Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

Gıdada sürdürülebilirlik damgası!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Brand Week İstanbul kapsamında “Eat Brand Love” mottosuyla gastronomi dünyasını ağırlayan Brand Week Gastro, gıdada sürdürülebilirlikle öne çıktı.

Konusunda uzman isimler, bilinçli gıda tüketiminden israfa, atık yönetiminden yerel lezzetlere kadar geniş bir yelpazede deneyimlerini paylaştılar.

 Zorlu PSM’de gerçekleştirilen Brand Week Gastro ilk gününü yoğun bir ilgi ile karşıladı. 7 farklı panelde 12 konuşmacının yer aldığı ilk güne damgasını vuran konu; gıdada sürdürülebilir fikirler oldu.  

Dünya kaynaklarının doğru kullanılması gerektiğine dikkat çekilen konuşmalarda, beslenme kaynaklarımızın her geçen gün biraz daha yok olduğunun ve beslenmeden israfa her alanda tüketicilerin farkındalık kazanması gerektiğinin altı çizildi.

İşte ilk günden öne çıkanlar:

İtalya’dan Balzamik Sirke panelinin konuşmacısı Andrea Bezzechi, Avrupa’da en çok ithal edilen gıda ürünü olan Balzamik Sirke’nin başarı öyküsünü anlattı.

İstanbul’dan Ayvalık’a Bir Şefin Öyküsü panelinde ise, Şef Şemsa Denizsel şehirde markalaşan bir şefin yerele uzanan öyküsü aktardı. Panelin ardından Denizsel, katılımcılara Ayvalık lezzetlerini tanıttı.

Brand Week Gastro’nun en ilgi gören panellerinden biri İstanbul Yiyecek İçecek Grubu Ortağı Şef’i Mehmet Gürs’ün konuşması oldu. Grundig Ruhun Doysun panelinde söz alan Gürs ve Arçelik Pazarlama A.Ş. Grundig Türkiye Grup Yöneticisi Handan Abdurrahmanoğlu, ‘’Ruhun Doysun’’ projesi ile atık yönetiminin ve bilinçli beslenmenin önemini anlattı.

İyi Beslen, Kendine İyi Bak panelinde konuşan Berrin Yiğit, doğru ve sürdürülebilir beslenmenin, dünya ekolojisine, insan sağlığına katkısını anlatırken dünya kaynaklarının ve gıdanın israfına dikkat çekti.

Dünyayı Yaşatmak için Böcek Proteini mi Vegan Olmak mı? Sürdürülebilir Beslenmeyi Başlat panelinde İyi Yaşam ve Beslenme Uzmanı Dilara Koçak; hava, toprak ve suyu korumak yaşamsal bir ihtiyaçtır dedi ve sürdürülebilir beslenme için yapılması gerekenleri anlattı. Bunun için en önemli ve gerekli şeyin, sadece hayvansal beslenmenin önüne geçerek tahıl ve sebze ağırlıklı beslenmek olduğunu vurguladı.

Fotoğrafın Tat Algısındaki Yeri – Sosyal Medyalaşan İnsanın Tat Algısı panelinde ise, Yemek Fotoğrafçısı Mehmet Ateş, Instagrammer Kenan Yıldırım ve Dude Table Kurucusu Funda İnansal tarafından fotoğrafın gıda deneyimi ve satın almada etkileri tartışıldı.

Gıda Üretiminde Sürdürülebilir Fikirler panelinde, Fazla Gıda CEO’su Olcay Silahlı, Ek Biç Ye İç ve Collectorspace Kurucu Direktörü Haro Cümbüşyan ve İksir Resort Town Co-founder Ece Aydın tarafından gıdada sürdürülebilir fikirler çerçevesinde; Şehirde tarım nasıl olur? Akuaponik sistem nedir? Dikey bahçeler ile şehirde tarım nasıl yapılır? Hidroponik sistem nedir? konularına cevaplar arandı.

Brand Week Gastro’nun ikinci günü 8 Kasım Perşembe günü gerçekleşecek ve sahne yine heyecan verici konu, konuk ve tatlarla lezzetlenecek…

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Kilolarıyla dalga geçenleri ifşa etti!

Umut Doğan Yıldız

-

Shelly Proebstel adında bir kadın plajda bikinili vücuduyla dalga geçen kişileri sosyal medyada ifşa etti!

Shelly Proebstel adındaki kadın, facebook hesabından yaptığı paylaşımda: “Kiloluyum diye etrafta birkaç adam benimle sesli bir şekilde gülerek dalga geçti. Bikinili görüntüme çok gülen bu insanlar, parmakla beni gösterip sesli sesli alay ediyorlardı” diye paylaştı. 

Bikinili vücut algısının kendisini çok üzdüğünü ve bu algının yanlış olduğuna dikkat çeken Shelly Proebstel,

Kilolular bikini giyemez mi?

Bikini giymek için sadece zayıf olmak gerekmediğini söyleyen Shelly, bu tip insanlar yüzünden kilolu insanların özgüvenlerini yitirdiğini ve yazın sıcağında bile kapalı giysiler giymeyi tercih ettiklerini belirtti.

Artık bu duruma dur demesi gereken birilerine ihtiyaç olduğunu da söyleyen genç kadın, bu zorbalık yüzünden çoğu kilolu insanın kendini evlerine hapsettiklerini ve hayata küserek intihar bile ettiklerinin altını çizdi.

Devamı

ERKEK AKLI

Yeni nesil menü FineDine

Umut Doğan Yıldız

-

Yeme–içme sektörünün yıldızı parlayan girişimlerinden FineDine, restoranlara dijital tablet menü hizmeti sağlayarak misafirin yemek deneyimini ve restoranın operasyonunu verimli hale getirmek için çalışıyor.

FineDine, restoranları her değiştireceği yemekte menü basmaktan kurtaran, mevsim değişikliklerinde istediği ürünü ve yemeği menüsüne kolayca ekleyebilmeyi sağlayan, müşterilerinin en çok hangi yemeğin sayfasına girip hangisine hiç bakmadıklarını görebilecekleri bir çözüm.

Restoran misafirleri, günlük hayatlarına dahil ettikleri teknolojik yenilikleri restoran deneyimlerinde de görmek istiyorlar. Restoran hikayesinin olmazsa olmazı menü de artık yeni nesil hale geliyor. Mobil telefonlar ve tabletler son tüketicinin hayatında vazgeçilmez bir yer aldı, hayatlarını kolaylaştırırken alışkanlıkları olmaya da başladı. Mobil cihaz kullanmaya alışan tüketiciler, farklı deneyimlerinde de bu cihazların sağlayacağı faydayı öngörebiliyor ve ürünün kullanımını kabulleniyor. FineDine, misafire menüde yönlendirici unsur olan görselliği sağlıyor. Yemeklerin istediğiniz kadar fotoğrafına, hatta videosuna menünüzde yer verebiliyorsunuz. FineDine, restoran açısından ise misafirlerine hikayesini yeni nesil teknoloji ile sunan bir enstrüman.

FineDine kullanan restoranlar, hesap ortalamasında %20 bir artış olduğunu söylerken restoranlarının misafirlerinin gözünde yenilikleri takip eden bir algı ile konumlandıklarını da belirtiyorlar. FineDine, restoranlara ciro artışı, marka algısının artırılması gibi katkılarda bulunurken aynı zamanda çok önemli bir bilgi kaynağı haline de geliyor. Menüdeki yemeklerin satışına ve görüntülenmesine dair bilgileri restoranlara sağlayabilen FineDine, yeme içme sektörünün geleceğinin yorumlanması açısından da önemli bir değer taşıyor. FineDine’nın bir hizmeti de Mobil menü servisi. Bu servis, restoran misafirlerinin tabletle birlikte telefonlarında da menüleri görüntülemesine herhangi bir uygulama indirmeden olanak sağlıyor.

İki genç Türk girişimcinin kurduğu FineDine’nın, hem Türk restoran pazarına hem de global restoran pazarına sağlayacağı katkıları ileriki dönemlerde sıkça duyacağız gibi gözüküyor. Dünyada Raffles Hotels, Shangri-La Hotels, Hilton Hotels ve Hard Rock Cafe gibi markalarla çalışan FineDine’dan tablet menü hizmeti almak için websitelerinden iletişime geçebilirsiniz. www.finedinemenu.com @finedinemenu #finedinemenu

Devamı

ERKEK AKLI

Spider Curl egzersizi

-

Editör :

Adeta bir örümcek gibi esnek ve güçlü olabilirsiniz.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com