Bizi Takip Edin

FITNESS

GÜÇLÜLER LİGİ

-

 

Dünyanın en fit adamlarıyla aynı kulvarda ter dökmek isteyenler! CrossFit 1453’te en zor hareketleri sizin için derledik.

Hedefimiz, dünyanın en güçlü adamlarının izinden gitmek. 1987 doğumlu Rich Froning Jr., CrossFit Oyunları’nda üç kez üst üste “Dünyanın En Fit Adamı” olarak rekor kırdığında, bize ilham verdi. Onun gibi atletlerin çalışma programlarını benimsemek, onlar gibi ağırlık kaldırmak istiyoruz. Bunun için İstanbul, Mecidiyeköy’de konuşlanan CrossFit 1453’teyiz. Murat Akyurt ve Yavuz Şentürk’ün danışmanlığında, CrossFit programlarında yer alan en zor hareketleri tanıyoruz.

Zorlu CrossFit antrenmanlarını başarıyla tamamlayabilmeniz için bazı özelliklere ihtiyacınız var. CrossFit 1453’ün duvarlarında bu erdemler size bir bir hatırlatılıyor. Öncelikle gerçek bir patlayıcı güce ihtiyacınız var. Aynı zamanda çevik olmanız gerekiyor. Denge kabiliyetiniz de yerinde olmalı. Hareketleri hızlı yapabilmeniz gerektiğine değinmiyoruz bile. Ne de olsa CrossFit, dünyanın en zorlu antrenmanlarından biri olarak nam salmış durumda.

CrossFit çılgınlığına kapılıp bu sayfalarda yer alan hareketleri antrenman programınıza eklediğinizde tüm fitness gücünüzün ne kadar arttığına
inanamayacaksınız. Önemli bir noktayı hatırlatmakta fayda var. Doğru formu almak çok önemli. Hareketleri hızla tamamlamak zorunda olduğunuzdan, sakatlanmamak ve çalışmalarınızdan en iyi verimi alabilmek için bu şart.

RAKAMLARLA CROSSFIT

2012 yılında düzenlenen CrossFit Oyunları’na katılımcı sayısı 69 bindi ve 3 gün sürdü.

Katılımcılar okyanusta 700 m. kulaç attı, 8 km. pedal çevirdi ve 11,3 km. tepe koşusu yaptı.

Katılımcılar seçmelere katıldıkları ilk antrenmanda 45 kez “Handstand Push Up” yaptılar.

Birincilik ve ikincilik ödülü arasındaki fark: 210.000 dolar.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

FITNESS

Hafta kaç gün antrenman yapılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Dinlenme günleri ne kadar önemli, haftada kaç gün antrenman yapılmalı? İşte merak ettiğiniz soruların cevabı.

Kilo vermek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Kaslarınız sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri, en az antrenman ve beslenme kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktaya göre, amacınız eğer kilo vermek ve sadece kardiyo merkezli antrenman yapıyorsanız, dinlenme günlerini haftada 1 güne düşürebilirsiniz.

Kas geliştirmek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayın.

Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programıyla beraber dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca, dinlenme günlerinde de beslenmenize dikkat etmeniz geriyor. Standart tavsiyelerin yanısıra, kendinize neyin iyi geldiğini deneme yanılma yöntemiyle zaman içinde kavramanız her şeyden çok önem taşıyor.

Devamı

FITNESS

Merkez bölgesi için 3 hareket

Umut Doğan Yıldız

-

Merkez bölgendeki tüm kasları çalıştırmak için oldukça etkili bu hareketleri deneyin.

Deadlift ve farmer carry hareketlerini haftada iki defa ağırlık antrenmanlarınıza ekleyin, bird dog hareketini ise her gün yapın ve farkı görün.

Deadlift hareketi

Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ağır bir çift dambılı ayaklarınızın önüne yerleştirin. Omurganızı düz tutmaya gayret edin, enseniziserbest bırakarak dambılları kavrayacağınız kadar öne eğilin(a). Topuklarınızı yere bastır ve dambılları yerden kaldırırken karnınızı sıkın (b). Evet, karnınızı sıkın çünkü işin püf noktası bu. Tekrar öne eğilin. Bu, bir tekrar eder. 8-12 tekrardan 3-4 set yapın.

Farmer Carry

İki elinize de ağır birer dambıl alın ve omuzlarınızı geride tutun. Karnınızı sıkı ve sırtınızı dik tutarak öne doğru 10 adım atın; arkanızı dönün, 10 adım atarak başlangıç noktasına tekrar dönün ve dambılları yere bırakın. Bu, bir tekrar eder. 4 tekrarlık 3-4 set yapın.

Bird Dog

Masa pozisyonundayken (a) sağ kolunuzu kulağınızla aynı hizaya kaldırızve aynı anda sol bacağınızı da yere paralel olana kadar arkaya doğru uzatın (b). Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafta tekrarlayın. Dengenizi sağlamak için karnınızı sıkı tutun. 10-15 tekrarlık 3-4 set yapın.

Kaynak: Women’s Health Türkiye

Devamı

FITNESS

Antrenör Valentina Lequeux

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü antrenörlerinden biriyle tanışın. Dünyaca ünlü kadın sporcu Valentina Lequeux.

Buenos Aires, Arjantin’de doğdu ve Florida’da (ABD) büyüdü Valentina Lequeux bir spor modeli, kişisel antrenör ve çevrimiçi hissiyat.

2016 yılında sosyal medyada başlayan yolculuğu ile fitili ateşleyen Valentina Lequeux, paylaştığı fotoğraflarını ve videolarını yayınlamaya devam ediyor.

İnanılmaz bir şekilde artan takipçi sayısıyla dikkat çeken sporcu kadın, dünyadaki diğer insanların kendi spor yolculuklarına başlaması için ilham veriyor.

Çalışmalarını kişisel bir eğitmen olarak sunmak için bir web sitesi oluşturan kaslı kadın Lequeux, başkalarına hayallerindeki fiziğe kavuşmaları için ilham veriyor.

Doğum Tarihi: 1989

Milliyet: Arjantin

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com