Bizi Takip Edin

anaslide

HUZURLARINIZDA TINDER REHBERİ!

-

 

Bildiğiniz üzere teknoloji çağında yaşıyoruz ve doğal olarak ilişkilerimiz de bundan etkileniyor. Yoğun tempomuzdan dolayı, yeni birileriyle tanışmak için bile çok zamanımız yok.

Hâl böyle olunca, yardımımıza Tinder gibi çöpçatanlık uygulamaları koşuyor. Ama burada başarılı olmak da sandığınız kadar kolay değil. Telefonumuza düşen “It is a match!” bildirimi ve hayallerimizi süsleyen kadınlarla eşleşme fikri bizi mutlu etse de, iş burada bitmiyor. Sanal ortamda iletişim kurarken ve kendimizi ifade etmeye çalışırken dikkat etmemiz gereken bazı noktalar var.

MH olarak hazırladığımız Tinder rehberinde, yaptığınız –ve yapabileceğiniz- hataları ve profilinizi nasıl yaratmanız gerektiğini mercek altında aldık.

MESAJINIZA NEDEN CEVAP VERMİYOR?

Teknolojinin işleri kolaylaştırması bekleniyor. Fakat bir erkeğe veya bir kadına sorduğunuzda, muhtemelen size tanışma uygulamalarının bu işi kolaylaştırmak için hiçbir şey yapmadığını söyleyecektir. Aslında süreç oldukça basit: Kaydırırsınız, eşleşirsiniz, mesaj yazarsınız. Ama asıl mesele işte tam burada başlıyor.

1400 kadına, “Online tanışma uygulamalarında erkekler tarafından yapılan en büyük hata nedir?” diye sorduk. Onlara göre en kötüsü vaktinden önce cinsel içerikli mesajlar göndermek. Ancak kadınları kaçıran tek şey bu değil. İletişim kurma becerilerinizin biraz gelişmesi gerekiyor ve bazılarınızın da daha fazla
beklemeden onu yemeğe davet etmesi.

Hatalarınızı düzeltmek ve daha yumuşak hamleler yapmak istiyorsanız, okumaya devam edin.

BİRİNCİ HATA

CİNSEL İÇERİKLİ MESAJLARLA ATAĞA GEÇMEK

Açılışı dirty talk ile yapmak, o da sadece takılmak istiyorsa işe yarayabilir, ama bundan daha fazlasını isteyen bir kadın arıyorsanız, bu onu kesinlikle kaçıracaktır. Ankete katılanların yüzde 61’i sanal randevu siteleri ve flört uygulamaları hakkındaki en büyük sıkıntılarının bu olduğunu söylüyor.

Siz sadece flört ettiğinizi düşünebilirsiniz, ancak o önce iletişim kurmayı tercih ediyor olabilir.

eFlirt’ün kurucusu ve CEO’su Laurie Davis, “Kadınlardan ziyade erkekler hemen bir fiziksel çekim arayışına giriyorlar. Ancak ilişki arayışında olan kadınlar, erkeklerle birçok farklı konuda etkileşime geçmek istiyor” diyor.

Eğer tek yaptığınız şey penis fotoğraflarınızı göndermek ve “İyi öpüşür müsün?” gibi masum görünen şeyler sormaksa, o tek istediğinizin seks olduğunu düşünecektir.

DAHA İYİ BİR HAMLE: Davis, “Barda bir kadının yanına gidip merhaba dediğinizi düşünün” diyor. “Bu durumda ne söylerdiniz? Bir uygulamada söyleyebileceğiniz şey tam da bu.”

Davis, “Konuşabileceğiniz ortak bir konu bularak ve ona bu alanda soru sorarak konuşmayı başlatın” diyor. Kendisine göre, açılış konuşmanızın ideal uzunlukta olması için iki cümle yeterli.

Bir uygulamanın bara göre avantajı, genellikle daha fazla bilgiye sahip olmanızdır. Onun profilini kontrol ederek işe başlayın. Kendisinin bir yarıştayken çektirdiği fotoğrafının olduğunu görüyorsanız, bunu sorun: “Koşmayı sevdiğini gördüm. Bu hangi yarış?” veya sushi’yi sevdiğine değinmişse, “Tuna mı yoksa California Roll mu?”

İKİNCİ HATA 

SORU SORMUYORSUNUZ

Bumble, Aralık 2014’te piyasaya çıktığında, kadınları sürücü koltuğuna oturttu: Eşleştiğinizde, konuşmayı onlar başlatmak zorundaydı. Ancak çoğu kadın soru sorduklarını ve erkeklerin yalnızca cevap verdiklerini ve konuşmanın orada kaldığını söylüyor. Başka bir soru soruyorlar ve yine sadece cevap alıyorlar. Ankete
katılan kadınların yüzde 14’ü en büyük hayal kırıklıklarının erkeklerin onlara hiçbir şey sormaması olduğunu söylüyor.

Kuşkusuz kadınlar da bundan suçlu olabilir ve ne soracaklarını bilmekte zorlanabilirler. Fakat en sonunda onunla ilgilenmediğinizi düşünüp mesaj göndermeyi bırakacaklardır.

Davis, “Onu beğendiğinizi ve tanımak istediğinizi göstermiyorsunuz. Bir kadın arzuyu daha fazla hissetmezse, büyük ihtimalle yanıt vermeyi bırakacaktır” diyor.

DAHA İYİ BİR HAMLE: Onu sorguya çekmeniz gerekmez; sonuçta yüz yüze bir konuşmada, kimse kimseyi rastgele soru yağmuruna tutmaz. Bununla birlikte, bir uygulamada veya tanışma sitesinde, özellikle de başlangıçta daha fazla soru sormanız gerekebilir.

“Haftasonun nasıl geçti?” sorusunu son çare olarak kullanabilir, cevap olarak “İyi” den fazlasını söyleyerek size kendisi hakkında başka bilgiler vereceğini umut edebilirsiniz. He’s Just Not Your Type (And That’s a Good Thing) kitabının yazarı Andrea Syrtash, profilinde ona sorabileceğiniz başka bir şey yoksa “Burada
yaşamak hakkında ne düşünüyorsun?” veya “Profiline bakarak senin hakkınızda bilemeyeceğim ne var?” gibi şeyler sormanızı öneriyor. “Ne olduğu önemli değil, sadece onun hakkında daha fazlasını öğrenmekle ilgilendiğinizi gösterin.”

ÜÇÜNCÜ HATA

ONA ÇIKMA TEKLİFİ ETMEYİ ERTELİYORSUNUZ 

“Buluşmak hızla alakalıdır” diyor Srytash. Siz, tanışmadan önce bağ kurmak isterken, anketimize katılan kadınların yüzde 10’u erkeklerin çıkma teklif etmelerinin çok uzun zaman aldığını söyledi.

Syrtash, “Pek çok kadın, bir plan yapıp bir araya gelmek için girişimde bulunmayan (ilk adımı atmayan) bir erkekle e-ilişkide zaman kaybetmek istemiyor” diyor.

Davis de, çıkma teklif etmezseniz, ilgilendiğiniz kadının ilgisini kaybedeceğini ya da ciddi olmadığınızı düşüneceğini ekliyor.

DAHA İYİ BİR HAMLE: Bir kadına çıkma teklif etmek için “mükemmel” bir zaman yok. Çok uzun süre beklememekle birlikte hemen de çıkma teklifi etmeyin, çünkü önce sizi biraz tanıması gerekiyor.

Davis aşağı yukarı 20 mesajdan sonra çıkma teklif etmenin iyi bir zaman olduğunu söylüyor. Bu bir iki gün içinde gerçekleşirse, aranızda samimiyet gelişir ve tanışmak için heyecan uyandırırsınız. Syrtash, mesaj sayısı ve günler bir kenara, “Eğer bir kadından hoşlanıyorsanız ve birkaç kez iletişime geçtiyseniz ona çıkma teklif edin. Aksi halde yoluna devam eder” diyor.

Daha da iyisi, bir planınız olsun. Davis, “Erkekler online tanışmayla nasıl etkileyeceklerini bilmiyorlar ya da planlarının olmadığı ortaya çıkıyor” açıklamasında bulunuyor. “Eğer plan yaparsanız, ‘Benim yerime o bir yer seçecek- bu harika!’ diye düşünecek.”

Syrtash, ne planlayacağınızdan emin değilseniz, onun profilini kontrol etmenizi tavsiye ediyor. “Pizzayı sevdiğini biliyorum. Seni çarşamba ya da perşembe günü en sevdiğim yere götürebilir miyim?” gibi basit bir şey sorabilirsiniz.

anaslide

BACAK KASLARI İÇİN EFSANE PROGRAM

Umut Doğan Yıldız

-

Bu efsane hareketle bacak ve merkez bölgesi kaslarınızı güçlendirirken denge ve hareket kabiliyetinizi de geliştireceksiniz. Bacak kaslarını geliştirmek için haftaları atlamayın.

HAFTA 1

Reverse lunge

(bir adımınızı geri atın, o dizinizi bükün ve gövdenizle yere doğru alçalın) ve her iki bacakla SPLIT SQUAT (Bir ayağınızı öne atın ve gövdenizi yere yaklaştırın) yapın.

PAZARTESİ 6 TEKRARDAN 3 SET
SALI 6 TEKRARDAN 3 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 3 SET
PERŞEMBE KNEE TO WALL: DUVARIN BİR ADIM ÖNÜNDEYKEN ÖNDEKİ DİZİNİZİ DUVARA DEĞDİRİN. BU BİR TEKRARDIR. 6 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.
CUMA 10 TEKRARDAN 3 SET
CUMARTRSİ 12 TEKRARDAN 3 SET
PAZAR TEST: HER HAREKETİ HER İKİ TARAFA 15 TEKRAR YAPIN. YAPAMIYORSANIZ HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 2

Pistol negative

Sol ayağınız bir box’un üzerinde, sağ ayağınız havada olacak şekilde durun. Sol dizinizi sağ ayağınız yere değene kadar bükün ve tekrar doğrulun. Bu 1 tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE CLOSED-FEET SQUAT:
AYAKLARINIZ BİTİŞİK SQUAT YAPARAK ALÇALABİLDİĞİNİZ KADAR ALÇALIN. 10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.CUMA 10 TEKRARDAN 4 SET CTS. 12 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAK İÇİN ÜÇ TEKRARDAN 1 SET YAPIN. YERE 3-5 SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ, BU HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 3

Single leg wall sit

Sırtınızı duvara yaslayın, ayaklarınız 60 cm kadar önde olsun. Dizleriniz 90 derece olana kadar alçalın. Sonrasında doğrulun ve bir bacağınızı düz hale getirerek 15 saniye bekleyin.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE PIGEON POSES: DİZLERİNİZİN ÜZERİNDEYKEN SAĞ BACAĞINIZI ARKANIZA SOL BACAĞINIZI ÖNE UZATIN. 15 SANİYE BEKLEYİN.
CUMA 6 TEKRARDAN 4 SET
CUMARTESİ 8 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: 3 TEKRAR WALL SIT YAPIN. (HER İKİ BACAKLA 20 SANİYE) OLMADI MI? 3. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 

HAFTA 4

Assisted pistol

TRX bandının 60 cm önünde durarak tutacaklarını kavrayın. Sağ ayağınızı yerden kaldırarak bacağınızı öne doğru uzatın ve sol dizinizi kırarak kalçanızı yere yaklaştırın. Bu bir tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 2 SET
SALI 6 TEKRARDAN 2 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 2 SET
PERŞEMBE CROSSED LEG SQUAT: SOL AYAĞINIZI SAĞ AYAĞINIZIN ARKASINA GÖTÜRÜN VE PARMAK UCUNDA ALÇALIN.10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.

CUMA 10 TEKRARDAN 2 SET
CUMARTESİ 12 TEKRARDAN 2 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAKLA 12 TEKRARDAN 2 SET YAPIN. ÜÇ SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ 4. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 HAFTA 5

Pistol Squat yapmak için bir ayağınızı yerden kaldırın ve öne doğru uzatın. Diğer dizinizi bükün ve kalçanız yere iyice yaklaşana kadar devam edin. Şimdi doğrulun. Tebrikler!

Devamı

anaslide

BURPEE YAPARKEN BAŞ DÖNMESİ!

Umut Doğan Yıldız

-

Burpee yaparken başın dönüyorsa bunun birden fazla nedeni olabilir.

Egzersiz programına yeni eklediysen, bu hareket yapabilirlik seviyene bağlı olarak sana şiddetli gelebilir. Eğer zorlanıyorsan, egzersizi basitten zora doğru olacak şekilde aşamalandır. Burpee öncelikle bir box / kutu kullanılarak yapılmalı. Ellerini yerden daha yüksek bir yere koyarak açıyı daha uygun hâle getirebilirsin.

Ayrıca antrenmanının hangi kısmına, hangi yoğunlukta eklediğin de önemli. Aerobik ve anaerobik kapasiten yeterli değilse, nabzının aşırı yükselmesi de baş dönmesine sebep olabilir. Ayrıca yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kan şekerinde düşme yaşanabilir; bu da baş dönmesine yol açar. Bunları dikkate alarak egzersiz ve beslenme planlamanı yeniden oluşturman gerekebilir.

Egzersiz yaparken doğru nefes alıp vermek de işin en önemli kısımlarından biri. Kaslarının en iyi performansını sergilemesi için oksijene ihtiyacı vardır ama bu oksijeni kaliteli bir şekilde alman gerekir. Çok sık ve hızlı nefesler alıp verirsen bu da bir süre sonra mide bulantısı ve baş dönmesine neden olabilir. Tüm bunlara dikkat etmene rağmen baş dönmesi devam ediyorsa, tabii ki doktora görünmende fayda var.

Çağdaş Cemre Kılıç, Burn & Joy’un Kurucusu, Egzersiz Danışmanı

Devamı

anaslide

ÇARPINTININ NEDENİ SADECE KALP DEĞİL!

Umut Doğan Yıldız

-

Kalpte çarpıntı, göğüs ağrısı ve nefes darlığı kalbimizin bize yolladığı sinyallerin başında geliyor. Bu sinyallerden çarpıntı, kalbin hızlı çalışması anlamına geldiği için bu sorunu yaşayanlar çoğunlukla kalp hastalıklarına yönelik muayene oluyor, şikayetleri çözümsüz kalabiliyor. Bunun nedeni ise toplumdaki yaygın inanışın aksine, kalpte çarpıntının sadece kalp hastalıklarının belirtisi olmaması.

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut; ilk planda kalp hastalığı habercisi olarak düşünülse de, çarpıntının aslında tüm vücuttaki sorunlar için bir belirti olabileceğine işaret ederek, sanılanın aksine her çarpıntının nedeni kalpteki bir sorundan kaynaklanmadığını belirtiyor. Kalbimiz hızlı çarparak aslında vücudumuz için bize sinyal göndermeye çalışıyor. Bu nedenle çarpıntıya yönelik araştırma yapılırken kalp dışındaki faktörlerin de dikkate alınması çok önem teşkil ediyor.  Çarpıntı gelişimine yol açan ve doğrudan kalbi ilgilendirmeyen nedenleri öğrenmeye hazır mısın?

Kansızlık 
Genç yaşlı her yaş grubunun ortak sorunlarından biri olan kansızlık genellikle tedavisi ihmal edilen bir hastalık. Kansızlıkta kalp vücudun oksijen ihtiyacını karşılamak için daha çok çalışıyor ve bu tablo da kendini çarpıntıyla belli ediyor.

Guatr
Boyunda bulunan tiroit bezinin anormal derecede hızlı çalışması vücudun metabolizmasını hızlandırıyor. Bu tablo sıklıkla kendini çarpıntıyla gösteriyor. Sebebi bulunamayan çarpıntı şikayetlerinde mutlaka tiroit hormonlarına bakılması gerekiyor.

Hipoglisemi
Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut kan şekerinin düşmesi anlamına gelen hipogliseminin genç yaşlı herkesi tehdit ettiğini vurguluyor. Çarpıntı, yemek yedikten hemen sonra aşırı insülin salınmasına bağlı olarak da gelişebiliyor. Hipoglisemi kendini sıklıkla halsizlik ve çarpıntıyla gösteriyor.

Uyku bozuklukları
Uyku bozuklukları çarpıntının sık görülen sebeplerinden biri. Vücut uyku sırasında metabolizmasını yavaşlatıyor ve dinleniyor. Düzenli ve kaliteli uyku uyumayan kişilerde kandaki stres hormonlarının seviyesindeki artışa paralel olarak gün içerisinde kalp hızı daha yüksek seyrediyor ve çarpıntı daha sık gözleniyor.

Sigara ve alkol tüketimi
Tütün ürünleri ve aşırı alkol tüketimi vücudun metabolizmasını etkiliyor ve stres hormon seviyelerinde artış yapıyor. Bu durum da sıklıkla çarpıntı ataklarına yol açıyor.

Hipotansiyon
Tansiyon düşüklüğü anlamına gelen hipotansiyon daha çok uzun boylu ve zayıf gençler ile yaşlılarda görülüyor. Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut aşırı yorgunluk, ayakta durma ve az su içilmesiyle bağlantılı olan tansiyon düşüklüğünün genelde halsizlik, baş dönmesi ve çarpıntıyla ortaya çıktığını söylüyor.

Stres ve kaygı bozukluğu
Vücutta oluşan her türlü fiziksel ve duygusal stres çarpıntıyı tetikliyor. Bunun yanında kaygı bozukluğu, evham ve depresyon da çarpıntının temel sebeplerini oluşturuyor.

Mineral ve su dengesizliği
Vücuttaki su ve tuz miktarının az olması çarpıntıyı tetikleyebiliyor. Bu duruma sıklıkla halsizlik ve tansiyon düşüklüğü de etki ediyor.

Hormonal değişimler
Kadınlarda oluşan hormonal değişimler kendini çarpıntı olarak gösterebiliyor. Özellikle menstrual periyotlar öncesinde ve menopoza geçiş sürecinde çarpıntı atakları sık gözleniyor. Hamilelik sürecinde de kalp atım hızı yükseliyor ve çarpıntı şikayetleri sıklaşıyor.

Kondisyon düşüklüğü
Çarpıntının en sık sebeplerinden biri de vücudun efor yapmaması sonucu oluşan hamlama ve kondisyon düşüklüğü. Genç yaşlı herkesi etkileyen bu durum yokuşta ve merdivenlerde çarpıntı ile nefes darlığıyla kendini gösteriyor.

Kafein ve çay
Prof. Dr. Ahmet Karabulut kafeinli enerji içecekleri ile yoğun kahvelerin genellikle çarpıntıyı tetiklediklerine işaret ederek, “Aşırı koyu siyah çay da çarpıntıyı tetikleyen içecekler arasında yer alıyor. Yeşil çay ise tam tersine kalbi sakinleştiren ve çarpıntıyı azaltan bir içecek olarak nitelendiriliyor” diyor.

Ateşli hastalıklar
Ateş yüksekliği çarpıntıyı tetikleyen temel etkenlerden biri. Sıklıkla enfeksiyon ya da romatizmal hastalıkların eşlik ettiği ateş yüksekliği sırasında kalbin üzerindeki yük artıyor ve kalp daha çok çalışıyor. Bunun sonucunda da çarpıntı oluşuyor.

Gıda takviyeleri
Özellikle vücut geliştirme için kullanılan bitkisel gıda takviyelerinin çoğunda vücudu tetikleyecek maddeler bulunuyor ve bu durum çarpıntıya yol açabiliyor.

Aşırı spor ve egzersiz
Hazır olamayan bir vücudun yoğun spor yapması sıklıkla çarpıntıya neden oluyor. Zaman zaman bu durum ciddi ritim bozukluklarını tetikleyebiliyor. Bu nedenle sıfırdan spora başlayacak kişilerin ilk ay ısınma şeklinde spor yapmaları gerekiyor.

Alerji
Besin alerjileri sık görülen çarpıntı sebeplerinden biri. Deniz mahsullerinde daha sık görülen bu durum yemek sırasında sıklıkla çarpıntı ve halsizlikle ortaya çıkıyor. Ağır yemek sonrasında hazımsızlığa bağlı çarpıntı atakları da sık görülüyor.

Kronik hastalıklar
Yüksek tansiyon, KOAH gibi kronik hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve kanser türleri de vücutta iltihabi reaksiyon oluşturarak çarpıntıya yol açabiliyor.

Olumsuz yaşam koşulları
Çok tozlu, havasız iş ve ev koşulları da çarpıntıyı tetikleyebilen etkenlerden. Deniz seviyesinden yüksek rakımlara giden kişilerde oksijen açlığına bağlı çarpıntı şikayetleri de sık görülüyor.

Böbrek üstü bezlerinin hastalıkları
Böbrek üstü bezleri vücuttaki stres hormonlarını salgılayan temel organlar. Hastalık nedeniyle bu bezden aşırı salınan hormonlar çarpıntı ve tansiyon yüksekliğiyle sinyal veriyor.

Ağrı
Vücutta gelişen baş ağrısı, diş ağrısı, böbrek ağrıları, bel ağrıları ve kireçlenme ağrıları vücuttaki stres seviyesini yükselterek çarpıntıyı tetikleyebiliyor.

İlaçlar
İlaç kullanımı, çarpıntıya yol açan en önemli dış etkenlerden biri. Özellikle grip ve astım ilaçları, guatr ilaçları, antibiyotikler ve depresyon ilaçları ciddi çarpıntı atakları yapabiliyor

Devamı

Popüler