Bizi Takip Edin

SAĞLIK

Hastalıklara karşı 8 önlem!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Sonbahar özellikle de çocuklu aileler için hastalıkları çağrıştırıyor. Peki hastalıklardan korunmak için neler yapmalıyız? İşte hastalıklara karşı 8 önlem!

El yıkamanın önemini öğretin

El yıkama ve burun temizliği gibi kişisel bakım becerilerinin geliştirilmesini sağlayın. Su ve sabun sayesinde enfeksiyonlara yol açan mikropların vücutlarından uzaklaştırılmasını sağlamış olacaklarını öğretin. Doğru el yıkama için 20’ye kadar saymaları gerektiğini belirtirken, nasıl doğru el yıkanacağını uygulamayla gösterin.Ellerini gün içerisinde ağzına ve yüzüne sürmemesi, hapşırırken ağzını eliyle değil, koluyla ya da kağıt mendille kapatması gerektiğini anlatın.

Yeterince uyumasını sağlayın

Düzenli ve yeterli uyku çocukların gelişiminde olduğu kadar vücut direncinin güçlü olmasında da sanılandan çok daha önemli bir rol oynuyor. İlköğretim çağında çocuğunuzun günde en az 10 saat uyuması gerekiyor. Uykunun süresi kadar kaliteli olması da çok önemli olduğundan, odasının karanlık olmasına (gece lambası ile uyuyorsa, uyuduktan hemen sonra mutlaka kapatın), uykudan önce elektronik cihazlar, bilgisayar, tablet ve telefondan uzak kalmasına dikkat edin.

Yanında hatta balkonda da sigara içmeyin

Sigara dumanı en başta da solunum yolu enfeksiyonları açısından son derece riskli. Çocuğunuzun yanında hatta balkonda dahi sigara içmeyin. Sigara dumanını soluyan bir çocukta solunum yolu enfeksiyon riski önemli ölçüde artıyor.

Aşılarının tam olmasına dikkat edin

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. İlkay Değerli, “Aşılarının tam olmasına özen gösterin. Kronik bir hastalığı olan çocuklara ya da çok sık gribal enfeksiyon geçiren çocuklara grip aşısı yaptırmakta fayda var. Ayrıca okul çağı çocuklarında altı ayda bir rutin kontrollerin ihmal edilmemesi gerekir” diyor.

Sağlıklı ve dengeli beslenmesini sağlayın

Vücudun enfeksiyonlara karşı direnç kazanmasında sağlıklı beslenme kilit rol oynuyor. Mevsim meyveleri ve mevsim sebzelerinde bulunan A ve C vitaminlerinin düzenli tüketimi bağışıklığı güçlendiriyor. Abur cubur tüketerek bağışıklık sistemini zayıflatmasını engellemek için sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayın.

Çok kalın giydirmeyin

Mevsime uygun giydirin. Çok giyinmek de en az hafif giyinmek kadar riskli. Teri emmesi için giysilerin pamuklu kumaştan olmasına dikkat edin. Tek kat kalın kıyafet yerine ince ince birkaç kat giydirmekte fayda var. Eve gelince hemen üstünü değiştirmesi konusunda bilinçlendirin.

Spor yaptırın

Yapılan bilimsel çalışmalar düzenli spor yapmanın vücut direncini artırarak enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemini güçlendirdiğini ortaya koyuyor. Çocuğunuzun hareketsiz kalmaması, düzenli bir sporla ilgilenmesi çok önemli. Bu nedenle mutlaka yaşına uygun spora gitmesini sağlayın. Spora gitme imkanı yoksa açık havada birlikte düzenli, tempolu yürüyün.

Bol su içme alışkanlığı kazandırın

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. İlkay Değerli’ye göre; enfeksiyonlarla mücadelede en etkili yöntemlerden biri bol bol su içilmesi. Ülkemizde yetişkinlerde olduğu gibi çocuklarda da yeterli su içme alışkanlığı olmadığını, oysa yeterli su tüketiminin, vücuttan toksik maddelerin atılmasının yanında enfeksiyonlarla savaşmak ve vücut direncini artırmak gibi çok önemli bir faydası da olduğunu vurgulayan Dr. İlkay Değerli “Üstelik yetersiz sıvı alımı fiziksel olduğu kadar zihinsel performansı da olumsuz etkiliyor. Bu nedenle çocuklara mutlaka susamasalar da su içme alışkanlığını kazandırın” diyor.

Sonbaharda göz hastalıkları!

Grip olmamak için ne yapılır?

SAĞLIK

Daha sağlıklı bir kalp için

Umut Doğan Yıldız

-

Kalbinizin durumunu öğrenmek için bu küçük testi yapın. Daha sağlıklı kalp için bizi takip etmeye devam edin.

Kendinizi test edin

Bir mezura kapın ve belinizi bulun. (Kemerinizin göç ettiği midenizin altındaki noktada değil, göbek deliğinizin hizasındadır.) Mezurayı belinize sarın, nefes verin ve rakamları görün.

Sonucunuz nasıl

Tek bir doğru cevap var: 102 santimetreden az olması. Ne kadar uzun olursanız olun. Houston’da yer alan UTHealth’teki McGovern Medical School’dan spor kardiyoloğu Dr. John Higgins, “102 cm ve üzeri, diyabet veya yüksek tansiyon veya kolesterol gibi birçok sorunla ilişkilendiriliyor –tabii zaten bunlara sahip değilseniz,” diyor.

İnce ayar

Refleks olarak bir bebek aspirinine uzanmayın. Daha önceden bir kalp hastalığınız yoksa, faydaları büyük olasılıkla risklerinden ağır basmayacaktır, diyor Dr. Higgins. Tabii ki beliniz (ve riskleri) iyi beslenip egzersiz yaptığınızda azalır ancak uykuyu da deneyin. Obesity, gecede altı saatten yedi ve sekiz saate çıkan kişilerin, kısa uyuyanlara kıyasla altı yıl içinde daha az abdominal yağ kazandığını belirtiyor.

Bonus: Ömrünüzü uzatın

Yere oturun ve tekrar ayağa kalkın. 51 ila 80 yaşlarında olup yardım için ellerini veya dizlerini kullanmadan, ellerini dizlerine yerleştirmek zorunda kalmadan ve dengelerini kaybetmeden bunu yapabilen kişiler, kendilerine yardımcı olmak zorunda kalan insanlara kıyasla ortalama altı yıl daha düşük ölüm oranına sahipti. Pratik yapın!

Devamı

SAĞLIK

Atardamarlarınız iyi durumda mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Atardamarlarınız iyi durumda mı? Öğrenmek için testimizi uygulayın.

Kendinizi test edin

Sırtınızı duvara vererek yere oturun, bacaklarınızı önünüze uzatın. Ellerinizi bacaklarınızın üstüne yerleştirin ve parmak uçlarınızı ayak parmaklarınıza doğru kaydırın. (Dizlerinizi bükmek hile sayılır.)

❑ Ayak bileklerime ve/veya ayak parmaklarıma dokunabiliyorum
❑ Ayak bileklerim çok uzakta

Sonucunuz nasıl?

Bileklerinize ve daha ileriye uzanabiliyorsanız, bu atardamarlarınız için iyi haber demektir. The Journal of Physical Fitness and Sports Medicine’deki bir araştırmaya göre, daha esnek vücuda sahip insanlar daha esnek damarlara sahip. Sert atardamarlar sorunların her ikisiyle de ilişkili olduğundan, “bu test, kardiyovasküler hastalığı veya yüksek tansiyonu olanları ortaya çıkarabilir,” diyor Dr. Stiff.

İnce ayar

Test çarenin kendisi. Esneme eylemi, gerçekten de atardamarlarınızın daha esnek olmasına yardımcı olabilir, diye açıklıyor Dr. Higgins. New York City’deki Finish Line Physical Therapy’nin sahibi kişisel antrenör Michael Conlon da, ayak bileklerinize uzanmaktan daha fazlasını yapmak istiyorsanız, esnekliğinizi güvenilir bir şekilde antrenman öncesi ve sonrası bir foam roller ile artırabilirsiniz, diyor. Ancak bunda basitçe aşağı ve yukarı yuvarlamaktan fazlası var. İdeal olarak, iki farklı yöne doğru yuvarlamalısınız. Örneğin, quadriceps (üst ön bacak) kaslarınızı çalıştırıyorsanız, roller’ı üzerlerinde yalnızca ileri ve geri hareket ettirmeyin, quadriceps kaslarınızı da roller üzerinden yana doğru hareket ettirin.

Devamı

SAĞLIK

Göğüs estetiği faciayla sonuçlandı

Umut Doğan Yıldız

-

Avustralya’da yaşayan Jacqueline Harvey adındaki kadın, yaptırdığı göğüs estetiğinden sonra hayatının şokunu yaşadı.

Küçüklüğünden beri istediği göğüs görüntüsüne kavuşmak için hayal kuran 23 yaşındaki Jacqueline Harvey, göğüs implantlarının göğüs kemiğinde deforme olması nedeniyle hayatının şokunu yaşadı.

Memelerin katlanma yerinin silinmesiyle birlikte sanki dört memeye sahipmiş gibi bir görüntüye sahip olan kadın, estetik operasyon için 5 yıldır birikim yaptığını söyledi.

Meme estetiği kabus oldu

Operasyondan sonra sargıların çıkmasıyla ayna karşısına geçen genç kadın, hayatının kabusunu yaşadığını belirtti. 18 yaşından beri göğüslerinden dolayı çok mutsuz olduğunu ve heyecanla para biriktirip ardından ameliyat olarak büyük bir mutluluk yaşadığını ancak ayna karşısında büyük bir şok yaşadığını söyleyen genç kadın, karşılaştığı görüntünün hayatını kabusa çevirdiğini söylüyor.

Göğüsleri deforme olan ve implant aşağı kaymış gibi göründüğü için asıl mememin altında bir kabarcık oluşan genç kadına bu yeni görüntü için doktorlar, bunun düzeltilebilecek bir durum olduğunu söylediler.

Memelerinin düzeltilmesi için tekrar para biriktirmesi gerektiğini ifade eden genç kadın, bu tarz cerrahi müdahalelerde çok titiz davranılması gerektiğini ve işini iyi yapan doktorlara kendinizi emanet etmeniz gerektiğini söylüyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com