Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

HAMSTRING İNCİNMESİ

SPOR

HAMSTRING İNCİNMESİ

-

 

Koşarken bacaklarınıza şiddetle güç verdiniz ve tam da koşu sırasında çat! Hamstring kasınız çekildi. Hamstring kası incinmesi nedir?

Schwellnus, “Kas incinmesi ve burkulma arasındaki fark şudur: İncinme kas ve tendonlar içindeki kısmi yırtılmayken, burkulma bağ dokudaki kısmi yırtılmadır” diyor. “Konu kas yırtılmalarıysa etkilenen üç ana bölgeden bahsedebiliriz: Hamstringler, kalf kasları ve kasık.” Bu yırtılmalar, normalde düz bir çizgi üzerinde hızlanırken veya yavaşlarken (doğrusal sprint) meydana gelir ve belirli bir yöne doğru hareket ederken yaşandığından bileğin konumuna göre değişiklik gösterir.

Schwellnus, “Hamstring yırtılmaları erkeklerde en sık görülen incinmelerdir, ancak yaşı ilerlemiş erkeklerde kalf incinmeleri daha sık gözlemlenir” diyor. Bilek incinmesinde olduğu gibi, üç farklı aşama görülür. Aşama 1’de, hamstringinizi esnettiğinizde veya kastığınızda ufak bir acı hissedersiniz. Aşama 2 incinmelerde acı daha fazladır ve sakatlanma esnasında büyük olasılıkla yırtılmayı hissedersiniz. Aşama 3’te ise ani, yoğun bir acı vardır ve düzgün bir şekilde yürüyemezsiniz. Kas tamamen yırtılmıştır ve yırtığın üstünde yırtılmış dokudan küçük bir yığın olabilir.

Hem Aşama 2 hem de Aşama 3’te, dokunun içinde kanama olduğundan çürükler oluşabilir.

NE YAPMALI:

Bacağınıza ağırlık vermeyin ve DBBY (Dinlenme, Buz, Basınç Uygulama ve Yükseltme) tedavisini uygulayın. Yırtılma, Aşama 1 gibi hissettiriyorsa, yeniden spora dönmeden önce en az üç hafta dinlenin. Aşama 2 ve Aşama 3, genellikle en az beş ila altı hafta gerektirir. Tam bir yırtılma yaşadıysanız, kasların yeniden birleştirilmesi için ameliyata ve en az üç aylık bir rehabilitasyona ihtiyaç duyabilirsiniz. En büyük tehlike, spora olması gerekenden daha erken dönmektir. İyileşme sürecinde acele ederseniz daha kötü bir yırtılmayla karşılaşabilirsiniz. Yunanistan Atletizm Federasyonu (SEGAS) Spor Hekimliği Kliniği’nden Dr. Nikolaos Malliaropoulos, “Sakatlanmadan sonraki 24 saat içinde acısız bir şekilde yürüyemiyorsanız, bu, dört haftadan daha kısa bir sürede sahalara dönemeyeceğinizin habercisidir” diyor. NASIL ÖNLENİR: Schwellnus, “Araştırmalar, Nordic hamstring egzersizleri diye adlandırılan özel egzersizleri yaparak sakatlanmanızın tekrarlanma riskini çok daha düşürebileceğinizi gösteriyor” diye belirtiyor. Nordic hamstring lower egzersizi, atletin dış merkezli evrede yükü en üst düzeye çıkarmak üzere hamstring kaslarını kullanarak öne doğru düşme hareketine direnmeye çalıştığı bir partner antrenmanıdır. European Journal of Sport Science dergisinde yayımlanan, Norveçli ve İzlandalı erkek futbol
oyuncuları arasında yapılan bir çalışmada, bu egzersizin hamstring incinmesi riskini yüzde 65’e kadar azalttığı görüldü. Bu hareketleri mevcut antrenman programınıza ekleyin, ancak hangi sporu yapacak olursanız olun, özellikle de düzenli olarak yapmadığınız bir sporsa, herhangi bir sprint çalışması öncesinde dinamik ısınma egzersizleri yapmayı unutmayın.

Continue Reading
Advertisement

SPOR

Yüzme Şampiyonası’nda Türkiye Rekoru Kırıldı

-

Dünya Gençler Yüzme Şampiyonası’nın ikinci gününde milli sporcular 3 branşta final hakkı elde etti ve 3 Türkiye rekoru kırdı.

Macaristan’da düzenlenen Dünya Gençler Yüzme Şampiyonası’nda milli sporcular 3 farklı branşta final hakkı elde edip, 3 de Türkiye rekoru kırdı.

Türkiye Yüzme Federasyonundan yapılan açıklamaya göre, Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de devam eden organizasyonda, Mert Ali Satır, Demirkan Demir, Aleyna Özkan ve Gizem Güvenç’ten oluşan 4×100 metre karışık bayrak takımının yanı sıra, 17-18 yaş 200 metre kelebekte Zehra Duru Bilgin, 15-16 yaş 200 metre kelebek de Defne Taçyıldız final yüzme hakkı kazandı.

Devamı

SPOR

Bu akşam TV’de hangi maçlar var?

-

Bu akşam TV’de hangi maçlar var? İşte bu akşamın maçları ve spor programları.

22 AĞUSTOS PERŞEMBE

11:00 A Spor – Spor Ajansı
11:00 TRT Spor – Spor Manşet
14:00 A Spor – Gün Ortası
14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu
15:00 TRT Spor – Gündem Futbol
15:00 beIN Sports Haber – Tüm Sporlar
15:00 A Spor – Transfer Hattı
16:00 TRT Spor – Transfer Günlüğü
17:00 A Spor – Spor Gündemi
17:30 TRT Spor – Spor Akşamı
18:00 beIN Sports 1 – beIN Manşet
18:30 TRT Spor – Spor Merkezi
21:00 A Spor – Futbol Gündemi
21:00 beIN Sports Haber – Sosyal Medya
21:00 TRT Spor – AEK – Trabzonspor (Canlı)
23:00 A Spor – Avrupa Ligi Özel
23:00 TRT Spor – Spor Artı

Devamı

SPOR

Güçlenmek için halat egzersizi

-

Halat egzersizi sizi hem güçlendirecek hem de kaslı bir vücuda sahip olmanızı sağlayacak.

Seated Drummer

Bağdaş kurarak oturun ve avuç içleriniz birbirine bakacak şekilde halatların tutamaçlarını tutun. Kollarınızın birini aşağı ve diğerini yukarı hareket ettirirken karın kaslarınızı sıkın. Halatları çene hizanıza kadar kaldırın.

Battle Slam

Harekete low squat pozisyonunda, ayaklarınız omuzlarınızdan daha geniş olacak şekilde durarak başlayın. Tutamaçları tutun, avuç içleriniz birbirine baksın. Halatları omuzlarınızın üstüne kaldırın. Her iki halatı da aynı anda güçlü bir şekilde yere çarpın ve tekrar edin.

Her harekette karın kaslarınızı sıkın, belinizi korumak için dizlerini hafif bükülü tutun. Boyun ve omurga hizasını korumak için yere değil, iplerin bağlantı noktasına doğru ileri bakın. Halatları tutamacından hafifçe tutun, fazla sıkı tutmak yalnızca gereksiz yere enerji kaybettirecektir.

Lateral Whip

Ayaklarınız omuz genişliğinden biraz daha açık olacak şekilde, dizlerinizi bükerek ayakta durun. Avuç içleriniz birbirine bakacak şekilde halatları tutun. Karın kaslarınızı kullanarak halatları yukarı ve sağa doğru sallayın. Hareketi sol tarafa doğru tekrar edin ve taraf değiştirerek devam edin.

SEVİYE ATLAYIN!

Her harekete 10 saniye interval ekleyerek zorluğu artırabilirsiniz. Ya da şunu deneyin: Standart dalga hareketini yapmak için squat pozisyonuna geçin, sağa ve sonra sola adım atın. Her adımdan sonra dalga hareketini yaparken bir squat yapın.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com