Bizi Takip Edin

BESLENME

İHTİYACINIZA GÖRE VİTAMİNLER

-

 

Size en uygun vitamini seçmek için öncelikle ihtiyacınızı belirleyin.

1-İş temponuz o kadar yoğun ki, onca koşuşturmaca arasında doğru dürüst yemek yemeye fırsat bulamıyor, atıştırmalıklarla açlığınızı bastırıyor, günü kurtarmakla yetiniyorsunuz. O zaman kendinize bir iyilik yapın ve işe gitmeden önce mutlaka bir multivitamin alın. Multivitaminler özellikle beslenme düzeninizin pek parlak olmadığı bu gibi dönemlerde iyi bir sigorta işlevi görür. Yani yeteri kadar meyve ve sebze tüketemediğiniz ve iyi yağları alamadığınız günlerde multivitamin almak, yapacağınız en akıllıca hareket olacaktır.
Peki ama sizin için doğru olan vitamin hangisi? Şurası kesin ki, kişiye uygun olan doğru beta karoten, B vitamini kompleksi ve C vitamini kombinasyonunu belirleyebilmek hiç de kolay değil. Hatta bu ancak beslenme uzmanlarının cevap verebileceği bir konu. Biz de öyle yaptık ve işinizi kolaylaştırmak için Amerikan Beslenme Derneği doktorlarından Roxanne Moore’a kullanmanız gereken doğru vitaminleri sorduk. Moore, “Bugünün multivitaminleri özel durumlar için formüle edilmiştir. En iyi faydayı sağlamak istiyorsanız, size en uygun karışımı bulmanız gerekir” diyor. Yani bu iş biraz da hedef belirlemekle ilgili…O zaman siz amacınızı belirleyin ve gerisini her zamanki gibi bize bırakın. İşte hayat tarzınız ne olursa olsun, amacınıza en uygun multivitamin seçenekleri.

2-Genlerinizden gelen bir kalp hastalığı riskiyle mücadele etmek için
İhtiyaç duyulan ana madde: B6 ve B12 vitaminleri
Neden: Cleveland Kliniği araştırmacıları B vitamini açısından yetersiz beslenen erkeklerin kalp hastalıklarına yakalanma riskinin, yeterli beslenenlerden iki kat fazla olduğunu belirtiyor. Zira, bu B vitaminleri kanınızda bulunan ve kan damarlarının duvarlarını tahriş ederek pıhtılaşmaya neden olan homosistein amino asidinin seviyesini düşürüyor.

3-Güneşe maruz kaldığınızda kendinizi korumak için…
İhtiyaç duyulan ana madde: A ve C vitaminleri ile lutein
Neden: Güneşten gelen ultraviyole ışınları cildinizdeki A vitaminini parçalar. Bu koruyucu tabaka olmadan daha 40’lı yaşlarınıza varmadan cildiniz haritayı andıracak kadar kırışmaya mahkûm hale gelir. Ancak istikrarlı bir A vitamini alımıyla vücudunuzda cilt kanserine karşı koruyucu bir güç stoklamış olursunuz. Bunun dışında, C vitaminine de ihtiyaç duyacaksınız, çünkü vücudunuz, cildinizi ve yüz kaslarınızı gergin tutmaya yarayan bağlayıcı doku kolajeni üretmek için C vitamini kullanır. Peki ya lutein ne işe yarar? Çok basit: Amaç güneşin gözlerinizde neden olduğu hasarı tamir ederek 70’inizde bile kumsalda gözlerinizi kısmadan bikinili güzelleri izlemenizi sağlamak.

4-Vücudunuzda biriken yağların etkileriyle savaşmak için…
İhtiyaç duyulan ana madde:C, D ve E vitaminleri
Neden: Göbeğinizde biriken yağlar estetik açıdan malum sonuçlar vermenin dışında aynı zamanda kemiklerinizi de zayıflatıyor. Zira fazla yağ, kemiklerinizi güçlendiren ve vücudunuzun güneşten alacağı en önemli kaynaklardan biri olan D vitamininin emilmesini engelliyor. Neyse ki imdadınıza yetişen multivitaminler sayesinde D vitamini almak kolaylaşıyor:
Danimarkalı araştırmacılara göre D vitamini alan erkeklerin kemiklerinde çatlak yaşama olasılığı %25 azalıyor. Aşırı kilolu olmanın zararları maalesef bu kadarla da kalmıyor. Diyabet hastalığından muzdarip olma riskiniz de kilolarla birlikte artırıyor. İşte bu noktada kahraman C ve E vitaminleri devreye giriyor ve kan şekerinizin düzensizlik gösterdiği durumlarda kan damarlarınızı koruyor.

5-Alkol alınan bir gecenin sabahı kendinize gelmek için…
İhtiyaç duyulan ana madde: C ve B1 vitaminleri
Neden: Sigara dumanı (ister siz için ister başkası içsin) vücudunuzdaki C vitamini rezervlerini derhal tüketerek akciğer kanseri riskinizi artırıyor. Alkol ise vücudunuzdan folik asit, B6 ve çinkoyu hiç acımadan söküp alıyor.  Aynı şekilde alkol ve mezelerin karaciğeriniz için ne anlama geldiği de zaten malum. O yüzden de yapmanız gereken en azından içki içmeden önce C ve B1 vitamini almak. Bu sayede alkolün istenmeyen yan etkilerini nötralize etmiş ve karaciğerinizdeki hasarı azaltmış olursunuz.

6-Stresten kurtulmak için…
İhtiyaç duyulan ana madde:Kolin, magnezyum ve K vitamini
Neden:Kuzey Kaliforniya Üniversitesi bilim insanları yoğun araştırmalar sonucunda kolinin hafızayı güçlendirdiğini ve beyindeki hücrelerin daha iyi iletişim kurmasına yardımcı olduğunu öne sürüyor. İyi bir multivitamin de aynı şekilde magnezyum ve K vitamini eksikliğini tamamlamada en büyük destekçiniz.

7-Daha iri kaslara sahip olmak için…
İhtiyaç duyulan ana madde: Kromyum, B6 ve B12 vitaminleri
Neden: Kromyumun en temel görevi vücudunuzun amino asidi kasa dönüştürme becerisini geliştirmek. Öyle ki Maryland Üniversitesi bilim insanlarının yaptığı bir  araştırmanın sonucuna göre düzenli egzersiz yapan ve günde 200 mikrogram kromyum alan erkekler, sadece ağırlık çalışıp bu desteği almayan erkeklere göre, daha fazla kas yapıyor ve daha fazla yağ kaybediyor. Aynı şekilde yoğun antrenmanların B vitamini kaybına neden olduğunu unutmayın ve bu kaybı multivitaminleriniz sayesinde tamamlamayı ihmal etmeyin.

8-Baba olma ihtimalinizi artırmak için…
İhtiyaç duyulan ana madde: Folik asit (folat) ve çinko
Neden:ABD Tarım Bakanlığı’nın yayınladığı bir araştırma sonucuna göre düşük seviyede folat, herkesin bildiği gibi sadece daha az sperm üretimi anlamına gelmekle kalmıyor, aynı zamanda hasarlı DNA’ya sahip sperm hücreleri üretmenize de yol açıyor.
Öte yandan çinko ise sperm hücrelerini güçlü kuvvetli tutmakta bir nevi süpermen vazifesi görecek kadar hayati bir rol oynuyor. Hatta şu şekilde anlatmak gerekirse, kısır erkekler üzerinde yapılan araştırmalar genel olarak  çinko eksikliğine rastlandığını ve sorunun bu eksiklik olabileceğini gösteriyor.

9-Sertleşme sorununa çözüm bulmak için…
İhtiyaç duyulan ana madde: Ginkgo biloba ya da L-arjinin
Neden: Araştırmalara göre ginkgo bilobanın işlevi beyne giden kan akışını hızlandırmak. Ancak hemen söyleyelim ki penis için aynı etkinin söz konusu olup olmadığı henüz bilinmese de probleminiz psikolojik ise ginkgo’nun işe yaradığı düşünülüyor.
L-arjinin ise arter duvarlarınızdaki hücreler tarafından nitrik oksit adı verilen kimyasalı  yani penis kaslarınızı rahatlatmaktan sorumlu molekülü üretmek için kullanılır. British Journal of Urology dergisinde 1999 yılında yayımlanan bir araştırma sonucuna göre ereksiyon sorunu olan ve altı ay boyunca günde 5 gram L-arjinin alan erkeklerin %31’i cinsel fonksiyonlarında düzelme yaşadılar.

10-Destekli zayıflama
Doğru vitamini seçtiğinize göre şimdi sıra kilo vermenize yardımcı olmaya geldi. Aşağıdaki maddelerle bu isteğinizi gerçekleştirmeniz kolay. ‘Formula 7’ kilo vermenize yardımcı olabilecek tüm bu besin desteklerini bir arada sunuyor.
L-Carnitine
Bu madde esas olarak yağ asitlerini yakılmak üzere hücrelere taşır. Bu sayede de vücutta depolanmış yağların yakımını hızlandırır ve aynı zamanda kasların performansını artırır. Kısacası diyetin yanında yaptığınız egzersizden daha iyi sonuç almanızı sağlar. L-Carnitine eksikliği durumundaysa vücudunuzun yağ yakımı ve enerji üretimi azalır.
Co-Enzyme Q10
Zayıflarken sağlığınızı da korumak zorundasınız. Bu güçlü antioksidan kalp damar sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra kansere karşı da koruma sağlıyor. Üstelik metabolizmanızı canlandıracağı için kilo kaybı sırasında yaşayabileceğiniz halsizlik problemlerini de ortadan kaldırmış olursunuz.
Krom GTFO
İnsülin faaliyetinin etkisini arttırarak karbonhidrat, protein ve yağ metabolizması üzerinde etkili olan bu mineral pankreasın kan seviyesini dengelemesine de yardımcı olur. Böylece diyet esnasında kan şekerinizde yaşanan ani düşüş ve çıkışları kontrol altına alarak, açlık ve tatlı krizlerinizi bastırabilirsiniz.
Tere Tohumu
Fazla duymaya alışık olmadığınız bu madde aslında tam bir diyet dostu.  Zira metabolizmanızın canlanmasına yardımcı olmakta onun üstüne yok. Üstelik özellikle tiroid bezleri yavaş çalışan kişilerde daha da etkili çalıştığı biliniyor. Kısacası, tere tohumu fazla yağlarından hızla kurtulmak isteyenler için biçilmiş kaftan.

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com