Bizi Takip Edin

BESLENME

GERÇEK LEZZETİN ADRESİ “ATELIER REAL FOOD”

-

 

The Ritz-Carlton, İstanbul’un yepyeni restoranı Atelier Real Food; adını zanaatkarların üretimlerini gerçekleştirdikleri yerden esinlenerek alan ve “gerçek yemek” tabirini de adıyla birlikte kullanacak kadar iddialı bir mekan

Son yıllarda İstanbul’da hızla gelişen yiyecek ve içecek sektöründe, yeni isimler ve dünyaca ünlü markaların da girmesiyle tatlı bir rekabet oluştu. The Ritz-Carlton, İstanbul’un içinde açıldığı günden beri hizmet veren ana restaurantı da eski ismine veda ederek, yenilenme çalışmalarını bitirdi ve yeni kimliğiyle “Atelier Real Food” olarak hizmete açıldı.

Mekanın çağdaş dekorasyonu Portekizli mimar Patricia Pina tarafından tasarlandı ve mobilyalar da mekana özel olarak üretildi. Misafirler, restorana mistik dokularla kaplı paravanın ardından giriş yapıyor. Boğaz manzarasına nazır olan restoranın, tamamen baştan yaratılan bir kış bahçesi de bulunuyor.

Konya’dan özel olarak getirtilen Sile taşı üzerinde servis edilen el yapımı ekmekler ve yanında restorana özel üretilen organik zeytinyağı sunumu da göze çarpan ilk detaylar arasında…

Genel Müdür Max Zanardi, en büyük lüksün sağlıklı ve doğal yemek olduğunu ifade ederken; “doğadan masaya” yenilikçi bir anlayışı benimsediklerini, her şeyden önce Atelier Real Food’un kullandığı ürünlerin taze, günlük ve doğal olmasına dikkat ettiklerini belirtiyor.

Restoran, kariyerine The Ritz-Carlton, İstanbul’da başlayıp zincirin Orta Doğu’daki otellerinde devam edip, şimdi ise yeniden İstanbul’a geri dönen Üzeyir Aydın tarafından yönetiliyor.

Sadece akşamları açık olan Atelier Real Food; özel davetler için tasarlanan 12 kişilik ahşap “Chef’s Table” masası ve 150’ye yakın yerli ve yabancı şaraptan oluşan şarap kavıyla da hem gözlere hem damaklara hitap ediyor .

Son 3 yıldır Türk mutfağının lezzetlerini keşfetmek için üşenmeden motoruna atlayıp neredeyse tüm Türkiye’yi gezen, Şef Andre ve ekibi tecrübelerini birleştirerek Atelier Real Food için özgün bir menü yarattılar.

Lübnan, Mısır, Portekiz, gibi ülkelerin lezzetlerini Türk mutfağının özgün yemekleriyle harmanlayıp menüye katan Şef Andre, Fransa’dan özel olarak getirtilen el yapımı Rotisserie makinası sayesinde bu kış en çok Pazar Brunch’larından keyif alınacağını belirtiyor. Etlerin her yerinin aynı oranda pişirilmesi ve kurumadan içinin sulu kalmasını sağlayan marifetli makina, aynı zamandaşeflerin atölyesi olan açık mutfak ortamında misafirler tarafından izlenebiliyor.

“Sunday Roast” olarak adlandırılan Pazar Brunch’larının ilki, 19 Ekim Pazar günü saat 11:30’da başlayacak.

Keyif veya iş odaklı akşam yemekleri için ideal bir adres olan Atelier Real Food’un akşam oturma kapasitesi 44, terası ise 30 kişilik.

BESLENME

Protein tozlu pancake tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Kaslarınızın ihtiyacı olan proteini bu lezzetli tarifle karşılayın. İşte protein tozlu pancake tarifi!

MALZEMELER

 Whey protein, 2 ölçek (çikolata veya vanilya)
Fıstık ezmesi, 1 yemek kaşığı
Hindistan cevizi sütü, 50 ml
Yumurta, 2
Hindistan cevizi yağı, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Kahvaltı, brunch için veya koşu sonrası yakıtı olarak, bu proteinli pancake’ler kaçamak bir öğün gibi görünse de makrolarınıza uygun içeriğe sahiptir. Whey, fıstık ezmesi, süt ve yumurtaları bir kâsede birleştirin. İyice karıştırın.

2/ Hafif yağlanmış bir tavayı ısıtın ve karışımı parçalar halinde tavaya dökün. İdeal olarak, her pancake’in 10 cm çapında olması gerekir ancak ne kadar kalın veya ince istediğiniz size kalmış. İki dakika pişirin.

3/ Pancake’in altı kahverengiye döndüğünde spatula ile tavadan kaldırıp çevirin ve diğer tarafını pişirin. Orman meyveleri veya bir kaşık fıstık ezmesi ile sıcak servis edin. Ne kadar koyacağınıza siz karar verebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com