Bizi Takip Edin

BESLENME

KAHVE REHBERİ

-

 

Kahvenizi resimlerine bakarak seçmekten vazgeçin. Tadı ve gün içinde size neler katacakları çok önemli. 

01

Espresso

Küçük ama etkilidir. Şöyle demek en doğrusu: Espresso 30 mililitrelik zengin ve yoğun bir kahve tadıdır.

Ne işe yarar: Ani ve yoğun bir enerji

Günlük maksimum tüketim: Beş fincan

Son bir tüyo: En iyi tat için on saniye içinde tüketin.

02

Americano

Sıcak su eklenmiş Espresso.

Ne işe yarar:Antrenman öncesi enerji yüklemesi.

Günlük maksimum tüketim:İki fincan

Son bir tüyo:Fiziksel aktivite öncesi hayati bir sıvı alımı sağlar.

03

Flat white

Üzerine buharlı süt eklenmiş iki ‘shot’ Espresso

Ne işe yarar: Yoğunluğu yüksektir ve süt sayesinde 150 miligramlık kafein yüklemesinden haberiniz bile olmaz.

Günlük maksimum tüketim: İki fincan

Son bir tüyo: 30 kaloriden tasarruf etmek için süt konusunda cimrilik etmeyin. Tam yağlı süt kullanın.

04

Cappuccino

İsmini, Capuchin keşişlerinin giydiği pelerininin şapkasının rengine benzeyen köpüğünden alır.

Ne işe yarar: Sabahları ayılma kahveniz

Günlük maksimum tüketim:Beş fincan

Son bir tüyo: Eğer makine tiz bir sesle bağırmaya başlarsa içeride yeteri kadar buhar yok demektir ve yanık bir tadı olacaktır.

05

Macchiato

Hafif bir süt köpüğüyle yumuşatılmış Espresso
Ne işe yarar: İş yerinde, öğle yemekleri sonrası için uygundur. Mideyi rahatlatırken beyninizi ateşler.

Günlük maksimum tüketim: Beş fincan

Son bir tüyo: Eğer canınız kahve çekiyor ama kalitesi konusunda şüpheleriniz varsa bunu ısmarlayın, çünkü süt kahvenin olası acılığını maskeleyecektir.

06

Espresso ristretto

20 mililitre verilen bu kahveden içtiğinizde Espresso’nun üçte ikisini içmiş gibi olursunuz. Kafein içeriği de düşüktür.

Ne işe yarar: Akşam yemeği sonrası uygundur. Düşük kafein içeriği uykusuz kalmanıza engel olur.

Günlük maksimum tüketim:< Sekiz fincan

Son bir tüyo: Yemek sonrası yumuşak bir içim için buhardan geçirilmiş süt ekleyebilirsiniz.

07

Mocha

Espresso’lu sıcak çikolata. İçerisindeki kakao, kafeinin etkisini espresso’ya göre yüzde 20 daha fazla artırıyor.

Ne işe yarar:Antrenman sonrası yenilenme için birebir (her fincanda 10 miligram protein vardır).

Günlük maksimum tüketim:Dört fincan

Son bir tüyo:Çırpılmış kremayı kesin ve her fincanda dört gram doymuş yağdan kurtulun.

08

Caffè latte

Daha uzun görünüşlü bir cappuccino gibidir.

Ne işe yarar: Protein yüklü içeriği sayesinde açlıkla savaşmanıza yardımcı olur.

Günlük maksimum tüketim: Beş fincan

Son bir tüyo: Dokuz gram yağdan kurtulmak için yağsız süt kullanın. Yağsız sütün köpürmediği sadece bir şehir efsanesidir.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler