Bizi Takip Edin

SPOR

GÜÇ KAZANMAYA ODAKLANMAK

Umut Doğan Yıldız

-

 

Vücudunuzdaki diğer bölgeleri ihmal etmeden, ilk önce güç kazanmaya ve sağlam bir vücutla işe başlamaya çalışmak en iyisidir.

CrossFit, fitness’ın birçok alanında (hız, koordinasyon, esneklik vb.) yetenekli olmakla ilgilidir. Amaç dengeli bir atlet olmaktır ancak bazen insanlar doğal olarak, bilerek ya da bilmeden diğer yetenekleri pahasına belirli yeteneklerini geliştirmeye yönelirler.

Yukarıda açıklandığı gibi ağır kiloları kaldırmak için kendinizi doğru pozisyonda tutamıyorsanız, daha iyi hareket kabiliyetine sahip bir atlet olmayı istemenin kötü bir yanı yoktur. Ancak gerçekten ağırlık kaldırmadan, zamanınızın büyük bir kısmını esnekliğiniz üzerine harcıyorsanız gücünüz gelişme göstermez. Aynı durum kardiyovasküler dayanıklılığını geliştirmek isteyen  kişiler için de geçerlidir. Gerçekten de gereğinden çok koşmak, kürek çekmek veya double under atlamak diye bir şey var. Kardiyovasküler gücünüz iyileşse de kaslarınız (ağır) gerilim altında kalmıyor ve yüksek ağırlıklar kaldırmıyor, yani kas lifleriniz mikro-travma yaşayıp olması gerektiği gibi kendilerini onarmıyor. Diğer yandan, güç çalışmaya çok fazla zaman harcadığınızda diğer bölgelerden kayıp yaşarsınız. Bu nedenle oyunumuzun adı denge, bu da özellikle acemiler için karmaşık olabiliyor. Fitness seviyenizle ilgili ciddi bir denge probleminiz varsa ve gücünüz sizi sınırlıyorsa antrenörünüzle konuşarak diğer bölgeleri ihmal etmeden gücünüzü geliştirmeye yönelik bir plan geliştirmelisiniz.

Continue Reading
Advertisement

SPOR

19 Mart TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 19 Mart Salı. Peki bu akşam TV’de hangi maçlar var?

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

15:00 A Spor – Spor Gündemi

18:30 beIN Sports Haber – Türkiye Antrenmanı

20:45 TRT Spor – Aktüel Futbol

21:00 A Spor – 90’a

22:00 TRT Spor – Almanya’dan Futbol

23:00 A Spor – Son Sayfa

Devamı

SPOR

18 Mart Pazartesi TV’de maçlar

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 18 Mart Pazartesi. İşte bugünün maçları ve spor programları.

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

12:30 beIN Sports Haber – LaLiga World

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:00 beIN Sports Haber – Fransa’dan Futbol

19:00 beIN Sports Haber – beIN Final

22:00 A Spor – Takım Oyunu

22:00 TRT Spor – Yüz Yüze Futbol

22:45 beIN Sports MAX 1 – Ajaccio – Lens (CANLI)

22:45 beIN Sports 2 – Mansfield – Lincoln City (CANLI)

23:00 beIN Sports Haber – Türkiye’den ve Dünyadan Haber

23:30 TRT Spor – Spor Artı

Devamı

SPOR

Yağ yakıp kas yapmak için su

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapalım, ağırlık kaldıralım ve yağlarımızı yakarak zayıflayalım, kan şekerimize yüklenmeyelim ama şunu da unutmayalım: Herkesin bünyesi farklıdır. 

Bu da herkesin sahip olduğu yağ miktarının da farklı olduğu anlamına gelir. Aynı kiloda, aynı boyda iki ayrı kişi her gün aynı egzersizi yapsa bile yaktıkları yağ ve verdikleri kilo farklı olacaktır. Bunu da bir ara not olarak belirtelim.

Madem kas kütlemizi artırarak yağlarımızla vedalaşmaya karar verdik, o zaman bu konuda da bilmemiz gerekenleri öğrenelim: Vücuttaki kas kitlesi artmaya başlayınca su ihtiyacı da artacak. Bu da yakılan her bir kaloriye karşılık bir mililitre su tüketilmesi gerekiyor demek. Peki, kas yapmak için egzersizde maksimum performansı nasıl sergileyeceğiz? Aşağıdaki ipuçları bu konuyu da açıklıyor:

· Egzersizden 1 – 1,5 saat önce karbonhidrat ağırlıklı bir öğün tüketin, asla aç kalmayın.

· Egzersiz programınız sabah saatlerindeyse, kahvaltınızda ekmek bulundurmayı ihmal etmeyin.

· Kahvaltıdan önce veya akşam iş çıkışında spor yapacaksanız, karbonhidrat açısından zengin olan meyve, kuru meyve, süt ve yulaf tüketmeye gayret edin.

· Egzersizden önce su içmemek gibi bir hataya düşmeyin. Tam tersine bol bol su için.

· Su içmeye egzersiz esnasında da devam edin. Her yarım saatte bir bardak su içmek hem performansınızı artırır hem de vücudunuzdan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

· Egzersizin ardından ilk bir saat içinde yağsız et, tavuk, balık gibi yağsız protein kaynaklarına, makarna, ekmek, çorba gibi bir karbonhidratlara ve salata veya meyve gibi antioksidan zengini besinlere sofranızda yer açın.

· Egzersizden sonraki ilk bir saat içinde idrar çıkışınız varsa, egzersiz sırasında yeterli miktarda su tüketmişsiniz demektir. Aksi durumda ise böbreklere aşırı yük binmesi, vücut sıcaklığının yükselmesi gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

· Egzersizden sonra su tüketimine devam edin. Böylece hem iştahınızı kontrol altına almanız kolaylaşır hem de egzersiz sırasında su kaybınız olduysa, bunu telafi edersiniz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com