Bizi Takip Edin

FITNESS

Grup dersleri ne işe yarar?

Umut Doğan Yıldız

-

 

spora başlamak isteyip de bir türlü tek başına gitmeyi başaramayanlar için bir öneri: grup dersleri!

Yazın spor yapmaktansa tatil yapmayı tercih edenler, sonbaharın gelişiyle yeniden spora başlama heyecanı içerisine girdiler. Egzersiz Eğitmeni Aykut Yeşilöz, grup derslerini denemenizi öneriyor. 

”Spor salonuna gidenlerin genellikle üç farklı şekilde antrenman yaptığını fark edersiniz: Kendi kendine çalışanlar, kişisel eğitmen ile çalışanlar ve grup derslerine girenler…

Aslında bunların hepsinin kendine göre ayrı ayrı artıları var. Ancak yapılan araştırmalarda, değişik grup derslerini denemenin egzersiz alışkanlığı oluşturmada büyük etken olduğunu görüyoruz. Grup dersleriyle doğru antrenman yolu bulunabilir.”

İşte grup derslerinin faydaları:

Hoşunuza giden aktiviteyi bulma şansınız olur

Egzersiz yapmayı sürdürebilmenin bir numaralı kuralı keyif almak. Grup dersleri size deneyebileceğiniz onlarca değişik aktivite sunacak. Elbette denediğiniz her aktivite hoşunuza gidecek diye bir şart yok. İşte bunu anlamanın ve hoşunuza gidenleri bulabilmenin tek yolu değişik aktiviteler denemek. Grup dersleri size bu fırsatı fazlasıyla sağlayacak.

Eğlenerek forma girersiniz

Grup derslerini, derse katılan diğer kişilerle beraber, zorlanarak, gülerek ve hep beraber terleyerek yapmak doğamızdaki paylaşma ve sosyallik duygularını harekete geçiriyor. Bu da hem daha iyi zaman geçirmemizi hem de bu aktiviteyi tekrar yapmak istememizi sağlıyor. Her ne kadar grup derslerinin gücü, kondisyonu, esnekliği, dengeyi artırma gibi amaçları olsa da öne çıkan farklı avantajları sayesinde bunları fark bile etmeyebilirsiniz.

Grup dersleri sayesinde daha etkili antrenman yaparsınız

Çok büyük ihtimalle egzersizleri tek başınıza yaparken kendinizi yeterince zorlamıyor ve gereğinden uzun dinlenme araları veriyorsunuz. Grup derslerinde ise süreyi ve şiddeti eğitmen ayarladığından kaçışınız olmayacak. Bu nedenle çok daha etkili bir antrenman yapma ihtimaliniz artacak.

İyi olduğunuz alanları keşfedersiniz

Değişik dersler denediğinizde, bazılarında daha hızlı gelişme sağladığınızı göreceksiniz. Bu da sizi motive edecek ve muhtemelen bu derslere daha fazla önem vermeye başlayacaksınız. Böylece gelişiminiz hızlanacak, kendinizi daha da iyi hissedeceksiniz. Bir gün bir bakacaksınız, egzersizi hayatınızın bir parçası haline getirmeye başlamışsınız bile! Grup derslerine başlarken belki başkalarıyla birlikte bilmediğiniz bir ortama girmekten çekinebilirsiniz. Unutmayın, derse ilk kez girenin sadece siz olma ihtimali yok denecek kadar az, katılanların çok büyük bir kısmı da başlangıç seviyesinde olacak.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler