Bizi Takip Edin

SAĞLIK

KADEHLERİ DEVİRİNCE…

-

 

İçkinin su gibi aktığı gecelerin ardından vücudunuza verdiğiniz zarara bir göz atın.

1. Kadeh 

Antidiüretik hormon üretimi azalır. Böylece böbrekler su tutamaz hale gelir. Haliyle soluğu erkekler tuvaletinde alırsınız. Üstelik vücudunuz kendisini etkili bir şekilde soğutamaz. Bu yüzden de soğumayı sağlamak için kanı cildinize yakın yerlere yönlendirir. İşte size alkol sonrası ortaya çıkan al yanakların sırrı.

Telafi etmek için: Royal Society of Chemistery, suyun dışında ertesi sabahki kahvaltıda kaybettiğiniz tüm sodyum, potasyum ve elektrolitleri tekrar depolamanız için bal tüketmenizi öneriyor.

2. Kadeh 

Tüm gece alkol ile yediğiniz patates kızartması, cips ve kuruyemişlerin besleyicilik açısından minimum değerlere sahip olmasının dışında sizi bekleyen bir sorununuz daha var; o da alkolün hücrelerinizde depolanan besinlerin ve minerallerin canına okuması. İki kadehten sonra besin ve tuz eksikliği koordinasyonunuzu etkilemeye başlar,  çünkü kaslarınız onlarsız büzülemez. Bu yüzden bardağınızı tutmak gibi en basit hareketleri yapmakta zorlanırsınız.

Telafi etmek için: Multivitamin alın. Özellikle alkolün en çok hedef aldığı B vitamini yönünden zengin olanları tercih edin.

3. Kadeh 

Beyniniz için sorunlar başlar. Karaciğeriniz içtiğiniz votka limonu; su, karbondioksit ve enerji olarak okside edene kadar, kanınızda dolaştırır. Haliyle bu kan beyninizden geçtiği için özellikle ön lobunuzu sabote eder. Bu da muhakeme ve sağduyunuzun azalarak korkunç kararlar vermenize neden olabilir. Öyle ki California Üniversitesi’nin yaptığı araştırmalarda evliliklerdeki kaçamakların %23’ünde alkolün izine rastlandı.

Telafi etmek için: Eğer bir kaçamak yaparsanız, büyük ihtimalle ertesi sabah uyandığınızda pişman olacaksınız. Bunu daha gecenin en başından kendinize defalarca hatırlatın.Genelde bir ilişkinin yıkılmak üzere olduğu düşüncesi bile değerini anlamanızı sağlar.

4. Kadeh 

Israel Deaconess Medical Centre günde birkaç kadeh içkinin felç riskini %45 oranında artırdığını söylüyor. Zira alkol, düzensiz kalp atışlarını tetikler ve felce neden olacak pıhtılaşmayı oluşturur.

Telafi etmek için: Kalbiniz ne kadar sağlıklı olursa, risk o kadar azalır. Günlük sağlıklı yaşam rehberini izleyin: Sigara içmeyin ve tansiyonunuz ile kilonuzu kontrol altında tutun.

5. Kadeh 

Karaciğer hasarı muhtemel… Belki siz gecenin yıldızı olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz ama asıl işi karaciğerinizi yapıyor. O alkolü çözmeye çalıştıkça asetalaldehit gibi yan ürünler oluşur. Bu durumda vücudunuz hızla, mide bulantısına ve baş ağrısına neden olabilecek toksinlerle dolu hale gelir.

Telafi etmek için: Karaciğerinize bitkisel bir çözümle yardımcı olun: Deve dikeni. Zira kendisi karaciğer hücrelerinin yenilenmesine yardımcı silmarin adlı bir içeriğe sahip.

6. Kadeh 

Eve doğru dönerken önünüze çıkan basamakları göremeyebilirsiniz. Nedeniyse beyninizde görsel korteksin bulunduğu alandaki metabolizmanın yavaşlamasıdır.

Telafi etmek için: Bu noktada size daha fazla verebileceğimiz tavsiye yok. Ertesi gün, baş ağrınız geçene kadar güzelce dinlenmek en iyi ilaç olacaktır. Eğer yeteri kadar ders aldıysanız, bir daha bu kadar çok içm

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler