uyumak reflünün oluşmasında da ana sebeplerden biri olarak kabul edilmektedir.

Alternatif: En sevdiğiniz meyvelerden oluşan bir meyve salatası sizin derdinize çare olabilir.

Hata 7: Maç keyfi sırasında yedikleriniz

Maç başlamadan hazırlanmış kalori bombası masalar, sağlığınızı tehdit etmekte. Özellikle bol baharatlı cipsler, yağlı patlamış mısırlar, kuruyemişler maçın heyecanı ile miktarına dikkat edilmeden tüketilir.

Sonuç: Bu besinlerin aşırı tüketimi ile vücuda yüksek miktarda yağ alınır. Sonuçta, fazla miktarda yağ birikmesinin yani balkon göbekli olmanın nedenlerinden biri de maçlardır.

Alternatif: Masadaki cipslerin yanına limon suyuna batırılmış havuç-limon çubukları ekleyin.

Metabolizmanızı hızlandırın

Yoğun iş temposu, değişen mevsimler ya da iş hayatındaki stres, dolu dizgin giden metabolizmamıza darbe vurabilir. Çaresi burada…

Krom:
Kan şekerini düzenleyerek iştah kontrolü sağlar.

Guarana:
Kafein benzeri bir etki ile sinir sistemini uyararak metabolizmayı hızlandırır.

Cayenne Pepper Concentrate:
Vücutta ısı ve enerji üretimini artırarak, kalori yakımını hızlandırır.

Siberian Ginseng Root Extract:
Kan dolaşımını artırmak sureti ile vücutta enerji üretimini artırır ve yakılan kalori miktarı artar.

Uva Ursi Extract:
Kan dolaşımını artırmak sureti ile vücutta enerji üretimini artırır.

 

 

 

 

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com