Bizi Takip Edin

BESLENME

FAST FOOD’DAN KURTULMANIN 5 YOLU

-

 

hambBu basit ipuçları ile sağlıklı yemekleri daha da lezzetli kılın.

Beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmek ve hamburgerleri hayatınızdan çıkartmak kolay değil. Yağ, yemek ve tuz içeren besinler tüketildiğinde beyin dopamin salınımını tetikliyor ve bu da vücudun mutlu anlarla bu yemekleri eşleştirmesini sağlıyor. Ne de olsa boşuna ‘Happy Meal’ denilmiyor. Bu bir alışkanlık haline geldiği zaman ise işler kötü, aç olsanız da olmasanız da en büyük boy talep etmeniz çok mümkün.

Yürüyüşe çıkın

Eğer abur cuburlar çalışma masanızın bir bölmesinde her an ulaşabileceğiniz bir noktada duruyorsa biraz dolanmanın vakti gelmiş demektir. University of Exeter’de gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre 15 dakikalık bir yürüyüş abur cuburlara olan ilginizi %50 oranında azaltabilir. Gözünüz pastaya mı kayıyor? Meyve tabağına yönelmeden önce 15 dakikalık bir yürüyüş iradenizi ateşleyecek.

Yağları çiğneyerek atın

Abur cubur isteklerinizi engellemek için bir yol da sakız çiğnemek. Appetite dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre 15 dakika boyunca sakız çiğnemek tokluk hissi vererek abur cubur isteklerinizi azaltacaktır. Fakat meyvelilerden çok naneli sakızları tercih edin. Mint tadı damak tadınızı temizler, tuz ve şeker isteklerinizi dengeler ve azaltır.

Dengeleyici bir hareket yapın

Bağırsaklarınız sadece iyi ve kötü bakterilerin bir savaş alanı değil, aynı zamanda tatlı ve tuzlu tatların da. BioEssay dergisinden yayınlanan araştırmaya göre bağırsaklardaki dengesizlikler, beynimize de transfer olabiliyor ve abur cubur isteğimiz artıyor. Bu probiyotik gıdalar için de geçerli tabi ki. Turşu gibi fermente edilmiş gıdalar bir çok probiyotik üründen daha ucuz ve daha etkilidir.

Define arayın

The Journal of Internal Medicine’a göre eğer kendinizi çikolata bağımlısı olarak adlandırabilecek noktadaysanız, magnezyum eksikliğiniz olması çok mümkün. Çikolata bağımlılığınızla mücadele için günlük yapraklı yeşillik dozunuzu arttırın. Bir dahaki biftek tabağınızın yanına ıspanak ekleyin ve üstüne çikolata kaplı tatlıdan almamaya gayret edin.

Koklamaya bakın

Doğru parfümü seçtiğiniz zaman akşam kebapçıya olan ziyaretinizden vazgeçebilirsiniz. Flinders University’nin araştırmasına göre yasemin kokusu abur cubur gıdalara olan isteği %13 oranında azaltıyor. Kokuyu sıkarken rahat olun, bol bol kullanın ki akşam kebapçıya yapılacak ziyaretten vazgeçme şansınız artsın.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Hindi füme sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Biliyoruz son dönemde hindi füme işine girdiniz. Hindi fümeyi sevenler için işte tarifimiz. Kinoa ve çiyalı hindi füme sandviç.

Sporcu beslenmesinin en güncel adresi Men’s Health Türkiye, sporcu tarifleri ermeye devam ediyor.

1/ Tam buğday ekmeği (İçine bir tutam çiya ve kinoa tohumu ekleyin

2/ Hindi füme

3/ Soya filizi ( İsteğe bağlı)

4/ Fesleğen yaprağı (Nane de olur)

5/ Beyaz peynir, dilimlenmiş

6/ Domates, dilimlenmiş

7/ Maskolin yeşillik (Yerine sevdiğiniz bir yeşilliği ekleyebilirsiniz)

Hardallı sos tarifi

1 Yumurta sarısı, Yarım yemek kaşığı hardal, Zeytinyağı, Limon

YAPILIŞI

Bir yumurta sarısı, yarım yemek kaşığı hardal, biraz zeytinyağı ve limon suyunu bir kâsede iyice çırpın. Karışımı ekmeğinize sürün. Domates ve yeşillikleri yıkayın, domatesi ve peyniri isteğinize göre dilimleyin. Geriye kalan tek şey ise tüm malzemeleri sandviç ekmeğinize doldurmak. Hızlı bir öğün için paketleyip yanınıza alın.

Devamı

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

Popüler