Bizi Takip Edin

BESLENME

HUGH JACKMAN’DAN BESLENME VE MENTALİTE İPUÇLARI

-

 

wolverineHugh Jackman’ın görkemli Wolverine fiziğine ulaşması 12 hafta sürmüş. Men’s Health’e anlattığı üzere bu fizik hem beden hem zihin işi.

Beslenme:

Her antrenmanınızdaki veriminizi maksimize edecek, yağ yakımınızı körükleyecek ve kas gelişiminizi arttıracak bir beslenme programının gücüne inanın!

Kahve: Kafein yavaş başlayan bir gym sabahına enerji katacaktır. “Ben çalışmaya başlamadan önce bir espresso içmekten çekinenlerden değilim, ihtiyacım olan küçük dokunuşu sağlayabiliyor.” diyor Hugh Jackman.

Yulaf: Karbonhidratlar tamamen yasak değil fakat sınırlı. “Kahvaltı olarak yulaf ezmesi yiyorum; kahverengi pirinç veya tatlı patates de öğle yemeğim.” Öğleden sonra 3’den sonra karbonhidrat asla alınmıyor. “Eğer sadece bu değişikliği yapıp başka birşey yapmasanız bile 1 ay sonunda 5 kilo kaybetmiş olacaksınız.”

Protein: Acıyı azaltmak ve kaslarınızı daha hızlı onarmak için proteine önem vermek gerekiyor. “Her 1 kglık kas yapısı için 2glık protein tüketmek gerekiyor.” diyor Jackman. 90 kg’ı hedeflediği için günde 260 grama ihtiyacı var. Bu 11 tane tavuk göğsü ya da ciddi miktarda protein shake demek.

Mentalite:

Gaza gelmeyin ama yüklenin: İdeal ağırlığınızın 3-4 kilo aşağı ve yukarısı bandında gezinin çünkü en yoğun çalışmalar sizi en tepeye taşıyacak ve vücudunuzu bakıma alacak diye birşey yok. Jackman şöyle diyor: “Sıfırdan başlamak her zaman zordur, bildiğiniz zeminde kalmak hep daha avantajlı.”

Öncelikle fitness daha sonra kas: “Benim yaşımda yağ kaybetmek daha da zorlaşıyor.” diyor Jackman. Eğer size ve güç olarak yükselmek istiyorsanız fit olmak çok önemli. “Fit ve dayanıklıyım ve bunu kaslarımı güçlendirmek için temel olarak kullanıyorum.”

Uyurken kas yapın: “Protein shakeimi her zaman yatağın yanında tutarım. Eğer gece uykudan uyanırsam, onu kafaya dikmeden geri uykuya yatmam. Bu metabolizmamın çalışmasını ve kaslarımın tamiratını sağlıyor.”

Güçlüyken çalışın, yorgunken değil: Zihin durumunuz sonuçlar için en belirleyici olan şey. “Motivasyon en zor şey” diyor Jackman ve ekliyor “Eğer gym’e giderken ayaklarınızı sürüyorsanız hiç girmeyin daha iyi. İyi bir uyku çekin ve ertesi günü deneyin.”

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com