Bizi Takip Edin

SPOR

FİT YAŞAMAK ZOR DEĞİL

Umut Doğan Yıldız

-

 

Fit yaşamak, aktif bir hayat sürmek ve genç yaşta emekliye ayrılmamak çok zor değil. İşte altın değerinde tavsiyeler.

 

HER GÜN AKTİF OL

Ne olursa olsun her gün uygulayabileceğiniz bir fitness aktivitesi belirleyin. “Antrenman” kelimesini kullanmıyorum, dikkat et. Bu, sadece birkaç şınav çekmek veya akşam yemeğinden sonra 10 dakikalık bir yürüyüşe çıkmak bile olabilir. Küçük aktivitelerin amacı asıl antrenmanların yerini tutmak değil, kaçırdığınız veya atladığınız seansların açığını kapatmak ve kendine güvenini yerine getirmek. Çünkü fit olmak her ne kadar düzenli egzersiz yapmayı gerektirse de, aynı zamanda bir zihin hâlidir. Bu küçük değişiklikle, hiç zorlanmadan sürekli aktif olacaksınız.

KENDİNİ ZORLAMA

Lütfen şunu unutmayın: Spor salonuna her gittiğinde kendini parçalamak zorunda değilsiniz. Obesity dergisinin yayımladığı bir araştırmaya göre antrenmanın seni fazla zorladığını düşünüyorsan, kilo verme ihtimalin düşük demektir. Egzersiz senin için olumsuz bir deneyim olmamalı. Öyle olursa, onu gerçekleştirmeye daha az meyilli olursun. Fizyolojik etkisini de unutmamak gerek: Uzun süren yüksek yoğunluklu egzersiz rutinleri, stres hormonu olan kortizol seviyesini yükseltir. Kısa ve sık olmayan aralıklarla yoğun egzersiz yapmanın sonuçları daha iyi olabilir. Ancak kortizol seviyesi kronik olarak arttığında; kilo alma, diyabet, mide-bağırsak rahatsızlıkları, kardiyovasküler hastalıklar ve doğurganlıkla ilgili sorunlarla karşılaşma riskiniz yükselir.

  

NEDEN YEDİĞİNE DİKKAT ET

Uzmanlar stres ve anksiyete gibi duygusal durumların kilo vermede dış etkenlerden (sinemada burnuna gelen patlamış mısır kokusu gibi) daha büyük sorun teşkil ettiğini belirtiyor. Duygusal açlık yaşadığınız durumlarda uygulayabileceğiniz bir B planı belirleyin. Örneğin stresli olduğunda bir kutu kurabiye yemek yerine 10 defa derin nefes alın. Bir süre sonra bu eylem, artık her seferinde üzerinde düşünmek zorunda kalmayacağınız bir alışkanlığa dönüşmüş olacak. Önemli olan, duygusal olarak zayıf düştüğünüzde size kalori aldırmayacak bir yöntem belirlemek. Derin nefesler almak çok rahatlatıcıdır ama siz bunun yerine bir arkadaşınızı arayıp dertleşmeyi veya sıcak ve rahatlatıcı bir bitki çayı içmeyi de tercih edebilirsiniz.

BESLENME MESELESİNİ ÇÖZÜN

Mutfağınızda temizlenmiş ıspanak, yumurta ve avokado gibi birkaç sağlıklı seçenek daha bulundurun. Elinizin altında tüm bu malzemeler varken bir hafta boyunca istediğiniz alternatif menüyü yaratıp gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz. “Bugün ne yiyeceğim?” stresini dışarıdan yemek söylemeden aşmak, gerçekten bu kadar kolay.

Continue Reading
Advertisement

SPOR

19 Mart TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 19 Mart Salı. Peki bu akşam TV’de hangi maçlar var?

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

15:00 A Spor – Spor Gündemi

18:30 beIN Sports Haber – Türkiye Antrenmanı

20:45 TRT Spor – Aktüel Futbol

21:00 A Spor – 90’a

22:00 TRT Spor – Almanya’dan Futbol

23:00 A Spor – Son Sayfa

Devamı

SPOR

18 Mart Pazartesi TV’de maçlar

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 18 Mart Pazartesi. İşte bugünün maçları ve spor programları.

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

12:30 beIN Sports Haber – LaLiga World

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:00 beIN Sports Haber – Fransa’dan Futbol

19:00 beIN Sports Haber – beIN Final

22:00 A Spor – Takım Oyunu

22:00 TRT Spor – Yüz Yüze Futbol

22:45 beIN Sports MAX 1 – Ajaccio – Lens (CANLI)

22:45 beIN Sports 2 – Mansfield – Lincoln City (CANLI)

23:00 beIN Sports Haber – Türkiye’den ve Dünyadan Haber

23:30 TRT Spor – Spor Artı

Devamı

SPOR

Yağ yakıp kas yapmak için su

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapalım, ağırlık kaldıralım ve yağlarımızı yakarak zayıflayalım, kan şekerimize yüklenmeyelim ama şunu da unutmayalım: Herkesin bünyesi farklıdır. 

Bu da herkesin sahip olduğu yağ miktarının da farklı olduğu anlamına gelir. Aynı kiloda, aynı boyda iki ayrı kişi her gün aynı egzersizi yapsa bile yaktıkları yağ ve verdikleri kilo farklı olacaktır. Bunu da bir ara not olarak belirtelim.

Madem kas kütlemizi artırarak yağlarımızla vedalaşmaya karar verdik, o zaman bu konuda da bilmemiz gerekenleri öğrenelim: Vücuttaki kas kitlesi artmaya başlayınca su ihtiyacı da artacak. Bu da yakılan her bir kaloriye karşılık bir mililitre su tüketilmesi gerekiyor demek. Peki, kas yapmak için egzersizde maksimum performansı nasıl sergileyeceğiz? Aşağıdaki ipuçları bu konuyu da açıklıyor:

· Egzersizden 1 – 1,5 saat önce karbonhidrat ağırlıklı bir öğün tüketin, asla aç kalmayın.

· Egzersiz programınız sabah saatlerindeyse, kahvaltınızda ekmek bulundurmayı ihmal etmeyin.

· Kahvaltıdan önce veya akşam iş çıkışında spor yapacaksanız, karbonhidrat açısından zengin olan meyve, kuru meyve, süt ve yulaf tüketmeye gayret edin.

· Egzersizden önce su içmemek gibi bir hataya düşmeyin. Tam tersine bol bol su için.

· Su içmeye egzersiz esnasında da devam edin. Her yarım saatte bir bardak su içmek hem performansınızı artırır hem de vücudunuzdan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

· Egzersizin ardından ilk bir saat içinde yağsız et, tavuk, balık gibi yağsız protein kaynaklarına, makarna, ekmek, çorba gibi bir karbonhidratlara ve salata veya meyve gibi antioksidan zengini besinlere sofranızda yer açın.

· Egzersizden sonraki ilk bir saat içinde idrar çıkışınız varsa, egzersiz sırasında yeterli miktarda su tüketmişsiniz demektir. Aksi durumda ise böbreklere aşırı yük binmesi, vücut sıcaklığının yükselmesi gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

· Egzersizden sonra su tüketimine devam edin. Böylece hem iştahınızı kontrol altına almanız kolaylaşır hem de egzersiz sırasında su kaybınız olduysa, bunu telafi edersiniz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com