Bizi Takip Edin

BESLENME

HANGİ EKMEĞİ TÜKETMELİSİNİZ?

-

 

Ekmek, yüzyıllardır insan hayatı için en önemli besin maddelerinden biridir. Her kültürde çeşitli lezzetlerle de olsa, sofrada kendine yer bulmuştur. Hatta dengeli bir beslenme programında size oldukça katkı sağlayabilir, fakat doğru tercih yapıldığı takdirde…

Sizin için en doğru ekmeği tercih etmek için size vereceğimiz ekmek kılavuzunu kullanın.

Beyaz ekmek

“Bu dünyada 3 beyazdan sakınacaksın” lafındaki 3 beyazdan biri de rafine un.  Rafine un gibi tahıl gıdalarında besin maddeleri ve vitamin değeri oldukça azdır. Ayrıca gluten, nişasta ve şeker içerdiğinden sağlığınız için oldukça zararlıdır. Beyaz ekmeğin yüksek miktarda lif içerdiği söylenir, fakat buna siz pek aldanmayın. 8 dilim beyaz ekmeğin içerdiği lif oranının, 1 dilim kepek ekmeğinde bulunan lif oranına eşit olduğunu biliyor muydunuz? Hayır mı? O zaman gelin hep birlikte daha akıllıca seçimler yapalım.

beyaz ekmek

Kepekli ekmek

Bol kepekli ekmeklerde vitamın ve protein değerleri oldukça yüksektir. Ayrıca bağırsakları çalıştırma özelliğinden dolayı bağırsak kanseri riskini önemli ölçüde azaltır. İçerdiği yüksek lif oranı nedeniyle hazımsızlığı önler, kabızlığa engel olur.

kepek ekmeği

Tam Buğday ekmeği

Tam buğday unundan yapılan ekmek yüksek lif oranı sayesinde sindirimi yavaşlatarak vücuda uzun süreli enerji üretimi sağlar ve kan şekerindeki dalgalanmalara karşı korumuş olur. Ayrıca vitamin, mineral ve diğer besin öğeleri açısından beyaz ekmeğe göre çok daha zengindir.

tam buğday

Çavdar ekmeği

Az karbonhidrat alıp yine de ekmek yemek isteyenlerin vazgeçilmez seçimi. Yüksek protein değeriyle ayni zamanda kilo vermenize yardımcı olur. Çünkü uzun süre sizi tok tutar ve enerjinizin yavaş tükenmesini sağlar. Bu da günü çok güçlü geçirmenize yardımcı olur.çavdar

BESLENME

Besleyici sporcu sandviçi

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi ve sporcu tarifleri konusunda ihtiyacınız olacak bilgileri vermeye devam ediyoruz. İşte avokadolu sandviç tarifi.

MALZEMELER

1/ Tam Buğdaylı ve Çiya Tohumlu sandviç ekmeği

2/ Kaşar peyniri, dilimlenmiş

3/ Avokado, dilimlenmiş

4/ Lahana, dilimlenmiş

5/ Dereotu

Haydari Sos:

Tereyağı

Kuru nane

Süzme yoğurt

Tam yağlı yoğurt

Sarımsak (isteğe bağlı)

Tuz

YAPILIŞI

Orta ateşte biraz tereyağı eritin ve içine uygun miktarda naneyi ve isteğe bağlı olarak az sarımsağı ekleyin. Yağı yakmadan biraz kızdırıp altını kapatın. Yakın miktarlarda süzme yoğurt ile tam yağlı yoğurdu karıştırın ve tereyağlı nane ve tuzu karışıma katın. Haydariniz hazırdır.İki dilim ekmeğin arasına haydariden sürün. Avokadoyu ikiye bölün, çekirdeğini çıkarıp soyun ve dilimleyin. Avokadolarla birlikte isteğinize göre dilimlenmiş kaşar peyniri, lahana ve ek olarak biraz dereotunu bir dilim ekmeğin üzerine koyun. Haydari sürülmüş ikinci dilimi de sandviçinizin üzerine kapatın. Malzemelerin sabit kalması için sandviçinizi streç filme sararak taşıyabilir ve tüketebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Yeşil humuslu çavdarlı sandviç

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda kafası karışık olanlara, evde hazırlanacak sporcu yemekleri, sporcu tarifleri ve pratik sandviç önerileri sunmaya devam ediyoruz.

MALZEMELER

1/ Çavdarlı sandviç ekmeği

2/ Marul

3/ Beyaz soğan, halka doğranmış

4/ Kaşar peyniri

5/ Domates, dilimlenmiş

6/ Soya filizi

Yeşil Humus Sos:

50 gram bezelye

25 gram edamame yeşil soya fasulyesi

1 yemek kaşığı susam yağı

Yarım çay kaşığı toz zencefil

YAPILIŞI:

Humusu hazırlamak için malzemelerin hepsini blenderdan geçirin. Bezelyeler yağ kaybı ve enerji dengesini destekleyen bakır ve manganez yönünden zengindir ve edamame de protein içeriğini artıracaktır.Ekmeklerinizin birer yüzüne humus karışımını sürün. Hazırlamış olduğunuz diğer tüm malzemeleri arasına ekleyerek sandviçinizi tamamlayın.

Devamı

BESLENME

Yeni sporcu sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Evinizde hazırlayıp, işe, okula, dışarı götürebileceğiniz kolay ve besleyici sporcu sandviçleri tariflerine devam ediyoruz.

Sporcu tarifleri, sporcu beslenmesi konusunda daha fazla bilgi almak için beslenme kategorimizi tıklayın.

Sandviç için malzemeler

1/ Çok Tahıllı ve Siyez Buğdaylı ekmek

2/ Salatalık, küp doğranmış

3/ Domates, küp doğranmış

4/ Beyaz peynir, küp doğranmış

5/ Fındık turp, ince, yuvarlak doğranmış

6/ Yeşil zeytin, küp doğranmış

Guacamole Sos tarifi:

Yarım olgun avokado

Çeyrek yemek kaşığı yeşil limon veya limon suyu

Yarım yemek kaşığı kırmızı soğan, ince doğranmış

Yarım yemek kaşığı kişniş, iyice doğranmış

Yarım yeşil acı biber, iyice doğranmış (isteğe bağlı)

Tuz

Karabiber

YAPILIŞI

Bir dilim çok tahıllı ekmeğin üzerine, guacamole için verilen malzemeleri blenderdan geçirerek sos olarak hazırlayıp sürün. Geriye kalan malzemeleri de ekmeğin üzerine koyup tuz, karabiber ve dilediğiniz baharatla tatlandırın. Açık sandviç, düşük karbonhidrat almanızı sağlayacak ve mükemmel lezzetin yanında avokadodaki sağlıklı yağı da almanızı sağlayacaktır.

Devamı

Popüler