Bizi Takip Edin

SAĞLIK

HAMİLELİK HAFTASI HESAPLAMA NASIL YAPILIR?

-

 

Her anne baba adayı, bebeğinin ne zaman doğacağını bilmek ister ve bu nedenle gebelik hesaplama nasıl yapılır sorusu da büyük bir önem kazanır. Fakat bu konuda herkesin bir şey demesi sebebiyle akıllar da bir hayli karışır. Halbuki gebelik hesaplama veya hamilelik hesaplama olarak adlandırılan bir hesap yöntemi sayesinde bebeğinizin ne zaman dünyaya geleceğini aşağı yukarı hesaplamanız mümkün olmaktadır.

1

Negele yöntemi adı verilen bir yöntem ile yapılan bu hesaplama, elbette mükemmel derecede tutan bir sonuç vermeyecektir ancak üç aşağı beş yukarı doğru bir tahminde bulunmanıza yardımcı olacaktır. Unutmayın ki annelerin karnında bulunan bebeğin doğum tarihi annenin beslenmesinden tutun da bebeğin genetik yapısı ve fiziksel hareketlere kadar oldukça geniş bir faktörler listesinden etkilenmektedir ve bu yüzden tahmini doğum tarihi genellikle +/- bir haftaya kadar değişiklik gösterebilmektedir.

Negele Yöntemiyle Gebelik Hesaplama

Gebelik hesaplaması yaparken ilk olarak son görülen adetin ilk gününü dikkate almak gerekiyor. Dolayısıyla adet tarihlerini takip etmeyenlerin işi biraz daha zor olacaktır. Son adetin ilk gününü dikkate aldıktan sonra bu günün üzerine 7 gün ekliyor, daha sonra 3 ay kadar geriye gidiyoruz. 3 aylık geriye gidişin ardından ortaya çıkan tarihin üzerine 1 yıl eklediğimizde, bebeğin tahmini doğum gününü tespit edebiliyoruz.

Elbette bu hesabın bu şekilde anlatılması biraz kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu nedenle örnek bir hesaplama yaparak gerçekte nasıl bir sonuç elde edeceğimizi kendimiz görelim.

Gebelik Hesaplama Örneği

Söz konusu bir annenin en son 15 Ekim 2016 tarihinde adet gördüğünü varsayalım. Bu adet gününün üzerine hemen 7 gün eklediğimizde 22 Ekim 2016 tarihi karşımıza çıkıyor. Elde ettiğimiz bu tarihten 3 ay çıkarttığımız zaman 22 Temmuz 2016 tarihi ile karşı karşıya geliyoruz. Şimdi ise tabii ki sırada 1 yıl eklemek var. 22 Temmuz 2016 tarihine 1 yıl eklediğimiz zaman 22 Temmuz 2017 olarak karşımıza çıkıyor. Bknz: http://jinekoloji.com/hamilelik-haftasi- nasil-hesaplanir

Yani gebe bir anne, son adetinin ilk günü 15 Ekim 2016 tarihiyse, bebeğini 22 Temmuz 2017’de doğuracaktır. Fakat dediğimiz gibi bu hesabın illa ki tam olarak net sonuç vermesini beklememelisiniz.

Geberlik Hesaplamayı Değiştiren Faktörler

Gebelik hesaplama sonucunda ortaya çıkan tarih bazı faktörlerden etkilenebiliyor. Bu faktörler arasında düzensiz adet görmesi, yumurtalama gününün düzenli olmaması, erken veya geç doğum gerçekleşmesi, ruh durumunun bozulması, aşırı fiziksel hareket veya hareketsizlik yaşanması gibi bazı etkenler bulunuyor. Yani en ufak bir değişikliğin doğum tarihi üzerinde en az 1 günlük değişimlere sebep olacağı unutulmamalı.

Hamilelik Hesaplamanın Diğer Yöntemleri

Hamilelik hesabı yaparken kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise ilk olarak son adetin ilk gününe 7 gün eklemek ve daha sonra bunun üzerine doğrudan 9 ay ekleyerek tarihi bulmak. Uzmanlar ise Negele yöntemini herkes için daha basit buluyorlar.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler