Connect with us

FITNESS

Hukukçu fit model: Elle Edwards

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Elle Edwards bir fitness modeli, hukuk öğrencisi ve İngiltereli sporcu. Şimdi Elle Edwards ve onun ilham dolu yaşamına göz atalım.

Sporcu kadınlar, en fit kadınlar dosyasında bugün!

Yemek yemeyi çok sevdiğini söyleyen fitness modeli Elle Edwards’ın tutkularının arasında bir de eğitim var. İyi bir antrenmansız geçen günün üzüntüsünü duyduğunu ifade eden ünlü model, aynı zamanda hukuk öğrencisi.

Başlarda okul hayatına ek olarak dans ve jimnastik ile ilgilenen Elle, zorlu sınav dönemlerinde kendini sürekli yemeğe veriyordu. Bir süre sonra jimnastik ve dansı bırakıp, zorlu sınavlara daha iyi adapte olabileceğini düşünerek sürekli atıştırmaya başladı. Hareketsiz ve sağlıksız bir yaşam ona pahalıya mal oldu, sınavlarını ortalama bir şekilde geçti ancak vücudu ortalamanın üzerinde kilo alma hızı gördü.

Bir gün uyanıp en sevdiği kıyafetlerden birini dolabından çekip çıkardığı zaman, o kıyafetin içine giremediğini görmek onu bir hayli mutsuz etti ve o andan itibaren bazı radikal kararlar aldı. Instagramda 294 binden fazla takipçisi bulunan ünlü fitness modeli, yaşam tarzını değiştirme kararı aldı ve beslenmesine dikkat etmeye başlayarak daha sonra hayatının içine sporu tamamen soktu.

Başlarda kendi vücudundaki değişimleri izlemek için instagrama fotoğraf atmaya başlamıştı ancak, onun inşa ettiği fizik herkesin ilgisini çekmeye başladı. Şimdilerde çevirimiçi bir kariyeri var yani instagram fenomeni bir fitness yıldızı. Tam olarak yıldız olmasa da hayran kitlesi gün geçtikçe artıyor.

    

Milliyet: İngiliz

Meslek: Fitness Modeli, Hukuk Öğrencisi

Antrenman disiplini!

Serbest zamanın az olmasından dolayı, bu az zamana çok şey sığdırmak isteyen Elle Edwards, antrenmanlarını kısa ve yoğun tutarak ilerliyor. Kısa sürede çok sayıda tekrar yapıyor ve hareketleri bozmadan nizami yapmaya çabalıyor. Kalp atış hızını antrenman süresince yoğun tutmayı seven Elle, ağırlık çalışmasından elde ettiği faydayı maksimum düzeyde tutmak için bunu yaptığını söylüyor ve bunun ayrıca kardiyo görevi gördüğüne inanıyor.

 

Elle Edwards’den neler öğrenebiliriz

Elle Edwards’den öğrenebileceğimiz, sağlıklı bir yaşam tarzının hayatınıza çok fazla neşe ve mutluluk getirebileceğidir. Elle gibi bir dönüşüm elde etmek kesinlikle kolay olmasa da, dönüşüm süreci sizi hem zihinsel hem de fiziksel olarak güçlendirir. Eğitimi sürekli tutun ve yolun ne kadar zor olduğunun önemli olmadığını, sonuçların buna değeceğini düşünün. Tıpkı Elle Edwards gibi.

  

 

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Couple of exercises to add to your next leg day! All you need is a box and a plate and a lil bit of space 👏🏼🍑 Never forget the importance of the mind to muscle connection when performing exercises like these! – 1️⃣ lunge pulse into kick back 12 per leg x 4 2️⃣ Bulgarian split squat 15 per leg x 4 3️⃣ jump squats 2 mins AMRAP x 4 4️⃣ over head step into squat 12 x 4 – Happy Monday beauties 😘 Outfit is @gymshark @gymsharkwomen 🦈 shoes are @nike ✔️ – Purchase my Full body and booty guides today and join the @buildandburners family 🍑💪🏼 (Link in my bio!) – Song: Fine China by @future & @juicewrld999 🎵

Elle Edwards ✨ (@livefitelle)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

BOOTY DAY 🍑 8 exercises to add to your next leg day! *These aren’t the actual weights I use, I use light weights to film* 💪🏼 Fueled by @womensbest ofc ♥️ Give them a go and let me know how you get on (if you’re interested in me uploading the entire workout to my YouTube drop it in the comments⬇️!!) – 1️⃣ DB squat into lunge on each side 15 x 4 2️⃣ sumo deadlift 8-10 x 4 3️⃣ banded hip thrust 10 x 4 4️⃣ narrow stance (heels elevated) DL 8-10 x 4 5️⃣ frog stance banded hip thrust 10 x 4 6️⃣ good mornings 8-10 x 4 7️⃣ DB (heels elevated) squats 8 x 4 8️⃣ hamstring ball curls 10 x 4 – HAPPY WEEKEND ♥️

Elle Edwards ✨ (@livefitelle)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı
Advertisement

FITNESS

Göbek eritme hareketleri

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Göbek eritme hareketleri, boyun düzleşmesi olanların karın egzersizleri gibi konularda aydınlatıcı bir yazı hazırladık.

Karın bölgesindeki yağlar nasıl gider?

Okurlarımız soruyor: “Sadece göbeğim var. Hangi egzersizi tavsiye edersiniz? Göbeğimi nasıl eritirim?

Abdominal egzersizlerin önceliği core bölgesindeki kasları güçlendirmek ve belirginleştirmektir. Bu bölgedeki yağ ve sudan kurtulmak için önceliğiniz kardiyo egzersizleri olmalı. Hızlı ve etkili sonuçlar için bisiklet sürmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca kürek çekmek de istediğiniz sonucu elde etmenizde size yardımcı olacaktır.

Belinizde fıtık varsa eğer, spor yapmadan önce bir uzmanla görüşmeniz çok önemlidir. Rahatsızlığınızın ne derecede olduğu hakkında fikir sahibi olmak çok önemlidir. Böyle durumlarda egzersizleriniz bir uzman kontrolünde uygulanmalı.

Egzersiz önerisi olarak etkili ve tehlike riski minimum olan “knee crunch”ı önerebiliriz.

Boyun düzleşmesi olanlar spor yapabilir mi? Boyun düzleşmesi ve karın egzersizleri!

Boyun düzleşmesi son dönemlerde özellikle gençlerde sık görülen omurga rahatsızlıklarından biri. Dikkat edilmezse ileriki aşamada boyun fıtığına dönebilme ihtimali yüksek. Kaslarda gerginlik, baş ve boyun fonksiyonlarında bozukluk gibi kalıcı durumlara yol açabilir. Bu bölgeye negatif etki yapabilecek egzersizleri uygun bir şekilde değiştirmelisiniz. Mekik, karın kaslarının sıkılaşması için tek yol değil. Ayakta yapılabilen, aletli ya da aletsiz uygulanabilen karın egzersizlerine yönelin: Standing pike crunch, waist cincher ball diagonal pass gibi. Bu hareketler boyun bölgesine minimum yük bindirir ve karın kaslarınızı sıkılaştırır.

Devamı

FITNESS

Kas onarımı, dinlenme ve beslenme

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Kas onarımı süresinde dinlenme ve beslenme meselesini ele aldık. İşte hayatınızı kolaylaştıracak bilgiler.

Kas oranını arttırmak isteyenlerin ilk sarıldığı besin öğesinin protein olduğunu bir gerçek. Ancak kas yapmak için fazlasıyla protein ağırlıklı beslenmek doğru bir yaklaşım değil. Vücudunuza ihtiyacınızdan fazla aldığınız protein sizi daha güçlü veya daha kaslı yapmaz. Aksine vücudunuz, proteinin fazlasını da yağa dönüştürerek depolar. Kaslarınızı geliştirmenin yolu, uygun bir egzersiz planıyla birlikte onlara yeteri kadar enerji ve sonrasında protein desteği sağlamanızdır. Egzersiz öncesi ve sonrasında hem karbonhidrat hem de protein almalısınız.Vücudundaki kas oranını arttırmak için sadece protein yeterli değildir.

Dinlenme günleri kas onarımı için etkili mi? Haftada kaç gün antrenman yapılmalı?

Kasların sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri de en az antrenman kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktayı bilemediğimiz için size iki farklı amaca yönelik tavsiyelerde bulunacağız. Amacınız kilo vermekse ve sadece kardiyo odaklı egzersiz yapıyorsanız, dinlenme gününü haftada bir güne kadar düşürebilirsiniz. Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayabilirsiniz. Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programının da önemini unutmamanız gerekir.

Yapılan son araştırmalar, daha önceki içeriklerimizde de ifade ettiğimiz gibi, sizin tüm gün yatakta yatmanızı tavsiye eden yönde değil. Örneğin göğüs çalıştığızın ertesi günü yüzün, yahut eğik bir şekilde çok yüklenmeden şınav çekin. Bu kaslarınıza gerçekten iyi gelecektir.

Devamı

FITNESS

Yeni başlayanlar için olimpik kaldırma

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Olimpik kaldırışlara yeni başladıysanız eğer tavsiyelerimize göz atmayı unutmayın.

Olimpik kaldırma egzersizlerinden faydalanabilen tek zümrenin olimpik halterciler olduğunu söyleyen Learney, koparma yapmaya çalışmanın Londra Maratonu’nda koşmaya çalışmakla aynı şey olduğu görüşünde. Learney, “Yapmayı ister ve uygularsanız sizin için güzel bir başarı olur. Fakat çok fazla fayda sağlayabileceğinizi söyleyemem,” diyor. Ancak Learney’in bu cümlesi, olimpik kaldırmaları sadece olimpik sporculara bırakmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Çalışmaları parçalara bölerek ölçülü bir biçimde yaptığınızda gücünüzü ve kuvvetinizi artırabildiğiniz gibi postürünüzü de daha sağlıklı bir yapıya ulaştırabilirsiniz.


OLİMPİK KALDIRMA REHBERİ! Tıklayınız


Learney hareketi birinci (halteri yerden kaldırma) ve ikinci (ağırlığı göğüs hizanıza ya da başınızın üzerine kaldırma) çekiş olarak iki parçaya ayırıyor. Bilhassa ikinci çekişin sporcular için çok önemli olduğunu söyleyen Learney, “Halterciler ve powerlifter’lar dışındaki çoğu sporcu full squat yapmaz. Demem o ki tam fleksiyon yaptığınızda ekstensiyon evresine geçiş sürecinizde hızlanır,” diyor.

Olimpik kaldırma antrenmanları!

Yerden kesebildiğiniz yük daima clean yapabileceğiniz ağırlıktan fazla olduğu için, yüksek ağırlıklarla yapacağınız deadlift ve squat egzersizlerinizi ayrı ayrı değerlendirmeli, aynı zamanda hang clean egzersiziyle desteklemelisiniz. Ayağa kalkın ve halteri üst bacaklarınızın hizasında tutun. Deadlift yapar gibi alçalın. Kalçanızı, dizlerinizi ve ayak parmaklarınızı aynı anda kullanarak harekete geçin. Halteri göğüs hizanıza götürebilmek için ellerinizi kullanın. Kısacası üçlü ekstansiyonun ardından alt vücudunuzu kullanıp halteri yukarıya doğru hareket ettirdiğinizde görevinizi tamamlamış olacaksınız.
Olayın kalça kaslarında bittiğini söyleyen Learney, “Kaslarınızı kuvvetlice hareket ettirip dizlerinizi ve ayak bileklerinizi de aksiyona dâhil ettiğinizde ayaklarınız yerden kesilir ve parmak uçlarınızın üzerinde yükselirsiniz,” diyor. Alt vücudunuzdaki en büyük kasları kullandığınızda metabolizmanız aşırı hızlı çalışacağı için vücudunuzun kaş inşa eden hormonlarla dolup taşmasını sağlarsınız. Omurganıza zarar vermediğiniz sürece, kısa zaman içerisinde büyük kazanımlar elde edebilirsiniz.

Devamı

Popüler