Bizi Takip Edin

SAĞLIK

İNANAMAYACAĞINIZ, ŞAŞIRTICI SİGARA İSTATİĞİ

-

 

sigara2Sigara içmek öldürür, bunu biliyoruz. Yine de ne derece ölümcül olabildiğini görünce şaşıracaksınız.

Sigara içmenizin sağlık için berbat olduğunu söylemeye gerek yok. Fakat zararların sonuçları şok edici: Avustralya’da gerçekleştirilen araştırmaya göre içiciler dehşet verici bir 3’de 2’lik oranı sigaradan ölecek.

Araştırmanın başlangıcında sigara içtiğini söyleyen, 45 yaş üstü katılımcılar içerisinde, araştırma süresince (yani 4 senede) sigara içmeyenlere oranla 3 kat daha fazla ölüm oranı yaşamaktalar.

Ayrıca sonuçlar gündelik alışkanlığa göre de değişkenlik gösterebiliyor. Günde 25 ve üzeri sayıda sigara içenler, içmeyenlere oranla erken ölüme 4 kat daha fazla yakın.

Yani şöyle söyleyebiliriz: 10 yıl boyunca sigara içen kişiler, içmeyenlere oranla 10 yıl daha az yaşıyorlar.

Peki nasıl? Araştırmacılardan Dr. Emily Banks açıklıyor: “Son araştırmalar sigaranın 30 farklı hastalığın riskini artırdığını gösteriyor. En yaygın olanları kanser, kronik akciğer rahatsızlıkları ve kalp hastalıkları. Sigara içmek akciğer dokusuna direkt olarak zarar veriyor fakat aynı zamanda vücuttaki diğer bölgeler için de risk yaratıyor.”

Her zaman bir çıkış da var. Sigarayı şimdi bırakırsanız ölüm riskiniz de düşecektir.

“Eğer 45 yaşından önce sigara içmeyi bırakırsanız erken ölüm riskiniz hiç sigara içmeyenlere yakın bir orana düşebilir. Bu bütün risklerden kurtulmanız demek olmasa da erken ölüm risklerini azaltmış olacaksınız.”

İnkar etmeye gerek yok. Sigarayı bırakmak zor ve Banks’e göre birkaç deneme yaşamanız doğal. Fakat durum da şu: “İşler size zor göründüğünde, yaşam sürenizi uzattığınızı hatırlayın ve üstüne gidin.”

 

SAĞLIK

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Umut Doğan Yıldız

-

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir hiç merak ettiniz mi? İşte detayları veriyoruz.

  • Temizlik yaparken, hava yoluyla yayılan polenleri ve alerji yapan maddeleri evinizden uzaklaştırmak için klima filtrelerini temizleyin, havalandırma kanallarının tozunu dikkatlice alın.
  • Neleri atacağınızı gözden geçirirken ilaç dolabını da ihmal etmeyin. Tarihi geçmiş ve bozulmuş ilaçları derhal atın. Böylece hem yanlış ilaç kullanımına bağlı riskleri bertaraf etmiş olursunuz hem de dolabınızda yer açılır.
  • Bodrumu, ardiyeyi ya da garajını temizlerken artık boya, solvent, tiner, makine yağı gibi zehirli maddeleri taşıyan eski teneke kutuları bir kenara ayırın. Diğer çöplerden ayrı olarak zehirli atık konteynerlerine atın.
  • Aynı şekilde lavabo altlarını, dolapları kontrol edip zehirli olabilecek eski temizlik malzemelerinden kurtulun.
  • Banyo, tuvalet gibi ıslak ve nemli alanlardaki küf ve mantarları zehirli madde içermeyen temizleyicilerle temizleyin. Mantar ve küf hassasiyeti olan kişilerde alerjilere hatta daha ciddi hastalıklara sebep olabilir.
  • Düşmelere ve kazalara engel olmak için halı ve kilimlerinin kaymasını engelleyen tabanlıkların sağlam olduğunu kontrol edin, eskiyenleri değiştirin.
  • Çocuklarının oynadığı alanlarda ya da arka bahçenizde kazalara sebep olabilecek kırık korkuluk, çit, merdiven ve açıkta kalmış inşaat artıklarını ortadan kaldırın.
  • Havyan besliyorsanız hijyen konusunda daha dikkatli olmanız gerekir. Çünkü dışarıdan eve giren bir köpek ya da kedi eve mikrop taşıyabilir, böylece evin hijyeni bozabilir.

Devamı

SAĞLIK

Alkol kilo yapar mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Alkol ve kilo ilişkisini inceliyoruz. Alkol kilo yapar mı?!

Bilim insanları genelde alkolün zararları üzerine daha çok dikkat çekiyor; ancak alkollü içeceklerin günlük kalori alımına ne kadar etki ettiği pek fazla incelenen bir konu değil. Araştırmacılar, 2007 – 2010 yılları arasında National Health and Nutrition Examination tarafından yapılmış anketleri inceleyip alkol ve kalori arasındaki bağlantıya bakmış. Sonuçta erkeklerin yüzde 30’unun, kadınların ise yüzde 18’inin her gün alkol aldığı tespit edilmiş. Bu kişilerin aldığı günlük kalorinin yüzde 16’sı alkollü içeceklerden geliyor. Her gün (çok az bile olsa) içki içmek, zaman içinde kilo almana sebep olur. St. Louis’deki Washington Üniversitesi’nin Beslenme Bölümü Direktörü Connie Diekman’e göre, her gün normal alınan kalorilere bir 100 kalori de alkolden eklemek, yılda fazladan beş kiloya tekabül ediyor.

DÜŞÜK KARBONHİDRATLI DİYETLER

Düşük karbonhidratlı diyetler popülerliğini devam ettiriyor. Yapılan araştırmalar da bunların altı ya da 12 aylık süreçlerde düşük yağlı diyetlerden daha etkili olduğu yönünde. Ancak bu çalışmalar, bu tür diyetlerin uzun vadedeki etkilerini değerlendirme konusunda yeterli değil. Sadece insülin direnci olan kişilere faydaları biliniyor. Elde edilen bazı veriler, kardiyovasküler hastalıklara yakalanma riskinin artması ile düşük karbonhidratlı diyetler arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

Devamı

SAĞLIK

Soğan keserken gözler nasıl korunur

Umut Doğan Yıldız

-

Soğan oldukça faydalı bir besin ancak keserken gözleri yaşlar içinde bırakabiliyor. Peki soğan keserken gözler nasıl korunur?

Sarımsak ve soğan sağlığın için oldukça faydalıdır. Doktor Matthew Kadey, bu ayki hikayesinde sarımsak ve soğanın göğüs ve kolon kanseri riskini azalttıklarından ayrıca C Vitamini ve kesretin gibi antioksidanlar içermeleri nedeniyle yaşlanmayı geciktirdiğinden ve hastalıklara karşı savunma sağladıklarından bahsediyor.

Ancak bu kadar faydalı özelliğe sahip olmalarına karşın koku bakımından gerçekten rahatsız ediciler. Ayrıca seni ağlatabilirler. Kadey, bunun nedeninin içeriklerinde bulunan sülfür olduğunu söylüyor. Aynı madde soğanı keserken gözlerinin yanmasına da neden olur. Bunu önlemek istiyorsan işte sana bir tavsiye: Soğanları kesmeden önce bir miktar soğut. Böylece sülfürün havaya yayılma süresini uzatmış olursun ve gözlerin yanmaz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com