Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

HEDEF YILDA 200 BİN

-

 

Bu rakam, offroad sporunun ‘baba’larından KTM’nin Mattighofen fabrikasında hedeflediği günlük üretim adedi. Yer, Avusturya.
01

Öncelikle biraz Avusturya’dan bahsetmeden olmaz. Çünkü tarihine bu kadar saygı duyan bir ülke görmek insanı gerçekten
etkiliyor. Rotamız Avusturya’nın Salzburg şehriydi. Burası adeta bir
masal şehri gibi. Salzburg’u ortadan ikiye bölen nehir ve etrafında konuşlanan
tarihi yapılar sizi yüzyıllarca geriye götürebilir. Turist akınına
uğrayan bu küçük şehirde gezilecek çok yer var. Mozart’ın doğum yeri
olan bu kent aynı zamanda festivalleri ile de ünlü. Kendine has bira üretimi
ve tarihi mekanları ile büyüleyen bu kenti bir gün mutlaka ziyaret
edin. Şimdi gelelim bizim sebeb-i ziyaretimize. Bizim burada olmamızın
nedeni ise KTM markasının üretim tesislerini yakından görmek. Ayrıca
kendinizi Formula 1 pilotu hissetmenizi sağlayan X-Bow otomobilini
kullanmak. Önce fabrika ziyaretinden bahsedelim.

02

60 yıllık bir tarih

KTM, 1953 yılında kurulan bir marka. Uzmanlık
alanı offroad motorsikletleri olsa da, Mattighofen’deki
fabrikada cadde motorları da üretiliyor.
Çünkü bu işe aslında cadde motorları ile başlamış.
1991 yılında ise farklı bir serüvene giriş yaptı. Bu
yıldan sonra bisiklet, motosiklet ve otomobil olmak
üzere üç farklı kola ayrıldı. Motosiklet konusunda
kendisini çoktan kanıtlamış olan KTM, geçtiğimiz
yıl tam 107.142 adetlik satış başarısı gösterdi. Bu
rakamla en hızlı büyüyen marka olduğunu gösterdi.
Fakat KTM bununla yetinmek istemiyor. 2017 yılına kadar 200 bin adetlik bir rakam hedefliyor. Bu doğrultuda üretim konusunda ciddi Ar-Ge çalışmalarına da imza atıyor. Bu da KTM’nin dünya liderliğini hedeflediğini gösteriyor. Tasarım ekibinin çalışmalarını hızla hayata geçiren KTM, 2000 ile 2012 yılları arasında 37 cadde, 59 offroad modelinin tanıtımını gerçekleştirdi. Önümüzdeki günlerde altı yeni modelin tasarlanacağını şimdiden söyleyelim. Türkiye de KTM için çok önemli bir pazar. Fabrikadaki toplantıda ülkemize ilişkin tahminlerini ve araştırmalarını da bize sundular. Türkiye’de 15-45 yaş arası nüfusun yüzde 50’lik oranı ile dünyada 16, Avrupa’da ise 8’inci büyük ekonomiye sahip olduğunu anlattılar.

03

Türkiye’de KTM’nin distribütörlüğünü Spormoto üstleniyor. Spormoto, 1997 yılından motosiklet sektöründe faaliyet gösteren Selçuk Bektaş tarafından 2005 yılında kuruldu. Kurulduğu yıl KTM ve Ducati motosikletlerinin distribütörlüğünü yürüttü. Hızlı büyüyen serüvenine 2010 yılında sadece KTM ile devam etme kararı alan Spormoto merkezini ise bu değişiklik ile birlikte İstanbul Anadolu yakasında Hasanpaşa’ya taşıdı. Spormoto’nun büyüme potansiyeli de KTM’nin Türkiye’ye olan ilgisinin boşuna olmadığını kanıtlar nitelikte. Spormoto 2012 yılında yaptığı satışlarla, bir önceki yıla göre yüzde 84’lük bir artış göstermiş. Avusturya’daki gezimizde bizi misafir eden Spormoto Genel Müdürü Selçuk Bektaş, büyümelerinin her geçen yıl artacağını belirtiyor.

04

Formula 1 pilotu olmak ister misin?

Evet, aynen böyle hissedeceğiniz bir otomobili kullanma fırsatı bulduk. X-Bow, KTM’nin motosikletten sonra otomobil konusunda da uzman olma hedefinin bir ürünü. KTM’nin bu modeli bambaşka bir anlayışı temsil ediyor. Sürüş hissi olarak motosiklet tadı verdiği kesin. Çünkü tüm tepkileri direkt olarak tekerleklere aktaran bir otomobilden söz ediyoruz.
Yarış ruhunu aynen bu otomobile de taşıyan KTM, günlük hayatta da kullanım yapabileceğiniz GT versiyonunu üretmiş. GT modelin motoru Audi’den alınıp X-Bow’da kullanılan 2.0 TFSI motorun aynısı. Sadece ürettiği 240 HP’lik gücü GT versiyonunda 285 HP’ye çıkartılmış. 420 Nm’lik torku bulunan GT’nin ağırlığı ise 847 kg. X-Bow’da ön cam bulunmuyor. Fakat GT versiyonunda cam kullanılmış. Farklı ve sıradışı bir cabrio deneyimi yaşatıyor. Altı ileri manuel şanzımanın görev aldığı GT’nin 0-100 km. hızlanması tam 4,1 saniye. Maksimum hızı ise 231 km/s.
Hafifliğinin avantajlarını muhteşem hızlanması ile kanıtlıyor. Yüksek torku sayesinde 3’üncü viteste bile kalkış yapabiliyorsunuz. Sert direksiyon görevini başarıyla yerine getiriyor. Kontrollü sürüşü ile Go-Kart’ı aratmıyor. X-Bow karbonfiber monokok bir gövdeye sahip. Ayrıca bu anlamda seri üretilen ilk otomobil ünvanının da sahibi. Şimdilik Türkiye’de satışı pek mümkün görünmüyor. Ancak farklı özel bir sürüş deneyimi için adresiniz Spormoto olmalı. Türkiye’de satışı ne zaman olur bilmem ama X-Bow GT’nin Almanya satış fiyatı 72.500 Euro’dan başlıyor. Benim tahminim, Türkiye’de satışa çıksa fiyatı 160.000 Euro civarında olur.

 

Yazı: Aykut Özdek / Avusturya

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Men’s Health Egzersizi: Total Body Shredder

-

Editör :

Kayakçılardan ilham alan bu egzersiz bütün vücudunu çalıştıracak.

 

 

Devamı

ERKEK AKLI

Torschlusspanik nedir?

Umut Doğan Yıldız

-

Torschlusspanik terimini daha önce duymadıysanız yazımızı okuyun.

Pazar akşamları anksiyete ve dehşet arası o his yavaşça içinize süzülür. Cuma akşamı bitmesi gereken çizelgeyi hala bitirmediniz. Ya da cumartesi günkü partiden sonra temizlik yapmadınız. Ya da köpeğinize banyo yaptırmadınız veya kendinize… Üstelik gece yarısına beş dakikanız var.

Bizim genelde deyimlerimizle ifade ettiğimiz hisleri Almanların tek bir kelimeyle anlatmak gibi esrarengiz bir yeteneği var; bu dehşet anına

Torschlusspanik diyorlar. Kelimenin doğrudan çevirisiyle, “kapı kapalı paniği”. Aslında bu, orta çağlarda gece çökmeden önce kale kapılarından güvenli bir şekilde geçememe korkusunu anlatıyor. Modern kullanımıyla, eyleme geçmek, başarmak, size sunulan veya kafanızda belirlediğiniz son teslim tarihlerine yetişmek için zamanınızın kalmamasından duyduğunuz korkuyu anlatıyor. Torschlusspanik, gereğinden fazla hırslı hazırlanmış haftasonu ev işleri listesi gibi önemsiz nedenlerle veya diyelim ki önemli bir toplantıya hazırlanmak için bir saatten az vaktiniz varken sohbet etmek için odanıza gelip gitmek bilmeyen patronunuzun sürpriz ziyaretiyle tetiklenebilir. Sıklıkla, bu hisle dolmanız için gereken tek şey, erteleme ve de eylemsizlikten doğan bir suçluluk duygusudur. (“Bu kadar karmaşık bir projeyi son dakikaya bırakmamalıydın!”) Veya daha büyük ölçekte, dikey bir kıyaslamayla, siz henüz hangi ipleri kullanacağınızı anlamaya çalışırken kendinizi neredeyse dağın zirvesinde olduğunu düşündüğünüz biriyle karşılaştırmanızdır.

Zamanınızın kalmadığına dair korkunuz ister kısa süreli ister daha büyük olsun, bu duyguyu geçersiz kılmanın yolları mevcut:

BU SAAT

Raporunuzu bitirmek, “acil” e-postalara cevap vermek ve haftalık halı saha etkinliğinize oyuncu bulmak için son bir saatiniz varsa, aynı anda üç görevle mücadele etmek akıllıca görünebilir. Ancak çalışmalar tersini kanıtlıyor: Birden çok görevi aynı anda yürütmeye çalışmak dikkat aralığınızı azaltır, stresi artırır ve her görevin daha uzun sürmesine yol açar. Bu nedenle, Duke Üniversitesi Fuqua School of Business’tan “multitasking”, yani çoklu görev yürütmeyi araştıran Jordan Etkin, işi basit tutmanızı söylüyor. Son teslim sürelerinize 60 dakika veya daha kısa zaman kaldığında:

1- YAPILACAKLAR LİSTENİZİ KIRPIN

Çok başarılı kişiler öncelik sırası konusunda acımasızdır, diyor Etkin: “Bir an durup düşünün, neyin en önemli olduğunu anlayın ve bunun üzerine çalışın.”

2- BU SAATE FARKLI AÇIDAN BAKIN

Duke araştırmacıları, sınava çalışan öğrencilerin bir saati 60 dakika olarak düşündüğünde saatin onlara daha uzun geldiğini, daha verimli hissettiklerini ve konunun daha ilgi çekici olduğunu düşündüklerini keşfetti.

3- ON YAVAŞ NEFES ALIN

Herkesin size stresli hissettiğinizde “karnınızdan nefes almanızı” söylediğini biliyoruz. Bu yanlış bir bilgi değil: Çok sayıda çalışma, derin nefeslerin sinir sisteminin stres treninde bir fren gibi çalışan kısmını etkinleştirerek işleri tamamlamak için yeterince odaklanmanıza yardımcı olduğunu gösteriyor. Diğer bir deyişle, bu nefesler baskı altında olduğunuzda daha az “Bunu başaramam” endişesiyle dolmanızı ve bir şeylerin üstesinden gelmekte daha başarılı olmanızı sağlıyor.

BUGÜN

Şimdi, elinizde 24 saat var. Kum saatinin üst kısmında hala kum varmış gibi hissetmenin püf noktası, meşgul olmayı yüceltmeyi bırakmaktır. Kültürümüz eyleme değer verir, bu nedenle öğle yemeği arası boyunca çalışmak daha verimli ve daha az suçlu hissetmemizi sağlar. Ancak sonu gelmeyen çalışma, bizi daha verimsiz kılar. Bunun yerine:

90 DAKİKALIK ARALIKLARLA ÇALIŞIN

“İnsanlar doğrusal bir şekilde çalışmak üzere programlanmamıştır,” diyor performans danışmanlığı firması Energy Project’in yönetici müdürü Andrew Deutscher. “Dalgalar gibi aralıklı vuruşlara göre yapılmışız.” Bu nedenle her 90 dakikada bir işten uzaklaşın; bunu yapan kişilerin odaklanma seviyesi, bir mola veren veya hiç mola vermeyen kişilerinkine kıyasla yüzde 28 daha yüksek.

DOĞANIN YARDIMINA İZİN VERİN

Doğal bir manzara yakalayın. 40 saniye boyunca çimenlik bir çatı katına bakan bir grup öğrenci, boş bir beton çatı katına bakanlara kıyasla daha yüksek konsantrasyona sahipti ve dikkat testinde daha az hata yaptı.

NEYİ GÖRMEZDEN GELECEĞİNİZİ BİLİN

Başkan Dwight D. Eisenhower, gece çökmeden işleri halletmek için “Eisenhower Kutusu” olarak bilinen yöntemi kullandı. Deneyin: Dört kutu çizin, iki tanesi diğer iki kutunun üstünde olsun. Her birine şunlardan birini yazın: Acil ve önemli günlük görevler, önemli ancak acil olmayan işler, acil ancak önemli olmayan işler, ne acil ne de önemli olanlar. Neyi göz ardı edeceğinize, daha sonraya bırakacağınıza, devredeceğinize veya hemen yapacağınıza karar vermek için kullanın.

BU YIL/BU ÖMÜR

Bu satırlar belki de aklınızdan geçmiştir: Ne çabuk mart geldi! Bir aile ya da girişim sermayesi şirketi kurmadan, karşı kültür devrim başlatmadan bu yaşa nasıl geldim? (Twitter’da 10.000 takipçiye bile hala ulaşamadım.) Bu, yapacak çok fazla şeyiniz olmasının verdiği geçici panikten daha derin bir düzeyde korku. Bu, kendi beklentilerinizi karşılayamamaktan kaynaklı anksiyetenin, bunlara ulaşmak için yeterince vaktinizin olmadığı hissiyle birleşmesidir. Bu hisle dolduğunuzda nefes alın ve:

DAHA BÜYÜK SORULAR SORUN

Sormanız gereken soru, hepsini nasıl bir araya sıkıştıracağınız değil, kendiniz için belirlediğiniz tüm o şeyleri neden yapmanız gerektiğini düşündüğünüz, diyor Austin, Texas Üniversitesinden Raj Raghunathan. İş unvanları ve kazanılan derecelerden oluşan bir hayat yerine, anlamlı bir yaşamın ne olduğunu yeniden düşünmenizi söylüyor.

DAHA ÇOK DIŞARI ÇIKIN

Arkadaşlarıyla haftada bir kereden daha fazla buluşan kişiler, hiç arkadaşı olmayan veya yılda yalnızca birkaç kez bir araya gelenlere kıyasla hayatlarından yüzde 27 daha memnun olmaya eğilimlidir.

AŞIRI DÜŞÜNMEYİN

Yapabileceğimiz şeylere dair pişmanlıklar da Torschlusspanik’i tetikleyebilir. Bunlar, yapmamız gereken şeylere dair (arkadaşınızın oğlunun düğününe gitmek gibi) pişmanlıklarımızdan daha uzun süre peşimizi bırakmamaya meyillidir, diyor Cornell psikoloğu Tom Gilovich. Bu nedenle, ekstra zaman harcayarak “ya öyle olsaydı” ve “keşke şunu yapsaydım” gibi şeylerle kendinizi yiyip bitirmeyi bırakın ve düşünmeden işe girişin. Sonuçta, kapı kapanıyor. Ancak geçmek için hala zaman var.

Devamı

ERKEK AKLI

Dambılla Sumo Squat ve bekleme

-

Editör :

Dambılla sumo squat hareketi nasıl yapılır öğrenmek istiyorsanız, videomuzu izleyin.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com