Bizi Takip Edin

BESLENME

EV YAPIMI NACHOS

-

 

Televizyon başında heyecanla maç izlerken yiyebileceğiniz, acı ve baharatlı tadıyla son derece lezzetli ve sağlıklı, çıtır çıtır bir atıştırmalığa ne dersiniz?

Tortilla Cipsler

Meksika’nın özgün lezzeti nachos, tortilla cipslerin üstünde peynir eritilerek yapılıyor ve paket cipslerden çok daha sağlıklı. Büyük marketlerde satılan, mısır unuyla yapılmış 16 adet tortillanın üstüne zeytinyağı sürün. Önce ikiye, ardından her bir yarımı üçe bölün. Üzerine pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye koyup, 190 derecelik fırına verin ve çıtır çıtır oluncaya kadar, 20 dakika pişirin.

Közlenmiş Domates

Domatesler közlenince sos için daha lezzetli oluyor. Yarım kilo domatesin üstünde biraz zeytinyağı gezdirip, pişirme kâğıdına koyun. 200 derecelik fırında kahverengi olup yumuşayıncaya kadar, yani yaklaşık 40 dakika pişirin. 20 dakikadan sonra tepsiye 4 diş sarımsak koyun. Piştikten sonra, bir yemek kaşığı jalapeno biberiyle birlikte miksere koyup püre haline getirin.

Ve Sucuk

Tavaya bir yemek kaşığı yağ koyup orta ateşte kızdırın. 250 gramlık kangal sucu-ğu dilimleyip tavaya koyun ve 6 dakika kızartın. Ardından tavadaki yağı süzüp, bir bardak doğranmış soğan ekleyin ve 10 dakika pişirin. Domates püresiyle 2 çay kaşığı kekik ilave edip, 15 dakika daha pişirin. Son olarak, bir çay bardağı tavuk suyu ekleyip, kıvamı koyulaşıncaya kadar, 20-30 dakika daha pişirin.

Ziyafet Tabağınız Hazır

Sucuklu domatesli salsa sosunu, yemeden bir gün önce hazırlayabilirsiniz. Servis etmeden önce ısıtmanız yeterli. Şim-
di tortilla cipslerini derin bir kaba alın. Sosu kepçe ile cipslerin üstünde güzel-ce gezdirin. Üstüne istediğiniz süslemeleri koyun. Jalapeno biber veya kornişon dilimleri, kişniş yaprakları, lor peyniri veya taze yapılmış guacamole mezesiyle (tarifi yukarıda) deneyebilirsiniz.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Siyah fasulyeli çimiçanga

-

Bu Teksas klasiğinden eti ayırmak, proteinden veya aromadan vazgeçmek anlamına gelmez. Bu tarifle antrenman sonrası beslenmeniz emin ellerde.

2 PORSİYON

• Bir kırmızı soğan, iyice doğranmış
• Sarımsak, 2 diş
• Toz kimyon, 3 çay kaşığı
• Kırmızı biber, kurutulmuş ve ezilmiş,
1 yemek kaşığı
• Küçük patates, küp doğranmış ve pişmiş
• Siyah fasulye, 400 g konserve, süzülmüş
• Kişniş, avuç dolusu
• Tam tahıllı tortilla dürüm, 2
• Vegan ekşi krema, 2 yemek kaşığı

YAPILIŞI

01/ Paleoyu unutun: Tahıl ve baklagil zengini bir beslenme planı daha uzun ömürle ilişkilendiriliyor ve ayrıca bir araya geldiklerinde kas onarımı için tam bir aminoasit yelpazesi sunuyorlar. Soğanları yumuşatın, ardından sarımsak ve baharatları ekleyin, üzerine patatesleri koyun. Gevrek hale gelene dek kızartın.

02/ Siyah fasulyeleri ekleyin -kalbin çalışması için faydalı folik asit yönünden zengindir- ve ısınana dek beş dakika karıştırın. Fasulye ve patatesleri ezin ve ardından kişnişi ekleyin.

03/ Tortillanızın üzerine yığın. Sıkı bir dürüm halinde sarın ve çıtır çıtır olana dek hafif yağlı bir tavaya bastırın (genellikle derin yağda kızartılır ancak bu yöntem daha az kalori sunarken mikro besin değerlerini korur). Vegan ekşi kremayla sunun. Acı sos isteğe bağlıdır ancak şiddetle tavsiye edilir.

Devamı

BESLENME

“Snickers” protein bar

-

Antrenman sonrası hızlı işleyen karbonhidratlara ve kaslarınızı onaran aminoasitlere sahip vegan bir barla daha hızlı toparlanın.

16 PORSİYON

• Badem sütü, 320 ml
• Vegan çikolatalı protein, 300 g
• Kuru üzüm, 250 g
• Badem, 180 g, toz halinde
• Hindistan cevizi yağı, 150 g
• Bitter çikolata, 300 g
• Badem ezmesi, 50 g

Hareket halindeyken tüketebileceğiniz bir atıştırmalık mı istiyorsunuz?

YAPILIŞI

01/ Bitkisel protein tozları da diğer süt ürünleri karışımları kadar besin değeri etkisine sahip ve çoğu, sindirim sisteminize karşı daha nazik. Badem sütü, protein, kuş üzümleri (şeker, protein sentezini hızlandırabilir), toz badem, Hindistan cevizi yağı ve 230 gram bitter çikolatayı mutfak robotunda çekin.

02/ Pişirme kâğıdı serilmiş bir tepsiye alın ve 20 dakika buzdolabında bekletin. Üzerine badem ezmesi -kaslarınıza yardımcı olan magnezyumla doludur- sürün. Çikolatanın kalanını eritip üzerinde gezdirin.

03/ Buzdolabında bekletin ve ardından dilimleyerek hemen tüketebileceğiniz bir antrenman sonrası atıştırmalığı olarak bir barı çantanıza atın.

Devamı

BESLENME

Fasulyeli brownie tarifi

-

Süt ürünleri içermeyen tatlıların nem veya lezzetli aromadan taviz vermesi gerekmez. Bu brownieler, sağlıklı bitkisel proteinlerle kaplı.

6 PORSİYON

• Siyah fasulye, 300 g, pişmiş
• Kanola yağı, 250 ml
• Vanilya özütü, az miktarda
• Yer fıstığı ezmesi, 100 g
• Esmer şeker, 420 g
• Un, 120 g
• Kabartma tozu, 20 g
• Kakao tozu, 120 g
• Bitter çikolata, 120 g
• Deniz tuzu, az miktarda
• Yabanmersini, avuç dolusu
• Soya yoğurdu, tat vermesi için

YAPILIŞI

01/ Bu brownie’ler protein ve lif yönünden zengin, ilave tatlılığa rağmen kan şekerinizi sabit tutacak siyah fasulyelerle dolu. Ayrıca yumurta için iyi bir alternatif oluyorlar. Fasulyeleri, yağı, vanilyayı ve fıstık ezmesini (mükemmel bir yağ yakıcı mineral olan bakır kaynağı) 200 ml suyla pürüzsüz hale gelene dek karıştırın.

02/ Kuru malzemeleri ayrı bir kâsede karıştırın ve ardından ıslak karışıma ekleyin. Pişirme kâğıdı serdiğiniz bir tepsiye alın ve 25-30 dakika boyunca 180°C’de pişirin.

03/ Brownie’lerin ortası piştiğinde (bıçakla test edebilirsiniz), sıcak haldeyken yaban mersinleri ve büyük bir kaşık yoğurtla birlikte servis edin. Sağlıklı bir şekilde kendinizi şımartın

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com