Bizi Takip Edin

SAĞLIK

HAYATINI PET ŞİŞELERDEN KURTAR

-

 

Pet şişeler, evlerden doğaya saçılan en büyük atık kütlesini oluşturuyor. Su tasarrufu yapmanın yolu pet şişe kullanımını azaltmaktan geçiyor.

1. Şişe su kullanımınızı azaltın. Sadece çok gerekli ve acilse şişede su satın alın. Siz pet şişe satın almazsanız, su şirketleri de pet şişede su üretip piyasaya sürmez. Arz ve talep dengesi gayet basit.

2. Yanınızda matara taşıyın. Evden doldurup çıkın. Bittikçe, işyerindeki soğuk su dolabından mataranızı yeniden doldurabilirsiniz.

3. İçme suyu için su filtresi alın. Uygun fiyata alıp musluğunuza monte edebilirsiniz. Dışarıdan damacana su sipariş etmenize gerek kalmaz. Çoğu damacana şirketi, aslında arıtılmış su satıyor.

4. Daha kısa süreli duşlar alın. Duş sürenizi bir iki dakika kısaltmak bile ayda 500 litre daha az su tüketmenize yol açar.

5. Sifonu çektiğinizde daha az su akması için ya daha küçük hacimli bir rezervuar alın ya da rezervuarınızın içine suyla doldurulmuş büyük bir pet şişe koyun.

6. Dişlerinizi fırçalarken, tıraş olurken, ellerinizi sabunlarken musluğu kapatın. Diş fırçalarken suyu kapatmak ayda 100 litre daha az su harcamanızı sağlar. Her gün tıraş olan bir erkeğin musluğu açık bırakması ayda 1000 litre su israfı anlamına geliyor.

7. Saçlarınızı şampuanlarken üşenmeyip duş musluğunu kapatırsanız ayda 500 litre su boşa harcanmaktan kurtulur.

8. Çamaşır ve bulaşık makinelerini tamamen doldurmadan çalıştırmayın. Ayrıca renklileri soğuk suyla yıkayın. Böylece hem enerji tasarrufu etmiş hem de renklerin canlı kalmasını sağlamış olursunuz.

9. Gri su denen, mutfakta ve duşta harcadığınız (yani dışkı barındırmayan) evsel atık suyu kullanmanın yollarını arayın. Örneğin içinde sebze ya da makarna haşladığınız suyu, soğuduktan sonra bitkilerinizi sulamak için kullanın.

10. Evinize alacağınız süs saksılarını, az su isteyen kaktüs tipi bitkilerden seçin.

11. Üretiminde az su gereken yemeklerden yiyin. Kırmızı eti ve hazır gıdaları üretirken harcanan su, sebze ve meyvelerin yetiştirilmesinde harcanandan kat kat daha fazla.

12. Organik ve doğal besinler alın. Mevsimlik sebze ve meyvelerin yanısıra tam tahıllar, baklagiller ve kuruyemişler tüketin.

13. Yetkili kişi sizseniz, işyerinizde su tüketimi konusunda somut adımlar atın.

14. Arabanızı yıkatırken harcadığı suyu geri dönüşüme tabi tutan servislere gidin. Hatta şebeke suyu yerine kuyu suyu kullananları tercih edin.

15. Çocuklarınızı suyun kıymetli ve hayati bir madde olduğu konusunda bilinçlendirin.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler