Bizi Takip Edin

Omurilik felcinin tedavisi için yürütülen araştırmalara kaynak yaratmak amacıyla, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede aynı anda bu yıl beşinci kez düzenlenecek Wings For Life World Run’a geri sayım sürüyor. Son 2 senede olduğu gibi bir kez daha İzmir’de yapılacak etkinliğe 10 bine yakın kişinin katılımı bekleniyor. Sabit bir bitiş çizgisinin bulunmadığı farklı formatıyla ilgi çeken organizasyona kayıtlar https://www.wingsforlifeworldrun.com/tr/tr/izmir/ adresinde devam ediyor.

Omurilik zedelenmelerinin tedavisi için yapılan araştırmalara kaynak yaratan Wings for Life Vakfı, çalışmalarına dikkat çekmek ve araştırmalara fon sağlamak amacıyla Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede aynı anda gerçekleşen bir koşu düzenliyor. “Koşamayanlar için Koşuyoruz” sloganıyla bu yıl beşinci kez 6 Mayıs’ta düzenlenecek etkinliğin Türkiye ayağı İzmir’de gerçekleştirilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen Wings for Life World Run’da bu yıl, 10 bine yakın kişinin koşması bekleniyor.

www.wingsforlifeworldrun.com/tr adresinden kayıt olunan etkinlik geçen yıl rekor katılımla toplamda 155.288 kayıtlı koşucuya ulaşmıştı.

Dünya birincisi ise Dubai’deki koşuya tekerlekli sandalye ile katılan Aron Anderson olmuştu. Anderson, tam 92 km boyunca yakalama aracından kaçmayı başarmıştı.

TOPLAMDA 20.6 MİLYON EURO TOPLANDI
Wings for Life World Run’a katılan isimler sadece özel bir spor organizasyonunda yer almış olmuyor, omurilik sakatlıklarına çözüm bulunmasına da katkı sağlıyor. Wings for Life World Run’a katılım ücretlerinin yüzde 100’ü hayat kurtarıcı nitelikteki omurilik araştırmaları ve klinik deneyler için kullanılıyor. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Wings For Life Vakfı, gerçekleştirdiği etkinlikler ve toplanan bağışlar ile omurilik felcine kesin tedavi bulmayı amaçlıyor. Geride kalan 4 senede, 58 farklı lokasyonda 350 binin üzerinde kişi, yarışa katılarak 20.6 milyon Euro para topladı. Bu miktar, dünyanın dört bir yanında omurilik zedelenmelerinin tedavisi için yapılan araştırmalara önemli bir fon oluşturuyor.

HER YIL 250 BİN KİŞİ DAHA OMURİLİK FELCİNE YAKALANIYOR
Omurilik felci çok basit kazalar sonrası herkesin başına gelebilecek bir sakatlık. Tüm dünyada omurilik sakatlanması nedeniyle engelli olan 3 milyon kişi var ve her yıl 250 bin kişi omurilik zedelenmesine yol açan bir sakatlık geçiriyor. Bu kadar çok hayatı etkileyen bir sorun olan omurilik felcinin tedavisine yönelik araştırmalar çok kısıtlı ve desteklenmesi gerekiyor.

SPOR

KOLTUĞU KULLANARAK KAS YAPIN

Umut Doğan Yıldız

-

Tüm dünyada hızla yaygınlaşan, evleri her bakımdan yaşam alanına çevirme alışkanlığı kendini evde spor alanında da gösteriyor.

İsterseniz evinizi ufak bir spor salonuna çevirebilirsiniz. İlk önce bu programı deneyin ve ardından evinize uygun spor aletlerini edinin

Talimat: Hareketleri 50’şer saniye süresince, aralarında 10’ar saniye dinlenerek yapın. Hip thrust ve split squat hareketlerinde, her bir bacağınızla 25’er saniye geçirin.Hareketi bir bacağınızla 25 saniye yapın ve diğer bacağınıza geçerek 25 saniye daha yapın. Antrenmanı şınav varyasyonları ile bitireceksiniz. Toplamda 3-5 tur olacak şekilde yapın. 

 

1- SINGLE-LEG HIP THRUST

Başınızı ve omuzlarınızı desteklemesi için koltuktan faydalanın. Kollarınızı T şeklinde yanlara açın. Sağ bacağınızı göğsünüze doğru çekerken, kalçanızı yukarı kaldırın. 

2- BULGARIAN SPLIT SQUAT

Sağ ayağınızı arkanıza, koltuğun üstüne alın ve gövdenizi olabildiğince alçaltın. Önde kalan topuğunuzu yere bastırın, oradan aldığınız kuvvetle yükselin.

3- FEET-ELEVATED PUSHUP

Ayaklarınızı koltuğa yerleştirin ve göğsünüzü yere yakınlaştırın. Koltuğa zarar gelmesini istemiyorsanız, ayaklarınızın altına bir havlu yerleştirin.

4- HANDS-ELEVATED PUSHUP

Ellerinizi koltuğa   yerleştirin ve göğsünüzü alçaltın.

Evde spor yapmaya alışmanız için yeterli olan bu hareketlerde seviye atlamak için evinize uygun spor aletlerine linki tıklayarak ulaşabilirsiniz! : Tıklayınız

Devamı

SPOR

SAKATLIK RİSKİ OLMADAN KAS KAZANIN

Umut Doğan Yıldız

-

Yüzmenin faydaları,yüzerek kilo vermek gibi sorular aklınıza geliyor. Yüzmek sakatlık riskini ortadan kaldırır ve sizin aynı yoğunlukta yaptığınız koşuya oranla daha fazla kalori harcamanızı sağlar.

Yüzme esnasında vücudun büyük bir kısmı sürekli kullanımda olduğundan, sakatlık riskini düşünmeden güçlenebilirsiniz. Aynı zamanda ihmal edilen kaslarınızı çalıştırabilir, bu sayede kaslarınız arasındaki güç dengesizliğini de onarabilirsiniz. Profesyonel bir yüzücüyü izlediğinizde, üst vücut ve alt vücut gücünün birbiriyle neredeyse aynı olduğunu görmenizin sebebi de budur.

Gethin’in yüzme planındaki ilk sürpriz ise antrenman sonrası kas ağrıları yaşamaması oldu. “Uzun mesafeler koştuğumda iyileşmek birkaç günümü alırdı. Ancak her gün yüzebilirim. Yüzmeyle o tarz bir vücut ağrısı veya yorgunluk hissetmiyorsunuz,” diyor. Walton da buna katılıyor: “Her gün yüzebilirsiniz ancak aşırı kullanım sakatlıkları yaşamazsınız.”

KALORİLERİ SUDA YAKIN

Kalori yakmanın en iyi yolu koşmak mıdır dersiniz? Spor salonu müdavimleri, suyun doğal gerilimiyle birleşen bu alternatif kardiyo yöntemini oldukça seviyor. Medicine & Sports in Science & Exercise dergisine göre, dakika başına kalori yakımı baz alındığında, yüzme antrenmanları koşuya kıyasla daha fazla kalori yakma potansiyeline sahip. Örneğin, 40 dakikalık zorlu bir yüzme antrenmanı yaptığınızda 1.000’den fazla kalori yakabilirsiniz. Durmayın, suya girin.

Devamı

SPOR

KAMP YAPMAK İÇİN 5 SEBEP!

Umut Doğan Yıldız

-

Hemen aleti, edevatı hazırlayıp, sırt çantanızı yanınıza alıp yola koyulmanız için sizi ikna edecek 5 sebebimiz var!

Yapılan araştırmalar teknolojiyle yaşayan modern insanın günde ortalama 5 saatini mobil telefonlara ayırdığını ortaya koyuyor. Bu herkes için geçerli olmasa da hemen hemen herkes vaktinin önemli bir kısmını dijital dünyada geçiriyor. Men’s Health erkeklerinin spor yaparak ve kişisel bakımlarına dikkat ederek öz saygılarını korudukları bir gerçek ancak toplum içinde genel olarak kişilikler birer ileti, bildiri haline gelmiş durumda. İnsanlar izledikleri bir konserin tadına varmak yerine bir daha geriye dönüp hiç bakmayacağı videoları çekmeyi tercih ediyorlar. Bu çekilen video ve fotoğraflar sosyal medyaya servis ediliyor ve eylemin beğenisi, o eylemin yapıldığını gören kişilerin “like” etmesi ile ölçülüyor. Konserde video çekme edimi, o konserden çok zevk aldığımız için mi yoksa sosyal medyada paylaşmak için mi? Bir kazada yaralılara yardım etmektense telefona sarılmak, heralde kazadan zevk alındığı için değildir ya da aslında öyle midir? bilemiyoruz.

Bütün bunların gerçekliğinin farkında olan ve şehir hayatından, teknolojiden biraz olsun uzaklaşmak isteyen herkes yüzünü doğanın yeşiline çevirmeli ve ruhunu biraz olsun arındırmalı. Bunun için kamp yapmak şahane bir fikir. 

Tüm bu duygusal yazıları bir yana bırakıp, doğada kamp yapmanın bilimsel gerçekliğini ele alırsak:

1. Biyolojik Saati Resetler

Televizyon izlemeden yapamıyorsunuz hatta televizyon açık bir şekilde uykuya dalmaya çalışıyor ve bunun size iyi geldiğini düşünüyorsanız eğer yanılıyorsunuz. Televizyon yaydığı mavi ışık sebebiyle uykuya dalmanızı bir hayli güçleştiriyor. Uyku anında salgılanan melatonin hormonu televizyon açıkken daha az salgılanmaya başlıyor ve bu da uyku kalitesinde ciddi bir bozulmaya sebep oluyor. Sağlıklı bir uyku için melatonin şarttır, melatonin içinse zifiri bir karanlık.  Bunun için en ideal ortam ise elektriğin olmadığı bir lokasyonda kamp yapmak. Doğada kamp gibi zifiri karanlıkta uyumak melatonin seviyesinde inanılmaz bir iyileşmeye sebep oluyor. Hatta sadece bir hafta sonunu kampta geçirmek biyolojik saatinizi sıfırlamanıza ve resmen yeni baştan başlamanıza sebep oluyor.

2. Yaratıcılığınızı Artırır

Yapılan çalışmalara göre açık havada vakit geçirmenin gerçekten yaratıcılığı teşvik ettiği ve dikkat yeteneğinizi arttırdığı gözlemlenmiş. Yapılan çalışmada, katılımcılar dört gün boyunca doğayla başbaşa bırakılmış ve her türlü teknolojik aleti kullanmaları yasaklanmış. Doğa yürüyüşü yapmak, kamp ateşi yakmak ve çadır kurmak gibi doğa aktiviteleri yapmaları ise serbest bırakılmış. Yaptıkları bu doğa gezisi süresince katılımcılar, çeşitli yaratıcılık testleri yapmak zorunda bırakılmışlar. Bu süre içinde araştırmacılar, katılımcıların test puanlarında yüzde 50’lik bir artış görüldüğü saptanmış. Yani doğada, şehir hayatının karmaşasına kıyasla çok daha kreatif işler çıkarmışlar.

3. Kolayca Çözüm Üretmenizi Sağlar

Doğa ile baş başa kalmak hızlı çözüm üretebilmeyi beraberinde getirir. Her şeyi google’a soramadığınız bir ortamda zaman geçirmek, doğayı keşfetmeniz için oldukça önemli bir deneyim olacaktır. Bu sayede karşılaştığınız problemlere doğadan yardım alarak çözümler üretebileceksiniz.

4.Stresten Uzaklaştırır

Elbette kamp yapmak sizi rahatlatacaktır ama kamp yapmak yerine doğa ile ilgili herhangi bir sporla ilgilenmek de sizi en az kamp yapmak kadar büyük bir huzura kavuşturacaktır.  Günübirlik trekking yürüyüşleri de zihninizi birkaç saat boşaltmanız için mükemmel olacaktır.

5. Sağlığınıza İyi Gelir

İhtiyacınız olan şey sessizlik. Şehir hayatında durmadan her bir yanınızı gürültü sarmış durumda. Doğanın o naif sesine ihtiyacınız var. Kuş cıvıltısı, usul usul akan derenin tatlı sesi,  sizi iç huzura kavuşturacak ve kulaklarınızın pasını sökecektir.

İhtiyacınız olan kamp malzemeleri

Devamı

Popüler