Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

İstanbul maratonuna hazır mısın?

ERKEK AKLI

İstanbul maratonuna hazır mısın?

-

 

11 Kasım pazar günü yapılacak İstanbul Maratonu için kayıt yaptırmayı unutmayın.

Anadolu yakasından Avrupa yakasına koşarak (ya da pek çoğumuzun yaptığı gibi, yürüyerek) geçme fırsatını bu sene de kaçırmak istemiyorsan 11 Kasım pazar günü yapılacak İstanbul Maratonu için kayıt yaptırmayı unutmayın. Kim bilir, belki bu vesileyle hızını alamayıp kendini dünyanın dört bir yanında cadde ve sokaklarda koşarken bulabilirsin! 

Daha sıkı çalışan antrenmanlar.

Koşu sırasında seni motive edecek ve koşu durumun ve performansınla ilgili bilgilendirecek üstün antrenman arkadaşı Apple Watch ile tüm maratonlarda fark yaratabilirsin. Bir spor saatinden çok daha fazlasını sunan Apple Watch Series 4 koşudan yüzmeye, antrenman alışkanlıklarını öğrenen ve ihtiyaç duyduğun tüm ölçümleri doğrudan bileğinde gösteren bir antrenör. Apple Watch’undaki antrenman uygulamasında koşuyu seçtikten sonra kişisel hedefleri belirleyip koşacağın mesafe, yaktığın kalori, kalp atış hızı gibi birçok parametreyi takip edebilirsin. 

Bunları biliyor musunuz?

watchOS 5 ile gelen yeni koşu özellikleriyle ;

Tempo. Dış Koşu antrenmanında tempo uyarısı seçeneği bulunuyor. Önce bir tempo hedefi seçiyorsunuz. Sonra Apple Watch bileğinizde hissedeceğiniz bir dokunuşla seçtiğiniz temponun üstünde mi yoksa altında mı olduğunuzu size haber veriyor.

Periyodik hız. Koşu antrenmanlarınızda artık sadece ortalama hızınızı değil periyodik hızınızı da ölçebiliyorsunuz. Periyodik hızınızı bir önceki kilometreyi tamamlama sürenizi gösterir.

Kadans. watchOS 5 ile, koşu yaparken bir dakikada attığınız adım sayısını görebiliyorsunuz. Optimum kadansınızda koşmanız verimliliğinizi artırmaya ve sakatlanma riskinizi azaltmaya yardımcı oluyor.

Ekibindeki arkadaşlarınla Walkie – Talkie ile konuş. Anlaşıldı. Tamam.

Koşu sırasında Apple Watch’u olan diğer ekip arkadaşlarına telefon aramalarından daha hızlı ve mesajdan daha kişisel mesajlar gönderebilir, yerini bildirebilir, onları motive edebilirsin.

Walkie-Talkie uygulaması, Apple Watch’u olan herkesle yepyeni ve bir o kadar da eğlenceli yollarla bağlantı kurmana olanak veriyor. Bas, konuş. Dinlemek için bırak. Anlaşıldı mı? Tamam.

Günlük hayat koşturmacasında kaçırdıklarını koşarken yakala

Koşu sırasında Apple Watch’undan dinleyebileceğin Apple Music’teki 50 milyondan fazla şarkı ve olağanüstü çeşitlilikteki Podcast’ler havaya girmene yardımcı olacaktır. Bunun için okuyamadığın bir kitabın Podcast’ini, kaçırdığın bir radyo programını, sevdiğin bir DJ’in hazırladığı özel çalma listesini ya da bir psikoloğun motive edici konuşmasını seçebilirsin. Seçim sana kalmış. Aman Podcast’i dinlerken koşmayı unutma!

App Store ile hem zihnini hem bedenini maratona hazırla

Seni hem maratona motive edecek hem de sonrası için sahalara hazırlayıp fit kalmanı sağlayacak ve aynı zamanda sosyalleştirecek Nike+Run Club rehberli koşu uygulamasından Fitwell’e, Sweaters’tan Meditasyon’a Apple Watch’undan  ya da iPhone’undan takip edebileceğin muhteşem uygulama seçeneklerine ulaşmak için App Store’daki “Gelecek maratona hazırlan” koleksiyonuna mutlaka bir göz at.

Peki ya zihnin bu 10 kilometrelik serüvene hazır mı? Bu uygulamalar sayesinde koşuya birkaç gün kala konsantrasyonunu artırabilir, zihinsel dayanıklılığını en üst seviyeye taşıyabilirsin. 

Bunun için düzenlediğimiz özel “Zihnini maratona hazırla” koleksiyonuna göz atmayı unutma. 

Daha fazla bilgi için : https://www.apple.com/tr/apple-watch-series-4/workout/ 

 

 

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Stres, yağ yakmayı engelliyor

-

Yapılan araştırmalara göre stresli olmak yağ yakımını engelliyor.

Beyniniz haftanın yedi günü alarm veriyorsa, yağ yakmanız da imkânsızlaşır. Pure Sports Medicine’in kuvvet antrenörü Andy Reay’e kulak vererek biraz sakinleşin.

Kortizol adlı stres hormonunu mutlaka daha önce duymuşsunuzdur. Bu hormonun seviyesi kronik olarak arttığında vücudunuzda yağ depolamaya yol açan enzimler tetiklenir ve karın kaslarınız açıkça gözükmez. Bu hormon uyku kalitenizi de bozarak testosteron üretiminizin azalmasına yol açar ve antrenmanlardan aldığınız verimi azaltır.

Neyse ki bu sorunu çözmenin birkaç farklı yolu var. İlk olarak düzensiz beslenme alışkanlığınızdan kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yemek yediğiniz zamanlarda vücudunuz insülin hormonu salgılar ve bu hormon kortizol hormonunun etkilerini ortadan kaldırır. Bu nedenle sık ama az yemek, akşam yemeğinde çok fazla beslenip sonrasında telafi etmeye çalışmaktan daha akıllıca bir yöntemdir.

Kendinizi yorgun hissettiğinizde daha sıkı çalışmayı denemekse stresinizi artırarak karın kaslarınıza giden yolu uzatacaktır. Hafta içinde yüzme gibi düşük darbe etkili sporları deneyebilir ya da kuvvet antrenmanlarına devam etmek istiyorsanız düşük ağırlık-yüksek tekrar prensibini benimseyebilirsiniz. Yani ağır çalışmaları pazar gününe saklamayı düşünebilirsiniz. Bazı sporcular bu gibi durumlarda kalp atışı değişkenliğini takip eder. Elite HRV gibi uygulamalarla kalp atışlarınız arasındaki süreyi ölçmek size vücudunuzun yorgunluk veya stres durumuna dair bilgi vererek antrenmanlarınızı daha etkin bir biçimde tasarlamanızı sağlar. Öte yandan takviye edici gıdaların da yardımına başvurabilirsiniz. Bu takviyelerin kötü yaşam şartlarınızı düzeltmek gibi maharetleri olmasa da magnezyum, C vitamini ya da daha az bilinen, hücre zarınızı oluşturan fosfatidilserin gibi takviyeler stres seviyenizi azaltmada yardımcınız olabilir. Derin bir nefes alın ve karın kaslarınızı çıkarmak konusunda endişeli davranmaktan vazgeçin.”

Devamı

ERKEK AKLI

Burçlara göre spor dalları

-

Biraz eğlenmek istediğinizi biliyoruz. İşte burçlara göre spor dalları.

Hangi burca hangi spor dalı daha uygun?

İkizler Burcu

Atletizm ve takım sporları tam bu burca göre. Jimnastik ve pilates gibi sporlar ikizler burcunun başarıyla yapabileceği sporlar arasında.

Koç Burcu

Koç burcu hangi sporu yapmalı? diye düşünen varsa eğer, bu burç daha çok düşünce temelli sporlarda başarılı oluyor. Bilardo, satranç gibi sporlar ve antrenörlük, koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı faliyetler arasında. Ayrıca fitness ve vücut geliştirme de koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı spor dalları arasında bulunuyor.

Boğa Burcu

Azimli bir yapıya sahip olan boğa burcu için uygun sporlar: dağcılık, atıcılık ve ağırlık kaldırma. 

Yengeç Burcu

Deniz sporlarında oldukça başarılı olan yengeç burçları için, yüzme, yelkencilik, kano, su topu ve atlayış biçilmiş kaftan.

Aslan Burcu

Avrupalı araştırmacılar, bu burcun güç gerektiren sporları başarılı bir şekilde yaptığını ortaya koydular.

Başak Burcu

Takım sporlarında çok başarılı olan başak burcu, fitness ve pilates gibi sporlarda da oldukça başarılılar.

Terazi Burcu

Hemen hemen tüm spor dallarında başarılı olabilen bir burç varsa o da terazi burçlarıdır.

Akrep Burcu

Risk ve kuvvet gerektiren sporlarda oldukça başarılı olan akrep burçları, dövüş ve tırmanış sporlarında büyük başarı gösteriyorlar.

Yay Burcu

Yay burcu tenis ve futbol gibi sporlarda oldukça iyi performans gösterirler.

Balık Burcu

Su sporları ve fitness balık burçlarının yapmaktan zevk alacağı ve başarılı olacağı spor dalları arasında.

Oğlak Burcu

Kayakçılık, dağcılık, yüzücülük ve koşuculuk, bu burç için en önemli başarıların kaydedileceği spor dalları arasında.

Kova Burcu

Atletizm ve vücut geliştirme sporları kova burcu için ideal sporlar.

Devamı

ERKEK AKLI

Spor salonunda görülen en komik 9 kişi

-

Spor la ilgili şimdiye kadar hep bilgilendirici içerikler hazırladık. Şimdi biraz da gülelim. İşte spor salonundan komik fotoğraflar.

Spor salonlarında görme ihtimali pek olmasa da sizin için komik fotoğraflar derlemesi yaptık.

1- Evden çalışmak bağımlılık yapar

2- Güvenlik her şeyden önemlidir

3- Müziksiz asla

4- Aranılan motivasyon


5- Sonsuza kadar spora elveda diyebilecek biri daha


6- Hepinizden nefret ediyorum

7- Topuklu ayakkabısız asla

8- Son teknoloji

9- Pilates topunun rahatlığı


Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com