Bizi Takip Edin

Omurilik felcinin tedavisi için yürütülen araştırmalara kaynak yaratmak amacıyla, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede aynı anda bu yıl beşinci kez düzenlenecek Wings For Life World Run’a geri sayım sürüyor. Son 2 senede olduğu gibi bir kez daha İzmir’de yapılacak etkinliğe 10 bine yakın kişinin katılımı bekleniyor. Sabit bir bitiş çizgisinin bulunmadığı farklı formatıyla ilgi çeken organizasyona kayıtlar https://www.wingsforlifeworldrun.com/tr/tr/izmir/ adresinde devam ediyor.

Omurilik zedelenmelerinin tedavisi için yapılan araştırmalara kaynak yaratan Wings for Life Vakfı, çalışmalarına dikkat çekmek ve araştırmalara fon sağlamak amacıyla Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede aynı anda gerçekleşen bir koşu düzenliyor. “Koşamayanlar için Koşuyoruz” sloganıyla bu yıl beşinci kez 6 Mayıs’ta düzenlenecek etkinliğin Türkiye ayağı İzmir’de gerçekleştirilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen Wings for Life World Run’da bu yıl, 10 bine yakın kişinin koşması bekleniyor.

www.wingsforlifeworldrun.com/tr adresinden kayıt olunan etkinlik geçen yıl rekor katılımla toplamda 155.288 kayıtlı koşucuya ulaşmıştı.

Dünya birincisi ise Dubai’deki koşuya tekerlekli sandalye ile katılan Aron Anderson olmuştu. Anderson, tam 92 km boyunca yakalama aracından kaçmayı başarmıştı.

TOPLAMDA 20.6 MİLYON EURO TOPLANDI
Wings for Life World Run’a katılan isimler sadece özel bir spor organizasyonunda yer almış olmuyor, omurilik sakatlıklarına çözüm bulunmasına da katkı sağlıyor. Wings for Life World Run’a katılım ücretlerinin yüzde 100’ü hayat kurtarıcı nitelikteki omurilik araştırmaları ve klinik deneyler için kullanılıyor. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Wings For Life Vakfı, gerçekleştirdiği etkinlikler ve toplanan bağışlar ile omurilik felcine kesin tedavi bulmayı amaçlıyor. Geride kalan 4 senede, 58 farklı lokasyonda 350 binin üzerinde kişi, yarışa katılarak 20.6 milyon Euro para topladı. Bu miktar, dünyanın dört bir yanında omurilik zedelenmelerinin tedavisi için yapılan araştırmalara önemli bir fon oluşturuyor.

HER YIL 250 BİN KİŞİ DAHA OMURİLİK FELCİNE YAKALANIYOR
Omurilik felci çok basit kazalar sonrası herkesin başına gelebilecek bir sakatlık. Tüm dünyada omurilik sakatlanması nedeniyle engelli olan 3 milyon kişi var ve her yıl 250 bin kişi omurilik zedelenmesine yol açan bir sakatlık geçiriyor. Bu kadar çok hayatı etkileyen bir sorun olan omurilik felcinin tedavisine yönelik araştırmalar çok kısıtlı ve desteklenmesi gerekiyor.

SPOR

Düzenli egzersiz ömrü uzatıyor

Umut Doğan Yıldız

-

 Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği tarafından “Sağlıklı Kemikler, Sağlıklı Eklemler, Ağrısız Yaş Alma” konulu uygulamalı egzersiz eğitimi verildi.
 
Dünya Geriatri Günü ve Osteoporoz Günü etkinlikleri kapsamında Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği (FTR) tarafından Darülaceze sakinlerine “Sağlıklı Kemikler, Sağlıklı Eklemler, Ağrısız Yaş Alma” konulu uygulamalı egzersiz eğitimi verildi.
 
Türkiye’nin en köklü yerli ilaç firmaları arasında yer alan Santa Farma’nın katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlikte Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği Başkanı Prof. Dr. Ayşegül Ketenci, dernek İkinci Başkanı Prof. Dr. Dilşad Sindel ve İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ayşe Karan ve Darülaceze Başkanı Hamza Cebeci’nin konuşmalarının ardından hekimler eşiğinde Darülaceze sakinleriyle birlikte egzersiz yapıldı.
 
Yaşlanma ve ağrı, eklem sağlığı” konulu eğitimi gerçekleştiren Prof. Dr. Ayşegül Ketenci kireçlenmeler hakkında bilgi aktardı. Ağrılar konusunda bilgi veren Ketenci, sunumunun ardından Darülaceze sakinleriyle birlikte uygulamalı egzersiz çalışması gerçekleştirdi.
 
“Yaşlanmada önemli sorun kırıklar; düşmelerin önlenmesi, kemik sağlığı” konulu eğitimi gerçekleştiren Prof. Dr. Dilşad Sindel dünyada 200 milyon kişide kemik erimesi olduğunun ve daha çok kadınlarda görülen bir rahatsızlık olduğunu aktardı. Her 3 kadın ve her 5 erkekten birinde 50 yaşından sonra kırık riskinin arttığını belirten Sindel, kemik erimesi riskini azaltmak için düzenli egzersiz yapmanın ve sağlıklı beslenmenin önemini vurgulayarak, kalsiyum ve D vitamininden zengin yiyeceklerin alınması, güneş ışınlarından yararlanma,  sigara, alkol ve gazlı içecek tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini aktardı.
 
“Yaşlanma ile neler değişiyor, bunlar önlenebilir mi?” konulu açılış sunumunu gerçekleştiren Prof. Dr. Ayşe Karan yapılan çalışmalarda düzenli egzersizin, egzersize 85 yaşından sonra başlayanlarda bile yaşam süresini hiç egzersiz yapmayanlara göre 3 yıl uzatabildiğini belirtti. Karan, rehabilitasyon tedavilerinde egzersizin hangi yaşta yapılırsa yapılsın etkilerini gördüklerini aktardı.

Devamı

SPOR

Evde boks egzersizleri!

Umut Doğan Yıldız

-

Boks yapmaya başlamak istiyorsanız, evde bu hareketlerle kendinizi sınayabilir, süreklilik haline getirdiğiniz bu antrenmanla çevikliğinizi artırabilirsiniz.

1-2 burpee

Bu, tüm vücut antrenmanı ve boks pratiğinin tek bir noktada birleşimidir. Boksör duruşunuza geçin, sol direk yumruk atın ve ardından sağ yumruk atın. Hemen göğsünüzü yere indirerek bir burpee yapın, ardından ayağa kalkıp hızla boksör duruşuna geri dönün. Bu 1 tekrardır. Bazı zamanlar EverybodyFights’ta bu hareketi 3 dakika boyunca yaparsınız.

Bird-dog plank

Yumruğun mekanikleri, bacağınızdan ters taraftaki kolunuza enerji aktarmak için merkez bölgenizi zorlar. Bird-dog plank de bunu taklit eder ve sizi dengede tutmak için merkez bölgenizi zorlar. Pushup pozisyonuna
girin, ardından sağ elinizi ve sol bacağınızı yerden kaldırın. Kalçanızı sabit tutun. Bir süre tutun, ardından diğer tarafla tekrarlayın. Bu bir tekrardır, bir dakika boyunca tekrarlayın.

Duck walk

En iyi boksörlerin dövüşün sonuna dek dayanabilen güçlü bacakları vardır ancak sadece squat yapmıyorlar. Duck walk’u deneyin: Üst bacağınız yere paralel olana dek squat yapın. Bu pozisyonda kalarak 10-15 metre yürüyün. Geri dönüp tekrar yürüyün. 3 set yapın. Daha da zorlanmak için her duck walk setinin ardından 20 saniye boyunca direk ve kroşe vuruşlar yapın.

Boks yapmanın incelikleri!

Devamı

SPOR

Boks yapmanın incelikleri

Umut Doğan Yıldız

-

Bu öneriler ile duruşunuzu düzeltin, yumruk atmayı öğrenin ve doğru anın hangisi olduğunu öğrenin. İşte evde boks dersleri

Antrenmanda 15 rauntluk işkencenin 10. raundunun sonuna geliyorum. Antrenörüm George Foreman III bağırıyor, “Daha sert! Öfkenizi ortaya çıkarın!” Sonraki 30 saniye boyunca hepimiz kum torbalarını pataklıyor, kroşe üzerine kroşe atıyoruz. Bu, Manhattan’daki EverybodyFights’ta verilen Trainx360 dersi. Derse katılan eşit sayıdaki 30 erkek ve kadın için de dersler gayet açık. İlk olarak, tüm gücünüzle bir şeyi yumruklamak harika hissettiriyor. İkincisi, korkunç derecede yorucu. Zil çaldığında dinlenmeyi unutun: Yere düşüyor ve boks eldivenleri hala elimdeyken plank yapıyorum.

Tüm bunlar, EverybodyFights’ın yaratıcısı Foreman’ın yaptığı antrenmanların bir örneği. Hem eski tarz boksu hem de diğer spor salonu makinelerini kullanarak sizi yağ yakmış, kas kazanmış ve dövüşe hazır bir hale getiriyor. Ancak Manhattan’da yaşamıyor olmanız, bir boksörün gücüne, kaslarına ve Foreman’ın tavsiyelerine erişemeyeceğiniz anlamına gelmez. Her zamanki antrenmanınızı, EverybodyFights’tan sizin için aldığımız bazı hareketler ve bilgilerle üst düzeye taşıyın.

Duruşunuzu bulun

İki elinizi de kaldırın; omuzlarınızı rahat bırakın; yumruğunuz tarafından korunması için çenenizi indirin. Sağ elinizi kullanıyorsanız sağ ayağınızı solun gerisine atın ancak ağırlığınızı eşit şekilde dağıtmış olun. Ayaklarınız arasında ileri geri kolayca sıçrayabiliyor olmalısınız.

Yumruk atmak için itin ve çekin

En önemli yumruk, direk vuruştur (sağ elinizi kullanıyorsanız sol elle yapılan hızlı bir vuruş). Güçlü sağ kroşe bunu izler. Doğru etkiyi yaratmak için sadece yumruk atmayın. Sağ kolunuzu öne iterken, sağ kalçanızı öne doğru döndürün ve aktif bir şekilde sol elinizi ve sol kalçanızı geri çekin. Foreman, yeni gelenlere bunu öğretmek için Airdyne kullanıyor. Bisikletin kollarından birini çektiğinizde diğerini itmelisiniz.

Doğru anı seçin

Her yumruğunuz en sert vuruşunuz olmak zorunda değil. EverybodyFights derslerinin hepsinde bunu dakikalar içinde öğrenirsiniz. Sağ direk vuruşlarınızı, aparkatlarınızı ve kroşelerinizi kum torbasına indirin; ancak her yumrukta agresif olmayın. Özellikle de direk vuruşlarda buna dikkat edin çünkü dengenizi bozabilir ve sizi ataklara açık hale getirebilir.

Devamı

Popüler