Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

İLK GÖRÜŞTE ETKİLE

ERKEK AKLI

İLK GÖRÜŞTE ETKİLE

-

 

Özel bakım tüyolarımızla unutulmaz bir ilk izlenim yaratın.

Çıkmadan son anda dişlerinizi fırçalamayı hatırladınız diye hayati bir hamleyle tüm puanları toplayacağınızı düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. MH moda ve bakım direktörü Sandra Nygaard kadınların fena hâlde detaycı olduğunu hatırlatıyor: “Haberiniz bile olmadan 10 saniye içinde etkileyici ya da berbat bir ilk izlenim
bırakmış olabilirsiniz.” Kadınların bir erkekte ilk neye dikkat ettiği kişiden kişiye göre değişse de, size ilk intibada kaybettirecek beş bakım hatasını ve yapmanız gerekenleri not edin.

1. Burun, Kulak ve Kaş Kılları 

Kaşınızın tam olarak nerede başlayıp nerede bittiğini söyleyemiyor musunuz? O hemen söyler. Kaş çevresindeki düzensiz kıllar, kulak ve burundaki gibi yüzünüzdeki inatçı kıllarla birlikte sizi anında bakımsız bir adam yapar. Geçen yıl Women’s Health ABD edisyonu okurlarıyla yapılan bir ankete katılan kadınlar, burun kılı görünen bir erkekle ilgilenmektense, ağzı kokan bir erkeği tercih edeceklerini söyledi.

BUNU YAPIN Eğik uçlu bir cımbızla kaşınızın çevresindeki tüyleri çekip alın. Aynı şeyi burun ve kulak kılları için de yapın. Cımbızla ulaşması  zor noktalar için Braun EN10 Kulak Burun Tüy Kesme Makinesi gibi bir cihaz işinizi oldukça kolaylaştırabilir. 

2. Dişler

Dişler kadınların ilk dikkatini çeken noktalardan bir diğeri, ki bu gayet anlaşılır. Genellikle göz seviyesine denk gelir. 200 Women’s Health okurunun katıldığı
ankette, “Karşı cinste gözünüze çarpan ilk şey nedir?” sorusuna verilen cevaplarda gülümseme ikinci sırada yer alıyor. Üçüncü sırada ise dişler. Pittsburgh Üniversitesi araştırmacılarına göre, gülümseyerek daha güvenilir bir imaj yaratıyorsunuz. İnci gibi parlak bir gülüşle ona daha ilk görüşte kendini rahat hissettirin.

BUNU YAPIN Beyazlatın. Colgate Optik Beyaz Extra Güç Diş Macunu StainPro teknolojisiyle yeni leke oluşumunu engelleyerek, düzenli kullanımla dişlerinizin daha beyaz görünmesini sağlıyor.

3. Ense Kılları

Şikago’da bulunan erkek güzellik salonu 316 Club’ın kurucu ortağı Greg Savarese, “Kadınlar temiz bir ense tıraşını anında fark eder. Çünkü kendi bakım ve güzellikleriyle o kadar detaylı ilgilenirler ki, aynı detaylı teftişten erkekler de nasibini alır” diyor. Uzamış ve düzensiz ense tıraşı görünümünüzü arkadan vuran
bir düşman gibidir. Özellikle uzun kesimli bir saç modeli kullanıyorsanız, ense bakımına daha çok eğilmeniz gerekir. Aksi hâlde plazalar içindeki mağara adamı muamelesi görebilirsiniz.

BUNU YAPIN Saç kesimleri arasında ensenizi temizlemesi için berberinize uğrayın. Sizden normal kesim parası almayacaktır. Ayrıca kesim ve düzeltmek için kendisini daha uzun aralıklarla ziyaret etmenize yarar.

4. Tırnaklar

Profesyonel ya da kişisel, tüm ilişkiler el sıkışarak başlar. Bu yüzden Savarese tırnak bakımının hayati olduğunun altını çiziyor. Açık olalım, hiçbir kadın tırnaklarıyla aylarca ormanda yaşam savaşı vermiş gibi duran adamla el sıkışmak istemez.

BUNU YAPIN Maniküre gitmek için cesaretinizi toplayın. Bu konuda tutucu ya da utangaç davranmayın. Eğer işinde iyi bir yer seçerseniz, ödülünüz tırnak bakımı sırasında küçük de bir el ve bilek masajı olacaktır. Manikürcünüz tırnak güçlendirici bir şeffaf jel sürmeyi teklif edebilir. İstemiyorsanız sadece tırnak boyu ve kütiküllerle ilgilenmesini söyleyin.

5. Koku

Savarese, bir ürünü biraz abartsanız bile kadınların bunu hemen fark edeceğini söylüyor. İşin kötüsü bu sadece parfüm veya deodorantlar için geçerli değil. Spor salonundan çıkarken kullandığınız yoğun kokulu duş jellerine de dikkat edin. Vücudunuzdan yayılan sentetik parfüm kokularıyla karşınızdaki kadını cezbetmek
yerine, yere devirmek istemezsiniz. Çok yoğun kokulu duş jelleri ve sabunlar genellikle hızlı patlar ama çabuk sönerler.

BUNU YAPIN Aşırı parfümlü olmayan basit, hatta parfümsüz duş jeli veya sabun kullanın. Nivea Creme Care Cilt Sabunu’nu deneyin. 

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Burçlara göre spor dalları

-

Biraz eğlenmek istediğinizi biliyoruz. İşte burçlara göre spor dalları.

Hangi burca hangi spor dalı daha uygun?

İkizler Burcu

Atletizm ve takım sporları tam bu burca göre. Jimnastik ve pilates gibi sporlar ikizler burcunun başarıyla yapabileceği sporlar arasında.

Koç Burcu

Koç burcu hangi sporu yapmalı? diye düşünen varsa eğer, bu burç daha çok düşünce temelli sporlarda başarılı oluyor. Bilardo, satranç gibi sporlar ve antrenörlük, koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı faliyetler arasında. Ayrıca fitness ve vücut geliştirme de koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı spor dalları arasında bulunuyor.

Boğa Burcu

Azimli bir yapıya sahip olan boğa burcu için uygun sporlar: dağcılık, atıcılık ve ağırlık kaldırma. 

Yengeç Burcu

Deniz sporlarında oldukça başarılı olan yengeç burçları için, yüzme, yelkencilik, kano, su topu ve atlayış biçilmiş kaftan.

Aslan Burcu

Avrupalı araştırmacılar, bu burcun güç gerektiren sporları başarılı bir şekilde yaptığını ortaya koydular.

Başak Burcu

Takım sporlarında çok başarılı olan başak burcu, fitness ve pilates gibi sporlarda da oldukça başarılılar.

Terazi Burcu

Hemen hemen tüm spor dallarında başarılı olabilen bir burç varsa o da terazi burçlarıdır.

Akrep Burcu

Risk ve kuvvet gerektiren sporlarda oldukça başarılı olan akrep burçları, dövüş ve tırmanış sporlarında büyük başarı gösteriyorlar.

Yay Burcu

Yay burcu tenis ve futbol gibi sporlarda oldukça iyi performans gösterirler.

Balık Burcu

Su sporları ve fitness balık burçlarının yapmaktan zevk alacağı ve başarılı olacağı spor dalları arasında.

Oğlak Burcu

Kayakçılık, dağcılık, yüzücülük ve koşuculuk, bu burç için en önemli başarıların kaydedileceği spor dalları arasında.

Kova Burcu

Atletizm ve vücut geliştirme sporları kova burcu için ideal sporlar.

Devamı

ERKEK AKLI

Spor salonunda görülen en komik 9 kişi

-

Spor la ilgili şimdiye kadar hep bilgilendirici içerikler hazırladık. Şimdi biraz da gülelim. İşte spor salonundan komik fotoğraflar.

Spor salonlarında görme ihtimali pek olmasa da sizin için komik fotoğraflar derlemesi yaptık.

1- Evden çalışmak bağımlılık yapar

2- Güvenlik her şeyden önemlidir

3- Müziksiz asla

4- Aranılan motivasyon


5- Sonsuza kadar spora elveda diyebilecek biri daha


6- Hepinizden nefret ediyorum

7- Topuklu ayakkabısız asla

8- Son teknoloji

9- Pilates topunun rahatlığı


Devamı

ERKEK AKLI

Meditasyon yapmanın etkileri

-

Meditasyon yapmanın sağlığımıza ve ruhumuza etkileri nelerdir?

DERLEYEN: ZEYNEP İLAYDA ZAFER

Birçoğumuz daha çok burpee yapmak, kombucha’mızı evde hazırlamak ya da kolayca ketozise girebilmek gibi hedefler koyup, yolun daha yarısına gelmeden bunlardan vazgeçiyoruz.

Bunların yerine, size fazlasıyla gerçekleştirilebilir bir çözüm önermeme izin verin: Bir ay boyunca, haftada birkaç gün, sadece bir dakikalığına meditasyon yapmayı deneyin.

Sağlıklı alışkanlıklar edinmek zordur ve hedeflerimizi gerçekleştirme isteğinin azalarak bitmesinin bir nedeni var. Başarısızlığa programlanmış olabiliriz. Evrim bize hayatta kalmaya odaklanmış bir beyin miras bıraktı, uzun vadeli sağlık planlamasına yatkın olan bir beyin değil. Doğal seçilim bizi tehditleri algılamak, yiyecek ve eş bulmak için hazırladı, düzenli diş ipi kullanmak için değil. Size bu mütevazı ve bir ay sürecek olan teklifi yapmamın sebebi ise evrimin bu yönüne meydan okuduğumuz gerçeği. Bu konuda iki şey işinizi oldukça kolaylaştıracak:

İlk olarak, her gün meditasyon yapmaktansa haftada birkaç gün yapmak iyi bir hedef. Tutarlılık meyvesini verecektir: Ne kadar sık meditasyon yaparsanız işiniz o kadar kolaylaşır ve faydaları daha derin ve kalıcı olur. Fakat bir günü atlarsanız, içinizdeki eleştirmen başarısız olduğunuz konusunda canınızı sıkmaya fırsat bulamayacaktır. O yüzden bu yaklaşıma “neredeyse her gün” diyorum. Bu yaklaşımın özelliklerinden biri olan ve davranış değişikliği araştırmalarında ana noktalardan biri olan “psikolojik esneklik”; meditasyon pratiği, yeni bir spor salonu rutini ya da Esperanto öğrenmek gibi kalıcı bir alışkanlık edinmenize yardımcı olabilir.

İkincisi, bir dakika gerçekten çok ama çok kısa bir zaman dilimi. Bir dakikalık bir teklif rahatsız edici bir taahhüt gerektirmiyor. Dahası, rahatça ölçülebilir bir aralık. Bir dakikalık bir meditasyondan sonra, insanlar genellikle kendi kendilerine, “Zaten bir dakikaya ulaştım, biraz daha devam edebilirim,” diyor. Meditasyon hocası Cory Muscara’nın da açıkladığı üzere, bu çok önemli bir nokta çünkü “dışsal” bir motivasyondan (yapmak zorundaymışsınız gibi hissettiğiniz için meditasyon yapmak gibi), daha güçlü olan “içsel” motivasyona doğru (istediğiniz için meditasyon yapmak) geçiş yapıyorsunuz. Daha çok meditasyon yapmaya niyetlendiğiniz anda da gerçekten bununla ilgilendiğiniz için yapıyorsunuz ve bu da etkilerinin daha uzun sürmesini sağlıyor.

Şirketim 10% Happier, trilyon dolarlık şirket Apple’ın çalışanlarıyla her yıl bir ay boyunca yapılan “Mindful Minute” testini gerçekleştiriyor. Amaç, katılımcıların 30 gün içinde 25 gün, en az bir dakika boyunca düşünceleriyle bilinçli zaman geçirmesi. Bu yöntem, farkındalığın hayatlarına nasıl katkıda bulunduğunu anlamalarını sağlıyor ve kendilerini başarısız hissetmeden haftada bir günü kaçırma özgürlüğünü tattırıyor. (Katılmak için Apple çalışanı olmanıza gerek yok.)

Bu düşük çıtayla bile, yeni meditasyon alışkanlığını kalıcı hâle getirebilmenin daha stratejik yolları var:

PROGRAMINIZ HAKKINDA STRATEJİK DÜŞÜNÜN

Bazı insanlar belirli saatlere uymanın – yatmadan hemen önce, sabah ilk iş, egzersizden hemen sonra gibi  alışkanlık edinmeyi kolaylaştırdığını düşünür. Alışkanlık oluşumu üzerine çalışan bilim insanları ise “sıralama, rutin ve ödül”den bahsediyor. Siz de sıralama, rutin ve ödül döngüsünü izleyerek kendinize bir meditasyon şeması oluşturabilirsiniz. Örneğin, “Arabamı park ettikten sonra [sıralama] beş dakika meditasyon yapacağım [rutin] ve biraz sakinleşecek, farkındalığımın arttığını hissedeceğim [ödül].” Alışkanlığın yer edinmesi için bu döngüyü tekrar edin. Hatta günlük meditasyon seansınızı takviminize kaydetmek işe yarayabilir. Bununla beraber, eğer benim gibi öngörülemez bir programınız varsa, stratejik düşünmek meditasyonunuzu bulabildiğiniz zamana ve yere sıkıştırmak anlamına gelebilir.

KENDİNİZİ SORUMLU TUTUN

Bazı insanlar kendi kendilerine sağlıklı bir alışkanlık edinemeyebilirler. Ancak, başkaları onları sorumlu tuttuğu zaman bunu daha kolay yaparlar. Bu tarz bir sorumluluğu topluluk gibi bir şeye katılarak üstlenebilirsiniz. Bu, birkaç arkadaşınızı bir araya getirip işe koyulmak kadar basit de olabilir. Başka bir seçenek ise toplu meditasyon sınıflarına katılmanız olacaktır. Fakat iyice araştırma yapmalı ve bunları gidip kendiniz görmelisiniz.

FAYDALARINA ODAKLANIN

Tıpkı fareler gibi, bizler de bizi iyi hissettirdiği ve bize bir şey verdiği sürece bir eylemi yapmaya devam etmeye eğilimliyiz. Bu durumun da en az iki aşaması var.

İkinci aşama ise hem içsel durumunuz hem de dışarıya yansıttığınız davranışlarınız bakımından hayatınızda beliren faydalarını fark etmek. Ben, meditasyonun beni daha iyi hissettirdiğini ve daha iyi davranmamı sağladığını fark ettim. Meditasyonun en iyi çözüm olduğuna inanıyorum, yani iyi alışkanlıklar konusunda türünün en iyisi, çünkü düzenli bir doz farkındalık, diğer hangi çözümleri kovalamanız gerektiğini ve bunu en iyi şekilde nasıl gerçekleştireceğinizi çözmeniz bakımından ihtiyacınız olan açıklığı ve akıl sağlığını size sağlayabilir.

Bence denemeye değer. Son birkaç yıldır ne zaman meditasyon hakkında bir konuşma yapsam, şu tavsiyeyi veriyorum: Bir ay meditasyon yapmayı deneyin, hiçbir işe yaramadığını düşünüyorsanız Twitter’da beni bulun ve bana bir geri zekâlı olduğumu söyleyin. Bu süreçte birçok kişi bana geri zekâlı dedi, ama bu nedenle değil.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com