Bizi Takip Edin

FITNESS

HEDEF: PRO CARD

-

 

IFBB’de ikinci şampiyonluğunu alarak, pro card’ı kazanan ilk Türk olmak için çalışan Mert Gürler, hedefe emin adımlarla ilerliyor.

HAZIRLIKLAR SÜRÜYOR
2015 IFBB Dünya Şampiyonası’nda Dünya Gençler Şampiyonu olan 24 yaşındaki antrenör Mert Gürler, 173 cm boyunda ve 74 kilo. Bu yıl nisan ayında ikinci şampiyonluk için podyuma çıkmaya
hazırlanıyor.

1

Ülkemizde vücut geliştirme tutkunlarının sayısı gün geçtikçe artıyor ve yurt dışındaki yarışmalara katılan sporculardan başarı haberleri gelmeye devam ediyor. Türk vücut geliştirmecilerin
ise başarmaları gereken bir ilk var: IFBB pro card’ı kazanmak. IFBB şampiyonluğunu iki kez kazanan sporcuların aldığı bu ödüle yakın isimlerden biri de, 24 yaşındaki sporcu Mert Güler. Bu
spora kendini adamaya 15 yaşında karar veren Güler, dünya çapında başarılara ulaşacağından habersiz, sadece en iyi formuna kavuşma hedefiyle çalışmaya başladı. Vücut geliştirmeden önce futbol ve kick boksla ilgilenen ve bu altyapıyla birlikte hızla gelişim gösteren Güler, vücuduna yeteri kadar güvendiğine karar verdikten sonra ilk kez podyuma çıktığında, tarih 2014 yılının
eylül ayını gösteriyordu. Yalova’da gerçekleştirilen Türkiye Vücut Geliştirme Şampiyonası’nda altıncı oldu ve o gün yola devam etmeye kesin olarak karar verdi: “Yarışmada elde ettiğim başarıdan sonra, kendime bundan daha iyisini yapabileceğimi söyledim. Artık benim için serüven başlamıştı.”

2015 yılı Mert Güler için başarılarla dolu geçti. İlk yarışmasından sonra, geçtiğimiz yıl nisan ayında düzenlenen Men’s Physique Türkiye yarışmasına katıldı ve burada ilk şampiyonluğunu yaşadı. Bu büyük başarının ardından milli takıma seçildi. Ekip olarak İspanya’ya gidip, Avrupa Şampiyonası’nda beşinci olarak Türk bayrağını dalgalandırdılar. Ardından yine geçtiğimiz yıl eylül ayında, Mersin’de Türkiye Vücut Geliştirme Şampiyonası’nda boy gösterdi ve bu kez, Atletik Fizik Gençler Şampiyonu oldu. Tüm bu başarıların üzerine gerçek krallık ise geçtiğimiz aralık
ayında geldi. Temsilcimiz Gürler, El Salvador’da düzenlenen IFBB Dünya Şampiyonası’nda Dünya Gençler Şampiyonu oldu. Bu turnuvaya katılım yolculuğu, hedefine ulaşarak zirveye çıkmanın zorluğunu temsil edercesine, yorucu ve meşakkatliydi. Üç kez aktarma yaptıkları seyahatin 35 saat sürdüğünü ve havaalanlarında uyumak zorunda kaldıklarını söyleyen Gürler, bu şartların başarısını nasıl riske attığını şöyle anlatıyor: “Böyle bir yolculuktan sonra vücudumuz çok yoruldu ve ödem topladı. Oraya vardıktan sonra iki gün boyunca otelde kaldık ve birçok arkadaşımız
hasta oldu. Zor koşulların ardından podyuma çıktık ve şampiyon olduk.”

O Pro Card Türkiye’ye gelecek!
Mert Gürler, vücut geliştirme sporu için en büyük unvanlardan birini aldı ama iş burada bitmiyor. Sırada ikinci bir IFBB şampiyonluğu daha kazanmak ve böylece pro card sahibi olmak var: “Bu
ödülü daha önce alan bir Türk yok ve ben bunu başaran ilk kişi olmak istiyorum. Ve bunu başardıktan sonra dahi durmayıp, sonuna kadar devam edeceğim.” Nisan ayında gerçekleştirilecek
yarış için hazırlıklarını sürdüren Güler’e, nasıl bir çalışma programı yürüttüğünü soruyoruz: “Eksik bölgelerimin üzerine giderek çalışıyorum. Eksiklik hissettiğim kas gruplarını haftada minimum
iki kez çalıştırıyorum. Antrenmanlarımı bir büyük ve bir küçük adale çalıştıracak şekilde ayırıyorum. Örneğin, göğüs ile triceps, omuz ile biceps çalıştığım dönemler olabiliyor. Haftada yedi gün
çalışıyorum ve bazen günde çift antrenman yapıyorum. Karın egzersizlerine ise ciddi süre ayırıyorum. Günde çift antrenman yaptığım için haftada beş gün karın çalışabiliyorum. Ağırlık antrenmanlarının yanında, sabahları yürüyüş yapıyorum.”

Yağ, tuz ve şekerden uzak duran Gürler, yarışma dönemlerinde kaliteli karbonhidrat tüketimini bile minimuma indiriyor. Bu dönemlerde gramajların çok fazla düştüğünü ve neredeyse antrenman
yapabilmek için enerji alamadıklarını söyleyen Gürler, “Fakat bu sayede deri git gide incelmeye başlıyor ve karın kasları daha belirgin bir şekilde ortaya çıkıyor” diyor. Antrenmanlarında ağırlıkla
yapılan egzersizleri tercih ediyor ve kaslarının kütlesini artırabilmek için cable crunch, weighted sit-up gibi hareketler yapıyor. Bu egzersizleri süperset ve triset olarak yaptığını söylüyor ve “Dirence karşı çalışarak adaleyi tamamen bitirmeye çalışıyorum. Belirli bir zaman sonra meyvesini alıyorsunuz” diyor.

2

İdeallerle yaşa, engelleri aş 
Peki tüm bu disiplinli çalışma ve yarışma periyotları için gereken motivasyonu nasıl sağlıyor? Yarışmaya hazırlandığı dönemlerde, aynı zamanda kişisel antrenörlük yapan ve grup derslerine giren
Gürler, bu yoğun temponun kendisini zorladığını itiraf ediyor. Bunun yanında 3-4 aylık sıkı diyetler yapmaları da, gerçek bir irade sınavına dönüşüyor. Ancak hedefine kilitlenmiş bir adam, engelleri aşmanın yolunu daima bulur: “Ortada bir amaç olunca hakkını vererek çalışıyorsunuz. Ayrıca rekabet duygusu, her sporda olduğu gibi vücut geliştirme sporunda da var. Ben de bazen rakiplerime bakıyorum, kendi eksiklerimi analiz ediyorum ve stratejimi onlara göre belirliyorum. Bu da beni motive ediyor ve inanılmaz antrenmanlar çıkarabiliyorum. Rakipleriniz harıl harıl çalışırken, siz oturmak istemiyorsunuz. Şampiyonluklar böyle elde ediliyor.”

Vücut geliştirme sporuyla ilgilenen ve hedefleri olan sporculara bir de mesajı var: “Ülkemizde bu spor diğer ülkelere oranla daha fazla ego içeriyor. Başarı isteniyorsa, insanların birbirine destek
olması gerekiyor. Ve ideallerle yaşamak, birçok güzelliği beraberinde getirir. Yeni bir sosyal çevre edinmeniz ve yepyeni insanlarla tanışmanız da cabası.”

FITNESS

Basketbol İçin Antrenman Programı 1

Umut Doğan Yıldız

-

Basketbol antrenmanları için güçlendirici ve kondisyon artırıcı egzersiz programı serisi hazırladık.

Personal Trainer / Master Trainer Can Bayık, basketbol oynarken performansınızı en üst seviyeye çıkarmak ve sizi sakatlıklardan korumak için Men’s Health takipçilerine özel 4 haftalık bir antrenman programı hazırladı. Uygulamanız gereken bu antrenmanın ikinci programını videoda görebilirsiniz. Bu antrenman programı toplamda 3 set sürüyor ve 4 hareketten oluşuyor. Antrenör Can Bayık, hareketleri 45 saniye uygulamanızı ve aralarda 15 saniye dinlenmenizi öneriyor. Tekrar başa döndüğünüzde aralarda 1 dk dinlenmeyi de unutmayın. 

Bu videoda göreceğiniz başlıca hareketler Around The World, Core Bag Reverse Lunge, Dumbbell Lateral Raise, Front Raise, Montain Climber’dan oluşuyor.

Devamı

FITNESS

Omuzlarınızı ateşyelecek 4 hareketlik dumbbell antrenmanı

-

Editör :

Vücudunuzu dumbbelllardan güç alarak dönüştürün.

Dumbbell, en yaygın kullanılan fitness ekipmanı olabilir. Fakat bu kadar yaygın olması, dumbbell antrenmanlarının sıkıcı olmasını gerektirmiyor.

Bu antrenmanda, antrenör Alexia Clark curl ve press gibi klasik hareketleri küçük numaralarla modifiye ederek, merkez bölge ve omuz dayanıklılığını geliştirmeyi, dolayısıyla da üst gövdenizi şekillendirmeyi hedefliyor.

 

Dumbbell row hareketi sırtınızı ve omuzlarınızı hedeflerken, merkez bölgenizi de çalıştıracak. Sonraki hareketle birlikte omuzlarınız, ağırlığı göğüs seviyesinde tutmak için yer çekimine meydan okurken, özellikle ön ve yan omuz kaslarınız ekstradan çalışacak.

Dumbbell single-arm split-stance rows and presses hareketi ile 2 klasik üst gövde hareketini tek bir kalemde yapacak ve metabolizmanızı ateşleyeceksiniz.

Dumbbell circle press, triceps kaslarınızın desteği olmaksızın omuzlarınıza ekstra yük bindirecek. Ayrıca biceps kaslarınızı da çalıştıracaksınız. Özetle, hem biceps hem de omuz kaslarınız cayır cayır yanacak.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri sırası ile 40’ar saniye yapın. Her bir hareketin arasında 20 saniye dinlenin.

  1. Dumbbell row reach
  2. Dumbbell 2-hand position pull
  3. Dumbbell single-arm split-stance row and press
  4. Dumbbell circle press

Bu, 1 turdur. Toplamda 3-5 tur yapın.

Devamı

FITNESS

Engellere meydan okuyan model

Umut Doğan Yıldız

-

2014 yılında geçirdiği bir kaza sonucu bir bacağını kaybeden Brezilyalı model Paola Antonini, engellere meydan okuyor.

25 yaşındaki Paola Antonini, 2014 yılında alkollü bir sürücünün kendisine çarpması sonucu bir bacağını kaybetti.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Freedom ✨#casaneuronha19. 📷@adaltojr

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Yoğun fizyoterapi seansları sonucunda tek bacaklı bir hayata kucak açan Paola, şort ve bikini giymeye devam ediyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

2009 x 2019. Separadas por uma pequena coisinha 👣💛🌟. Mas quanto aprendizado, quanto amadurecimento. Novinha, com tantas inseguranças sobre o corpo e hoje, com essa pernoca neon! Acho que o maior aprendizado foi a me amar, amar meu corpo e a saber aonde está nossa real beleza. Ela vem de dentro, vem da autoconfiança, da alegria. Hoje amo e reconheço meu corpo sendo amputada, vejo fotos antigas e parece que falta algo! Faltava mesmo 💛 Tive uma perda física, mas ganhei tanto dentro de mim! Hoje sim me sinto completa!✨ – 2009×2019. Young, so insecure with my body and today, with my neon leg! I’ve learnt so many things, but specially to love me and love my body. True beauty comes from inside – from self confidence, from happiness. Today I feel complete ✨💛 #10yearschallenge #10yearchallenge

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Kendisiyle aynı durumda olan insanlara örnek olmak istediğini söyleyen ünlü model, spor yapmayı da ihmal etmiyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

☀️

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Cheguei, @universalorlando ❤️✨ #readyforuniversal 📸@managollo

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com